Problem jest taki: pół roku temu wyciekał mi olej bardzo szybko wiec zaciągnąłem autko do mechanika... okazało się, że miska olejowa jest uszkodzona.. tylko w jaki sposób.... a mianowicie wytarta tak jak bym szlifował ja papierem ściernym o kant, aż do przebicia miski... zdziwiło mnie to, ale ok wszystko się może zdarzyć. Nie byłoby to nic specjalnego gdyby był to pojedynczy incydent. Teraz po około pół roku sytuacja powtórzyła się w identyczny sposób. Załączam 3 zdjęcia... jedno to co rano zastałem w garażu i 2 samej miski... Pisze tutaj nie po to żeby się chwalić pękniętą miską tylko żeby ktoś mi powiedział co mogło spowodować takie wytarcie miski i uniknąć za pół roku wymiany następnej. Zaznaczę jeszcze, że osłona silnika była nienaruszona ...
"Śpiący policjanci" :idea:
Sprawdź, czy na Twojej codziennej rutynowej trasie przejazdu są bardzo szerokie spowalniacze prędkości (od średnio- do wysokich).
Mój Ojczulek miał podobną historię- tylko w innym autku... W warsztacie nas na to naprowadzili- i znalazł się winowajca :evil: na jednej z osiedlowych uliczek (szeroki pagórek pokryty kostką). Jak Ojciec jechał sam- było ok. Ale już druga osoba powodowała delikatne ocieranie o miskę. A że często jeździł nie sam, to efekt- jw.
Pozdrawiam- Arek
A pewien jesteś że za pierwszym razem majstry wymienili Ci miskę ,czy może zapaprali uszkodzenie jakąś żywicą epoksydową lub innym specyfikiem i teraz to puściło ?
Oslone mam plastokowa z takimi poduszkami, a jezeli chodzi o wymiane poprzedniej miski to bylem przy tym jak wstawiali nowa i dali mi stara do obejrzenia po robocie takze tu mnie chyba nie zrobili w wala
Przejeżdżając przez spowalniacze staramy się to zrobić by jednym kołem (z reguły jest ot koło prawe) ominąć zwalniacz wówczas lewą stroną wadzimy o spowalniacz stąd to wytarcie. Masz wysłużone sprężyny i amorki można zastosować tulejki podwyższające przód dodatkowo założyć metalową osłonę. Wybór rozwiązania należy do Ciebie.
Miska jest właśnie w wymianie... Mechanik, który to zobaczył powiedział, że najprawdopodobniej piasek dostał się między osłonę, a miskę i podczas drgań silnika tarło miskę. Dziwne, że wytarło tak bardzo. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Temat uważam za zamknięty.
jeffer, a na belce zawieszenia nie masz czasem tez przetarcia po prawej stronie? Nie widać dokładnie na zdjęciu.
I zapytam, czy często słyszysz szurnięcie jak przejeżdżasz przez nierówności? Nie ukrywam że każde szurnięcie o przeszkodę w aucie nie dość że słychać to czuć, nie da się nie zauważyć.
Komentarz