ALH - jaki czujnik i termostat?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • husky
    Drive
    • 2010
    • 41

    ALH - jaki czujnik i termostat?

    zgadzam się z kolegą nowy29
    nawet jak mało się jeździ
    co innego jak nowe się kupuje, chociaż ja i tak bym się nie wahał :diabelski_usmiech
  • lookashECL
    Rider
    • 2009
    • 416
    • Rapid (NH3)

    #2
    ALH - jaki czujnik i termostat?

    Witam,
    Zauważyłem, że na szafie nie mogę osiągnąć 90 stopni. Wskazówka dochodzi max do 85.
    Podejrzewam ze na kompie będzie jeszcze mniej, gdzieś koło 80.
    Chcę wymienić termostat i czujnik temperatury.
    Czy może mnie ktoś poratować?
    Chodzi mi o numer katalogowy tego termostatu i czujnika temperatury bo nie wiem jaki mam kupić (oryginał czy zamiennik i jaki producent?)
    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

    Komentarz

    • Adam204
      Rider
      • 2008
      • 454

      #3
      tak na wstępie to a teraz konkrety co do termostatu to numer ori to 044121113/O a zamiennik 044121113/Z natomiast czujnik temperatury to 059919501A albo 059919501/O w zależności czy masz okrągły czy kwadratowy

      Komentarz

      • lookashECL
        Rider
        • 2009
        • 416
        • Rapid (NH3)

        #4
        Adam204 , serdeczne dzięki za pomoc :-)

        Szukałem w szukajce numeru części termostatu do ALH ale nic konkretnego nie mogłem znaleźć :-(
        Rozumiem, że lepiej brać termostat oryginalny?
        A jak szybko sprawdzić ten czujnik, czy jest okrągły czy kwadrat?
        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

        Komentarz

        • Adam204
          Rider
          • 2008
          • 454

          #5
          z tego co kiedyś wyczytałem to bodajże po 2000 roku czujnik jest okrągły ale nie jestem pewny na 100, a co do termostatu to jak kupiłem zamiennik za 14 zł :2kc i od dwóch lat mam spokój bo to wszystko zależy na jaki trafisz i tyle ale teraz wiem że bym brał to ori

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            Zamieszczone przez Adam204
            z tego co kiedyś wyczytałem to bodajże po 2000 roku czujnik jest okrągły ale nie jestem pewny na 100, a co do termostatu to jak kupiłem zamiennik za 14 zł :2kc i od dwóch lat mam spokój bo to wszystko zależy na jaki trafisz i tyle ale teraz wiem że bym brał to ori
            Potwierdzam po 2000 r okrągły ori około 45 PLN
            http://www.skodaczesci.pl/ tu znajdziesz
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • lookashECL
              Rider
              • 2009
              • 416
              • Rapid (NH3)

              #7
              Dokładnie, przed chwilą sprawdzałem :-)
              Jest okrągły :-)
              Dzwoniłem do serwisu, a facet mi mówi ze ma podróbę za 30 zł, a oryginał za ponad 90 dych, Czy ten za 30 zeta to faktycznie oryginał, czy możne podróba?

              Termostat biorę Wahlera, chyba dobry ...... tylko z jakim zakresem temperatur?
              Jest chyba od 87 do 102 stopni, takie będzie ok, żeby na szafie trzymało cały czas te 90 stopni?
              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Zamieszczone przez lookashECL
                Dzwoniłem do serwisu, a facet mi mówi ze ma podróbę za 30 zł, a oryginał za ponad 90 dych, Czy ten za 30 zeta to faktycznie oryginał, czy możne podróba?
                KLASYFIKACJA CZĘŚCI ZAMIENNYCH SKODA

                Części zamienne sklasyfikowane są zgodnie z przepisami GVO.

                Każda część posiada przyporządkowany oryginalny numer przełamany przez literę:

                O - część oryginalna, dostarczona na rynek przez producenta samochodów,

                np. 6U0698151E/O

                Q - część oryginalna, dostarczona na rynek bezpośrednio przez producenta części (z pominięciem producenta samochodów)

                np. 6U0698151E/Q

                P - część o porównywalnej jakości do oryginału (wykonana z komponentów o podobnej jakości co oryginał)

                np. 6U0698151E/P

                Z - część zamienna do oryginału (tzw. zamiennik)

                np.6U0698151E/Z

                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • lookashECL
                  Rider
                  • 2009
                  • 416
                  • Rapid (NH3)

                  #9
                  Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :-)
                  Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                  Komentarz

                  • tomus7
                    RS
                    • 2010
                    • 1896
                    • Peugeot

                    #10
                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                    Komentarz

                    • konkon
                      Rider
                      • 2008
                      • 667
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      #11
                      Wahler to jeden z najlepszych termostatów i ma tylko jeden parametr otwarcia 87 st., polecam
                      (orginalny to francuski Vernet, Wahler jest lepszy)
                      http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1424# to jest orginalny, należy też dokupić uszczelkę http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=1851# , polecam. wymienić można samemu, smarując uszczelkę np. wazeliną, zakładasz na czujnik i zmieniasz. Problemem jest ciężki dostęp, wyciek płynu (zależy od szybkości, braki trzeba uzupełnić) oraz można uszkodzić ten półksiężyc http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2608# .
                      pozdr.
                      Konrad
                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                      90 konny AGRessor
                      PerfectServiceBy DGW
                      WhitePride :smokedevil

                      Komentarz

                      • lookashECL
                        Rider
                        • 2009
                        • 416
                        • Rapid (NH3)

                        #12
                        Termostat kupiony :-)
                        W ASO Skody za czujnik oryginał, krzyczą 108 zł
                        Na alledrogo 30 zł niby też orgi :-)

                        Konkon i tomus7 punkciki poszły :-)
                        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                        Komentarz

                        • konkon
                          Rider
                          • 2008
                          • 667
                          • Octavia I (1U2)
                          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                          #13
                          czujnik z tego linku na skodaczesci napewno ORI, do tego przesyłka 10-15 zł, a w ASO jak byłem bez paragonu chcieli chyba 75 więc ich wyśmiałem, mogli zarobić a tak dalej leży sterta w pudełku i się kurzy :diabelski_usmiech
                          Konrad
                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                          90 konny AGRessor
                          PerfectServiceBy DGW
                          WhitePride :smokedevil

                          Komentarz

                          • lookashECL
                            Rider
                            • 2009
                            • 416
                            • Rapid (NH3)

                            #14
                            Złodziejstwo w biały dzień ..........
                            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              Nie rozumiem tylko po co chciales wymieniac czujnik temperatury skoro moze byc calkowicei sprawny. Wystarczylo sprawdzic odczyt czujnika gdzie sygnal idzie do komputera i ten ze wskazowki licznika.
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • lookashECL
                                Rider
                                • 2009
                                • 416
                                • Rapid (NH3)

                                #16
                                No czujnik był niesprawny :-(
                                Wariował na szafie (raz góra zraz dół) :-(
                                Po wymianie OK.
                                Termostat też już wymieniony.

                                Dziwi mnie tylko że temperatura nie może dojechać do tych 90.
                                Jej wskazania to max 88 stopni.
                                Wcześniej przed awarią miałem cały czas równiutko 90 bez względu na temperaturę na zewnątrz.
                                Czy tak mam być?
                                Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                Komentarz

                                • Space99
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 275
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  chyba zależy od sztuki termostatu. Miałem to samo w swojej ALH jak wymieniłem termostat.... gdzieś tak 88-89st pokazywało.
                                  pozdrawiam Marcin

                                  Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                  Komentarz

                                  • xplo
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 221

                                    #18
                                    Lookash a ten czujnik co kupiłeś miał nabite znaczki VW Audi oraz datę produkcji np 20-10 ? Bo ja zakupiłem właśnie parę miesięcy temu na allegro jakiś oryginał, ok nabite znaczki miał ale po pierwsze jego obwód był szerszy i trzeba było go spiłować :shock: i nie miał nabitej daty, kosztował właśnie 30 zł, to jeszcze pokazywał temp 80 stopni. Kupiłem więc oryginał i pokazuje 90.

                                    Komentarz

                                    • lookashECL
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 416
                                      • Rapid (NH3)

                                      #19
                                      Witaj xplo :-)
                                      Zakupiłem oryginał a w ASO (nie pamiętam jak się pisze ale to był WURTH, czy coś takiego; cena 108 zł)
                                      W ASO zarzekali się, że to jest oryginał.

                                      Pytałem w ASO o te z allegro(ponoć tez oryginały) za 30 zł, to kolesie głupio się uśmiechali i cicho szeptali że chińszczyzna :-)
                                      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                      Komentarz

                                      • Adam204
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 454

                                        #20
                                        Zamieszczone przez lookashECL
                                        WURTH
                                        a nie przypadkiem Wahler ??
                                        Zamieszczone przez lookashECL
                                        Pytałem w ASO o te z allegro(ponoć tez oryginały) za 30 zł, to kolesie głupio się uśmiechali i cicho szeptali że chińszczyzna
                                        ja powiem tak kolega kupił ori z aso no i też nie dochodziła temperatura do 90 tylko do 80 no to kupił następny też w aso i kolejny bubel dopiero za trzecim razem udało się dobry dostać

                                        Komentarz

                                        • tomus7
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1896
                                          • Peugeot

                                          #21
                                          Zamieszczone przez lookashECL
                                          No czujnik był niesprawny :-(
                                          Wariował na szafie (raz góra zraz dół) :-(
                                          Po wymianie OK.
                                          Termostat też już wymieniony.

                                          Dziwi mnie tylko że temperatura nie może dojechać do tych 90.
                                          Jej wskazania to max 88 stopni.
                                          Wcześniej przed awarią miałem cały czas równiutko 90 bez względu na temperaturę na zewnątrz.
                                          Czy tak mam być?
                                          Przyczyną jest termostat otwiera ciut wcześniej
                                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                          Komentarz

                                          • lookashECL
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 416
                                            • Rapid (NH3)

                                            #22
                                            :-) No właśnie czujnik to ELTH.
                                            Z termostatem możne być............ za szybko się otwiera i dlatego nie dochodzi do 90
                                            Ale już tak zostawię .............. 2 stopnie to chyba nie różnica :-)
                                            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                            Komentarz

                                            Pracuję...