Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z samochodem - przełączanie z gazu na benzynę i poszarpywanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z samochodem - przełączanie z gazu na benzynę i poszarpywanie

    Witam,

    Mam problem z moim samochodem i chciałbym prosić o poradę lub wskazówki od osób z doświadczeniem. Od pewnego czasu, po około minucie jazdy na gazie, mój samochód automatycznie przełącza się na benzynę. Problem ten zaczęłam zauważać wcześniej, ale było to sporadyczne. Teraz jednak po krótkim czasie od rozpoczęcia jazdy na gazie, przełączanie na benzynę następuje niemal natychmiast. Dodatkowo, podczas jazdy na gazie, czuję lekkie poszarpywanie, jakby samochód miał się przełączyć na gaz.

    Dodatkowo, zauważyłem, że klimatyzacja przestała działać poprawnie. Zamiast dmuchania zimnego powietrza, wieje ona tylko chłodne powietrze. Czy istnieje możliwość, że te dwa problemy są ze sobą powiązane?

    Jeszcze jedna rzecz występuje dokładnie chodzi o to, że nawet podczas jazdy na benzynie również czuję lekkie poszarpywanie.

    Chciałbym prosić o sugestie, jakie kroki mogę podjąć, aby zdiagnozować i naprawić te problemy. Czy mogą to być problemy z systemem gazowym, układem zapłonowym czy może związane z układem klimatyzacji? Jakie elementy powinienem sprawdzić lub skonsultować z mechanikiem?

    Będę wdzięczny za wszelkie rady i wskazówki.

    Dziękuję z góry za pomoc!

  • #2
    Za małe ciśnienie w instalacji LPG dlatego automatycznie przerzuca na benzynę, czyli tak samo jakby skończył się gaz w zbiorniku. Sprawdzić reduktor od LPG, możliwe że jest do regeneracji. miałem to samo. Na klimę nie powinno mieć to wpływu, możliwa nieszczelność w układzie klimatyzacji, czyli trzeba sprawdzić czy nie ma wycieków czynnika i czy w ogóle jest. Poszarpywanie na benzynie, może mieć swoją winę w instalacji LPG. Rozjechane mapy, przez brak poprawnego działania gazu. Tak dalej pójdzie to możesz mieć problem z jazdą na benzynie. Czyli najpierw dobry gazownik, uzbrojony w VCDSy, i inne ustrojstwa do diagnostyki i regulacji, i po jednej wizycie bedziesz mial wszystko jak na dloni a przy odrobinie szczęścia poprawi się praca na benzynie. A patrzyłeś może już błędy?
    Ostatnio edytowany przez Raphael_88; 49678.

    Komentarz


    • #3
      Jeszcze nie patrzyłem na błędy, jutro będę sprawdzał. W reduktorze zauważyłem lekko uszkodzony wężyk (fota w załączniku) uciąłem kawałek i włożyłem żeby lepiej siedział, wężyk był wsadzony do króćca przyłączeniowego podłączenia ciśnienia kolektora. Czy to może mieć wpływ? Jeszcze za jakiś czas się przejadę i zobaczę czy może coś się poprawiło.
      Załączone pliki

      Komentarz


      • #4
        No generalnie właśnie byłem się przejechać, jak dodaje gazu na 1/3 to jadę cały czas jak dam do dechy to wywala na bene

        Komentarz


        • #5
          No to 80% szans, że reduktor, 20% czujnik ciśnienia lub zle ustawiania w sterowniku. U mnie problem był dokładnie taki sam. Na początku tylko na wysokich obrotach szczególnie przy wyprzedzaniu odcinało gaz. Potem już przy coraz niższych, ale tylko kiedy dodało się gazu. Nie wiem jaką masz instalację, wtryski itp. i ile km ma najechane. Sam na początku podejrzewałem wtryski valteka kleją, ale mój gazownik powiedział że objaw taki jest spowodowany zużytymi membranami w reduktorze i miał rację. Po wymianie wszystkie problemy ucichły i praca na pb też się ustabilizowała. Dla świętego spokoju wymieniowe były też valteki. W obecnej Octavii tez mam problem z LPG i powodują to padające wtryski. Maja juz 80kkm, a nowych nie mam kiedy założyć i wyregulować... ale one tylko powodują szarpanie i wypadanie zapłonu na LPG wiec póki co jeżdżę tylko na benzynie
          Ostatnio edytowany przez Raphael_88; 49678.

          Komentarz


          • #6
            m4chu Kolega dobrze Ci radzi z tym że reduktor powoduje problem z przełączaniem na benzynę. Ile przejechane km na tym reduktorze? U mnie po 90 kkm na LPG reduktor zrobił papa i takie objawy były jak u Ciebie, po wymianie wszystko ok.
            Sławek

            Komentarz


            • #7
              Będę we wtorek go regenerować, dam znać czy pomogło

              Komentarz


              • #8
                Problemem okazał się zapchany reduktor, wyczyszczone, naprawione ? przy okazji nowe wtryski i auto odzyskało swoją młodość ? pozdrawiam i dziękuje

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X