Skoda nie odpala, spalony bezpiecznik, co to za ustrojstwo?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kelox99
    Classic
    • 2010
    • 6

    Skoda nie odpala, spalony bezpiecznik, co to za ustrojstwo?

    czarny_wwa dzięki za małego spocika u mnie w robocie :szeroki_usmiech
  • kamel_waw
    Drive
    • 2010
    • 44

    #2
    Skoda nie odpala, spalony bezpiecznik, co to za ustrojstwo?

    Witam po długiej przerwie
    Dziś skodzina odmówiła posłuszeństwa i nie odpaliła.
    Rozrusznik kręci ale słabo.
    Przy podłączeniu kabli od innej skodziny zauważyłem że na tej płytce nad akumulatorem przepalony jeden bezpiecznik (na zdjęciu ten po lewej) oraz same gniazdo wypalone. Wymiana bezpiecznika nic nie dała bo plastik w gnieździe jest tak wypalony że nie stykają te metalowe płytki.
    Proszę o podpowiedź, co to za ustrojstwo tak płytka nad aku, co mogło spowodować wypalenie tego bezpiecznika i od czego on jest tak w ogóle. Co z naprawą? Czy wystarczy płytkę wymienić, a jeśli tak to jak to sie nazywa i gdzie kupić?
    Dzięki za pomoc.
    Bartek
    Załączone pliki

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      kolego miałem taka sama sytyłacie u mnie skonczyło sie wizyta u elektryka i wymiana na nowy tego panela zbezpiecznikami .przyczyna była przetarta wiazka gdzies pod chłodnica
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • kamel_waw
        Drive
        • 2010
        • 44

        #4
        Zamieszczone przez german81
        kolego miałem taka sama sytyłacie u mnie skonczyło sie wizyta u elektryka i wymiana na nowy tego panela zbezpiecznikami .przyczyna była przetarta wiazka gdzies pod chłodnica
        Dzięki, a jaki koszt tego był?

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          sam panel w aso chyba 100pln i elektryk 50pln tylko to było 2 lata temu
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • kamel_waw
            Drive
            • 2010
            • 44

            #6
            Zamieszczone przez german81
            sam panel w aso chyba 100pln i elektryk 50pln tylko to było 2 lata temu
            Ok, dzięki za pomoc

            Komentarz

            • kamel1980
              Rider
              • 2009
              • 304

              #7
              Zamieszczone przez german81
              sam panel w aso chyba 100pln
              To raczej na pewno było 2 lata temu :-)
              Bo teraz to za tyle to można dostać używkę np. na Allegro..

              Ten "plastik" - mocowanie bezpieczników ma numer:
              - 1J0 937 617 - dla pojazdów z akumulatorem 44AH
              - 1J0 937 617A - dla pojazdów z akumulatorem 70AH
              - 1J0 937 617B - dla pojazdów z akumulatorem 80AH
              - 1J0 937 617C - dla pojazdów z akumulatorem 60AH

              A koszt w ASO Skoda to ok. 250zł (w ASO VW ok. 220zł)..

              kamel_waw idąc od lewej to kolejne bezpieczniki są:

              Blaszki:
              1 - Alternator (50A)
              2 - Wnętrze (110A)
              3 - Dodatkowy wentylator chłodzący (30A)
              4 - Sterowanie silnikiem (50A)
              5 - Podgrzewacz chłodziwa (50A)

              Zielone plastikowe bezpieczniki:
              1 - Wentylator chłodzący (30A)
              2 - ABS (30A)
              3 - ABS (30A)

              Tak więc może na początek spróbuj rozbebeszyć tą skrzynkę bezpieczników i samemu coś zadziałać.
              A w między czasie poszukaj na Allegro takiej skrzynki..

              Tu masz przykładowe:



              A zawsze możesz zrobić z kilku jedną dobrą
              No i satysfakcja, że zrobisz coś sam, a nie postawisz samochód do ASO i już..

              Oczywiście nie zmienia to faktu, że powinieneś dojść przyczyny tego, że plastiki się potopiły..

              Komentarz

              • Ths
                Rider
                • 2007
                • 317

                #8
                Miałem u siebie identyczną sytuację i identyczne odcienie zielonych bezpieczników. Domniemam, że ten pierwszy z lewej zielony przezroczysty pali się najczęściej i dlatego jest wymieniany.
                U mnie przestała chłodzić klimatyzacja po tym jak spalił się ten bezpiecznik. Założyłem nowy po ok miesiącu sytuacja się powtórzyła. Bezpiecznik spalony i dodatkowo plastik stopiony. Wziąłem nóż, śrubokręt i pogrzebałem. Usunąłem przetopienie plastiku i podgiąłem styki gniazda feralnego bezpiecznika. Gdzieś czytałem, że ten bezpiecznik przepala się z powodu tego, że siedzi od dość luźno w gnieździe dodatkowo warto styki przeczyścić jakimś papierem ściernym lub pilniczkiem.
                Od tego zabiegu pomimo tego że mam wypalone to gniazdo - zero problemów z przepalającym się bezpiecznikiem.

                Komentarz

                • tomus7
                  RS
                  • 2010
                  • 1896
                  • Peugeot

                  #9
                  kamel_waw,
                  Kolego jak na moje oko to powineneś odkręcić tą skrzynkę dokładnie oczyścić wszystkie elementy poskręcać i będzie OK (na zdjęciu widać, że trochą to pordzewiało i trochę tam oliwki i piasku) :cry:
                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                  Komentarz

                  • kamel_waw
                    Drive
                    • 2010
                    • 44

                    #10
                    Dzięki wszystkim za rady i komentarze.
                    Elektryk podłubał i chyba właśnie przeczyścił, coś jakiś drut w to gniazdko wypalone, bezpiecznik i auto odpaliło. jutro jestem umówiony żeby sprawdzić co dokładnie spowodowało usterkę, bo naprawa odbyła się pod blokiem - elektryk na wynos
                    Mam nadzieję że to tylko jako kolega wcześniej mówił, że bezpiecznik luźno leży i się wyrabia gniazdko.
                    Dzięki jeszcze raz, dam znać jutro po dokładniej analizie co i jak.

                    No i już wiemy co się stało. Tak jak któryś z kolegów wcześniej wspomniał, zaśniedziałe styki, luźne gniazdo, brud, syf i malaria
                    Płytka naprawiona, styki jak nowe i śmiga.
                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • oolsztyniak
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 6647
                      • Superb II combi (3T5)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #11
                      Odświeżę kotleta,

                      Zamieszczone przez kamel1980 Zobacz wpis
                      - 1J0 937 617A - dla pojazdów z akumulatorem 70AH
                      - 1J0 937 617B - dla pojazdów z akumulatorem 80AH
                      Znajomy ma problem z powyższym, spaliło mu bezpieczniki w skrzynce.
                      Fabrycznie zamontowaną ma tą 617A , ale akumulator ma 72 , czy to spowodowało spalenie bezpieczników?
                      Ta 617A kosztuje 50-70 zł , a 617B 350 zł, różnica w cenie spora dość.
                      Można jakoś to obejść?
                      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                      Komentarz

                      Pracuję...