Ubytek płynu chłodniczego
Zwiń
X
-
Ubytek płynu chłodniczego
Witam,
mam następujący problem: po poniedziałkowej śnieżycy w Warszawie i 4,5 godzinnym powrocie z pracy (20km) oraz wczorajszej wolnej jaździe zauważyłem ubytek płynu chłodniczego. Sprawdzałem poziom tydzień temu i było pomiędzy max a min. Obecnie jest ¼ zbiorniczka. Poziom sprawdzałem zaraz po zgaszeniu silnika po powrocie z pracy. Dodatkowo zauważyłem spadek temperatury silnika podczas odkręcania ogrzewania na max i nawiewie na 2 (nawet po dłuższej jeździe). Spada trochę poniżej prostokąta 90 stopni C, nie dużo, ale jednak. W sierpniu wymieniana była chłodnica. Z tego, co pamiętam to po dłuższej jeździe płynu w zbiorniczku przybywało.
Macie pomysły, co to może być?
-
-
wolt77, sprawdzaj poziom płynu na zimnym a nie na ciepłym czy goracym silniku, i zawsze na takiej samej powierzchni najlepiej rownej. W takich temperaturach na goraco poziom płynu może byc rożny, sam tak mam zarowno w nowym aucie jak i w poprzednich, tym bardziej że jedziesz na ogrzewaniu i ciepło jest zabierane z silnika/ z płynu. Mysle że nie powinienes sie niczym przejmowac, tylko najpierw zobacz po nocy jak to wyglada najlepiej pare dni pod rzad, tak jak pisałem powyzej starajac sie zostawiac auto na rownej powierzchni , byle nie pochylonej w ktorąs strone.a masz tak samo po ciagłej jezdzie , ale nie staniu w korkach?? W korkach czy na swiatłach CZASEM "silnik" nie wyrabia z ciepłem i wskazowka spada raz mniej raz wiecej. Stojac silnik nie pracuje pod obciazeniem i oddaje wiecej ciepła stad moga byc tego takie skutki. Ja wczoraj (tj przy -10 st/c) zostawiłem Honde 2.0 na jałowym na 10 min , wracam do auta a tu wskazowka temperatury mniej wiecej na 70 st/C , ogrzewanie mniej wiecej na 3/4 gwizdka na 3 biegu. Może to byc tez wina Termostatu ale w tym wypadku miał bys problem wogole z dogrzaniem silnika do 90st, jak sie termostat psuje to zostaje w pozycji otwartej wiec obieg duży bys miał cały czas "czynny", wiec tym w przyszłosci tez mozna sie zainteresowac.Zamieszczone przez wolt77Dodatkowo zauważyłem spadek temperatury silnika podczas odkręcania ogrzewania na max i nawiewie na 2 (nawet po dłuższej jeździe). Spada trochę poniżej prostokąta 90 stopni C
Komentarz
-
-
temperaturą póki co sie nie przejmuj jak stoisz i spada
no chyba że przekroczy 100/110
a płynu mogło ubyc
czasem w silniku zostanie gdzieś troche powietrza, w jakiejś komórce i ten bąbel kiedyś sie wydostaje pozostawiajac mniej płynu w zbiorniczku
miałem tak kiedyś po wymianie rozrządu (rok temu nawet zimą) tez sie przejałem ale dolałem i było juz spoko
nic nigdzie nie ubywałoradar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz
-
-
podczas morozów i staniu w korkach temp wody bedzie troche opdać a następnie powróci podczas dalszej jazdy, disle tak mają :szeroki_usmiechZamieszczone przez wolt77Temperatura spada podczas jazdy, na postoju wskazówka stoi idealnie pionowo.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-

------> Jest Lexus CT200h
[/scroll:d077aef450]
Komentarz