loyd pisałem, że trzeba patrzeć im na ręce...
spadek temp silnka przy właczonym ogrzewaniu
Zwiń
X
-
takie coś jest normalne Podczas postoju silnik jest mało obciążony i jeśli masz uruchomione ogrzewanie to ciepło z cieczy chłodzącej uchodzi poprzez nagrzewnicę i temp spada natomiast gdy jedziesz pomijając luz ale gdy jedziesz to silnik ma większe obciążenie i wytwarza więcej ciepła i nawet pomimo uciekania ciepła przez nagrzewnicę temperatura wzrasta mam nadzieję że wyjaśniłem ?
[ Dodano: Czw 02 Gru, 10 10:29 ]
aha i co tak zaraz do bicia z takimi tekstami ??Zamieszczone przez damianchudzjak ktos nie ma nic ciekawego do powiedzenia to niech wstrzymie sie od głosu
Komentarz
-
-
Dość wysoka sprawność silnika to niższe spalanie, niższe straty cieplne czyli słabsze ogrzewanie przy niedociążonym silniku a nagrzewnica to piękna chłodnica z wentylatorem!
Tak że ja wole mniej wydawać na paliwo niż narzekać na słabe ogrzewanie na postoju.
Jakby termostat był walnięty to przy -5 nie wiem czy wskazówka osiągnie pion
Komentarz
-
-
widzę, że temat dotyczy o2, ale w podobnym napisałem posta, ale widocznie o jakiejś dziwnej porze i nikt nie odpisał więc napisze tutaj póki jest jeszcze na pierwszej stronie
kiedy jadę z wyłączonym ogrzewaniem - obojętnie na którym biegu, z jaką prędkością itd. to silnik trzyma temperaturę ok. 90stopni
gdy tylko włączę ogrzewanie - nie ważne na który bieg, ważne że na max ciepło, to temperatura spada, aż do zera (wskazówka się kładzie) a nawiew nie jest ciepły - raczej letni
kiedy włączam obieg wewnętrzny temperatura cieczy chłodzącej znowu się podnosi, ale wtedy parują szyby i nie za bardzo da się tak jechać
na postoju silnik nawet z włączonym ogrzewaniem łapie 90stopni (choć dość wolno)
termostat wymieniany w wakacje - bo zdarzało się że nawet w zimną letnią noc temperatura spadała - ale aż do dziś wszystko było OK
może to trefny termostat albo czujnik temperatury?
Komentarz
-
Komentarz