spadek temp silnka przy właczonym ogrzewaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Matro
    Classic
    • 2012
    • 1

    spadek temp silnka przy właczonym ogrzewaniu

    loyd pisałem, że trzeba patrzeć im na ręce...
  • damianchudz
    Classic
    • 2010
    • 7

    #2
    spadek temp silnka przy właczonym ogrzewaniu

    witam posiadam octavie 2 tdi przy spadku temperatury na zewnatrz pojawił sie nastepujacy problem a mianowicie gdy jest właczone ogrzewanie spada temperatura silnika dzieje sie to na postoju podczas normalnej jazdy wzrasta czy ktos miał podobny problem

    Komentarz

    • PieTrzaK
      L&K
      • 2009
      • 1323
      • Octavia I (1U2)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Podejrzewam że większość (każdy?) posiadasz klekotka

      Komentarz

      • tom2212
        RS
        • 2008
        • 3892

        #4
        to normalka

        Komentarz

        • damianchudz
          Classic
          • 2010
          • 7

          #5
          no az nie taki klekot bo 4 letni a jak ktos nie ma nic ciekawego do powiedzenia to niech wstrzymie sie od głosu

          Komentarz

          • PieTrzaK
            L&K
            • 2009
            • 1323
            • Octavia I (1U2)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            "Klekotek" w sensie diesel, w sensie silnik jeżdżący na ON a nie w sensie "złom"... :roll:

            Komentarz

            • tom2212
              RS
              • 2008
              • 3892

              #7
              takie coś jest normalne Podczas postoju silnik jest mało obciążony i jeśli masz uruchomione ogrzewanie to ciepło z cieczy chłodzącej uchodzi poprzez nagrzewnicę i temp spada natomiast gdy jedziesz pomijając luz ale gdy jedziesz to silnik ma większe obciążenie i wytwarza więcej ciepła i nawet pomimo uciekania ciepła przez nagrzewnicę temperatura wzrasta mam nadzieję że wyjaśniłem ?

              [ Dodano: Czw 02 Gru, 10 10:29 ]
              aha i co tak zaraz do bicia z takimi tekstami ??
              Zamieszczone przez damianchudz
              jak ktos nie ma nic ciekawego do powiedzenia to niech wstrzymie sie od głosu

              Komentarz

              • damianchudz
                Classic
                • 2010
                • 7

                #8
                a to przepraszam za ten tekst
                ale i tak nie wydaje mi sie normalne te spadki temp raz ze sa dosc znaczne moim zdaniem bo ok 20 stopni a drugie ze to nie mój pierwszy disel z poprzednim nie było takiego problemu

                Komentarz

                • tom2212
                  RS
                  • 2008
                  • 3892

                  #9
                  no to jeśli chcesz profilaktycznie możesz wymienic termostat i jak chcesz to zasłoń chłodnicę

                  Komentarz

                  • damianchudz
                    Classic
                    • 2010
                    • 7

                    #10
                    ma zamiar wymienic chociaz teoretycznie to nie wina termostatuzobaczymy moze w serwisie cos w tym temacie powiedza

                    Komentarz

                    • tryton
                      Elegance
                      • 2008
                      • 935

                      #11
                      Zamieszczone przez tom2212
                      no to jeśli chcesz profilaktycznie możesz wymienic termostat i jak chcesz to zasłoń chłodnicę
                      Na postoju zasłanianie chłodnicy też nie wiele daje nagrzewnica bardzo skutecznie potrafi wychłodzić płyn

                      Komentarz

                      • tom2212
                        RS
                        • 2008
                        • 3892

                        #12
                        no tak ale widać kolega nie wierzy :wink:

                        Komentarz

                        • tryton
                          Elegance
                          • 2008
                          • 935

                          #13
                          Pojeżdzi trochę to uwierzy ja mam zasłonięty dół i górę i na postoju momentalnie na ogrzewaniu spada temperatura TTTM

                          Komentarz

                          • tom2212
                            RS
                            • 2008
                            • 3892

                            #14
                            u mnie jest dokładnie to samo

                            Komentarz

                            • Space99
                              Rider
                              • 2008
                              • 275
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Dość wysoka sprawność silnika to niższe spalanie, niższe straty cieplne czyli słabsze ogrzewanie przy niedociążonym silniku a nagrzewnica to piękna chłodnica z wentylatorem!
                              Tak że ja wole mniej wydawać na paliwo niż narzekać na słabe ogrzewanie na postoju.
                              Jakby termostat był walnięty to przy -5 nie wiem czy wskazówka osiągnie pion
                              pozdrawiam Marcin

                              Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                              Komentarz

                              • iceman_n
                                Drive
                                • 2009
                                • 96

                                #16
                                widzę, że temat dotyczy o2, ale w podobnym napisałem posta, ale widocznie o jakiejś dziwnej porze i nikt nie odpisał więc napisze tutaj póki jest jeszcze na pierwszej stronie

                                kiedy jadę z wyłączonym ogrzewaniem - obojętnie na którym biegu, z jaką prędkością itd. to silnik trzyma temperaturę ok. 90stopni

                                gdy tylko włączę ogrzewanie - nie ważne na który bieg, ważne że na max ciepło, to temperatura spada, aż do zera (wskazówka się kładzie) a nawiew nie jest ciepły - raczej letni

                                kiedy włączam obieg wewnętrzny temperatura cieczy chłodzącej znowu się podnosi, ale wtedy parują szyby i nie za bardzo da się tak jechać

                                na postoju silnik nawet z włączonym ogrzewaniem łapie 90stopni (choć dość wolno)

                                termostat wymieniany w wakacje - bo zdarzało się że nawet w zimną letnią noc temperatura spadała - ale aż do dziś wszystko było OK

                                może to trefny termostat albo czujnik temperatury?

                                Komentarz

                                • dylan80
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 625

                                  #17
                                  iceman_n, ja bym jednak stawiał na termostat, nawet jeśli wymieniałeś....
                                  patrz, na postoju temp ci rośnie, bo nie ma przewiewu powietrza przez chłodnice.... jak jedziesz, to chłodzi jak ta lala.... no ale żeby aż tak mocno spadała, to rzeczywiście dla mnie nieco dziwne jest

                                  Komentarz

                                  • iceman_n
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 96

                                    #18
                                    no tak ale wtedy nie łapałby 90stopni podczas jazdy w temp. -15stopni
                                    dopiero gdy włączę ogrzewanie temperatura spada

                                    Komentarz

                                    Pracuję...