Problem z odpalaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • raf1
    Classic
    • 2008
    • 16

    Problem z odpalaniem

    Jak sam zauwazyles filtr nie jest w 100% skuteczny, wiec kurz bedzie sie przedostawal nawet po uszczelnieniu. Po drugie "zapach starej szmaty" jest zrodla organicznego (kurz i woda moga byc co najwyzej pozywka) i nie ma innej rady jak wytruc sprawcow.

    [ Dodano: Pon 02 Maj, 11 09:07 ]
    Zamieszczone przez misiul
    ASO z tego co czytam nie jest zainteresowane pozbawianiem się przychodów.
    Mozna zebrac sie w grupe kilku znajomych zrobic zrzutke po 50 zl, kupic prosty ozonator i nie dawac ASO zarabiac.
  • jeffer
    Classic
    • 2007
    • 31

    #2
    Problem z odpalaniem

    Witam

    Mam problem z odpalaniem samochodu... 1.9 tdi 110 km AHF. Problem jest tylko wtedy gdy temperatura jest poniżej zera i tylko pierwsze odpalenie. Autko stoi 8 godzin przed firma na mrozie i wygląda to tak: kontrolka świec gaśnie po kolo 15 sek. potem jak kręcę to kolo 5-7 sekund i jakby odpalił, ale jak odpuszczę to od razu gaśnie i Znowu kręcę 5 sek niby odpala i zgasł po sekundzie od puszczenia kluczyków. Za trzecim razem jak odpalił dodałem mu delikatnie gazu i przytrzymałem na 1,2 k obrotów i już chodzi...(pierwsze 30 sek. chodzi mało stabilnie) wystarczy ze pochodzi 5-10 min na wolnych obrotach i po np godzinie czy 2 na -10C odpala za pierwszym pyknięciem bez żadnego kręcenia... Akumulator i świece mam nowe (pół roku). Co może być przyczyną?

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      Może paliwo się cofa ale jak poczytasz forum w tematach z problemami w paleniu dizli to pewnie coś znajdziesz
      a tak na szybko znalazłem




      i wiele innych
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • lysy_00
        Drive
        • 2010
        • 45

        #4
        Pierwsze to jak kolega napisał to może byc cofające się paliwo, dwa to h...we paliwo, trzy czujnik temperatury plynu chłodzącego G62 (podaje temp. do komputera), trzy podłącz VAG`a i sprawdź na rozgrzanym silniku kąt wtrysku i czy nie masz żadnych błędów.

        Komentarz

        • dp2
          Drive
          • 2010
          • 69
          • Octavia I combi (1U5)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          lysy_00 ma racje. Ja studiowałem trochę forum i to co należałoby sprawdzić to punkty 1,3,4,7 z mojego pierwszego posta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=42338

          Ja mam podobnie i właśnie szukam jakiegoś kumatego mechanika który mi ustawi kąt wtrysku.

          Komentarz

          • jeffer
            Classic
            • 2007
            • 31

            #6
            A co myślicie na temat uszlachetniaczy paliwa czyszczących wtryski i tych co zapobiegają wytwarzaniu się parafiny?

            Komentarz

            • lysy_00
              Drive
              • 2010
              • 45

              #7
              Ja jestem właśnie po wymianie filtru paliwa zaworu powrotnego, sprawdzony kąt wtrysku i to samo co było wcześniej. Czyli po nocnym postoju samochodu (w nocy ok. -9 st.), świece grzane na dwa razy odpalamy i co: kręci jakieś 7 s, ciężko mu odpalić po czym załapuje i obroty na poziomie 1100 obr/min. Świece żarowe nowe, przekaźnik od świec słychać jak działa, czujnik G62 wymieniany na nowy, błędów nie pokazuje żadnych. Czy pozostaje jeszcze tylko sprawdzenie wtrysków??? Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co tu można zrobić??

              Komentarz

              • dp2
                Drive
                • 2010
                • 69
                • Octavia I combi (1U5)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                Zamieszczone przez lysy_00
                Ja jestem właśnie po wymianie filtru paliwa zaworu powrotnego, sprawdzony kąt wtrysku i to samo co było wcześniej. Czyli po nocnym postoju samochodu (w nocy ok. -9 st.), świece grzane na dwa razy odpalamy i co: kręci jakieś 7 s, ciężko mu odpalić po czym załapuje i obroty na poziomie 1100 obr/min. Świece żarowe nowe, przekaźnik od świec słychać jak działa, czujnik G62 wymieniany na nowy, błędów nie pokazuje żadnych. Czy pozostaje jeszcze tylko sprawdzenie wtrysków??? Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co tu można zrobić??
                Jak miałem ustawiany kąt wtrysku u siebie to mechanik który to robił powiedział że jak w moim przypadku nie pomoże to można poprawić "dawkę rozruchową" jak dobrze to zapamiętałem.

                Komentarz

                • Wicher84
                  Classic
                  • 2008
                  • 13

                  #9
                  Witam, też mam problem z uruchomieniem silnika, problem polega na tym że czekam około 5-7s po przekręceniu kluczyka aż zaskoczy silnik i teraz nie wiem co może być przyczyną(kontrolka od świec gaśnie w miare szybko):
                  a) akumulator od nowości (2004)
                  b) wymiana wtrysków i mod oprogramowania zrobiony dwa miesiące temu (z którego jestem bardzo zadowolony)
                  Z ALH 145KM I 290NM BY ECUPROJECT

                  Komentarz

                  • gregorianin
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 215
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Czy świece sprawne?
                    Czy prąd do nich dochodzi?
                    Jaką wartość pokauje rano czujnik ECT w porównaniu do temp. zewnętrznej oraz po nagrzaniu do temp. roboczej?
                    Jaki jest statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku? (wartość z VAG lub czujnika um)
                    Może zacznij chociaż od zlogowania statycznego na ciepłym silniku grupy BS 000

                    Bez tych, podstawowych informacji to możemy się bawić w zgaduj-zgadulę.
                    www.DURASOFT.pl

                    -Hamownia podwoziowa
                    -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                    -Diagnostyka
                    -Filtry FAP/DPF

                    Komentarz

                    • lysy_00
                      Drive
                      • 2010
                      • 45

                      #11
                      Świece u mnie sprawne, prąd do nich dochodzi. Błędów nie wyrzuca. Co do kąta wyprzedzenia wtrysku: 58. Wykonam dzisiaj po raz kolejny test.

                      Komentarz

                      • gregorianin
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 215
                        • Octavia II (1Z3)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Pisałem do kolegi Wicher84, ale Ty robiąc ponowny test kąta miej na uwadze (przepraszam - piszę profilaktycznie) że musi to być w trybie BS a odgłos działającego przekaźnika świec nie znaczy że dochodzi do nich prąd, sprawdź miernikiem jeśli tego jeszcze nie uczyniłeś bo nim zaczniesz szukać głębiej miej pewność że najbardziej prozaiczne przyczyny zostały wyeliminowane.

                        Pozdrawiam
                        www.DURASOFT.pl

                        -Hamownia podwoziowa
                        -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                        -Diagnostyka
                        -Filtry FAP/DPF

                        Komentarz

                        • Wicher84
                          Classic
                          • 2008
                          • 13

                          #13
                          dzięki za szybką odpowiedź, dzisiaj pojade do jakiegoś magika i niech posprawdza co jest nie tak...
                          Z ALH 145KM I 290NM BY ECUPROJECT

                          Komentarz

                          • sławek_w
                            Drive
                            • 2007
                            • 41

                            #14
                            problem z odpalaniem

                            Witam.
                            Mam problemy z uruchomieniem silnika - 1,9 AXR 68 000 tys. przebiegu. Pod koniec ubiegłej zimy zaczęło telepać silnikiem zaraz po uruchomieniu zimnego silnika przez ok. 3 sek., potem pracował już normalnie - moja diagnoza świece żarowe. Gdy z wiosną przyszło ocieplenie problem zniknął, aż pojawił się w listopadzie - objawy jak wyżej opisane. Wymieniłem świece i filtr paliwa a silnik w dalszym ciągu nierówno odpala rano (garażowany) lub po dłuższym (kilka godzin) postoju na mrozie, gdy jest ciepły odpala natychmiast. Nie wiem co to może być, może ktoś spotkał się z podobnym problemem?

                            Komentarz

                            • dp2
                              Drive
                              • 2010
                              • 69
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              sławek_w,
                              1. Czujnik temp,
                              2. Czy idzie napięcie na świece
                              3. Kąt wtrysku

                              Komentarz

                              • lysy_00
                                Drive
                                • 2010
                                • 45

                                #16
                                Mam jeszcze jedno pytanie czy czujnik g266 daje też informacje do komputera?? wyrzuciło mi błąd bodajrze 00562 a w Vagu temp. oleju pokazuje jako 155 st. ma to jakisś wpływ na rozruch zimnego samochodu??

                                Komentarz

                                • dp2
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 69
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #17
                                  G62? Jak się nie mylę to na podstawie wskazań tego czujnika dobierany jest czas grzania świec. Zrób taki test: odepnij wtyczkę od czujnika - wtedy komputer będzie grzał świece przez jakieś 10s i zobacz wtedy jak będzie palił.

                                  Komentarz

                                  • lysy_00
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 45

                                    #18
                                    Czas grzania świec jest dobierany chyba na podstawie czujnika g62 od temp. cieczy chłodzącej

                                    Komentarz

                                    • dp2
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 69
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #19
                                      Przepraszam - pospieszyłem się z tym G62.

                                      Komentarz

                                      • sławek_w
                                        Drive
                                        • 2007
                                        • 41

                                        #20
                                        Zamieszczone przez dp2
                                        3. Kąt wtrysku
                                        przecież to pompowtryski, więc chyba tu nie ma regulacji wyprzedzenia wtrysku? :shock: (chociaż specjalistą nie jestem). Dzisiaj ledwo odpaliłem, jest gorzej niż przed wymianą świec - przedtem miałem wrażenie, że nie pali na jednym cylindrze a teraz na dwóch, sprawdziłem również stare świece omomierzem - są dobre, więc trzeba szukać gdzie indziej. Podejrzenie pada na rampę. W starych konstrukcjach diesli zasilanie świec było pewne na śrubach, teraz jest na wcisk - może to słaby styk :?: :shock:

                                        Komentarz

                                        • dp2
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 69
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                          #21
                                          Przepraszam - trochę się pospieszyłem ops:

                                          Komentarz

                                          • lysy_00
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 45

                                            #22
                                            U mnie pomogło przestawienie pompy - dostawał za dużą dawkę oraz czyszczenie styków przy rozruszniku Mam jeszcze przesunięty zapłon ale to po nowym roku zrobię razem z rozrządem

                                            Komentarz

                                            Pracuję...