[O1] Ogrzewanie tylnej szyby

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cezar262
    Classic
    • 2011
    • 35

    [O1] Ogrzewanie tylnej szyby

    To są mody!

    Gratki autka.
    cezar262
  • fidodido
    Rider
    • 2010
    • 440

    #2
    [O1] Ogrzewanie tylnej szyby

    Witam
    W moim szkodniku podczas ostatnich mrozów zauważyłem następujące problemy:
    - patrząc od dołu to 1 pasek grzeje 5 następnych nie grzeje i ostatni nie grzeje
    -paski które działają są mało efektywne tzn. ok 40 min. jazdy i nie radzą sobie z odparowaniem szyby czy to podczas opadów śniegu czy też bez śniegu.
    ( szyba od zewnątrz czysta bez lodu)
    Przeczytałem chyba z 15 wątków na forum o tylnej szybie i nic.
    Panowie poradźcie co się dzieje i jak temu zaradzić, czy te niegrzejące paski tak obniżają wydajność reszty.?
    Auto: Skoda Octavia I
    Kolor: Srebrny
    Pojemność: 1,8T 20V
    Moc: 150KM
    Typ silnika: AGU
    Gaz: STAG-4

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      tak te nie grzejace paski sa tego powodem .rozwiazanie jest znalezienie przerwy w pasku i naprawy specialnym klejem lub wymiana szyby
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • lesiu
        Ambiente
        • 2007
        • 149

        #4
        Kolego sprawdź czy napewno te dwa grzeją czy Ci się zdaje że grzeją. Sprawdź czy dochodzi do ogrzewania szyby na końcówkach napięcie lub czy mają dobry styk (czy nie są zaśniedziałe). Jeżeli tak to podejrzewam że pozostałe zostały uszkodzone (przerwane). Może podczas mycia szyby od wewnątrz?
        lesiu

        Komentarz

        • fidodido
          Rider
          • 2010
          • 440

          #5
          Od dołu to 1 pasek grzeje 5 następnych nie grzeje i ostatni na górze nie grzeje .
          To jest zauważalne ponieważ na szybie w kolo pasków grzejących widać 1-2 mm przejrzystej szyby. To by było na tyle więcej pomimo mijającego czasu paski nie są w stanie zrobić, z fotela kierowcy patrząc lusterko wsteczne mało co widać.

          Czy naprawa niedziałających pasków zlikwiduje problem i zwiększy wydajność grzejną pasków.?
          Auto: Skoda Octavia I
          Kolor: Srebrny
          Pojemność: 1,8T 20V
          Moc: 150KM
          Typ silnika: AGU
          Gaz: STAG-4

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3773
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            klej ELPOX 15 elektroprzewodzący, dobry do naprawy nitek grzejnych (wypróbowany)
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • fidodido
              Rider
              • 2010
              • 440

              #7
              Zamieszczone przez endryu
              klej ELPOX 15 elektroprzewodzący, dobry do naprawy nitek grzejnych (wypróbowany)
              To rozwiązuje problem z niegrzejącymi paskami a co z ich małą wydajnością.?
              Auto: Skoda Octavia I
              Kolor: Srebrny
              Pojemność: 1,8T 20V
              Moc: 150KM
              Typ silnika: AGU
              Gaz: STAG-4

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3773
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                jak będą grzały wszystkie, to będzie wydajność.
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • fidodido
                  Rider
                  • 2010
                  • 440

                  #9
                  zgadujesz czy jesteś tego pewien że te nie grzejące są winne malej wydajności reszty grzejących.
                  Auto: Skoda Octavia I
                  Kolor: Srebrny
                  Pojemność: 1,8T 20V
                  Moc: 150KM
                  Typ silnika: AGU
                  Gaz: STAG-4

                  Komentarz

                  • endryu
                    RS
                    • 2006
                    • 3773
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    te paski to grzałki. Jak pracuje ich dużo to szyba na dużej powierzchni (łącznie) odbiera ciepło.
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz

                    • fidodido
                      Rider
                      • 2010
                      • 440

                      #11
                      tyle że w w centralnej części szyby wszystkie grzeją, czyli powinny dać radę, bo niegrzejące są na krańcach szyby jak pisałem wyżej
                      Auto: Skoda Octavia I
                      Kolor: Srebrny
                      Pojemność: 1,8T 20V
                      Moc: 150KM
                      Typ silnika: AGU
                      Gaz: STAG-4

                      Komentarz

                      • Space99
                        Rider
                        • 2008
                        • 275
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Kolego jak jest zimno to takie grzałeczki za dużo nie mogą więc każdy ma osłabione ogrzewanie ale bez przesady (40min) u mnie wszystkie OK i po 15 minutach czysto.
                        Sprawdź napięcie jakie dochodzi na zaciski, napraw spalone grzałki klejem tak jak endryu podpowiada i porozmawiamy coś więcej.
                        Tam nie ma filozofii .. każda linia jest na 12V i ma pewną oporność czyli również moc grzewczą. Możliwe że pozostałe linie też przerywają lub mają zwiększoną rezystancje więc niższą moc.
                        Najpierw napraw ...
                        pozdrawiam Marcin

                        Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                        Komentarz

                        • endryu
                          RS
                          • 2006
                          • 3773
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          może to mieć związek z opornością wszystkich nitek grzejnych. Szyba pobiera ok. 250-270W i jest zabezpieczona 25A bezpiecznikiem.
                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                          =================================================

                          Komentarz

                          • fidodido
                            Rider
                            • 2010
                            • 440

                            #14
                            dzięki powalczę i się okaże
                            Auto: Skoda Octavia I
                            Kolor: Srebrny
                            Pojemność: 1,8T 20V
                            Moc: 150KM
                            Typ silnika: AGU
                            Gaz: STAG-4

                            Komentarz

                            • Jeżyk
                              Rider
                              • 2009
                              • 691

                              #15
                              Zmierz rezystancję grzałki, powinna być w okolicach 1 Ohma. Im więcej pasków jest przerwanych tym większa będzie rezystancja. To jest tak jak z równolegle połączonymi rezystorami, wypadkowa rezystancja jest mniejsza od najmniejszej rezystancji połączonych rezystorów. Wzór na obliczenie: 1/R1+1/R2+1/R3....+1/Rn=Rw. Ja mam wszystkie paski sprawne i rezystancję 1,2 Ohma. Zmierz napięcie dochodzące bezpośrednio do szyby, możesz mieć również słabe połączenie. Możesz też zmierzyć prąd płynący przez grzałkę. Z obliczenia wynika, że prąd przy sprawnych wszystkich paskach powinien wynosić około 10-15A. Naprawa polega na zlokalizowaniu przerw na paskach przy pomocy lupy, dokładnym odtłuszczeniu przerwanych miejsc, wcześniej warto zaznaczyć miejsca przerwane np przy pomocy pisaka spirytusowego, naklejeniu taśmy obok pasków (zrobienie czegoś w rodzaju szablonu o wolnej szerokości takiej jak ma pasek oryginalny a tym samym pozostawienie wolnego równego miejsca do nałożenia kleju, nałożenie kleju zgodnie z instrukcją producenta (raczej nie da się tego zrobić w obecnej temperaturze) i zerwanie szablonu z taśmy PRZED całkowitym wyschnięciem kleju co pozwoli na pozostawienie równych i niepostrzępionych brzegów ścieżki przewodzącej. Jest to bardzo pracochłonne, ale jeżeli zrobisz to starannie to nie będzie żadnych śladów naprawy a ścieżki będą grzać jak dawniej. Od staranności wykonania zależy też trwałość tej naprawy. :wink:
                              PS i jeszcze jedno, kleje są różne i mają też różną rezystancję. Najlepsze są te na bazie srebra gdyż mają najmniejszą rezystancję.
                              Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                              Komentarz

                              • fidodido
                                Rider
                                • 2010
                                • 440

                                #16
                                to jeśli już mówimy o mierzeniu to wytłumacz jak dla laika gdzie dotknąć, co i jak zmierzyć .?
                                Auto: Skoda Octavia I
                                Kolor: Srebrny
                                Pojemność: 1,8T 20V
                                Moc: 150KM
                                Typ silnika: AGU
                                Gaz: STAG-4

                                Komentarz

                                • Jeżyk
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 691

                                  #17
                                  Za chwilę, teraz muszę pilnie wyjść z domu. :twisted:

                                  Już jestem.

                                  Jerzeli chcesz zmierzyć napięcie: Załączasz ogrzewanie szyby, ustawiasz miernik na U= lub DCV zakres do 20V, przyłóż końcówki przewodów pomiarowych do złącz wystających z szyby (pomija się wtedy złącza i jest to najbardziej wiarygodny pomiar napięcia bezpośrednio na grzałce. Pomiar rezystancji: WYŁĄCZASZ OGRZEWANIE SZYBY! ustawiasz miernik w pozycji pomiaru 200 Ohm i przykładasz dokładnie w to samo miejsce. Pomiar prądu jest troszkę bardziej skomplikowany ale na pewno sobie poradzisz. Odpinasz jedno z połączeń szyby z przewodem zasilającym (ostrożnie żeby nie oderwać styku od szyby!) Wpinasz jedną z końcówek pomiarowych miernika do odpiętego przewodu zasilającego ogrzewanie a drugą podłączasz do styku na szybie. Ustawiasz zakres pomiarowy w mierniku A= lub DCA na zakres wysokoprądowy: minimum 20A!!! (w zależności od typu miernika możesz nie mieć aż takiej dużej wartości i wtedy lepiej nie mierzyć bo można uszkodzić miernik) załączasz ogrzewanie szyby i odczytujesz wartość na mierniku. Biegunowość nie jest istotna przy pomiarze bo różnica będzie tylko w symbolu przed wartością na wyświetlaczu. Będzie lub nie znak "-". Pomiar prądu nie jest konieczny, można wartość prądu obliczyć ze wzoru na prawo Ohma: J = U/R. Jeżeli napięcie na zaciskach bezpośrednio na szybie będzie miało dużo mniejszą wartość niż na przykład na akumulatorze to świadczyć będzie o złym styku gdzieś po drodze od akumulatora do szyby: złącza, wyłacznik, bezpiecznik. Schemat ogrzewania tylnej szyby masz TUTAJ. Powodzenia.
                                  Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                                  Komentarz

                                  • rogoz
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 397

                                    #18
                                    Zamieszczone przez fidodido
                                    gdzie dotknąć, co i jak zmierzyć .
                                    Bierzemy miernik uniwersalny, ustawiamy w tyb sygnalizacji akustycznej "przejścia" (i ile ma), jak nie ma to w trym omomierza na najniższym zakresie pomiarowym. Kable pomiarowe najlepiej z ostrymi końcówkami.

                                    Dotykamy po kolei końcówkami paski przewodzące na brzegach. Miernik piszczy to pasek przewodzi.
                                    W przypadku braku przejścia zaczynamy szukać w którym miejscu jest przerwa. Ja zaczynałem od jednego końca i powoli oddałem jedną z końcówek aż znalazłem uszkodzenie.
                                    Zaznaczymy pisakiem przerwę i szukamy dalej.

                                    Komentarz

                                    • Space99
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 275
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      jak na brzegach dotkniesz to niekoniecznie będzie przewodził ten pasek którego masz na myśli :> Przecież wszystkie linie są zmostkowane na krańcach.

                                      Przerwy najczęściej są widoczne a i widać przecież które paski nie grzeją więc nawet miernik można olać
                                      pozdrawiam Marcin

                                      Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                      Komentarz

                                      • adiwaw
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 167

                                        #20
                                        Ku przestrodze: ja rok temu miałem jakieś zwarcie na tych paskach i wybuchła mi szyba. Dosłownie. Posypała się w drobny mak i wpadła do samochodu. Czasami warto zwrócić uwagę na to czy miejscami nie nagrzewa się aż do czerwoności...

                                        Komentarz

                                        • fidodido
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 440

                                          #21
                                          Witam

                                          W piątek naprawiłem 3 paski z 8 nie grzejących.
                                          Paski po naprawie dalej nie grzeją.
                                          Co zrobić jeśli przepalone pkt na paskach są w miejscach niedostępnych (czarne pole) pod blacha klapy.
                                          Czy jest możliwość mostkowania poziomych pasków 2 pionowymi.?
                                          czy to coś da.?
                                          Auto: Skoda Octavia I
                                          Kolor: Srebrny
                                          Pojemność: 1,8T 20V
                                          Moc: 150KM
                                          Typ silnika: AGU
                                          Gaz: STAG-4

                                          Komentarz

                                          • zepter00
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2304

                                            #22
                                            Zamieszczone przez fidodido
                                            zgadujesz czy jesteś tego pewien że te nie grzejące są winne malej wydajności reszty grzejących.
                                            Mam sprawną O1 i ogrzewanie tylnej szyby działa bardzo dobrze.
                                            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                            Komentarz

                                            Pracuję...