Witam ponownie,
Nie dawno co chłopaki pomogli mi z climatronikiem, a tu znów niespodzianki :?
Po wymianie oleju i filtrów przy przeglądzie mam problem, że dokładnie co 100km zapala mi się podczas jazdy żółta kontrolka oleju (informacyjna o niskim poziomie oleju)
Oleju jest pod na maxa, więcej się nie da wlać.
Olej jak się zapali to podnoszę maskę i sprawdzam poziom. Jest cały czas na max, nic nie ubywa. Po zamknięciu maski kontrolka znika na kolejne 100km. I tak w kółko w ciągu tygodnia zrobiłem jakieś 400km i zapaliła mi się juz 3 razy. Zaraz znów na liczniku będzie setka i pewnie znów się zapali. Znów skontroluje poziom oleju, będzie ok. Zamknę maskę i kontrolka zniknie.
Ludzie o co chodzi?
Dodam tylko, że wymieniony olej to
Liqui Moly DIESEL LEICHLAUF 10W-40 1387
Gdzieś na forum było, że gdzieś jest todatkowy czujnik który zpowodujw zapalanie się tej kontrolki samo podniesienie i zamknięcie masku powoduje, że kontrolka gaśnie
tak na szybko
No właśnie ten czujnik na klapie u mnie dział bez zarzutów.
Wygasza kontrolkę na 100 km wiec jest ok.
Ale dlaczego ta kontrolka zapal się właśnie co te 100km, skoro wszystko jest ok.
Poziom oleju praktycznie max.
Z silnikiem nic się nie dzieje .................. więc o co chodzi?
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Ale dlaczego ta kontrolka zapal się właśnie co te 100km, skoro wszystko jest ok.
a bo tak ma powiedziane komp że jak coś nie halo z ciśnieniem oleju to ma ja zaświecać co 100km , poszukaj bo był podobny problem i okazało się że podła jakaś pompa od ciśnienia oleju czy jakoś tak, sorry ale nie znam fachowej nomenklatury.
a bo tak ma powiedziane komp że jak coś nie halo z ciśnieniem oleju to ma ja zaświecać co 100km , poszukaj bo był podobny problem i okazało się że podła jakaś pompa od ciśnienia oleju czy jakoś tak, sorry ale nie znam fachowej nomenklatury.
no ale kontrolka od ciśnienia ma kolor czerwony.
mi pali się na zółto, więc to kontrolka od poziomu oleju.
tomus7 czytałem ten wątek ze 100 x i rozłączałem aku, sprawdzałem przewody od maski. Wszystko wygląda na w porządku a problem dalej istnieje
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
No właśnie ten czujnik na klapie u mnie dział bez zarzutów.
Wygasza kontrolkę na 100 km wiec jest ok.
Ale dlaczego ta kontrolka zapal się właśnie co te 100km, skoro wszystko jest ok.
Poziom oleju praktycznie max.
Z silnikiem nic się nie dzieje .................. więc o co chodzi?
Prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik poziomu oleju w misce olejowej lub niewłaściwie stykająca kostka na tym czujniku.
Zamieszczone przez lookashECL
Czy jak czujnik będzie walnięty, to błąd zapisze się w kompie?
Ja nie spotkałem aby był zapisany.
Jeżeli nie chcesz aby była sygnalizacja ,to zmień kodowanie licznika.
Witam ponownie :P
Wracam do tematu kontrolki oleju.
Przelutowałem szafę nic to nie dało więc zakupiłem kabelek VAG.
Zdiagnozowałem licznik (17 – Instruments - > Meas. Block 003)
Ze wskazań programu wynika ze temperatura oleju wynosi 50 stopni.
Pytanie ............
Czy u Was jest tak samo?
Czy ten czujnik w misce jest tak skalibrowany że pokazuje temperaturę od 50 stopni w zwyż?
Dodam tylko że pomiar przeprowadziłem na zupełnie zimnym silniku.
Octa stała przez całą noc a temperatura zewnętrzna w garażu wynosiła 7 stopni.
Na potwierdzenie tego dodam jeszcze zrzut z Vag-a
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
P.S
Zapomniałem dodać, że podczas pierwszej diagnozy wywaliło błąd 18062 (Please check DTC Memory of Instrument Cluster)
Zrobiłem testy wskaźników i wszystko ok.
Błąd wykasowałem i jak dotąd nie wrócił.
[ Dodano: Czw 27 Sty, 11 18:21 ]
Tak wiec problem rozwiązany :-)
Więc info dla potomnych :-)
Błąd 18062 w octavce z wersja softu (soft code 19112) oznacza uwalony czujnik poziomu oleju (zintegrowany z czujnikiem tem. oleju)
Po wymianie czujnika na Febi i zmianie oleju na nowy ...... problem rozwiązany :-)
Wszystkim zainteresowanym dziękuje za pomoc ....... ale
największe dzięki dla misiek^wro za zainteresowanie problemem i nieocenioną pomoc :-)
Misiek browary dla Ciebie :-)
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Trochę odgrzeję kotleta. Kolega w Golfie IV ma coś takiego że jak zbyt długo nie zagląda pod maskę to właśnie kontrolka oleju miga Jest to swego rodzaju przypomnienie o potrzebie skontrolowania sytuacji pod maską co jakiś czas, poziom oleju, płynów itp. Nie wiem czy jest to dokładnie co 100km ale jest czujnik otwarcia maski min za to odpowiedzialny.
Mialem to samo - w koncu przekodowalem licznik na ustawienie ze nie ma czujnika ilosci i temp oleju i zolta kontrolka sie nie zapala. Niestety blad w silniku pozostal i nie da sie skasowac wkurza mnie to ale nic to nie szkodzi jedynie w przypadku sprzedazy jak ktos zczyta bledy z silnika to bedzie zonk.
Generalnie mysle ze szkoda 200 zl na ten czujnik ktory jak masz stale okresy serwisowe nie jest potrzebny ( no moze poza pokazywaniem jak jest bardzo malo oleju ) ...
K_Popiel, misiek^wro tutaj ma racje.
Sądzę, że porostu kolega z Golfa niech zmieni czujnik albo aku bo kontrolka nie powinna migać. To nie jest żadne przypomnienie, że dawno nie zaglądał po maske :wink:
Mój problem polegał na tym że kontrolka zapalała się praktycznie co 100km, a resetowałem ja przez otwarcie maski.
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Jeszcze wg moich zrodel z ASO bywa tak dosyc czesto, bo eprom licznika zdyyyyycha.
Jesli wymiana czujnika nie pomoze, nalezy kupic jakis uzywany licznik ( najlepiej maxi dot, bo to okazja do moda :P ) i wtedy powinno byc po sprawie ( maxi doty maja troche lepsze komponenty w srodku, wg teorii mojego machera )
To tak jak manetki tempomatu, a zwykle :twisted:
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Komentarz