Zapala sie kontrolka oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • husky
    Drive
    • 2010
    • 41

    Zapala sie kontrolka oleju

    buty som
    może jutro uda mi się zapisać na egzamin :szeroki_usmiech
  • lookashECL
    Rider
    • 2009
    • 416
    • Rapid (NH3)

    #2
    Zapala sie kontrolka oleju

    Witam ponownie,
    Nie dawno co chłopaki pomogli mi z climatronikiem, a tu znów niespodzianki :?
    Po wymianie oleju i filtrów przy przeglądzie mam problem, że dokładnie co 100km zapala mi się podczas jazdy żółta kontrolka oleju (informacyjna o niskim poziomie oleju)
    Oleju jest pod na maxa, więcej się nie da wlać.
    Olej jak się zapali to podnoszę maskę i sprawdzam poziom. Jest cały czas na max, nic nie ubywa. Po zamknięciu maski kontrolka znika na kolejne 100km. I tak w kółko w ciągu tygodnia zrobiłem jakieś 400km i zapaliła mi się juz 3 razy. Zaraz znów na liczniku będzie setka i pewnie znów się zapali. Znów skontroluje poziom oleju, będzie ok. Zamknę maskę i kontrolka zniknie.

    Ludzie o co chodzi?

    Dodam tylko, że wymieniony olej to
    Liqui Moly DIESEL LEICHLAUF 10W-40 1387


    Filtr oleju to Knecht
    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      Gdzieś na forum było, że gdzieś jest todatkowy czujnik który zpowodujw zapalanie się tej kontrolki samo podniesienie i zamknięcie masku powoduje, że kontrolka gaśnie
      tak na szybko




      ten ostatni powinien pomóc
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • lookashECL
        Rider
        • 2009
        • 416
        • Rapid (NH3)

        #4
        No właśnie ten czujnik na klapie u mnie dział bez zarzutów.
        Wygasza kontrolkę na 100 km wiec jest ok.
        Ale dlaczego ta kontrolka zapal się właśnie co te 100km, skoro wszystko jest ok.
        Poziom oleju praktycznie max.
        Z silnikiem nic się nie dzieje .................. więc o co chodzi?
        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          lookashECL, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ontrolka+oleju
          Doczytaj ten wontek
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez lookashECL
            Ale dlaczego ta kontrolka zapal się właśnie co te 100km, skoro wszystko jest ok.
            a bo tak ma powiedziane komp że jak coś nie halo z ciśnieniem oleju to ma ja zaświecać co 100km , poszukaj bo był podobny problem i okazało się że podła jakaś pompa od ciśnienia oleju czy jakoś tak, sorry ale nie znam fachowej nomenklatury.
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • lookashECL
              Rider
              • 2009
              • 416
              • Rapid (NH3)

              #7
              a bo tak ma powiedziane komp że jak coś nie halo z ciśnieniem oleju to ma ja zaświecać co 100km , poszukaj bo był podobny problem i okazało się że podła jakaś pompa od ciśnienia oleju czy jakoś tak, sorry ale nie znam fachowej nomenklatury.
              no ale kontrolka od ciśnienia ma kolor czerwony.
              mi pali się na zółto, więc to kontrolka od poziomu oleju.

              tomus7 czytałem ten wątek ze 100 x i rozłączałem aku, sprawdzałem przewody od maski. Wszystko wygląda na w porządku a problem dalej istnieje
              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                lookashECL,
                skontaktuj się misiek^wro http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=2538 na pewno zna kogoś kto podepnie autko pod kompa i zobaczy co to za błąd, będzie łatwiej diagnozować.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • lookashECL
                  Rider
                  • 2009
                  • 416
                  • Rapid (NH3)

                  #9
                  Rozumiem, ze bez VAG-a to wróżenie z fusów :cry:
                  Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez lookashECL
                    Rozumiem, ze bez VAG-a to wróżenie z fusów :cry:
                    no raczej tak
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • lookashECL
                      Rider
                      • 2009
                      • 416
                      • Rapid (NH3)

                      #11
                      Czy jak czujnik będzie walnięty, to błąd zapisze się w kompie?
                      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez lookashECL
                        Czy jak czujnik będzie walnięty, to błąd zapisze się w kompie?
                        no przecież Ci wywala błąd na desce co 100 km wiec jakiś jest i będzie do odczytania.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • Witek1952
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 196

                          #13
                          Witam.Odłącz na 15 minut klemę minusowąi powinno być OK. Pozdrawiam.
                          Witek

                          Komentarz

                          • lookashECL
                            Rider
                            • 2009
                            • 416
                            • Rapid (NH3)

                            #14
                            Klemy odłączałem już kilka razy bez skutku
                            Nawet zostawiłem auto bez aku na 1h .............. i dalej lipa :cry:
                            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                            Komentarz

                            • Krzycho-63
                              Rider
                              • 2007
                              • 628
                              • Superb II (3T4)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez lookashECL
                              No właśnie ten czujnik na klapie u mnie dział bez zarzutów.
                              Wygasza kontrolkę na 100 km wiec jest ok.
                              Ale dlaczego ta kontrolka zapal się właśnie co te 100km, skoro wszystko jest ok.
                              Poziom oleju praktycznie max.
                              Z silnikiem nic się nie dzieje .................. więc o co chodzi?
                              Prawdopodobnie jest uszkodzony czujnik poziomu oleju w misce olejowej lub niewłaściwie stykająca kostka na tym czujniku.
                              Zamieszczone przez lookashECL
                              Czy jak czujnik będzie walnięty, to błąd zapisze się w kompie?
                              Ja nie spotkałem aby był zapisany.
                              Jeżeli nie chcesz aby była sygnalizacja ,to zmień kodowanie licznika.
                              Skoda Superb II Ambition
                              2.0 TDI CR 170 KM

                              https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                              Komentarz

                              • lookashECL
                                Rider
                                • 2009
                                • 416
                                • Rapid (NH3)

                                #16
                                Czujnik wymieniałem 0,5 roku temu
                                A może to szafa?
                                Jakieś zimne luty?
                                Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                Komentarz

                                • Space99
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 275
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  błąd: uszkodzenie czujnika poziomu widnieje nie w sterowniku silnika a w instruments( ?)
                                  Miałem uszkodzony mechanicznie więc wiem napewno.

                                  W błędach modułu silnika widnieje wtedy informacja żeby sprawdzić inny moduł (właśnie intstruments?)
                                  pozdrawiam Marcin

                                  Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                  Komentarz

                                  • lookashECL
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 416
                                    • Rapid (NH3)

                                    #18
                                    Witam ponownie :P
                                    Wracam do tematu kontrolki oleju.
                                    Przelutowałem szafę nic to nie dało więc zakupiłem kabelek VAG.
                                    Zdiagnozowałem licznik (17 – Instruments - > Meas. Block 003)
                                    Ze wskazań programu wynika ze temperatura oleju wynosi 50 stopni.
                                    Pytanie ............
                                    Czy u Was jest tak samo?
                                    Czy ten czujnik w misce jest tak skalibrowany że pokazuje temperaturę od 50 stopni w zwyż?
                                    Dodam tylko że pomiar przeprowadziłem na zupełnie zimnym silniku.
                                    Octa stała przez całą noc a temperatura zewnętrzna w garażu wynosiła 7 stopni.
                                    Na potwierdzenie tego dodam jeszcze zrzut z Vag-a
                                    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                                    P.S
                                    Zapomniałem dodać, że podczas pierwszej diagnozy wywaliło błąd 18062 (Please check DTC Memory of Instrument Cluster)
                                    Zrobiłem testy wskaźników i wszystko ok.
                                    Błąd wykasowałem i jak dotąd nie wrócił.

                                    [ Dodano: Pon 03 Sty, 11 11:03 ]
                                    Nikt nie pomoże?

                                    [ Dodano: Pon 10 Sty, 11 14:27 ]
                                    Nikt nie pomoże ?????

                                    [ Dodano: Czw 27 Sty, 11 18:21 ]
                                    Tak wiec problem rozwiązany :-)
                                    Więc info dla potomnych :-)
                                    Błąd 18062 w octavce z wersja softu (soft code 19112) oznacza uwalony czujnik poziomu oleju (zintegrowany z czujnikiem tem. oleju)
                                    Po wymianie czujnika na Febi i zmianie oleju na nowy ...... problem rozwiązany :-)
                                    Wszystkim zainteresowanym dziękuje za pomoc ....... ale
                                    największe dzięki dla misiek^wro za zainteresowanie problemem i nieocenioną pomoc :-)
                                    Misiek browary dla Ciebie :-)
                                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                    Komentarz

                                    • misiek^wro
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8321

                                      #19
                                      Ciesze sie, ze moglem pomoc

                                      Aczkolwiek mega ciekawy blad - z poczatku obstawialem, ze to budziki albo czujnik w masce, a nie cos, co miales niedawno wymieniane :twisted:
                                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                      Komentarz

                                      • K_Popiel
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 608

                                        #20
                                        Trochę odgrzeję kotleta. Kolega w Golfie IV ma coś takiego że jak zbyt długo nie zagląda pod maskę to właśnie kontrolka oleju miga Jest to swego rodzaju przypomnienie o potrzebie skontrolowania sytuacji pod maską co jakiś czas, poziom oleju, płynów itp. Nie wiem czy jest to dokładnie co 100km ale jest czujnik otwarcia maski min za to odpowiedzialny.
                                        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                        ------------------------------------------------------

                                        Komentarz

                                        • misiek^wro
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 8321

                                          #21
                                          K_Popiel, ale to sie nie dzieje co 100km Nie ma prawa :twisted:
                                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                          Komentarz

                                          • Czader
                                            Ambiente
                                            • 2005
                                            • 145

                                            #22
                                            Mialem to samo - w koncu przekodowalem licznik na ustawienie ze nie ma czujnika ilosci i temp oleju i zolta kontrolka sie nie zapala. Niestety blad w silniku pozostal i nie da sie skasowac wkurza mnie to ale nic to nie szkodzi jedynie w przypadku sprzedazy jak ktos zczyta bledy z silnika to bedzie zonk.

                                            Generalnie mysle ze szkoda 200 zl na ten czujnik ktory jak masz stale okresy serwisowe nie jest potrzebny ( no moze poza pokazywaniem jak jest bardzo malo oleju ) ...
                                            Czader

                                            OCTA COMBI 2003 ALH

                                            Komentarz

                                            • lookashECL
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 416
                                              • Rapid (NH3)

                                              #23
                                              K_Popiel, misiek^wro tutaj ma racje.
                                              Sądzę, że porostu kolega z Golfa niech zmieni czujnik albo aku bo kontrolka nie powinna migać. To nie jest żadne przypomnienie, że dawno nie zaglądał po maske :wink:
                                              Mój problem polegał na tym że kontrolka zapalała się praktycznie co 100km, a resetowałem ja przez otwarcie maski.
                                              Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                              Komentarz

                                              • misiek^wro
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8321

                                                #24
                                                Jeszcze wg moich zrodel z ASO bywa tak dosyc czesto, bo eprom licznika zdyyyyycha.

                                                Jesli wymiana czujnika nie pomoze, nalezy kupic jakis uzywany licznik ( najlepiej maxi dot, bo to okazja do moda :P ) i wtedy powinno byc po sprawie ( maxi doty maja troche lepsze komponenty w srodku, wg teorii mojego machera )

                                                To tak jak manetki tempomatu, a zwykle :twisted:
                                                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                                Komentarz

                                                Pracuję...