Problem z wysprzeglaniem w Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • serb1982
    Classic
    • 2011
    • 1

    Problem z wysprzeglaniem w Octavii

    czyli zbieramy ekipe
    hmmm to moze kazdy z nas niech sprobuje zaciagnac na holu ze soba kogos na zlocik ....
    mi udalo sie przekazac koledze piotrkowi i pojawi sie o1 w pierwszej budzie :P
    moze uda sie pare znaczkow skolowac na spotkanie ...
    P.S. Policyjne sreberka sie nie licza
  • Wysoki34wawa
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    Problem z wysprzeglaniem w Octavii

    w Octavii II 2.0 tdi (140KM) po wymnie koła dwumasowego mam niestety kłopot z wysprzęglaniem na 1 i wstecznym biegu - mechanik u którego mam to auto odpowietrza układ ale niestety to nie daje skutku - wymienił również pompe wysprzęglika przy pedale ale to również nie dało efektu ...... może ktoś z was miał podobne problemy?
    z góry dziękuję
    Czarna Perła

    Komentarz

    • Tomek_dx
      Rider
      • 2008
      • 398

      #3
      A czy mechanik dokładnie wyczyścił z brudu i rdzy wałek z wielowypustem po którym przesuwa się tarcza sprzęgła i go nasmarował specjalnym smarem z dwusiarczkiem molibdenu Mos2 ? Objaw jak by tarcza sprzęgła cały czas lekko zasprzęglała skrzynię.

      Ja miałem problem z wrzucaniem biegów 1, 3 i wstecznego. Okazało się że właśnie wałek z wielowypostem był suchy i pokryty brudem z rdzą. Po zwaleniu skrzyni, oczyszczeniu wszystkiego z pyłu i brudu, posmarowaniu wielowypustu biegi wchodzą jak w masło. U mnie ewidentnie tarcza sprzęgła nie odsuwała się od koła zamachowego i dlatego był problem. Objaw ten można sprawdzić w nst sposób. Na postoju z włączonym silnikiem i na luzie puść sprzęgło. Po chwili wciśnij i wrzuć po sekundzie wsteczny. Jak lekko zgrzytnie ( wsteczny nie ma synchronizacji) to znaczy że nie wysprzęgla do końca.

      Kolejna możliwa przyczyna to zła regulacja linek lub jak szuka mechanik coś schrzanił i uszkodził lub zapowietrzył hydrauliczny układ wyłączania sprzęgła. Mógł wyciągając skrzynię uszkodzić wysprzęglik przy skrzyni, lub metalowo-gumowy przewód z płynem hamulcowym.
      Tomek

      Komentarz

      • bulka19_19
        Classic
        • 2010
        • 3

        #4
        Re: Problem z wysprzeglaniem w Octavii

        Zamieszczone przez Wysoki34wawa
        w Octavii II 2.0 tdi (140KM) po wymnie koła dwumasowego mam niestety kłopot z wysprzęglaniem na 1 i wstecznym biegu - mechanik u którego mam to auto odpowietrza układ ale niestety to nie daje skutku - wymienił również pompe wysprzęglika przy pedale ale to również nie dało efektu ...... może ktoś z was miał podobne problemy?
        z góry dziękuję
        Kolego jak znam życie masz 6 skrzynie. muszisz zdjąc skrzynie biegów i na 99% masz luz poosiowy na wałku sprzęgłowym. Łożysko wytarło obudowe. Do wymiany obudowa skrzyni biegów na zmodyfikowaną i łożysko.

        Komentarz

        • Wysoki34wawa
          Classic
          • 2010
          • 4

          #5
          dzięki za info

          Tomek możliwe ale chyba skłaniam się do opini... kolegi bulaka19

          Zamieszczone przez bulka19_19
          Kolego jak znam życie masz 6 skrzynie. muszisz zdjąc skrzynie biegów i na 99% masz luz poosiowy na wałku sprzęgłowym. Łożysko wytarło obudowe. Do wymiany obudowa skrzyni biegów na zmodyfikowaną i łożysko.
          .... bo przed wymianą koła dwumasowego też czasami miałem lekki problem z wysprzęglaniam (raz na pół roku) tzn. nie tak uciążliwy jak teraz bo zaraz ustawał wystarczyło "trochę zamieszać biegami"....
          a teraz to cały czas - jak wrzuce bieg i po chwili wcisne sprzęgło to auto dalej ciągnie i ciężko wyrzucić bieg ....
          czyli obudowa i łożysko do wymiany.. :roll:
          dzięki koledzy za info! jutro pogadam z mechanikiem
          Czarna Perła

          Komentarz

          • Robercik
            Drive
            • 2008
            • 91
            • Octavia II (1Z3)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Mam ten sam problem i naprawiam skrznię problem jest taki jak napisał bulka19_19,
            dziś odbieram auto mój post http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=42527
            ja dorobiłem tuleję do istniejącej obudowy bo nowa obudowa sama 2400+ musisz wymienić kilka dodatkowych łozysk, bo te wyjęte ze starej nie nadaja się do ponownego montarzu
            Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
            Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
            Była O2 BXE
            Była O1 1.8T + automat

            Komentarz

            Pracuję...