[O1] Problem ze wspomaganiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dlooogi
    Classic
    • 2011
    • 17

    [O1] Problem ze wspomaganiem

    pinkibass, a mnie ta cena nie dziwi mój diler dawał mi podobną super ofertę, na szczęście trafiłem do danielcia ..... tylko targuj się porządnie
  • zielony241
    Classic
    • 2010
    • 22
    • Octavia I (1U2)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

    #2
    [O1] Problem ze wspomaganiem

    Witam, mam octavie 130 km 2004 ostatnio podczas jazdy stwirdziłm, że w kabinie słychać jakieś "świszczenie". Po paru testach stwierdziłem, że jak kręcę kierownicą to świszczenie ustaje. Moje pytanie brzmi jak sprawdzić poziom płynu w zbirniku i który to zbiornik bo nie mam książki auta.

    Z góry dziękuję.
    pozdrawiam

    zielony241

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      czarny zbiorniczek obok tego na płyn chłodniczy. zielona nakrętka
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • bulka19_19
        Classic
        • 2010
        • 3

        #4
        Przy zbiorniczku wyrównawczym płynu cłodniczego, taka duża zielona nakrętka, użyj kombnerek lub płaskiegi wkrętaka

        Komentarz

        • oolsztyniak
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6653
          • Superb II combi (3T5)
          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

          #5
          będzie miał takie "głębokie rowki" do ułatwienia odkręcenia
          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

          Komentarz

          • bocian1
            Classic
            • 2010
            • 8

            #6
            tak jak koledzy wyżej piszą patrząc na przód auta, po lewej stronie przy boku nad zbiornikiem spryskiwaczy jest czarny zbiornik z zieloną nakrętką, jak odkręcisz stan płynu powinien być na bagneciku który wyjmiesz, jeśli go tam nie będzie to płyn powinien zakrywać sitko które jest w zbiorniczku, koszt płynu 1l - 60zł. Pozdrawiam

            Komentarz

            • zabap
              Classic
              • 2010
              • 8

              #7
              Jak uzupełnisz płyn, to sprawdzaj czy dalej słyszysz dziwne świszczenie. Jeśli tak - możesz mieć pęknięty przewód od wspomagania (są dwa).

              Komentarz

              • morda_gda
                Classic
                • 2009
                • 2

                #8
                Trochę odświeżę temat, też mam problem ze wspomaganiem. Około roku temu miałem wyciek płynu, okazało się, że padła maglownica, jednak po wymianie mam wrażenie, że wspomaganie chodzi ciężej i kierownica jakby "skacze". Dodam, że płyn jest uzupełniany. I teraz gwóźdź programu, przy wymianie maglownicy okazało się, że w swej naiwności kupiłem anglika. W innym warsztacie gość wsiadł za kółko, pokręcił kierownicą i zapytał skąd sprowadziłem auto. Po czym dodał, że ktoś kto robił przekładkę pewnie nie wymienił kolumny kierowniczej i stąd problemy ze wspomaganiem. Sorry, za może głupie pytanie, ale czy angielska kolumna jest inna niż europejska i czy jeśli ją wymienię to problemy ze wspomaganiem znikną?

                Komentarz

                • zabieg2
                  Classic
                  • 2011
                  • 15

                  #9
                  Witam.
                  Podpinam się pod temat. Dwa dni temu odebrałem auto z aso po naprawie powypadkowej ( wymieniane tył zderzak, błotnik tylnie drzwi lewe) auto stało u nich prawie miesiąc. Już po wyjeździe miałem wrażenie że kierownica chodzi trochę oporniej. Stwierdziłem, że jestem przewrażliwiony, bo przez miesiąc jeździłem pandą, więc wiadomo że opory o niebo mniejsze. Mam problem bo w aucie ( chyba że się mylę) nie ma żadnych wskaźników informujących o problemach ze wspomaganiem. Moje przeczucia są tylko organoleptyczne. Kierownica w czasie jazdy zachowuje się stabilnie, nie trzęsie, ale w obracanie muszę włożyć trochę więcej siły. No i po przekręceniu kluczyka w stan w którym zapalają się wszystkie czujniki, wcześniej z tego co mi się wydaje, można już było przekręcać kierownicą koła. Natomiast teraz w ogóle nie mogę przekręcić koła kierownicy. Całkowity opór.
                  Dopiero po całkowitym zapłonie auta kierownica zwalnia opór. Mam prośbę, napiszcie jak na 100 procent przekonać się że to wspomaganie. jestem w kropce bo w aso zajmowano się tylną częścią auta, więc wydaje mi się że zareklamowanie problemów z przednim napędem nic nie da. dodam tylko że sprawdzałem płyn w zbiorniku- w porządku). nie zauważyłem też żadnych wycieków. z góry dzięki za pomoc

                  Komentarz

                  Pracuję...