mirek_p11, lepiej okrągła gałeczka leży w dłoni? Wysokość pozostała bez zmian?
Nie wiesz przypadkiem ile kosztuje sam drążek na który montuje sie gałkę, chodzi mi o krótszy drażek z s3?
piramida no właśnie miałem się zapytać na forum gdzie można kupić krótszy drążek zdecydowanie lepiej leży w dłoni i tak jakoś bardziej mi się podoba od ori.
Witam mam kilka pytań związanych ze Skodą octavią 1.9 Tdi,2000 r.
A mianowicie:
-Moja Skoda ze względu na ukształtowanie terenu w zimie musi stać na dworze...<grr>
-Czy mogą z tego wyjść jakieś niepożądane efekty dla samochodu?bo jednak ten mróz <-10,-30>??
-Czy jak rano odpalam zimny silnik na śniegu zostają ślady czarnych spalin czy to jest norma?
No i jedno co mnie męczy czasami wchodząc na obroty jakby się dławiła <lekkie szarpanie>
a czasami wszystko w normie? <dodam iż raczej nie robię w zimie więcej niż 60Km dziennie...
szarpanie silnika o ile dobrze zauważyłem jest tylko pod górkę...w innych okolicznościach nie zauważyłem problemu...
No i czy macie jakieś porady?Jak widać mam 19lat i to jest mój pierwszy samochód więc dopiero się uczę...Tak więc jak zadam jakieś głupie pytanie to proszę podejść do tego z powagą...:P
Pozdrawiam!
W moich żyłach płynie Etylina a sercem jest Turbina
Ja też trzymam samochód pod chmurką, póki co nic się nie dzieje, ale zobaczymy na wiosnę
Wydaje mi się, że to normalne jak rano odpalasz to na czarno zakopci i zostawi ślad po sobie.
Z dławieniem to możliwe, że po prostu silnik jest jeszcze za zimny a olej gęstnieje na mrozie, raz się spieszyłem to wsiadłem i pojechałem i faktycznie trochę się dławi, teraz zawsze przed ruszeniem zostawiam odpalonego na 5-10 minut a w tym czasie odśnieżę.
Nie wiem czy mam odrobinę racji, ale na pewno ktoś poprawi
No i jedno co mnie męczy czasami wchodząc na obroty jakby się dławiła <lekkie szarpanie>
a czasami wszystko w normie? <dodam iż raczej nie robię w zimie więcej niż 60Km dziennie...
Niestety nie...
ale może będzie lepiej na Vagu zobaczyć...
bo bez tego pewnie może być dużo przyczyn?;/
Nie ma tragedii co prawda!
Tylko że raz w porządku na trasie,a ras świruje momentami...
te przerywania nie trwają długo ułamek sekundy i dalej jedzie swoimi obrotami...
W moich żyłach płynie Etylina a sercem jest Turbina
Szarpać też może przez zapchany filtr paliwa. Kiedy wymieniałeś? W chłodne dni ja mam takie zboczenie, że w baku nigdy nie schodzę poniżej 1/4 taka moją psychiczna rezerwa, im więcej paliwka tym lepiej zawsze
może też być to kwestia paliwa samego
mogą się wytracać małe drobiny wody które powodują to takie efekty [miałem kiedyś tak w berlingo po kiepskim paliwie]
zima - nie ma co oszczędzać na paliwach typu nesti itd itp
jak dbasz o swoją "pszczółkę" to lej jej dobra wahe!!!
pzdr
radar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Jeśli chodzi o paliwo to raz postanowiłem zaoszczędzić lecz Octavia od razu to poczuła więc podziękowałem!!(więcej takich prób nie będzie)
Ten dodatek do ropy to może być dobry pomysł więc jakbyś mógł mi podać namiary!
Co do filtru paliwa to muszę spojrzeć w książeczkę serwisową i Wam podam!
(a można tak orientacyjnie poznać cenę takiego filterka do wymiany?? )
Też czytałem iż to może być wina przewodów Tylko ze mną jest ten problem że dopiero poznaję podstawy więc nie mam pojęcia które przewody sprawdzać...:P
Myślę że jakoś dam radę dojść do tej usterki pomalutku!
Wielkie dzięki za propozycje Panowie!!!
(radaralpin jeśli chodzi o kont stania to miałeś całkowitą rację już sprawdzone)
Trzeba się uczyć pomału od ludzi bardziej zaawansowanych !
W moich żyłach płynie Etylina a sercem jest Turbina
Próbuję to wybadać ale nie ma na to reguły...
jednak zdaje mi się iż mając więcej jak pół zbiornika jakby objawy się zmniejszyły...
<ale nie daje sobie ręki obciąć> :P
hmm również miałem wrażenie że czym więcej obciążony samochód <pasażerami>tym bardziej lubi się dławić na wzniesieniach...
Tylko tak jak już pisałem bywa iż nie ma z tym żadnych problemów przez jakiś moment...
Ale taka nie równa praca silnika trochę dobija człowieka pomimo iż bardzo lubię prowadzić moją pszczółkę...:P
Może zbiorę więcej danych na ten temat... (przydało by się wyjechać gdzieś w trasę powyżej 130km i obadać!
Poinformuję o wszystkim nowym co się dowiem!
Pozdrawiam!
[ Dodano: Nie 19 Gru, 10 17:22 ]
Zamieszczone przez Space99
A to przerywanie to nie jest może EDS lub ASR ?
Jest to może na sliskim terenie?
Też miałem takie zastanowienia ale odpada
Wygląda na to że problem tkwi w czym innym.
W moich żyłach płynie Etylina a sercem jest Turbina
dobrze przeciągnąć czasem diesla na 3500odr/min [na rozgrzanym dobrze silniku] przez kilka minut [5min]
przepali sporo naleciałości
sprawdź dobrze filtr paliwa i lej dobre ON
jak nie to pytać fahmanów
szerokości
radar
zwykły tdi po raz czwarty
Octavię Tour pierwszej generacji wyprodukowano w liczbie aż 1 442 126 egzemplarzy
Komentarz