Ponieważ u mnie również słychać już klekotanie to czy do wymiany popychaczy konieczne jest zdejmowanie głowicy czy można zrobić to z góry zdejmując pokrywę zaworów :?:
Problem z hamulcami
Zwiń
X
-
Problem z hamulcami
Witam,
dziwna sprawa przytrafiła mi się w weekend. Auto to OCT 99 1,9 AGR, tył bębny.
W sobotę auto jeździło bez problemu, hamowało jak zwykle. W nocy z soboty na niedzielę temp spadła do -15. Rano odjechałem autem, miałem jednak wrażenie, że pedał hamulca bierze strasznie wysoko. Po przejechaniu kilku km i wykonaniu kilkunastu hamowań, po ściągnięciu nogi z gazu auto samo mocno zwalniało. Im dłużej jechałem i więcej hamowałem, co raz bardziej blokowały się hamulce. Sprawdziłem wszystkie koła, tylne były ciepłe natomiast przednie gorące. Tarcz nie dało się dotknąć. Zawróciłem do domu, a pod domem hamulce tak mocno się zblokowały, że przednich kół zadymiło.
Wstawiłem auto do ciepłego garażu na ok 6h. Wykonałem jazdę próbną. Na początku auto zachowywało się normalnie, jednak po 4-5 km i mocniejszym hamowaniu problem powrócił. Hamulce co raz mocniej się blokowały, ledwo dojechałem do domu. Auto zostało na noc pod chmurką aby wywietrzyć zapach przypalonych hamulców.
Następnego dnia umówiłem się z ASO, że przyjadę do nich na diagnozę. Po drodze przygrzeję hamulce tak aby odtworzyć efekt z dnia poprzedniego. Niestety pomimo usilnych prób nie udało mi się doprowadzić hamulców do stanu blokowania. Tarcze były ciepłe, ale tak jak przy normalnym użytkowaniu - poprzedniego dnia ledwo można było dotknąć koła, o tarczy nie wspominając.
W ASO diagnozowali auto ok 2h sądzę jednak, że nic konkretnego nie stwierdzili, ponieważ chcą wymienić wiele części na raz. Płyn hamulcowy jest dobry, zaciski i cylinderki działają prawidłowo. Chcą wymienić pompę hamulcową, przewody hamulcowe przód + tył, szczęki, płyn hamulcowy i przewód do serwa (fakt, że jest pęknięty ale ładnie oklejony srebrną taśmą i działa tak od 3 lat).
Czy ktoś ma pomysł co mogło być przyczyną tak dziwnego zachowania układu hamulcowego.
Pozdrawiamgosek
-
-
zima i wilgoc blokuja zaworki w serwomechanizmie. daj skodzinie postac w cieplym garazu.
jesli juz chcesz cos wymieniac, to tylko przewod pompa podcisnieniowa-serwo i zaworek ktory jest na nim. dodatkowo mozesz sprawdzic czy wlot powietrza do serwomecahnizmu z kabiny kierowcy (w okolicach pedalu hamulca i jego dzwigni) nie jest niczym przysloniety i nie zabrudzony...
aha - OMIJAJ ASO. ile zaspiewalisobie za wymiane prawie calego ukladu hamulcowego ?kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
Komentarz