Spoko nie ma problemu poczekają ale pamiętajcie że wlepa to + 5 KM do mocy silnika.
[O1] Utrata mocy z niskich obrotów
Zwiń
X
-
[O1] Utrata mocy z niskich obrotów
Witam
dawno mnie tu nie było bo auto chodziło jak najlepiej ale kiedyś coś musiało nawalić o kilku dni mam problem na który nie udało mi się niestety znaleźć sensownego rozwiązania nawet tu na forum a przeczytałem teraz i wcześniej masę tematów.
O1 , AHL ,pełna seria ale do rzeczy , samochód do pewnego czasu wyrywał z każdego biegu na każdych obrotach , od mniej więcej 2-3tyg mam wrażenie jakby stracił sporo mocy . Szczególnie objawia się to na 1-2 biegu , przy ruszaniu i zapięciu kolejnego biegu samochód nawet przy lekkim dodaniu gazu wyrywał do przodu , obecnie trzeba naprawdę mocno cisnąć pedał aby auto się wkręcało na obroty .
Powyżej 2,5tys auto idzie jak trzeba ,tak mi się przynajmniej wydaje . Turbo jak najbardziej w porządku , rok temu wymieniane podciśnienie sterujące geometrią i odpalone kierowniczki także wykluczone .
Auto ma sporego laga jak się to w IT mówi a miał sporo mniejszego .
Kiedyś tam w przeszłości według ASO był problem z potencjometrem gazu , wyregulowali i było ok (ze 3 lata temu) .
Podejrzewam szczerze przepływomierza ale objawy nie bardzo pasują do Waszych przygód z przepływkami .
VAG sprawdzony błędów generalnie nie ma , w silniku tylko jakieś problemy z czujnikiem paliwa a w Climatronicu z silniczkami sterującymi klapkami i czujnikiem prędkosći pojazu - jednak zegary działają prawidłowo i wszystko pozostałe.
Mam kilka typów : przepływka jak wspomniałem , filtr powietrza (nie wymieniany od 25tys ,muszę go sprawdzić) , zawór EGR ( wymieniony i wyczyszczony ale dosyć dawno temu ) ,potencjometr gazu (ale w kompie blędów nie ma)
Jeszcze jeden fakt , przy ostatnim podpinaniu aku (po ładowaniu) , nie odczekałem wiele po włączeniu zapłonu - może problem wynika z braku adaptacji przepustnicy ? jakoś tak to czasowo to skojarzyłem.
Dzięki z góry za sugestie i pomoc . Pozdrawiam
PS> zapomniałem przebiegu ale to bez znaczenia -91tys
-
-
Witam, w mojej Octavii występują podobne objawy, czyli kiedyś przyspieszała idealnie na każdym biegu nawet po delikatnym muśnieciu pedału gazu, a teraz na 1 i 2 biegu nie zawsze. Jak już obroty przekrocza 2200 to zaczyna sie dobrze zbierać. Nie dzieje się tak non stop, czasem ruszając spod świateł czuje się wciskanie w fotel aż się buzia cieszy, a czasem jest tak jak bym przyczepę ciągną za sobą. Pojęcia nie mam z której strony "ugryźć" ten problem. zaznaczam że turbina jest ok, filtr powietrza nowy, filtr paliwa chyba już trochę ma bo jeżdżę tym samochodem od przeszło 2 lat i nie przypominam sobie żebym wymieniał, przepływomierz też jest w porządku, EGR czyszczony. Proszę o jakieś sugestie.
Komentarz
-
-
Skożystałem z Rady ('rOBERTO795, ') i zająłem się przepływomierzem. Czytałem, na różnych forach, że mycie przepływomierza Bosch zwykle źle się kończy, zaryzykowałem bo i tak prawidłowo nie działał. Potraktowałem go sprayem do czyszczenia przepływomierzy, przedmuchałem, odczekałem godzinę aż dobrze wyschnie i zamontowałem w aucie. Nic nie pomogło, a wręcz pogorszyło, silnik nie chciał się kręcić powyżej 2000obr. Sprawdziłem jeszcze kilka razy czy wtyczka jest dobrze dociśnięta (trochę pokruszona jest) i nie pomogło. Wreszcie zdecydowałem, że kupię nowy. Założyłem Pierburga i jestem zadowolony i to nie jest efekt placebo
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafal-rafikSkożystałem z Rady ('rOBERTO795, ') i zająłem się przepływomierzem. Czytałem, na różnych forach, że mycie przepływomierza Bosch zwykle źle się kończy, zaryzykowałem bo i tak prawidłowo nie działał. Potraktowałem go sprayem do czyszczenia przepływomierzy, przedmuchałem, odczekałem godzinę aż dobrze wyschnie i zamontowałem w aucie. Nic nie pomogło, a wręcz pogorszyło, silnik nie chciał się kręcić powyżej 2000obr. Sprawdziłem jeszcze kilka razy czy wtyczka jest dobrze dociśnięta (trochę pokruszona jest) i nie pomogło. Wreszcie zdecydowałem, że kupię nowy. Założyłem Pierburga i jestem zadowolony i to nie jest efekt placebo
Komentarz
-
Komentarz