[O1] Utrata mocy z niskich obrotów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bozkan
    Classic
    • 2009
    • 5

    [O1] Utrata mocy z niskich obrotów

    Spoko nie ma problemu poczekają ale pamiętajcie że wlepa to + 5 KM do mocy silnika.
  • krzycho123
    Classic
    • 2008
    • 4

    #2
    [O1] Utrata mocy z niskich obrotów

    Witam
    dawno mnie tu nie było bo auto chodziło jak najlepiej ale kiedyś coś musiało nawalić o kilku dni mam problem na który nie udało mi się niestety znaleźć sensownego rozwiązania nawet tu na forum a przeczytałem teraz i wcześniej masę tematów.

    O1 , AHL ,pełna seria ale do rzeczy , samochód do pewnego czasu wyrywał z każdego biegu na każdych obrotach , od mniej więcej 2-3tyg mam wrażenie jakby stracił sporo mocy . Szczególnie objawia się to na 1-2 biegu , przy ruszaniu i zapięciu kolejnego biegu samochód nawet przy lekkim dodaniu gazu wyrywał do przodu , obecnie trzeba naprawdę mocno cisnąć pedał aby auto się wkręcało na obroty .

    Powyżej 2,5tys auto idzie jak trzeba ,tak mi się przynajmniej wydaje . Turbo jak najbardziej w porządku , rok temu wymieniane podciśnienie sterujące geometrią i odpalone kierowniczki także wykluczone .
    Auto ma sporego laga jak się to w IT mówi a miał sporo mniejszego .

    Kiedyś tam w przeszłości według ASO był problem z potencjometrem gazu , wyregulowali i było ok (ze 3 lata temu) .

    Podejrzewam szczerze przepływomierza ale objawy nie bardzo pasują do Waszych przygód z przepływkami .

    VAG sprawdzony błędów generalnie nie ma , w silniku tylko jakieś problemy z czujnikiem paliwa a w Climatronicu z silniczkami sterującymi klapkami i czujnikiem prędkosći pojazu - jednak zegary działają prawidłowo i wszystko pozostałe.

    Mam kilka typów : przepływka jak wspomniałem , filtr powietrza (nie wymieniany od 25tys ,muszę go sprawdzić) , zawór EGR ( wymieniony i wyczyszczony ale dosyć dawno temu ) ,potencjometr gazu (ale w kompie blędów nie ma)

    Jeszcze jeden fakt , przy ostatnim podpinaniu aku (po ładowaniu) , nie odczekałem wiele po włączeniu zapłonu - może problem wynika z braku adaptacji przepustnicy ? jakoś tak to czasowo to skojarzyłem.

    Dzięki z góry za sugestie i pomoc . Pozdrawiam

    PS> zapomniałem przebiegu ale to bez znaczenia -91tys

    Komentarz

    • rafal-rafik
      Drive
      • 2010
      • 66

      #3
      Witam, w mojej Octavii występują podobne objawy, czyli kiedyś przyspieszała idealnie na każdym biegu nawet po delikatnym muśnieciu pedału gazu, a teraz na 1 i 2 biegu nie zawsze. Jak już obroty przekrocza 2200 to zaczyna sie dobrze zbierać. Nie dzieje się tak non stop, czasem ruszając spod świateł czuje się wciskanie w fotel aż się buzia cieszy, a czasem jest tak jak bym przyczepę ciągną za sobą. Pojęcia nie mam z której strony "ugryźć" ten problem. zaznaczam że turbina jest ok, filtr powietrza nowy, filtr paliwa chyba już trochę ma bo jeżdżę tym samochodem od przeszło 2 lat i nie przypominam sobie żebym wymieniał, przepływomierz też jest w porządku, EGR czyszczony. Proszę o jakieś sugestie.

      Komentarz

      • german81
        L&K
        • 2010
        • 1414
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        zrób komplet logów .
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz

        • rafal-rafik
          Drive
          • 2010
          • 66

          #5
          Skożystałem z Rady ('rOBERTO795, ') i zająłem się przepływomierzem. Czytałem, na różnych forach, że mycie przepływomierza Bosch zwykle źle się kończy, zaryzykowałem bo i tak prawidłowo nie działał. Potraktowałem go sprayem do czyszczenia przepływomierzy, przedmuchałem, odczekałem godzinę aż dobrze wyschnie i zamontowałem w aucie. Nic nie pomogło, a wręcz pogorszyło, silnik nie chciał się kręcić powyżej 2000obr. Sprawdziłem jeszcze kilka razy czy wtyczka jest dobrze dociśnięta (trochę pokruszona jest) i nie pomogło. Wreszcie zdecydowałem, że kupię nowy. Założyłem Pierburga i jestem zadowolony i to nie jest efekt placebo

          Komentarz

          • ces
            Ambiente
            • 2010
            • 112

            #6
            Zamieszczone przez rafal-rafik
            Skożystałem z Rady ('rOBERTO795, ') i zająłem się przepływomierzem. Czytałem, na różnych forach, że mycie przepływomierza Bosch zwykle źle się kończy, zaryzykowałem bo i tak prawidłowo nie działał. Potraktowałem go sprayem do czyszczenia przepływomierzy, przedmuchałem, odczekałem godzinę aż dobrze wyschnie i zamontowałem w aucie. Nic nie pomogło, a wręcz pogorszyło, silnik nie chciał się kręcić powyżej 2000obr. Sprawdziłem jeszcze kilka razy czy wtyczka jest dobrze dociśnięta (trochę pokruszona jest) i nie pomogło. Wreszcie zdecydowałem, że kupię nowy. Założyłem Pierburga i jestem zadowolony i to nie jest efekt placebo
            Bo sie nie czyści przepływomierza żadnymi sprejami itd, gdzieś widziałem dobrze opisanego tuta czyszczenia go ale to pędzelkiem + IPA.

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Zanim sie cos wyczysci/wymieni/podmieni..... trzeba diagnostyke wykonac.... bo inaczej to działasz po omacku...
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              Pracuję...