Moj przy normalnej jezdzie z czasem zabutowaniem przy wyprzedzaniu (oczywiscie na goracys silniku i z klima w trybie auto okolo 5,4l,w miescie okolo 6,8. Oczywiscie mozna zejsc nizej,ale litr w lewo czy w prawo nie ma znaczenia,a nie mozna jezdzic jedynie PSJ.
Silnik AKL problemy z obrotami, dławienie instalacja gazowa
Zwiń
X
-
Silnik AKL problemy z obrotami, dławienie instalacja gazowa
Witam, posiadam O1 z silnikiem AKL i instalacja gazową fabryczny montaz Landi Renzo 3 generacji ( jak stwierdził fachowiec czyta z sondy lambda). Problem polega na tym że po przełaczeniu na gaz zaczyna sie falowanie obrotów ogólna telepawka i podczas np ruszania silnik gasnie jakby sie zalewał, aby tego uniknac musze zaczynać z wyższych obrotów i po wpięciu komputera wyskakuja zawsze te same błędy tj: 00533 i 00537. Zaznaczam że na benzynie nic podobnego sie nie dzieje. Na dodatek uważam że autko bardzo dużo pali chyba.
Trasa 10-11 gazu przy spokojnej jeździe a miasto 14-15. Benzyny tez swoje łyka bo nawet patrząc na MFA to wypisuje około 12 chyba że tyle spalaja te silniki. Proszę o jakies rady to może byc przyczyną może sonda??
Pozdrawiam
-
-
Temat pojawiał się już kilka razy na forum, ale chyba nikt jeszcze go do końca w 100% nie rozwiązał.
Ja miałem dokładnie taki sam problem. (1.6 AKL + sekwencja BRC). Jest zapewne kilka powodów takiego zachowanie, przynajmniej ja o takich byłem informowany przez wielu specjalistów i "specjalistów".
Jedno pytanie na początek, czy falowanie obrotów jest cały czas czy tylko np. na zimnym silniku ? Jeżeli tylko na zimnym silniku, to z tego co wiem z gazem tak niestety jest, szczególnie przy takich warunkach pogodowych jak mamy obecnie (temp do -20C).
Jeżeli to ma miejsce również po dłuższej jeździe i przy rozgrzanym silniku to może być źle ustawiony gaz (wysokie spalanie na to może wskazywać), albo jak w moim przypadku przepustnica. Szczególnie wskazywałoby to na przepustnice gdyby obroty oprócz falowania, utrzymywały się na jakimś wyższym poziomie np 1500RPM.
Nie wiem dokładnie co oznaczają podane przez Ciebie błędy, może ktoś je potrafi rozszyfrować.
Wracając do spalania, to coś jest nie tak z gazem. Ja z instalacją BRC w mieście mam 10-11 / 100km, w trasie 8-9. Wątpię, aby, aż takie rozbieżności wynikały z różnicy producentów.
Komentarz
-
-
Witam,
jeśli chodzi o falowanie to jak jest ciepły to wtedy jest mniejsze falowanie ale nadal wystepuje i do tego dochodzi wieszanie sie na wyższych obrotach tj około 1200.
Jesli chodzi o błędy to 00537 błąd sondy lambda 18-00 górna wartość graniczna a 00533 błąd biegu jałowego 19-30 dolna wartość graniczna.
Zakładam że falowanie to dlatego wyrzuca 00533 a ten od sondy to sam nie wiem czy wymienic sonde na próbe czy jaki fiks.
Komentarz
-
-
Duże spalanie 1.6 SR AKL
Witam mam Octavie 1 z 1999r z silnikiem 1.6 SR 102 KM 74kw AKL i mam takie pytanie,bardzo duże mam spalanie benzyny zatankowałem 16 litrów i zrobiłem niecałe 100 km/h(mam tylko benzyne)i spalanie chwilowe na biegu jałowym komputer na wyświetlaczu wskazuje 5,6 l/km a u moich kolegó 0,5 do 0.9.Vag niepokazał żadnych błedów sondy
POMÓŻCIE !!!!!!!!!!!grzałke mierzyłem w sondzie i miernik pokazuje 14 om.czasami 11 om
Komentarz
-
-
Mam taka skodę tez 74 kw i ma 101 km i pali jak w stopce. Wydaje mi sie ,że to jeden z bardziej oszczednych i trwałych silników :PILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
16 litrów na 100 km to oszczedne????innym na forum mniej pali tym bardziej ze na jałowym
[ Dodano: Pią 14 Sty, 11 21:27 ]
A kto mi powie co to jest tam wyzej to po prawej to przepustnica a ten zbiorniczek? z rurkami? czy to ODMA ????? on znajduje sie w silniku AKL koło płynu wspomaganiaZałączone pliki
Komentarz
-
Komentarz