[O1] Miekki pedał po wymianie tarcz i klocków a odpowietrza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • majk-i
    Ambiente
    • 2008
    • 101

    [O1] Miekki pedał po wymianie tarcz i klocków a odpowietrza

    sagard, dobry motór, gartulacje
    kross12, to jest ambiente - brak sprysków...
  • szuwar
    Drive
    • 2007
    • 47

    #2
    [O1] Miekki pedał po wymianie tarcz i klocków a odpowietrza

    Witam wszystkich

    Kilka dni temu zmieniłem klocki i tarcze z przodu w swojej octavi
    i zaczęło się: wczesniej hamulce były brzytwa pedał łapał wysoko.
    Poczytałem trochę na forum i stwierdziłem ze się muszą dotrzeć no ale przejechałem juz ok 300 km i nie widzę poprawy.

    Wymieniłem sam na zestaw nie orginalny ale sprawdzony tarcze i klocki VIka czeskie.
    Przy wymianie tarcze były w foli z jakims klejo-smarem ok 15 % całej powierzchni tarcz przyznaję nie oczysciłem (ale we wczesniejszym aucie tez tak robiło i ten klej smar momentalnie sie wypalał) .
    podczas wymiany wcisnąłem tłok nie odkręcałem nawet korka zbiorniczka (płyn zmieniany ok rok temu podczas wymiany tklocków i tarcz z tyłu)

    Nie opowietrzyłem układu bo byłem sam ale wiekszość opini na forum to takie , że jesli nie doszło do wycieku to nie trzeba odpowietrzać

    PO WYMIANIE WYGLĄDA TO TAK :

    -przy wyłączonym silniku po podpompowaniu pedał rośnie i staje się twardy
    - po włączeniu silnika pedał robi się miekki (tak było wczesniej przed wymianą)
    jednak łapie duzo niżej
    po kilkakrotnym pompowaniu rośnie do właściwej wysokości jednak po przytrzymaniu pedału po podpompowaniu (do odpowiedniej wysokości )- opada
    jest to wyczuwalny moment tak jakby odpuszczenia do pierwotnej wysokości gdzie znowu jest hamulec miekki.
    - ABS działa poprawnie


    Bardzo proszę o podpowiedzi co mam ugryść z góry thanx

    pozdrawiam szuv
    1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      powietrze w układzie hamulcowym - odpowietrzyć układ

      Komentarz

      • alfee
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2583

        #4
        Zamieszczone przez szuwar
        -przy wyłączonym silniku po podpompowaniu pedał rośnie i staje się twardy
        - po włączeniu silnika pedał robi się miekki (tak było wczesniej przed wymianą)
        jednak łapie duzo niżej
        po kilkakrotnym pompowaniu rośnie do właściwej wysokości jednak po przytrzymaniu pedału po podpompowaniu (do odpowiedniej wysokości )- opada
        jest to wyczuwalny moment tak jakby odpuszczenia do pierwotnej wysokości gdzie znowu jest hamulec miekki.
        - ABS działa poprawnie
        To c opisujesz wygląda mi na normalną pracę układu hamulcowego. Na włączonym silniku po "pompowaniu" pedał powinien opaść. Tak działa serwo i nic w tym dziwnego. A co do jakości hamowania, to już może zależeć od tarcz i klocków jakie zastosowałeś. Może po prostu one słabiej hamują niż oryginały.
        Alfee
        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
        Kawasaki ER5 :-)

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          Po około 1kk wszystko wróci do normy Tarcza i klocki musza się lekko dopasować :mikolaj
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • robrk
            Classic
            • 2010
            • 8

            #6
            U mnie po wymianie było podobnie. Do normy powróciło po ok. miesiącu. Pewnie tarcze i klocki się pewnie dotarły i dopasowały.
            Robert

            Komentarz

            • sebu
              L&K
              • 2008
              • 1304
              • Octavia II (1Z3)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              #7
              Zamieszczone przez szuwar
              Poczytałem trochę na forum i stwierdziłem ze się muszą dotrzeć no ale przejechałem juz ok 300 km i nie widzę poprawy.
              niektórzy twierdzą do 500km można docierać
              Zamieszczone przez szuwar
              Przy wymianie tarcze były w foli z jakims klejo-smarem ok 15 % całej powierzchni tarcz przyznaję nie oczysciłem (ale we wczesniejszym aucie tez tak robiło i ten klej smar momentalnie sie wypalał) .
              takie tłuszcze i smary powinno się usuwać za każdym po zamontowaniu
              Zamieszczone przez szuwar
              Nie opowietrzyłem układu bo byłem sam ale wiekszość opini na forum to takie , że jesli nie doszło do wycieku to nie trzeba odpowietrzać
              dokładnie tak nie trzeba odpowietrzać
              Zamieszczone przez szuwar
              -przy wyłączonym silniku po podpompowaniu pedał rośnie i staje się twardy
              - po włączeniu silnika pedał robi się miekki (tak było wczesniej przed wymianą)
              jednak łapie duzo niżej
              po kilkakrotnym pompowaniu rośnie do właściwej wysokości jednak po przytrzymaniu pedału po podpompowaniu (do odpowiedniej wysokości )- opada
              jest to wyczuwalny moment tak jakby odpuszczenia do pierwotnej wysokości gdzie znowu jest hamulec miekki.
              - ABS działa poprawnie
              normalna zachowanie układu chamulcowego
              Zamieszczone przez szuwar
              Bardzo proszę o podpowiedzi co mam ugryść z góry thanx
              nic bym nie ruszał
              Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
              jak pomogłem to daj punkcik
              sprzęgło od G 60

              Komentarz

              Pracuję...