[O1] Miekki pedał po wymianie tarcz i klocków a odpowietrza
Witam wszystkich
Kilka dni temu zmieniłem klocki i tarcze z przodu w swojej octavi
i zaczęło się: wczesniej hamulce były brzytwa pedał łapał wysoko.
Poczytałem trochę na forum i stwierdziłem ze się muszą dotrzeć no ale przejechałem juz ok 300 km i nie widzę poprawy.
Wymieniłem sam na zestaw nie orginalny ale sprawdzony tarcze i klocki VIka czeskie.
Przy wymianie tarcze były w foli z jakims klejo-smarem ok 15 % całej powierzchni tarcz przyznaję nie oczysciłem (ale we wczesniejszym aucie tez tak robiło i ten klej smar momentalnie sie wypalał) .
podczas wymiany wcisnąłem tłok nie odkręcałem nawet korka zbiorniczka (płyn zmieniany ok rok temu podczas wymiany tklocków i tarcz z tyłu)
Nie opowietrzyłem układu bo byłem sam ale wiekszość opini na forum to takie , że jesli nie doszło do wycieku to nie trzeba odpowietrzać
PO WYMIANIE WYGLĄDA TO TAK :
-przy wyłączonym silniku po podpompowaniu pedał rośnie i staje się twardy
- po włączeniu silnika pedał robi się miekki (tak było wczesniej przed wymianą)
jednak łapie duzo niżej
po kilkakrotnym pompowaniu rośnie do właściwej wysokości jednak po przytrzymaniu pedału po podpompowaniu (do odpowiedniej wysokości )- opada
jest to wyczuwalny moment tak jakby odpuszczenia do pierwotnej wysokości gdzie znowu jest hamulec miekki.
- ABS działa poprawnie
Bardzo proszę o podpowiedzi co mam ugryść z góry thanx
-przy wyłączonym silniku po podpompowaniu pedał rośnie i staje się twardy
- po włączeniu silnika pedał robi się miekki (tak było wczesniej przed wymianą)
jednak łapie duzo niżej
po kilkakrotnym pompowaniu rośnie do właściwej wysokości jednak po przytrzymaniu pedału po podpompowaniu (do odpowiedniej wysokości )- opada
jest to wyczuwalny moment tak jakby odpuszczenia do pierwotnej wysokości gdzie znowu jest hamulec miekki.
- ABS działa poprawnie
To c opisujesz wygląda mi na normalną pracę układu hamulcowego. Na włączonym silniku po "pompowaniu" pedał powinien opaść. Tak działa serwo i nic w tym dziwnego. A co do jakości hamowania, to już może zależeć od tarcz i klocków jakie zastosowałeś. Może po prostu one słabiej hamują niż oryginały.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Poczytałem trochę na forum i stwierdziłem ze się muszą dotrzeć no ale przejechałem juz ok 300 km i nie widzę poprawy.
niektórzy twierdzą do 500km można docierać
Zamieszczone przez szuwar
Przy wymianie tarcze były w foli z jakims klejo-smarem ok 15 % całej powierzchni tarcz przyznaję nie oczysciłem (ale we wczesniejszym aucie tez tak robiło i ten klej smar momentalnie sie wypalał) .
takie tłuszcze i smary powinno się usuwać za każdym po zamontowaniu
Zamieszczone przez szuwar
Nie opowietrzyłem układu bo byłem sam ale wiekszość opini na forum to takie , że jesli nie doszło do wycieku to nie trzeba odpowietrzać
dokładnie tak nie trzeba odpowietrzać
Zamieszczone przez szuwar
-przy wyłączonym silniku po podpompowaniu pedał rośnie i staje się twardy
- po włączeniu silnika pedał robi się miekki (tak było wczesniej przed wymianą)
jednak łapie duzo niżej
po kilkakrotnym pompowaniu rośnie do właściwej wysokości jednak po przytrzymaniu pedału po podpompowaniu (do odpowiedniej wysokości )- opada
jest to wyczuwalny moment tak jakby odpuszczenia do pierwotnej wysokości gdzie znowu jest hamulec miekki.
- ABS działa poprawnie
normalna zachowanie układu chamulcowego
Zamieszczone przez szuwar
Bardzo proszę o podpowiedzi co mam ugryść z góry thanx
nic bym nie ruszał
Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz jak pomogłem to daj punkcik sprzęgło od G 60
Komentarz