Akumulator i centralny zamek itd..

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • janek1981
    Classic
    • 2011
    • 2

    Akumulator i centralny zamek itd..

    Witam wszystkich.
    Przygodę ze Skodą zacząłem tydzień temu i mam nadzieję na długą współpracę :wink:
    janusz
  • grxb
    Classic
    • 2010
    • 6

    #2
    Akumulator i centralny zamek itd..

    Witam serdecznie.
    Jest to mój pierwszy post i proszę o wyrozumiałość jeśli w złym dziale pisze itp..

    Jestem właścicielem Skody Octavii I 1.9 SLX TDi 1999r 90 KM.
    Jest to moje pierwsze auto i przyznaje że bardzo dobry wybór.
    Z usterek:

    * po 3-4miesiącach jazdy wycieraczki zblokowały mi się. Silniczek było słychać a one stały.

    Rozwiązanie znalazłem na tym forum. Rozkręciłem przeczyściłem i nasmarowałem. Latają jak ta lala. Brudem i rdzą zaszły po poprzednim właścicielu.

    * następnie podczas jazdy autostradą okazało się że nie mam hamulców :/... pękł cylinderek przy tylnym prawym kole...płyn uciekł zapowietrzył się układ. Kolejna wymiana.

    * po 2 tyg powtórka.. płyn uciekł tym razem przy lewym przednim kole pękł <przeżarło> wężyk od płynu hamulcowego..i powtórka. W serwisie Skody 90 zł jeden wężyk.

    * i jak już zacząłem z hamulcami to wymieniłam przednie szczęki i tarcze. I z tyłu zaciski .. Mechanicy uznali że bębny jeszcze są sprawne choć niedługo chce je wymienić.

    Z tymi usterkami jakoś dałem sobie radę dzięki forum.

    Teraz w zimie wystąpiły kolejne.

    * Akumulator ma 1rok..wszystko było ok.itd.. Przyszły mrozy i też było ok. Jednak postał 3-4 dni bez odpalania i na tym koniec. Akumulator padł. Naładowałem na max..o godz 12 zapalił itd.. Wygasiłem a o 15 nie miał siły zakręcić. Wyresetowały się zegary i koniec.
    I nie wiem teraz czy akumulator jest do wymiany. Dziś sprawdziłem poziom i gęstość elektrolitu..dolałem itd.. Ładuję. Nie wiem czy muszę go wymieniać skoro może w obecnych warunkach zapalić.. Nie mam pojęcia czy centralny nie robi jakiegoś zwarcia i nie ma na to wpływu.

    * Dalej..centralny mi padł. Jak kupiłem to z przycisku nie działał.. Pytałem poprzednika czy to wina baterii czy całkowicie został odłączony itd... Zawsze otwieram z kluczyka.. Ale pojechałem na warsztat i na komp wyskoczyło że jest jakiś błąd z tylnymi prawymi drzwiami..nie otwiera się szyba ani centralny nie działa.. Teraz doszło że zamek od kierowcy nie zamyka się całkowicie..kluczyk blokuje się w pewnym miejscu a jak na sile się przekręci to i tak nie domyka.. jedyni można było zamknąć. W ziem padł zamek od pasażera z przodu tj..nie działa na kluczyk itd.. a raz zamknęły mi się drzwi a już nie chciały otworzyć..ani rączką zewnątrz ani wewnątrz ani z bolca kluczyka itd.. Jako obecnie się same otworzyły ale to wszystko. Nie mam pojęcia co mam zrobić. Ogólnie chciałem wymienić centralny na inny znaleziony na aukcji a*****.pl ale nie wiem.
    Proszę o pomoc a może ktoś poleci jakąś dobrą centralkę.. myślę też na alarmem.

    * Przez cały okres letni klima bardzo dobrze działała i nadmuch był odczuwalny..obecnie coś się pogorszyło w kwestii nagrzewania. Przy włączonym nawiewie nie czuć już tak mocno.. przy klimie nieco lepiej.. Nie wiem czego to wina. Czy powinienem wymienić filtr kabinowy?? klima była nabijana i czyszczona niecały rok temu.

    Proszę o pomoc i bierdzcie pod uwagę że to mój pierwszy samochód i ogólnie się dopiero uczę co i jak..

    Dzięki i przepraszam za ewentualne błędy itd..

    Komentarz

    • winni77
      RS
      • 2009
      • 2183
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      grxb, jeśli akumulator rozładował się i stał na mrozie, to możesz go raczej do kosza wyrzucić (tzn. oddać przy zakupie nowego). Inna sprawą jest, że pewnie coś Ci pobiera prąd ustawicznie i pewnie będziesz musiał wyeliminować ten czynnik, bo problem się powtórzy. Dodatkowo, jak akumulator jest systematycznie rozładowywany, to znacznie ciężej pracuje alternator i też się może szybciej skończyć.

      [ Dodano: Nie 09 Sty, 11 11:21 ]
      Zamieszczone przez grxb
      Czy powinienem wymienić filtr kabinowy??
      A kiedy ostatni raz wymieniałeś?
      Mój "Batmobil"

      Komentarz

      • grxb
        Classic
        • 2010
        • 6

        #4
        Ja nie wymieniałem. Wszystko było ok. Chyba że poprzednik wymieniał. Ja dopiero niedawno odkryłem że coś jest inaczej.

        Komentarz

        • winni77
          RS
          • 2009
          • 2183
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          grxb, no to w pierwszym rzędzie sprawdź czy filtr nie jest zapchany.
          Mój "Batmobil"

          Komentarz

          • Octan
            Rider
            • 2006
            • 653

            #6
            Zamieszczone przez grxb
            * Akumulator ma 1rok..wszystko było ok.itd.. Przyszły mrozy i też było ok. Jednak postał 3-4 dni bez odpalania i na tym koniec
            Jakiej firmy akumulator? Ja 6 miesięcy temu chciałem zaoszczędzić i kupiłem akumulator firmy Alstar. Przyszła zima i zaczeły się z nim kłopoty takie jak u Ciebie. Teraz złożyłem reklamacje i czekam na jej wynik. Dodam że aby mieć pewność na kilka dni założyłem inny aku i jemu żadne dłuższe postoje i mrozy nie byyły straszne.
            Teraz wszystkie aku mają 2 letnią gwarancje a więc możesz go jeszcze reklamować.

            Komentarz

            • seba12a
              Ambiente
              • 2010
              • 142

              #7
              typowe usterki w skodzie, szyby, zamki, wycieraczki, zegary :d

              co do akumulatora to może padła cela albo jak postał na mrozie rozładowany to też może nie trzymać

              ale jak raz zakrecil i 2 raz juz nie to znaczy, że akumlator popsuty bo watpie, zeby był taki pobór,t zwarcie na wyłączonym.

              ale mozna pomierzyć i być pewnym czy nie ma lewgo poboru


              co do zamka to może wkładki wyrobione, połamane - zestaw naprawczy 36zł na 1 zamek


              z tym nagrzewniem to może tobie sie tylko wydawać, albo masz niedogrzany silnik :d tdi słabo sie grzeje w zimę a jak wlaczasz klime to masz wieksze obciażenie i może wtedy złapie temp
              Zarabiam - podatek, lokata - podatek, kupuje auto -podatek, benzyna - 3zł podatku, sprzedaje samochód podatek. Ile % zostaje z moich pieniędzy ? 20% ?

              Komentarz

              • grxb
                Classic
                • 2010
                • 6

                #8
                Cześć. Więc akumulator wymieniony. Jest ok. Teraz kwestia zamków..tj jeśli siłowniki słychać itd.. a ten kluczyk się blokuje a czasami kręci w kolo.. to jak wyżej.. powinienem zakupić ten zestaw naprawczy? Tak?

                Druga kwestia szyb.. słychać silniczki itd..a w 2 drzwiach szyby stoją a w jednym słychać jakieś tarcie gruchotanie. Na forum znalazłem parę postów na ten temat.. Mam pytanie czy jeśli rozbiorę i mimo prób nie będę potrafił tego pociągnąć dalej to mogę wstawić foty i prosić Was o pomoc?

                Co do filtru kabinowego.. ostatnio dowiedziałem się że wiele osób jeździ z całkowicie zdjętym filtrem? Czy to dobry pomysł.??

                Komentarz

                • tomus7
                  RS
                  • 2010
                  • 1896
                  • Peugeot

                  #9
                  grxb,
                  Regeneracja wkładek to 30 PLN od sztuki w specjalistycznym zakładzie
                  A z szybami jest tak można wymienić same plastiki po 5-10 zeta a tam gdzie gruchotanie to pewnie linka spadła z kólka albo się zerwała. Można też założyć nowe zamienniki po około 90 PLN za sztukę
                  Jak rozbierzesz to składanie jest identyczne tylko w odwrotnej kolejności :szeroki_usmiech
                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                  Komentarz

                  • marcin k
                    Classic
                    • 2013
                    • 19

                    #10
                    grxb a powiedz mi czy jak masz zapalone swiatla dziala u ciebie brzeczyk. bo mam ten sam problem z centralnym i zamkami ale wyczytalem ze moze to byc rowniez modul komfortu

                    Komentarz

                    • tomus7
                      RS
                      • 2010
                      • 1896
                      • Peugeot

                      #11
                      marcin k, Wymiana modułu to ostateczność należy najpierw wyeliminowąć te najprostsze jak przełamane przewody pomiędzy drzwiami a budą, zimne luty w zamku, wymiana mikrostyku w zamku ewentualnie uszkodzony brzęczyk
                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                      Komentarz

                      • Marian 2
                        L&K
                        • 2007
                        • 1086
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AQY 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        Jazda dłuższy czas bez filtra kabinowego to zły pomysł. Wewnątrz kabiny po kilku dniach, szczególnie w lato, będzie na wszystkim warstwa kurzu. Tak było w mojej ukochanej Syrenie i Dacii 1310.

                        Komentarz

                        Pracuję...