Witam serdecznie.
Jest to mój pierwszy post i proszę o wyrozumiałość jeśli w złym dziale pisze itp..
Jestem właścicielem Skody Octavii I 1.9 SLX TDi 1999r 90 KM.
Jest to moje pierwsze auto i przyznaje że bardzo dobry wybór.
Z usterek:
* po 3-4miesiącach jazdy wycieraczki zblokowały mi się. Silniczek było słychać a one stały.
Rozwiązanie znalazłem na tym forum. Rozkręciłem przeczyściłem i nasmarowałem. Latają jak ta lala. Brudem i rdzą zaszły po poprzednim właścicielu.
* następnie podczas jazdy autostradą okazało się że nie mam hamulców :/... pękł cylinderek przy tylnym prawym kole...płyn uciekł zapowietrzył się układ. Kolejna wymiana.
* po 2 tyg powtórka.. płyn uciekł tym razem przy lewym przednim kole pękł <przeżarło> wężyk od płynu hamulcowego..i powtórka. W serwisie Skody 90 zł jeden wężyk.
* i jak już zacząłem z hamulcami to wymieniłam przednie szczęki i tarcze. I z tyłu zaciski .. Mechanicy uznali że bębny jeszcze są sprawne choć niedługo chce je wymienić.
Z tymi usterkami jakoś dałem sobie radę dzięki forum.
Teraz w zimie wystąpiły kolejne.
* Akumulator ma 1rok..wszystko było ok.itd.. Przyszły mrozy i też było ok. Jednak postał 3-4 dni bez odpalania i na tym koniec. Akumulator padł. Naładowałem na max..o godz 12 zapalił itd.. Wygasiłem a o 15 nie miał siły zakręcić. Wyresetowały się zegary i koniec.
I nie wiem teraz czy akumulator jest do wymiany. Dziś sprawdziłem poziom i gęstość elektrolitu..dolałem itd.. Ładuję. Nie wiem czy muszę go wymieniać skoro może w obecnych warunkach zapalić.. Nie mam pojęcia czy centralny nie robi jakiegoś zwarcia i nie ma na to wpływu.
* Dalej..centralny mi padł. Jak kupiłem to z przycisku nie działał.. Pytałem poprzednika czy to wina baterii czy całkowicie został odłączony itd... Zawsze otwieram z kluczyka.. Ale pojechałem na warsztat i na komp wyskoczyło że jest jakiś błąd z tylnymi prawymi drzwiami..nie otwiera się szyba ani centralny nie działa.. Teraz doszło że zamek od kierowcy nie zamyka się całkowicie..kluczyk blokuje się w pewnym miejscu a jak na sile się przekręci to i tak nie domyka.. jedyni można było zamknąć. W ziem padł zamek od pasażera z przodu tj..nie działa na kluczyk itd.. a raz zamknęły mi się drzwi a już nie chciały otworzyć..ani rączką zewnątrz ani wewnątrz ani z bolca kluczyka itd.. Jako obecnie się same otworzyły ale to wszystko. Nie mam pojęcia co mam zrobić. Ogólnie chciałem wymienić centralny na inny znaleziony na aukcji a*****.pl ale nie wiem.
Proszę o pomoc a może ktoś poleci jakąś dobrą centralkę.. myślę też na alarmem.
* Przez cały okres letni klima bardzo dobrze działała i nadmuch był odczuwalny..obecnie coś się pogorszyło w kwestii nagrzewania. Przy włączonym nawiewie nie czuć już tak mocno.. przy klimie nieco lepiej.. Nie wiem czego to wina. Czy powinienem wymienić filtr kabinowy?? klima była nabijana i czyszczona niecały rok temu.
Proszę o pomoc i bierdzcie pod uwagę że to mój pierwszy samochód i ogólnie się dopiero uczę co i jak..
grxb, jeśli akumulator rozładował się i stał na mrozie, to możesz go raczej do kosza wyrzucić (tzn. oddać przy zakupie nowego). Inna sprawą jest, że pewnie coś Ci pobiera prąd ustawicznie i pewnie będziesz musiał wyeliminować ten czynnik, bo problem się powtórzy. Dodatkowo, jak akumulator jest systematycznie rozładowywany, to znacznie ciężej pracuje alternator i też się może szybciej skończyć.
* Akumulator ma 1rok..wszystko było ok.itd.. Przyszły mrozy i też było ok. Jednak postał 3-4 dni bez odpalania i na tym koniec
Jakiej firmy akumulator? Ja 6 miesięcy temu chciałem zaoszczędzić i kupiłem akumulator firmy Alstar. Przyszła zima i zaczeły się z nim kłopoty takie jak u Ciebie. Teraz złożyłem reklamacje i czekam na jej wynik. Dodam że aby mieć pewność na kilka dni założyłem inny aku i jemu żadne dłuższe postoje i mrozy nie byyły straszne.
Teraz wszystkie aku mają 2 letnią gwarancje a więc możesz go jeszcze reklamować.
typowe usterki w skodzie, szyby, zamki, wycieraczki, zegary :d
co do akumulatora to może padła cela albo jak postał na mrozie rozładowany to też może nie trzymać
ale jak raz zakrecil i 2 raz juz nie to znaczy, że akumlator popsuty bo watpie, zeby był taki pobór,t zwarcie na wyłączonym.
ale mozna pomierzyć i być pewnym czy nie ma lewgo poboru
co do zamka to może wkładki wyrobione, połamane - zestaw naprawczy 36zł na 1 zamek
z tym nagrzewniem to może tobie sie tylko wydawać, albo masz niedogrzany silnik :d tdi słabo sie grzeje w zimę a jak wlaczasz klime to masz wieksze obciażenie i może wtedy złapie temp
Zarabiam - podatek, lokata - podatek, kupuje auto -podatek, benzyna - 3zł podatku, sprzedaje samochód podatek. Ile % zostaje z moich pieniędzy ? 20% ?
Cześć. Więc akumulator wymieniony. Jest ok. Teraz kwestia zamków..tj jeśli siłowniki słychać itd.. a ten kluczyk się blokuje a czasami kręci w kolo.. to jak wyżej.. powinienem zakupić ten zestaw naprawczy? Tak?
Druga kwestia szyb.. słychać silniczki itd..a w 2 drzwiach szyby stoją a w jednym słychać jakieś tarcie gruchotanie. Na forum znalazłem parę postów na ten temat.. Mam pytanie czy jeśli rozbiorę i mimo prób nie będę potrafił tego pociągnąć dalej to mogę wstawić foty i prosić Was o pomoc?
Co do filtru kabinowego.. ostatnio dowiedziałem się że wiele osób jeździ z całkowicie zdjętym filtrem? Czy to dobry pomysł.??
grxb,
Regeneracja wkładek to 30 PLN od sztuki w specjalistycznym zakładzie
A z szybami jest tak można wymienić same plastiki po 5-10 zeta a tam gdzie gruchotanie to pewnie linka spadła z kólka albo się zerwała. Można też założyć nowe zamienniki po około 90 PLN za sztukę
Jak rozbierzesz to składanie jest identyczne tylko w odwrotnej kolejności :szeroki_usmiech
grxb a powiedz mi czy jak masz zapalone swiatla dziala u ciebie brzeczyk. bo mam ten sam problem z centralnym i zamkami ale wyczytalem ze moze to byc rowniez modul komfortu
marcin k, Wymiana modułu to ostateczność należy najpierw wyeliminowąć te najprostsze jak przełamane przewody pomiędzy drzwiami a budą, zimne luty w zamku, wymiana mikrostyku w zamku ewentualnie uszkodzony brzęczyk
Jazda dłuższy czas bez filtra kabinowego to zły pomysł. Wewnątrz kabiny po kilku dniach, szczególnie w lato, będzie na wszystkim warstwa kurzu. Tak było w mojej ukochanej Syrenie i Dacii 1310.
Komentarz