Witajcie po ponad polrocznej przerwie!
Pisze do Was forumowicze z nastepujacym problememami
Problem nr1
Gdy robilem świateczno-noworoczna trase moja octavia
(O1 RS 1.8T 180KM AUQ +LPG Stag300 Premium, wszystko seria, bez zadnych tuningow)
to autko zaczelo "pierdziec". Zanim zagladalem pod spod mialem nadzieje ze to jakas dziura w kanale wylotowym
i szybkie spawanie zalatwi sprawe ale wydech nie jest dziurawy. A to co slychac (szczegolnie przy dodawaniu gazu w zakresie od 800 do 4500 obrotow)
dobiega z okolic laczenia turbo z doplywem powietrza. Poniewaz autko oslablo sadze ze to czesc powietrza zamiast do turbo ucieka przez jakas uszczelke.
Pytanie pierwsze - gdzie w Krakowie (nie ASO!) mozna znalezc kogos kto z sensem naprawi ta usterke w uczciwej cenie?
Problem nr2
Po drugie zas po zjechaniu do domu zapialem VAG'a zeby zobaczyc co tam sie dzieje.
Czesc bledow pojawila mi sie wczesniej pod koniec listopada i teraz chcialem zobaczyc czy wystapia ponownie, a czesc jest nowa.
Ktore z tych bledow probowac naprawiac razem z problem nr1?
(chodzi mi tutaj np o sytuacje, ze do naprawy nr1 bedzie trzeba wyjac pewnie turbo, a byc moze kolo turbo jest np. zawor dv ktory moze powodowac blad 17705,
bledy 16795, 17705 i 17536 wystapily przed zjawiskiem "pierdzenia" zatem nie chcialbym naprawic jednego jesli durgie jest tuz obok i prosi o interwencje)
Problem nr3
Co moze powodowac bledy jak nizej??
Faults Found:
16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
P0411 - 35-00 - -
17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
P1297 - 35-00 - -
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
Te trzy bledy powyzej wystapily ponownie, wczesniej w listopadzie.
Teraz stałem sobie na baaardzo dlugiej zmianie swiatel przy rozgrzanym silniku na biegu jalowym
i po ok 3 minutach pojawil sie "check engine" a Vag wyrzucil jak wyzej.
Te dwa bledy dostalem kiedys przed wymiana swiec i jednej cewki zaplonowej.
Swiece NGK maja niecale 10tys przebiegu a wczesniej wymienialem cewke na 1szym cylindrze,
zapas jest w piwnicy bo walnieta cewka to czesta przypadlosc tego silnika zatem pewnie trzeba teraz wymienic na 4tym cylindrze.
16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High
P0328 - 35-10 - - - Intermittent
Ten blad to kompletnanowosc dla mnie!
z góry dziekuje za porady i pomoc
pozdrawiam
krataja
Trzeba podiagnozować ten wypadający zapłon na 4-tym cyl , póki co wszystkie błędy masz sporadyczne .
Ale na początek wykasować i jeździmy dalej , później kolejny skan systemu i masz już 95% pewności
Ostatnia pozycja dotyczy czujnika spalania stukowego
Trzeba by sprawdzić katalizator
Hej,
wypadajacy zaplon na 4tym cylindrze - mam nadzieje ze to cewka. Jak pisalem pol roku temu musialem wymienic na 1szym cylindrze i jak reka odjal ustapilo. Co prawda wtedy trzepalo autem strasznie, dzis nic takiego sie nie dzieje. Moze to kwestia mrozow? W kazdym razie mam zapasowa cewke (Beru) to ja wstawie w weekend jesli pogoda pozwoli i problem mam nadzieje z glowy.
Bardziej niepokoja mnie pierwsze trzy bledy bo one pojawily sie juz conajmniej drugi raz po wykasowaniu. Czyli bledy wystepjace dosyc stale. Co z nimi? Od czego zaczac?
Komentarz