Dziwny metaliczny odgłos przy odpalaniu...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartek_pulawy
    Ambiente
    • 2010
    • 122

    Dziwny metaliczny odgłos przy odpalaniu...

    Zamieszczone przez Dig Dug
    Koledzy naprawdę nie wstyd mieć słabe auto, ma się to na co ma się kasę i tyle. Ja gdybym kupił Octavie 1.4 to tylko ze względu na budę, bo większa od F2 znacznie. Ale ze względu na własności jezdne, to siedziałbym cicho i nie sciemniał.
    Zgadzam się w 100%
    Jakbym miał więcej kasy to raczej celowałbym w mocniejszy silnik - np. 1.4 TSi i w budzie O2FL - ale znowu jakbym uzbierał kasę na O2FL 1.4 TSI to mogłoby się okazać, że Skody nie kupiłbym w ogóle :P

    Zamieszczone przez Dig Dug
    A tekst typu wyjechalem na 5 biegu pod górkę z 3 osobami itd. napawa mnie śmiechem. Jak zaczynasz górkę z 120 km/h a na szczycie masz 70 km/h i juz czuć że silnik zaczuna rzęzić to ja dziękuję za taką jazdę.
    Hehe dobre, akurat przy 1.4 wjazd pod górkę na 5-tce to mało szczęśliwy pomysł :P
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Dziwny metaliczny odgłos przy odpalaniu...

    Kiedyś chyba spotkałem się z takim tematem ale nie mogę go znaleźć dlatego zakładam nowy...
    Za każdym razem gdy odpalam auto pod koniec rozruchu pojawia się taki metaliczny dźwięk. Ciężko mi ten dźwięk opisać ale myślę że nie jest to normalne.
    Co to może być? Rozrusznik?
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • McGan
      RS
      • 2010
      • 3573
      • Superb III (3V3)

      #3
      Ja bym obstawiał koło dwumasowe. Bo rozumiem, że w samej pracy silnika nic negatywnego nie zauważyłeś?
      Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
      Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

      Komentarz

      • strazakp
        Elegance
        • 2008
        • 819
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Nie.Jeżeli chodzi o pracę silnika to wszystko jest raczej OK.

        [ Dodano: Sro 12 Sty, 11 13:06 ]
        Jeżeli to koło dwumasowe to czeka mnie spory wydatek No ale musiałbym widzieć na pewno. Podjadę przy okazji do jakiegoś mechanika, to może uda się to zdiagnozować.

        [ Dodano: Sro 12 Sty, 11 13:10 ]
        A CZY W MOIM AUCIE JEST W OGÓLE DWUMASA???
        strazakp

        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

        Komentarz

        • McGan
          RS
          • 2010
          • 3573
          • Superb III (3V3)

          #5
          Niestety tak. Natomiast to, co ja mogę polecić, co zrobiłem u siebie i wyszedłem z tym na dobre (mam O2, ale tutaj różnic nie ma).

          Polecam zamontować koło jednomasowe z Golfa 3 wraz ze sprzęgłem przeznaczonym do VR6. Będziesz miał wtedy naprawdę mocny zestaw za bagatela 700, max 800 zł. Jak coś, na PW służę pomocą

          [ Dodano: Sro 12 Sty, 11 13:27 ]
          Aha - czy przy rozruchu czujesz jakieś szarpnięcie, stuknięcie, walnięcie?

          [ Dodano: Sro 12 Sty, 11 13:29 ]
          No i powiedz, jaki masz przebieg.
          Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
          Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

          Komentarz

          • strazakp
            Elegance
            • 2008
            • 819
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Aha - czy przy rozruchu czujesz jakieś szarpnięcie, stuknięcie, walnięcie?
            Nic takiego nie czuję.

            No i powiedz, jaki masz przebieg.
            185 tys km (o ile jest oryginalny)
            strazakp

            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

            Komentarz

            • McGan
              RS
              • 2010
              • 3573
              • Superb III (3V3)

              #7
              Hmm, u mnie też zaczynało się tylko ode metalicznego brzdąknięcia Ale lepiej niech ktoś się temu przysłucha, bo tak bez wsiadania do auta to trudno jest to stwierdzić...
              Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
              Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

              Komentarz

              • strazakp
                Elegance
                • 2008
                • 819
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                To w sumie nie jest brzdąknięcie tylko jak by tarcie o metalicznym odgłosie. Wiem że ciężko zdiagnozować bez nasłuchu dlatego udam się w najbliższym czasie do mechanika bo i tak muszę wymienić olej.
                strazakp

                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                Komentarz

                • McGan
                  RS
                  • 2010
                  • 3573
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  O właśnie o coś takiego mi chodziło! Może też dwumas się ociera o taką blaszkę przy skrzyni i stąd ten dźwięk. Daj znać w każdym razie, jak odwiedzisz mechanika, co tam w trawie piszczy
                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                  Komentarz

                  • radekgw
                    L&K
                    • 2010
                    • 1182

                    #10
                    a nie chodzi przypadkiem o szklanki czyli popychacze?
                    Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                    Komentarz

                    • McGan
                      RS
                      • 2010
                      • 3573
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      radekgw, one stukają przez dłuższy czas (a potem już stale, jak się mocno kończą) i nie jest to zdecydowanie dźwięk tarcia :wink:
                      Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                      Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                      Komentarz

                      • tomus7
                        RS
                        • 2010
                        • 1896
                        • Peugeot

                        #12
                        strazakp, Ja na twoim miejscu sprawdził bym ten rozrusznik
                        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                        Komentarz

                        • endryu
                          RS
                          • 2006
                          • 3773
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          najpierw rozrusznik (tak jak pisze tomus7, ) do sprawdzenia, a szczególnie bendiks.
                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                          =================================================

                          Komentarz

                          • adiwaw
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 167

                            #14
                            U mnie też występuje metaliczny dźwięk chwile (ok 2sekund) po odpaleniu ale jakoś nie szukam usterki i od ponad roku tak sobie dźwięczy. Bynajmniej u mnie ten dźwięk nie jest na tyle głośny żeby przeszkadzał

                            Komentarz

                            • sebu
                              L&K
                              • 2008
                              • 1304
                              • Octavia II (1Z3)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez strazakp
                              Za każdym razem gdy odpalam auto pod koniec rozruchu pojawia się taki metaliczny dźwięk.
                              A jak długo już się pojawia
                              Też miałem metaliczny dźwięk,pojawił się nagle,po kilku dniach zaczął się nasilać,aż w końcu słychać go było przez cały czas nawet na pracującym silniku okazało się,że rozsypało się jedno łożysko w alternatorze,wirnik opadł na dół i ocierał o obudowę.

                              Tak było u mnie
                              Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                              jak pomogłem to daj punkcik
                              sprzęgło od G 60

                              Komentarz

                              • strazakp
                                Elegance
                                • 2008
                                • 819
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Jeżeli chodzi o czas jak długo tak jest to już kilka tygodni (a może dłużej bo nie zwracałem uwagi). Dziś zauważyłem że ten dźwięk jest tylko przy pierwszym starcie jak silnik jest zimny, a z każdym następnym rozruchem już nie występuje.
                                strazakp

                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                Komentarz

                                • tomekb3
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 1

                                  #17
                                  Cześć, mam identyczny problem opisany przez ciebie na forum. Kilka dni temu kupiłem samochod i mam ten sam obiaw. Dziwny metaliczny dźwięk gdy silnik jest zimny i trwa tylko przez chwilę. Czy możesz mi powiedzieć jak sobie z ty poradziłeś?
                                  Będe wdzięczny za każdą odpowiedź.

                                  Komentarz

                                  • samtech84
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 988
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                    #18
                                    tomekb3, Wszystko jest OK, gorzej gdyby metaliczny dźwięk był cały czas, albo pojawiał się na rozgrzanym silniku wówczas popychacze do wymiany.

                                    Komentarz

                                    • gunner78
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 14

                                      #19
                                      nie chce się wymądrzać, bo jestem tutaj nowy. Mam podobnie. Tylko że ten dźwięk najlepiej słychać na postoju na biegu jałowym. Po wciśnięciu sprzęgła ustaje. Mechanik twierdzi że to łapa sprzęgła

                                      Komentarz

                                      • Czarna_LK
                                        RS
                                        • 2014
                                        • 2255
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        gunner78, a może łożysko oporowe? :?:
                                        Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                                        _______
                                        Piotr

                                        Komentarz

                                        • gunner78
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 14

                                          #21
                                          we czwartek pojadę jeszcze raz, to zasugeruje mechanikowi to o czym piszesz. Zobacze jak zareaguje

                                          edit
                                          sprawdzone, okazało się, że to łożysko oporowe

                                          Komentarz

                                          • sebozk
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 9

                                            #22
                                            A nie macie może podobnego dźwięku przy gaszeniu samochodu??
                                            Mam tak samo, po odpaleniu słychać metaliczny dźwięk jak by obijały się o siebie np. wda talerze metalowe.
                                            W warsztacie który rozwiązał problem z hamulcami (nikt nie wiedział o co chodzi) powiedzieli mi że to dwumas. Że talerze mają luzy na łożyskach i podczas szarpania silnki które jest największe przy odpaleniu i przy gaszeniu obijają o siebie. Zgadzało by się bo koło dwumasowe ma też za zadanie złagodzić drgania disla.

                                            Komentarz

                                            • gunner78
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 14

                                              #23
                                              u mnie się okazało, że poza łożyskiem oporowym i dociskiem sprzęgła, padła też dwumasa. 1350 zł + olej do skrzyni biegów i robota. Poszło 1700 zł, ale problemu już nie ma....niestety, tak to już jest

                                              Komentarz

                                              Pracuję...