Zapach spalenizny spod maski

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Wiesiek11
    Classic
    • 2012
    • 2

    Zapach spalenizny spod maski

    1.Sprawdź czy jest czynnik?
    2.Czy przy załączeniu startują oba wentylatory?
    3.Czy załacza się sprężarka?
    i do poczytania:
    - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...tyzacja+grzeje
    - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...tyzacja+grzeje
    - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...tyzacja+grzeje
  • kiekie
    Classic
    • 2011
    • 4

    #2
    Zapach spalenizny spod maski

    Pytanie (szukałem podobnych na forum ale chyba nie ma):
    Mam octavię 1.9 TDI z 2002 r. od jakiegoś miesiąca czuć spod maski zapach jakby coś się paliło (czasami intensywnie, a czasami wcale nie czuć). Dodatkowe informacje:
    - auto jeździ bez zarzutów, nic nie stuka, nic nie piszczy
    - na początku grudnia miałem wymieniane sprzęgło i wydaje się, że działa bez zarzutu (obroty nie szaleją, przy ruszaniu i zmianie biegów reaguje poprawnie),
    - w kabinie podczas jazdy nic nie czuć - aby poczuć ten zapach trzeba podnieć maskę,
    - mechanik, który wymieniał mi sprzęgło wąchał teraz ten zapach i wykluczył, aby to było ponownie to samo ("inaczej śmierdzi"), w pierwszej chwili wskazał na hamulce (tarcze i klocki mają przejechane jakieś 4 tysiące) - niestety, po ich wyczyszczeniu zapach jest taki sam i jego sugestia, że to może wina klocków, że tak pachną jak się nagrzeją.

    Czy ten zapach może wskazywać na klocki, czy coś innego może się jeszcze dziać?

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      kiekie, a jak sprawa wycieków oleju bo może coś kapie na kolektor wydechowy ?

      Komentarz

      • kiekie
        Classic
        • 2011
        • 4

        #4
        Zamieszczone przez tom2212
        kiekie, a jak sprawa wycieków oleju bo może coś kapie na kolektor wydechowy ?
        Wydaje mi się, że jest wszystko ok - ale z pewnością to sprawdzę i dam znać jak sytuacja wygląda

        Komentarz

        • misiek^wro
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8321

          #5
          kiekie, dosyc prozaiczny powod moze byc - oplotka wydechu - mi jak kiedys oplot puscil, to sporo spalin wychodzilo wlasnie maska, a czesto gesto wlazily do kabiny :twisted:
          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


          Komentarz

          • dp2
            Drive
            • 2010
            • 69
            • Octavia I combi (1U5)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            U mnie też ostatnio zaśmierdziało i się okazało że przewód od alternatora podłączony w skrzynce z bezpiecznikami na akumulatorze się grzał (był baaardzo zaśniedziały) i topił plastikową obudowę. W efekcie powierzchnia styku musiała być już aż tak mała że stopił mi bezpiecznik i samą obudowę. Zobacz może któryś z przewodów właśnie Ci się tak grzeje.

            P.s. Skrzynka z bezpiecznikami na obudowie a przewód jest podłączony jako pierwszy obok tego czerwonego kabelka.


            Komentarz

            • McGan
              RS
              • 2010
              • 3573
              • Superb III (3V3)

              #7
              U mnie wczoraj też trochę pośmierdziało... Powiedzcie mi, czy przypalone klocki hamulcowe śmierdzą tak, jakby ktoś np spawał, ciął metal szlifierką? Ewentualnie, czy po przypalonym sprzęgle też tak może "pachnieć"?

              Wczoraj ASR mnie dość mocno zblokował, obroty miałem naprawdę wysokie (powiedzmy, że sytuacja awaryjna, długo by opowiadać), a jak już się zatrzymałem to śmierdziało tak, jak opisałem wcześniej. Jak ruszyłem i jechałem, to już nie śmierdziało wcale od tego momentu.

              Jednak pod maską jeszcze trochę czuć - czy to może po prostu jest pozostałość po wczorajszym wybryku i wywietrzeje?
              Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
              Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

              Komentarz

              • tom2212
                RS
                • 2008
                • 3892

                #8
                Zamieszczone przez McGan
                Jednak pod maską jeszcze trochę czuć - czy to może po prostu jest pozostałość po wczorajszym wybryku i wywietrzeje?
                powinien ten zapach ustąpić a pochodził pewnie ze sprzęgła

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez McGan
                  U mnie wczoraj też trochę pośmierdziało... Powiedzcie mi, czy przypalone klocki hamulcowe śmierdzą tak, jakby ktoś np spawał, ciął metal szlifierką? Ewentualnie, czy po przypalonym sprzęgle też tak może "pachnieć"?

                  Wczoraj ASR mnie dość mocno zblokował, obroty miałem naprawdę wysokie (powiedzmy, że sytuacja awaryjna, długo by opowiadać), a jak już się zatrzymałem to śmierdziało tak, jak opisałem wcześniej. Jak ruszyłem i jechałem, to już nie śmierdziało wcale od tego momentu.

                  Jednak pod maską jeszcze trochę czuć - czy to może po prostu jest pozostałość po wczorajszym wybryku i wywietrzeje?
                  A ja mysle ze smierdzialo bo eds hamowal, typowy objaw.

                  Komentarz

                  • McGan
                    RS
                    • 2010
                    • 3573
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    OK, dzięki Czyli panikuję jak zwykle... A to po prostu wywietrzeć musi
                    Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                    Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                    Komentarz

                    Pracuję...