[Inne] Do DGW, Rogalotti Robecool i innych macherów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • axidus821
    Drive
    • 2012
    • 58

    [Inne] Do DGW, Rogalotti Robecool i innych macherów

    Witam
    Owszem jest Valvoline i VR1 Racing też jest dostępny. Nie ma go bo po prostu jeszcze nie zdążyłem przygotować całej oferty. Cena za 5L to jakieś 165 zł. Co do filtrów Knecht 16 zł, Mann 19 zł.

    RobertM
  • 4x4BKF
    L&K
    • 2010
    • 1279

    #2
    [Inne] Do DGW, Rogalotti Robecool i innych macherów

    Panowie fachowcy! Przekopalem fora, znajomych mechaników jeszcze nie obdzwoniłem bo szanuję ich wolny czas w niedzielę, ale do rzeczy:

    Trafia mi się zakup LT46 po dosyć przyzwoitej cenie, auto ma lux zawieszenie, jest sztywne, mocne i zadbane jak na wóz z 1998r. Jedyne moje obawy to silnik.

    wczoraj pojechałem obejrzeć i:

    - silnik odpala jak każdy zimy diesel, czyli na poczatku nie za bardzo lubi się wkręcac w obroty, a jak mu się da w obroty to leciutko na niebiesko zakopci. Ale nie tak niebiesko jak kopci palony olej, ale tak niebiesko jak zimy diesel. Po rozgrzaniu chodzi równo, kopci przy przegazówce zdrowo z lekkim czarnym akcentem, więc tu spoko.

    - silnik czy ciepły, czy zimny po zejsciu z tak powiedzmy 2-2,5obr/min na wolne obroty od razu gaśnie. Po zejściu z powiedzmy 1300-1500obr raczej nie.
    Co może być przyczyną takiego zachowania??

    Nie znam wogole VW LT, a tym bardziej tego silnika (sprintery owszem, calkiem nieźle), wiem że najlepsza opinię pod względem niezawodności mają silniki 2,5TDI 109KM, ten 2.8TDI to tzw. silnik brazylijski. Czy ktoś z praktyka może coś napisac na temat tego silnika, wymienionych objawów i możliwych przyczyn, oraz ewentualnych kosztach usunięcia usterki??

    Sprzedający oczywiście piewsze słyszy, wóz mu nie gasł itp itd mówi że to pewnie niewyregulowana linka....

    Czy może to być np. efektem wytartych kół rozrządu (na dolnym kole jest wprawdzie regulacja luzu i to się eksploatacyjnie kasuje co 50000km) i zmiany kąta wtrysku przy stabilizowaniu obrotów jałowych??


    Pozdrawiam i licze na szybką odpowiedź.



    Temat nieaktualny, można zamknąć. Znajomy handlujący częściami do tych wozów, powiedział mi że mnie za uszy wytarga jak kupię wóz z takim silnikiem.
    Inny znany w regionie, szanowany i solidny mechanik stwierdził, że to tzw. III wynalazek. Jak przydzielił miejsca??

    I- motor marki VM 2,5 lub 3,1 TD znany z Jeep G.Cherokee, Voyagerów, Alf164, Scorpio
    II- silnik 1,8TD - ford Sierra, Escort/Orion
    III - wspomniany silnik 2,8TD
    4x4

    Komentarz

    Pracuję...