[O1] stuki podzacz jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maro123
    Classic
    • 2012
    • 2

    [O1] stuki podzacz jazdy

    no to poproś o jazde demo-carem, sprawdz sam jak jest w innym z mniejszym przebiegiem itd.
  • crafal
    Classic
    • 2011
    • 6

    #2
    [O1] stuki podzacz jazdy

    witam mam problem z moja skada mianowicie od jakiegos czasu slychac dziwne stuki z przodu na dziurach oraz podczas jazdy na wprost gdy mocniej szarpnac kierownica w lewa badz w prawo slychac pojedynczy stuk jak by ktos siedzial pod samochodem i uderzal kluczem o jakas metalowa czesc moje autko to octawia z 99 r 1.9 tdi 110 bylem juz w warsztacie i w stacji kontroli pojazdow ale zarowno jedni jak i 2 nic nie znalezli choc tez slyszeli to co ja koles ze stacjio kontroli pojazdow powiedzial ze auto jest sprawne wydalem tylko niepotrzebnie kase moze wy cos pomorzecie czekam na odp pozdro

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      jeżeli absolutnie wszystko co widać (gumy, drążki...) jest ok, wygląda to na maglownicę
      Octavia

      Komentarz

      • crafal
        Classic
        • 2011
        • 6

        #4
        a czy da sie to jakos sprawdzic czy to maglownica ? bo stuki slychac takze na dziurach jadac na wprost

        Komentarz

        • Piterpan
          Drive
          • 2008
          • 67

          #5
          Zobacz poduszki stabilizatora oraz drążki stabilizatora, miałem takie stuki i po wymianie jest cisza. A i koszty nie duże

          Komentarz

          • Space99
            Rider
            • 2008
            • 275
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            poduszki stabilizatora słychać na niewielkich pofałdowaniach drogi i na stacji kontroli raczej tego nie znajdą. Jak ściągniesz koło to ładnie widać poduszke i czy jest wybita.
            pozdrawiam Marcin

            Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

            Komentarz

            • paulob1
              Rider
              • 2008
              • 470
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              crafal, jest na to metoda.
              Potrzebujesz 2gą osobę i najlepiej kanał do którego wy weszła.
              Ty kręcisz kierą a druga osoba trzyma za drążek kierowniczy.
              Jeśli czuć stuki na drążku tzn że maglownica się sypie.
              Auto musi stać na podłożu(nie podniesione) żeby był opór przy skręcaniu.
              Jeśli mechesi nie wykryli uszkodzonych sworzni to pozostaje maglownica.
              Z tą różnicą że dobry meches potrafi odnaleźć usterkę, gdziekolwiek by ona nie była.
              Miałem ten efekt w Fabii 2003r i po wymianie dosłownie wszystkiego co może się wybić, wytrzeć i uszkodzić pozostała maglownica. Nawet łożyska na McPhersonach i poduszki wymieniłem... i nic nie pomogło.
              Ale dla spokojności wymień poduszki i drżki stabilizatora . To niewielki koszt.
              Jeśli nie ustąpi to będzie wszystko jasne.

              [ Dodano: Nie 23 Sty, 11 11:06 ]
              Aha i jeszcze jedno.
              Maglownica po zewnętrznych stronach(na wyjściach gdzie wkręca się drążki) posiada tulejki z tworzywa sztucznego pokryte od strony listwy zębatej teflonem.
              Jeśli teflon się wytrze lub walniesz kołem w dobrą dziurę, powstaje luz i stuka nawet na małych nierównościach. Przy dużym luzie listwa zębata potrafi się na tyle kosić,że słychać strzały(trzaski metaliczne) przy obracaniu kierą jakby ktoś łamał auto na pół.

              [ Dodano: Nie 23 Sty, 11 11:11 ]
              A tak na marginesie to widzę że jesteś z Krakowa
              Spróbuj podjechać na ul. Wrobela(numeru nie pamiętam) do mechesa o nazwisku Bonar- znajdziesz go w zumi i googlach.
              On zdiagnozował u mnie co wyżej i wyjaśnił dlaczego się tak dzieje.
              ewentualnie jeśli masz bliżej od strony np Bochni, Wieliczki, to w miejscowości Cichawa jest zakład który regeneruje maglownice(znajdziesz w googlach) i tylko tym się zajmuje. Drugi jest w Krakowie przy ul Klasztornej. To tak na zaś, jak by się okazało że to magiel.

              Komentarz

              • crafal
                Classic
                • 2011
                • 6

                #8
                w nadchodzącym tygodniu wybieram się do zaprzyjaźnionego mechanika niech mi posprawdza to wszystko jeszcze raz z uwzględnieniem tych podzespołów które panowie wymieniliście jak będę coś wiedział to od razu dam znać co to za tajemnicze stuki i chciałbym jeszcze zapytać odnośnie tej maglownicy bo to dość spory koszt naprawy czy można tak jeszcze przez jakiś czas jeździć ?

                Komentarz

                • paulob1
                  Rider
                  • 2008
                  • 470
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Fakt, koszt niemały,bo jakieś 700-800 zeta z usługą montażu-demontażu,ale warto zadbać o bezpieczeństwo.
                  Jesli faktycznie masz dobrego mechesa to niech oceni na ile ta listwa się nadaje do jazdy i broń Boże niech jej nie dociąga na śrubie zderzakowej (czasem to pomaga na chwilkę)bo ją będzie kosić i może Ci zablokować kierę przy skręconych kołach!

                  Komentarz

                  • crafal
                    Classic
                    • 2011
                    • 6

                    #10
                    koszt nowej maglownicy to 1600 z tym ze jak oddasz stara to jest mozliwosc odzyskania ok 500 zl ale stala sie rzecz dla mnie nie jasna pojechalem do mechanika i po drodze nie slyszlem nic zwiazanego ze stukaniem czy mozliwe aby usterka sama znikla ? dla jasnosci usterke slyszlo oprocz mnie kilka osob to nie byly zwidy co robic? a i sprawdzajac maglownice na kanale nie wykryto luzow na drazkach anie nie bylo slychac stukow co dalej?? jakes pomysly

                    Komentarz

                    • paulob1
                      Rider
                      • 2008
                      • 470
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      A te stuki to pojawiały się od razu po ruszeniu autem czy po pewnym czasie?
                      Pytam,bo u mnie dopiero po kilku km jazdy stukało.Wiązało się to ze wzrostem temp. płynu w przekładni a co za tym idzie jego rozrzedzeniem.
                      Sprawdzałeś poduszki pod silnikiem i skrzynią i ewentualnie przeguby napędowe?
                      Z tego co wiem to regeneracja przekładni(wymiana tulei, szlif listwy i ewentualnie zębnika sprawdzenie na stole probierczym ciśnienia i szczelności to koszt 550-600 zł w Krakowie. Usługa montażu-demontażu 100-200 zł.Nie ma potrzeby kupowania nowej przekładni.
                      Sprawdź jeszcze łożyska na kielichach McPhersonów. Może to one są wybite i stukają .
                      Najlepiej(ja tak robiłem) niech jedna osoba powolutku obraca kierą-byle z rozsądkiem, a druga trzymając za sprężynę powinna wyczuć drgania sprężyny.
                      Przy zatartych łożyskach sprężyna będzie miała tendencję do naciągania się i wyczujesz drgania na zwojach.
                      Ja w poprzedniej Fabii poduszki kolumn wymieniałem po 70 tys km. Były kompletnie zatarte.

                      Komentarz

                      Pracuję...