1.6 AEE + gaz - szarpie i kopci co jakis czas

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • affire
    Classic
    • 2012
    • 1

    1.6 AEE + gaz - szarpie i kopci co jakis czas

    Zamieszczone przez Agamek12
    (...) Poprostu stwierdziłem, że "nadmorskie" "okulary" to jakiś dramat...
    ...Jeszcze raz powtórzę, u nas tylko VW i Audi. Potem dłuuuugo nic i dopiero wtedy Ursus.
    "Nadmorskie" "okulary" przyjechały do nas na gościnne występy.
    :lol:
    lubię poniedziałki
  • wodzzolw
    Classic
    • 2011
    • 4

    #2
    1.6 AEE + gaz - szarpie i kopci co jakis czas

    Witam wszystkich formumowiczow
    Od początku zalożenia instalacji gazowej w octavce z silnikiem 1,6 AEE (75KM) mam następujący problem: po okolo roku od zalozenia instalacji gazowej auto w momencie nacisniecia pedalu gazu zaczelo dziwnie szarpac, dusic się i po okolo 2 tygodni na tyle problem zaczal sie nasilac, ze jazda samochodem bla praktycznie niemozliwa zarowno na gazie jak i na bezynie. Zajechalem wiec do mechanika i ten stwierdzil ze mapy wtryskow (chodzi o benzyne) sie rozjechaly" i sonda lambda nie pracuje. Wymienilem wiec sonde lambda i wrocilem do mechanika. Po wymianie sondy przez chwile samochod zaczal dzialac jak nowy. Jednak po okolo 20 km zanim jeszcze dojechlem do mechanika wszystko zaczalo sie powtarzac na nowo. Dojechalem do mechanika, powiedzialem co i jak sie dzialo i mechanik na fotelu obok zaczal w trakcie jazdy regulować rzekome "mapy wtrysków" przy pomocy VAG COM. Po regulacji samochód jak nowy.
    Mija kolejny rok problem sie pojawia ponownie. Tym razem nie tak mocno bo samochod nie przechodzi przegladu ze wzgledu na emisje spalin. Majac na uwadze ze znowu samochod zaczyna robic sie mulowaty i ze pewnie znowu problem powrocil znowu jade do mechanika. I ponownie merchanik reguluje "mapy wtryskow" ale ochodzi sie bez wymiany sondy. Po regulacji przeglad dostaje bez problemu a samochodzik chodzi jak nowy.
    Mija kolejny rok i ponownie. Tym razem znowu nie daje sie jezdzic. Znowu mechanik, regulacja bez wymiany sondy i znowu jak nowy.

    Koledzy, mija wlasnie kolejny rok i juz czuje ze zaczyna sie ten sam problem. Czy moze ktos mi powiedziec w jaki sposob samemu wykonac taka regulacje? Dodam, że mam kabel do podlaczenia VAG-a.

    Czy jest mozliwe ustawienie lub zastosowanie innego sterownika gazu, żeby dany problem nie wystapil? Instalacja gazowa: Stag 300-4, Reduktor tomasetto, zaworki valtek czerwone.

    PS
    Przy ostatniej wizycie u mechanika zapytalem wprost, czy jest mozliwe przywrocenie fabrycznych (wlasciwych) nastaw wtryskow wlasnorecznie bez koniecznosci wizyty u mechanika. Odpowiedzial ze mozliwe ze po odlaczeniu akumulatora na okolo 20 min i zwarciu obu klem po tym czsie (przy odlaczonym akumulatorze) komputer powinien wrocic do normalnosci.
    Pozdrowienia

    Komentarz

    • Adam204
      Rider
      • 2008
      • 454

      #3
      temat wałkowany chyba z Milion razy na forum tak wiec

      Komentarz

      • wodzzolw
        Classic
        • 2011
        • 4

        #4
        witam ponownie
        Ja przejrzalem forum pod tym katem. Moze gdzies przegapilem w jakims watku, ale nie znalazlem w jai sposob przy pomocy vaga ustawic czasy wtryskow. Nie znam tego programu. Konkretnej instrukcji tez nie potrafie znaleźć. Mozę jakoś krok po kroku co wlaczac po kolei. Bylbym wdzieczny za kazda pomoc.
        Pozdrowienia

        Komentarz

        • deviltomek
          Ambiente
          • 2010
          • 246

          #5
          kolejny przykład wyższości instalacji 2 gen lub nawet 1 gen od sekwencji!!! nie wiem czemu ale ja jednak wole instalacje podciśnieniowe które mogą działać bez względu na układ wtryskowy benzyny wystarczy ze jest iskra w twoim wypadku wydaje mi sie ze poprostu instalacja niefachowo wykonana byc moze problem z emulacją sondy lambda przez sterownik z gazu.

          Komentarz

          Pracuję...