skalar, dolutuj trzy kabelki od silniczka (8, 7 i chyba 6 pin) i będzie działało poziomowanie :wink:
[O1] Xenony w O I brak poziommowania
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez str33tw Twoim przypadku może byc tak, że podłączysz ksenon i nic nie będzie gasło :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez str33tlooker, skoro H4 zostawiasz tak, jak są, to potrzebujesz dwóch wtyczek 6-cio pionowych, dwóch silniczków regulacji ręcznej (identyczne, jakie masz w H4).OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerZamieszczone przez str33tlooker, skoro H4 zostawiasz tak, jak są, to potrzebujesz dwóch wtyczek 6-cio pionowych, dwóch silniczków regulacji ręcznej (identyczne, jakie masz w H4).
Komentarz
-
-
skalar, o główkach silniczka słyszałem - to dam radę raczej...
A, i jeszcze jedno: fabrycznie w moim Tourze jest jedynie zaślepka zamiast H3... :evil:
W zakupionych lampach ksenonowych jest oczywiście dodatkowa soczewka na p. mgielne... Prawdopodobnie stanę przed problemem dokładania wiązki do gniazda H3 bo znając życie nie ma jej w moim aucie... Przerabiał to ktoś już wcześniej ? Jest mega rzeźba ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerJesteś pewien, że podejdą ? Właśnie przyszły zamówione z Allegro ale na oko jakby za duże były żeby wejść na miejsce tych okrągłych z ksenona... No i są przecież prostokątne...Ale przymierzę dopiero w poniedziałek to będę wiedział na 100%...
Komentarz
-
-
str33t, masz jakąś fotę ? Bo jak zacznę piłować to może wyjść różnie :diabelski_usmiech Główka zwykłego silniczka weszła w ori miejsce ? Rozumiem, że krokowce po prostu wymontowałeś ?OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
looker, niestety zdjęcia nie robiłem. Rozbierzesz lampe, to zobaczysz gdzie Ci podpasuje ten silniczek wsadzić. Ja pamiętam, że jakoś wzdłuż obudowy wpasowałem (tak, żeby był na sztywno). Niestety u mnie główka była za mała i szyjka za krótka - wcale nie trzymała się w tych szynach od poziomowania (główkę ulepiłem z poksyliny, a szyjkę wydłużyłem za pomocą śruby ->forumowy sposób z 1 str. :wink: ). Tak, krokowce zostały wymontowane i sobie leżą (to raptem dwie śruby o ile pamiętam :wink: )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez str33tWAŻNE! potrzebujesz wtyczek 8-mio pinowych.
WiązkiOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
A to mocno przeszkadza ? Bo innych nie ma obecnie dostępnych ? I tak piny do przerobienia... Ważne żeby wtyczka pasowała do obudowy lampy.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
looker, hmm... nie miałem w ręku reflektorów od OII. Na chłopski rozum nie wiem czy wtyczka nie jest za długa, a jeśli nie, to czy piny nie są za gęsto... Z tego co widać, to wiązka wcale nie pasuje.
Nie lepiej pojeździć po jakiś elektronicznych/elektrycznych i poszukać wtyczek i pinów do nich? Groszowa sprawa. Ja znalazłem w sklepie ze wszystkim związanym z audio :wink:
Komentarz
-
-
poziomowanie ksenonów
Witam Forumowiczów, wracając wczoraj z wczasów zauważyłem że zbyt wysoko świecą mi fabryczne ksenony, również inni kierujący dawali mi do zrozumienia że ich oślepiam. Dodam że przejechałem słynny odcinek "patatajki" A18 od Olszyny, z prędkością około 70km/h. Do tej pory, po odpaleniu silnika i włączeniu świateł, widziałem na ścianie jak podnoszą się i następnie trochę opadają, i wszystko było ok. Teraz po włączeniu świecą w jednej linii, zdecydowanie za wysoko, i nie ma tego charakterystycznego poziomowania widocznego na ścianie. Natomiast jeżeli najpierw włączę przełącznik w położenie "światła mijania" i przekręcę zapłon to widzę że opadają na dół, następnie podnoszą się i tak pozostają, a więc odwrotnie niż dotychczas, ale nadal za wysoko, więc silniczki działają. Sprawdziłem VAG-iem (takim z Allegro), ale żadnych błędów nie znalazł. Przeglądnąłem również czujnik poziomowania z przodu i z tyłu, wszystko siedzi na swoim miejscu, żadnych uszkodzeń mechanicznych nie widać. Na chwilę odpiąłem klemę minusową, ale też nie pomogło. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem w O1? Czy możliwe jest, że komputer oszalał od tych wstrząsów i teraz lampy ustawiają się w jakieś położenie awaryjne?
Komentarz
-
-
Gość
makaroniarz76, co do poziomowania to cos nie tak, bo ksenony w OI powinny sie poziomowac wlasnie tak jak piszesz w drugim sposobie, najpierw ida na dol potem wracaj do pozycji zero.
2. Jesli by lampy ustawialy sie w polozenie jak to napisales "awaryjne" to swiecily by Ci przed zderzak maksymalnie do dolu.
Jedyne co mi teraz przychodzi do glowy to sprobuj je ustawic na srubce i odpal ponownie czy wroca to ustawien zadanych czy dalej bedzie kiszka, to duzo wyjasni, mi sie wydaje ze powinno byc ok po skreceniu, jesli nie to trzeba zajrzec do mechanizmu w lampie skoro mowisz ze czujniki poziomowania mechanicznie wporzadku i vag nic nie pokazuje.
Komentarz
-
Golas27, dziękuję za zainteresowanie problemem, dzisiaj podjechałem na diagnostykę, na sprawdzenie ustawienia świateł. Na pusto według pomiarów wyszło że jest ok, ale kiedy usiedliśmy we dwie osoby z tyłu, okazało się że już za wysoko świecą, więc nie reagują na zmianę obciążenia. Dodam że kiedy w poniedziałek wracałem z wyprawy, to na pokładzie było czworo osób, plus pełny bagażnik kombi, czyli trochę tył siadł i rzeczywiście mogłem dosyć mocno oślepiać poprzedzające pojazdy. Piszesz żeby ustawić je na śrubce, ale czy jest możliwe, żeby jednocześnie obydwa się rozregulowały do jednakowego poziomu. Aha gość na diagnostyce powiedział mi, że ksenonów teoretycznie się nie reguluje, bo po to jest samopoziomowanie, dodam że diagnostyka w Aso Skoda. Jestem umówiony na sobotę w ASo, ale nie ukrywam, że wolałbym do tego czasu samemu rozwiązać ten problem, chodzi oczywiście o koszty
Komentarz
-
-
Gość
Jesli na pusto jest dobrze to regulowac nie ma co bo obnizysz i beda swiecily za krotko, problem lezy gdzie indziej. Jak siadaliscie na tyl to zwrociles uwage czy lamp ida w dol?! bo jesli ida to moze za maly zakres, jesli nie ida to jednak cos jest nie tak z samopoziomowaniem(sprawdz jeszcze raz dokladnie mechanizm na wachaczu i z tylu na belce) lub z wiazka/silniczkiem. sprawdz po ciemku najlepiej zauwazysz jak zaciagniesz reczny i z polsprzegla ruszysz delikatnie zeby tylko przod podniesc, albo niech ktos dociazy. Co do ustawiania teoretycznie ksenony ustawiaja komputerem, ale w OI nic takiego nie trzeba robic, ja jak przywiozlem auto z niemiec swiecily troche blisko, facet srubokretem wyregulowal na diagnostyce i trzymal ustawienie caly czas, poprostu mechanicznie ustawiasz mu pozycje 0, bez zadnych adaptacji itd. Kiedys zerwalo mi sie ciegno od poziomowania z przodu, lampy automatycznie poszly na dol, jak naprawilem wrocily do zadanej pozycji. Ja osobiscie tez kiedys lekko podnosilem na srubkach i trzymalo ustawienia do konca, ale jak pisalem w Twoim przypadku trzeba szukac problemu bo regulacja tu nic nie wniesie.
Komentarz
-
Gość
W Aso tanio na pewno nie bedzie (oni oczywiscie do kompa Cie podlacza i powiedza ze trzeba tak ustawiac + droga robocizna i bog wie co jeszcze) ja tam bym sie najpierw sam przyjrzal problemowi, ewentualnie jakiegos dobrego elektromechanika odwiedzil bo narazie to nie wiadomo co jest grane. Powodzenia.
Komentarz
-
Witam ponownie, temat załatwiony. Znalazłem u siebie w mieście magika, który ma fajną wersję oprogramowania do grupy VW. Po przeskanowaniu, nie pokazało żadnego błędu, jedynie komunikat "lewa lampa - brak możliwości dostosowania (może nie dosłownie, ale coś w tym rodzaju). Po wprowadzeniu w tryb serwisowy, prawa ładnie wyszukiwała poziom, a lewa zatrzymywała się wyraźnie za wysoko. Ale wspomniany magik, akurat ma dosyć pojęcie o grupie VW, coś tam szukał, sprawdzał czy czujniki reagują na bujanie autem(reagowały poprawnie). Po którejś wymuszonej regulacji, lewa lampa ruszyła, i pracuje identycznie jak prawa. Kolo stwierdził, że może coś ją zblokowało, podczas jazdy słynną A18 od granicy z DE,i po kilku wymuszonych ustawieniach puściło. Oczywiście zaraz pojechałem do podziemnego garażu, ręczny i delikatnie ruszam, a na ścianie widzę że obydwie lampy ładnie opadają, a więc jest ok. Koszt usługi 50zeta. Oczywiście do ASO wcześniej zadzwoniłem i grzecznie odmówiłem zaplanowaną wizytę.
Komentarz
-
-
alxxx, A ja tam nie wiem co to za wersja, przypuszczam że chyba pełna. Ja niby mam VAGA, którego kupiłem na Allegro za około 50 zeta, i on nie widzi ksenonów, tzn. opcja ksenon jest nieaktywna, jak wiele innych funkcji. Ale głównie w temacie chodziło o to, że lampy teraz pracują prawidłowo.
Pozdrawiam NS.
Komentarz
-
-
Odgrzebię wam kotleta - żeby syfu nie robić na forum.
Robię jeden z modów.
Mam kilka pytań z ksenonami z uwagi na to, że będę montował je u siebie - Mam komplet kseny + spryski + czujniki auto poziomowania przód/tył + cała wiązka i od czujników i od reflektorów.
Moja zielona to przed FL :P więc wiem, że czeka mnie trochę przerabiania między innymi z instalacją. Chcę to zrobić porządnie, dlatego chcę się poradzić osób które już to robiły Uprzedze was bo i zderzak i belkę i wszystkie inne elementy mam potrzebne żeby zrobić lifta...
Mianowicie czy ten schemat jest w pełni wystarczający do podłączenia lamp ? według tego wszystko powinno trybić ? mam VCDS'a więc będę mógł od razu po podłączeniu to sprawdzać :P
Zamieszczone przez yoschuaNo rysunek niezły, ale wole cyferki - na każdej wtyczce są nr pinów i tak.
Wtyczka lub gniazdo dla lamp zwykłych:
1. - Pozycyjne +
2. - Długie +
3. - Przeciwmgielne +
4. - Masa - dla powyższych świateł
5. - Mijania +
6. - Majania -
7. - Sterowanie pochyleniem + zmieniający się
8. - Sterowanie pochyleniem + na stałe
Wtyczka lub gniazdo dla lamp xenonowych
Wtyczka ta ma 4 duże łączówki i 8 małych.
1. - Plus z bezpiecznika S2 - Plus gdy jest zapłon
2. - Przewód diagnostyczny K - podłaczany do wtyku dniagnostycznego pin 7
3. - Pozycyjne +
4. - Przeciwngielne +
5. - Długie +
6. - Mijania +
7. - Masa - pozycji, przeciwmgielnych i długich
8. - Masa - mijania xenonów
9. - Sygnał Gala - prędkośc pojazdu - np z pin 1 od wtyczki radia
10. - puste
11. - Pin 21 zielonej wtyczki deski - sygnalizacja uszkodzenia reflektorów (tylko żarówek xenon)
12. - pomiędzy lampami komunikacja do sterowania pochyleniem, oraz uszkodzeniami
Dodatkowo na lampie lewej mamy gniazdo 4 pinowe - jest ono do podłaczenia do niego dwu czujników położenia - lewego przodu i lewego tyłu.
1. - Zasilanie czujników
2. - Czujnik pochylenia - tył
3. - Czujnik pocylenia - przód
4. - Masa czujników
Lampa lewa po prawidłowym podłaczeniu jest widziana przez VAGa jako adress 29, a prawa 39.
Info powyższe jest zrobione na podstawie mojej działającej instalacji elektrycznej, zakupionego zestawu z linku jak powyżej.
pozdrawiam
Bartek
Jakieś rady na co uważać jak będę robić itd ?
Postaram się przy tym zrobić fotorelacje kompletną- co by dla potomnych było
Komentarz
-
Komentarz