[O1] Szarpanie w granicach 1800-2000 obr.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bare
    Classic
    • 2011
    • 18

    [O1] Szarpanie w granicach 1800-2000 obr.

    witam! Dzwoniłem wczoraj do serwisu i gość powiedział, że na dolewkę mam kupić sobie Castrol Edge 5W30 a tu wiele osób pisze o oleju 5W40, więc sam już nie wiem.... mam silnik 1.6 MPI na LPG i ponad 4 tys. km przebiegu - potrzebuję troszkę uzupełnić bo jadę w dalszą trasę a jest tak minimum tego oleju na bagnecie
  • arkady
    Ambiente
    • 2010
    • 136
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    [O1] Szarpanie w granicach 1800-2000 obr.

    Witam wszystkich.
    Ostatnio pojawił się u mnie taki oto problem: na zimnym silniku w granicach 1800-2000 obr. jest odczuwalne szarpnięcie (czasami jest to kilka szarpnięć). Muszę zaznaczyć, że jeśli "szybko" przejdę przez magiczne 1800-2000 0br. to szarpnięcie nie jest odczuwalne (czy właśnie w tym zakresie załącza się turbina) ?
    Zastanawiam się właśnie nad turbiną ale w sierpniu zeszłego roku wszystko było czyszczone. :roll:

    Komentarz

    • Deco
      Rider
      • 2008
      • 612

      #3
      wygląda że nastawnik pompy domaga się czyszczenia albo czas wymienić filtr paliwa

      Komentarz

      • arkady
        Ambiente
        • 2010
        • 136
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Myślałem raczej o turbinie. Czytałem, że załącza się właśnie w okolicach 2000 obr. choć mogę się mylić :roll:
        Co do wymiany filtra paliwa ???? To mam zrobione dopiero 10000 km, ale nawet gdyby to filtr, to dlaczego szarpie tylko w przedziale 1800-2000 ?

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          #5
          Może łopatki w turbo się zapiekają (jak jeździsz?). Przepałuj go porządnie, a najlepiej VAG-COM oczywiście
          Octavia

          Komentarz

          • arkady
            Ambiente
            • 2010
            • 136
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Staram się nie przekraczać 3 tyś. obr. Ostatnio próbowałem właśnie trochę przybutować... i tu niespodzianka :shock: po osiągnięciu 3500 obr. brak mocy ale żeby był ciekawiej, to nie za każdym razem. Kilka razy doszedłem prawie do 5000 obr. i nic się nie działo.
            Chodzi mi tylko o to, czy to szarpanie w granicach 2000 obr. może być spowodowane przez turbinę ?
            Jak pisałem wcześniej, turbawkę i kierowniczki były czyszczone w zeszłym roku (od czyszczenia zrobiłem jakieś 5000)

            Komentarz

            • krzysiek13
              L&K
              • 2010
              • 1155

              #7
              arkady, czy byłeś przy czyszczeniu? To jest ewidentnie jakiś notlauf
              Octavia

              Komentarz

              • arkady
                Ambiente
                • 2010
                • 136
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                No właśnie nie byłem przy czyszczeniu, widziałem tylko rozebrane elementy (turbina, kierowniczki) przygotowane do czyszczenia. Tak sobie myślę, czy taką czynność jak czyszczenie turbiny-kierowniczek można spartoloć :shock:
                P.S. Mi też to wygląda na notlauf, tylko to szarpanie jakoś mi nie pasuje.

                Komentarz

                Pracuję...