Czujnik G81

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bigi6
    Classic
    • 2011
    • 34

    Czujnik G81

    sesik, gratulacje..co tu dużo mówić
    zresztą dla wszystkich startujących gratki
  • kapa9
    Drive
    • 2010
    • 88

    #2
    Czujnik G81

    Witam w kostce dochodzacej do czujnika nie ma zadnego napiecia ! Po odwinieciu izolacji i sprawdzeniu wizualnym nic nie widac uszkodzonego po przekreceniu zaplonu nie ma w kosce napiecia naciolem przewody przed kostka i tam juz tez miernik nie pokazuje napiecia ! gdzie ten kabel idzie do jakiej kostki i gdzie ona sie znajduje ? Jakies sugestie

    Faults Found
    16567 - Fuel Temp. Sensor A (G81): Open or Short to Plus
    P0183 - 000 - -
    Freeze Frame:
    RPM: 0 /min
    Torque: 183.0 Nm
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 11.40 V
    Temperature: 0.9įC
    Temperature: -0.9įC
    Temperature: 38.7įC
    L&K

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      Ja miałem uwalony kabel do przepływki w passacie. Mój sposób naprawy:
      Poszukałem rozpiskę tego, co wychodzi z ECU - znalazłem ten kabelek. Następnie potwierdziłem po kolorze, że to na pewno ten, po czym nie bawiłem się w poszukiwacza skarbów - wygrzebałem z piwnicy kawałek kabla i wpiąłem go zamiast tego gdzieś przerwanego (zaraz za ecu - prosto przed czujnik).


      Jak chcesz mogę Ci podesłać rozpiskę tego, co z ecu wychodzi do passata AVF/AWX - bodajże będzie tak samo - kolorem kabla sprawdzisz (EDC 15/16)
      Octavia

      Komentarz

      • kapa9
        Drive
        • 2010
        • 88

        #4
        No jest to rozwiazanie!! podesli rozpiske prosze , a gdzie znajduje sie ECU ? pod podzszybiem ? Jakie napiecie ma byc na wtyczce ?
        L&K

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          #5
          Poszło - szukaj fuel temperature sensor. Przejrzałem to i wychodzą do G81 dwa kabelki - sprawdź, czy ten drugi jest ok oraz czy na pewno się pokrywa np. po kolorze! Bo to O2 a nie passat.
          ECU jest na podszybiu po stronie kierowcy (w tym miejscu, co filtr kabinowy, tylko z drugiej strony) w O1 na pewno, w O2... nie wiem na forum znajdziesz, ale chyba też.

          [ Dodano: Sob 05 Lut, 11 20:25 ]
          nie dodałem załacznika :lol: teraz na 100% powinno dojść
          Octavia

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            W ECU gniazdo 60 pinowe:

            pin 39 - szary z białym paskiem
            pin 40 - szary z czerwonym paskiem
            Przewody idą bezpośrednio od ECU do czujnika, po drodze nie ma żadnej dodatkowej złączki.


            Sprawdź najpierw omomierzem sam czujnik temperatury ( bez podłączonej wtyczki ) powinien mieć zapewne kilka kiloomów i ta wartość powinna spadać wraz ze wzrostem temperatury. Jak czujnik będzie OK to albo prucie wiązki i szukanie uszkodzenia ( raczej bez sensu ) albo tak jak radzi kolega k085, wyciągnąć przewody gdzieś w pobliżu ECU i pociągnąć nowe prosto do czujnika.
            Sprawdź tylko dla pewności wizualnie całą wiązkę i samą wtyczkę w ECU, bo to może być początek jej "przecierania" się gdzieś o karoserię, co później poskutkuje na pewno dużo większymi problemami niż brak temp. paliwa.
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • kapa9
              Drive
              • 2010
              • 88

              #7
              czujnik juz wymienilem na nowy, jutro sie za to wezmne

              [ Dodano: Wto 08 Lut, 11 08:20 ]
              Dzisaj po poludniu bede sie za to zaieral gdzie dokladnie znajduje sie ECU, jak sie najsprawniej do niego dostac ?

              [ Dodano: Sro 30 Mar, 11 13:25 ]
              Witam chcialem tylko powiedziec ze poprowadzilem nowe przewody od komputera do czujnika i wszystkie balaczki jak wieksze zyzycie paliwa 20% i cagle palaca sie lampka od bledu komputera ustalo
              L&K

              Komentarz

              Pracuję...