[O1] Problem z przeładowaniem turbiny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Karql
    L&K
    • 2010
    • 1124

    #26
    Dla potomnych Jak ktoś ma trochę smykałki to może zaoszczędzić te 500 zeta i samemu wyczyścić zmienną geometrię. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne.

    Polecam ten filmik:
    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

    -> MOJA SKODA <-

    Komentarz

    • czopson
      Classic
      • 2007
      • 16

      #27
      witam

      jestem po wizycie u kolegi robekcool - którego usługi na wstępie polecam i z góry dziękuję za zainteresowanie moim problemem!

      jak się wstępnie okazało - u mnie może być przepływomierz - niewłaściwie działający.

      Stąd też prośba - czy ktoś z mińska lub okolic ma przepływkę do AXR na podmiankę i sprawdzenie działania w mojej czarnuli - oczywiście na parę minut w umówionym wcześniej terminie.

      z góry dzieki i pozdrawiam

      Komentarz

      • Karql
        L&K
        • 2010
        • 1124

        #28
        czopson, ja też miałem problem z przepływomierzem, ale mi całkiem padł. Tutaj masz mój topic: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=714086

        Polecam Ci zakup najprostszego kabla np. takiego: http://www.viaken.pl/pl/viaken-chine...ebieski-7.html

        Dzięki temu dużo rzeczy będziesz mógł sam wychwycić.
        Tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=103371 masz fajny temat jak sprawdzi przepływke
        Było: 117,5KM / 238,9 Nm
        Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

        -> MOJA SKODA <-

        Komentarz

        • jefry
          Rider
          • 2009
          • 411

          #29
          u mnie łopatki po prostu się zapiekły przy kolektorze wylotowym... ( szczęście w nieszczęściu ) regeneracja 1800 PLN w serwisie...
          Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

          Komentarz

          • Karql
            L&K
            • 2010
            • 1124

            #30
            Zamieszczone przez jefry
            regeneracja 1800 PLN w serwisie...
            grubo;/
            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

            -> MOJA SKODA <-

            Komentarz

            • jefry
              Rider
              • 2009
              • 411

              #31
              Zamieszczone przez Karql
              Zamieszczone przez jefry
              regeneracja 1800 PLN w serwisie...
              grubo;/
              lepsze 1800 niż jakby mi miało wciągnąć łopaty do silnika akurat tutaj było pod kolektorem ale NotLAuf był przy 140 i nie było siły...reset turbo przez wyłączenie... po serwisie problem ustąpił

              robiłem to w warszawie w serwisie ( nie autoryzowanym ) zrobili i problem ustąpił diagnoza serwis Dobrucki www.dobrucki.com.pl ( polecam ) <- nie jest to kryptoreklama nie jestem pracownikiem tej firmy wiem że zrobili to dość sprawnie i problem ustąpił. ( W RAZIE UZNANIA ZA KRYPTOREKLAMĘ PROSZĘ O SKASOWANIE ADRESU ) BTW turbo wysłane do regeneracji do Wrocławia...
              Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

              Komentarz

              • Karql
                L&K
                • 2010
                • 1124

                #32
                Może dlatego, że wawa takie ceny

                A grubo dlatego, że sama regeneracja, aż tyle kosztuje. Mam namiar na chłopa co załatwia turbiny nowe spadniete z fabryki za 1800 właśnie bkd bmn itp. No, ale nvm ważne, że skodzinka już jest zdrowa
                Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                -> MOJA SKODA <-

                Komentarz

                • czopson
                  Classic
                  • 2007
                  • 16

                  #33
                  Karql
                  dzięki za interesujący link odn przepływki - człowiek uczy się całe życie....

                  to tylko potwierdza to o czym mówił mi robekcool - że mozliwe iż przekłamanie jest z przepływomierza, który działa ale chyba niewłaściwe ilości mierzy - tym bardziej, że niewłaściwe wartości przyjmuje wg logów EGR - co z treści zawartych we wskazanym linku - jest jak najbardziej powiązane.

                  ciekawy jestem co się okaże na końcu - ostateczną przyczyną.

                  Jak się dowiem (mam nadzieję że z kolegą Robertem będzie to możliwe i to w miarę niedlugo) - opiszę ile czasu i w jaki sposób "pierniczyłem" się problemem notlaufa - ku przestrodze innym, aby zabierali się do jego usunięcia we właściwy sposób - nie tak jak ja.

                  prośba o przepływkę na podmianę do AXR (z okolic Mińska) i sprawdzenie Vag-iem nadal aktualna.

                  pozdrawiam

                  Komentarz

                  • Karql
                    L&K
                    • 2010
                    • 1124

                    #34
                    Jak najbardziej może tak być, ale nie koniecznie :twisted:

                    Ja u siebie nie łapałem not laufow tylko cały czas miałem zamulone auto, bo przepływka padła całkiem.
                    Założyłem inną, ale też coś wadliwa była, bo auto jeździło, ale nie jeszcze tak jak powinno. Możliwe, że była przechowywana w złych warunkach, bo była trochę ubrudzona olejem i zaniżała pomiar Założyłem jeszcze inną i jest wszystko git

                    Co do tej podmiany to spróbuj napisać w temacie odnośnie spotkań klubowych z Twojego regionu tam więcej ludzi zagląda

                    [ Dodano: Pią 15 Kwi, 11 14:17 ]
                    Aha zapomniałem jak, będziecie zmieniać przepływkę to zaopatrzcie się w odpowiednią końcówkę. Tam jest torx, ale taki pojebany z bolcem, to musisz mieć torx, ale z dziurką
                    Jak nie to się namachacie kombinerkami, albo żabką
                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                    -> MOJA SKODA <-

                    Komentarz

                    • czopson
                      Classic
                      • 2007
                      • 16

                      #35
                      witam

                      no i podmieniłem na nową przepływkę - niczego to nie zmieniło.

                      Może ktoś ma jakiś pomysł.

                      W aucie w ciagu ostatnich 10tys. km były wymieniane:

                      -N75
                      -EGR
                      - czyszczona turbina (nie pomogło, więc
                      - regenerowana Turbina i zawór sterujący, z wymianą oleju i czyszczonym dolotem
                      - przegladane przewody pocisnienia-
                      - po pół roku od regeneracji turbiny - przesmarowany zawór sterujący
                      - sprawdzony inny przepływomierz (bez skutku)

                      Obecnie - wyrzuca błąd EGR (+zapalony Check) oraz nadal czasami łapie notlauf.

                      w czasie ostatniej trasy - 150 km - bez problemu (w zakresie obrotów do ok. 4500 na różnych biegach - prędkosci do 180), w powrocie: przeładowanie na trójce przy ok 85 km/h przy jeździe pod górę - oczywiście po restarcie ok. kolejne 100 km bez uwag. Następnie przy ok. 140/h, piąty bieg w trakicie mijania dostawczego lewym pasem na ekspresówce - podmuch wiatru przy mijaniu - i za sekundę - pusto pod pedałem!

                      co ciekawe - poprzednie 400 km bez odcięcia - ewidentnie pomogło smarowanie zaworu sterującego turbinę, bo wcześniej przeładowania były częściej i wyrzucał bład przeładowania. po przesmarowaniu przestała się odcinać ale wyrzuciła bład EGR.
                      w trakcie smarowania zaworu - zamieniliśmy końcami podłączenie przewodu podciśnienia od N75 do zaworu sterującego przy turbinie - był chyba odwrotnie podłączony !!!

                      tu logi po w/w zabiegach





                      Jeździłem ostatnio (przed wyjazdem świątecznym) z Robertem i .... czasami turbina łapała przładowanie do 2,6 ale na chwilę - a potem było idealnie jak w książce (w zakresie 1,9 do 2,1)- przy czym - tak jak napisałem przez poprzednie 400-500 km i w trakcie jazd próbnych - nie odcięła się i bez błędu na kompie.

                      Pytanie co dalej robić i ewent. co zostało źle zrobione?

                      Czy jest ktoś kto ma większe doświadczenie w zakresie diagnostyki i mógłby coś doradzić lub sprawdzić i doradzić - w okolicach Warszawy i Mińska?

                      Czy po prostu jescze raz wszystko sprawdzić i przeczyścić: wszystkie przewody, zawór sterujący turbawką (może on został źle wyregulowany??), EGR, N75, N18. A może jakaś pierdoła jak zaworek zwrotny na podciśnieniu lub zawór ciśnienia atmosferycznego na inercoolerze?. Wygląda to tak jakby "coś" regulującego podawało czasami błędne informacje o doładowaniu? Czy jeszcze wziąć w/w zaory nowe lub sprawdzone na podmianę?

                      Tylko ile mozna się z tym pierniczyć i sprawdzać? !!!

                      W końcu dielel ma kopcić ( jak pisał Masters) a nie się odcinać w nieskończoność

                      pozdrawiam

                      Komentarz

                      Pracuję...