Co zabija mój termostat? O1 1.6 AVU

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • raVCio =D
    Classic
    • 2008
    • 6

    Co zabija mój termostat? O1 1.6 AVU

    Zamieszczone przez ody_21
    aurko z poltugalii mianowicie audi A4 2004 2.0 TDI 'nowy gril' 98000
    Taaa, jasne ktoś kupił auto klasy premium z mocnym dieslem pod maską i w wersi kombi żeby robić 15 tys km Kolego albo to auto z takim (prawdziwym) przebiegiem koztsztuje duuużo więcej niz przeciętna dla tego rocznika, albo, jesli cena jest jak to u handlarzy "okazyjna" to ma ono nie 98 a 398 tys km
    Zamieszczone przez ody_21
    czy zeczywiście audi jest tak trwale czy tylko znaczek zostal na autach?????
    Audi jest trwała,ale MUSI być zadbane. Problemy faktycznie są z przednim zawieszenniem na polskich drogach. Wybijają się swożnie wachaczy, a nie są one wymienne samodzielnie - trzeba wyminiac cały kompletny wachacz, a jest ich po 4 na koło.
    Zamieszczone przez ody_21
    jakie są koszty serwisowania
    No w porównaniu do O I wszytko x3 - to jest Audi, samochód klasy premium wiec i części kosztują premium.

    [ Dodano: Wto 26 Lip, 11 07:57 ]
    Zamieszczone przez ody_21
    A4 2004 2.0 TDI 'nowy gril' 98000 przebiego pełen serwis za 5,800euro auto pochodzi z jego roziny 1 wlaściciel co Wy na to????
    No teraz zobaczyłem cenę ops:
    Dla mnie ściema jakich mało 8) za 24 tys zł Audi A4 z 2.0 TDI i z minimałnym przebiegiem, taaaaa jasne. Kolego unikaj tego jak ognia !!!
    Za 19 tys zł można kupić zadbana O I z 2003 r. z przebiegami dochodzacymi do 210 tys km a tu nagle za 5 tys zł więcej Audi A4 z ponad 2 x mniejszym przebiegiem. No nic tylko brać. A na powaznie daj sobie spokój z czym takim, bo jak napisałem wyżej, przy tej cenie to Audi ma ze 398 tys km albo miało słup energetyczny na fotelu pasażera albo jedno i drugie jednocześnie. Gdyby to auto było takie jak w opisie to: 1. poszło by od ręki w Portugalii i kupiłby je ktoś z miejscowych 2. Kosztowałoby ze 2,5 tys euro więcej 3. Nie opłacałoby się go sciągać do Polski, bo zarobek na nim byłby nikły.
  • Bronekk
    Classic
    • 2007
    • 16

    #2
    Co zabija mój termostat? O1 1.6 AVU

    Witam.
    W ciągu ostatnich 3 lat już 5 razy wymieniałem termostat w swoim samochodzie. Po półrocznej pracy nowy termostat pewnego dnia po prostu przestaje działać i blokuje się, czasami w pozycji zamkniętej a czasami w otwartej, nie ma reguły. Ostatnio w zaprzyjaźnionym serwisie rozebraliśmy taki zepsuty termostat i okazało się że jest na nim jakiś nalot podobny do szronu. Wygląda jakby zachodziła jakaś reakcja chemiczna i ten zbierający się nalot w końcu uszkadza termostat. Sprawa jest o tyle dziwna że za przy każdej wymianie termostatu wymieniali mi płyn chłodniczy na nowy, a gdy termostat psuł się to płyn był dalej czyściutki i w bardzo dobrym stanie. A mimo to coś ewidentnie uszkadzało mechanikę termostatu. Dodam że zawsze zakładałem oryginalny termostat. Od tygodnia mam nowy termostat i spokój na kolejne pół roku, ale problem wciąż nie jest rozwiązany bo wiem że kiedyś się zepsuje.
    Może macie jakiś pomysł o co tu chodzi?
    ©koda Octavia 1.6 AVU '02

    Komentarz

    • goryl3
      Ambiente
      • 2010
      • 126

      #3
      Układ zalewasz cały czas tym samym płynem czy różnymi ? Może problem jest w płynie. Najlepiej było by zalać także oryginalny płyn chłodniczy (G12).
      www.jem-zdrowo.com.pl

      Komentarz

      • skalar
        Rider
        • 2010
        • 575

        #4
        może gdzieś minimalna ilość oleju się dostaję.

        Komentarz

        • deviltomek
          Ambiente
          • 2010
          • 246

          #5
          albo ktos wczesniej dolal uszczelniacza i sa tego skutki,

          Komentarz

          • Bronekk
            Classic
            • 2007
            • 16

            #6
            Zamieszczone przez goryl3
            Układ zalewasz cały czas tym samym płynem czy różnymi ? Może problem jest w płynie. Najlepiej było by zalać także oryginalny płyn chłodniczy (G12).
            Pierwszy raz układ był zalany G12 a potem był Dynagel, efekt taki sam w obu przypadkach.

            Zamieszczone przez skalar
            może gdzieś minimalna ilość oleju się dostaję.
            W serwisie mówią, że to na pewno nie olej. Poza tym płyn jest czyściutki.

            Zamieszczone przez deviltomek
            albo ktos wczesniej dolal uszczelniacza i sa tego skutki,
            To mi właśnie sugerowali w serwisie. Ja na pewno nie stosowałem takich wynalazków, ale nie mam auta od nowości więc teoretycznie to możliwe. Tylko co w takim wypadku robić? Bo wymieniać chłodnicę profilaktycznie to trochę bez sensu.

            Może jeszcze jakieś pomysły?
            ©koda Octavia 1.6 AVU '02

            Komentarz

            • pablo_doctor
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2007
              • 791

              #7
              sprawdz czujnik zalaczajacy wentylatory - termostaty po przegrzaniu przestaja poprawnie dzialac /bodaj do 130°C/
              pablo_doctor

              Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

              CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

              http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

              Komentarz

              • Bronekk
                Classic
                • 2007
                • 16

                #8
                Zamieszczone przez pablo_doctor
                sprawdz czujnik zalaczajacy wentylatory - termostaty po przegrzaniu przestaja poprawnie dzialac /bodaj do 130°C/
                Czujniki też były wymieniane, zarówno ten co jest w obudowie termostatu jak i ten co co jest osobno (zielony). To nie one powodują usterkę.
                ©koda Octavia 1.6 AVU '02

                Komentarz

                • bodo87
                  Classic
                  • 2010
                  • 38

                  #9
                  a może poprostu montujesz jakies tanie chinskie termostaty?? załóż wahlera i powinien byc spokoj
                  VAG DIAGNOSTYKA TORUŃ OKOLICE!!!

                  ALARMY CENTRALNE ZAMKI MONTAŻ!!!

                  Komentarz

                  • goryl3
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 126

                    #10
                    Re: Co zabija mój termostat? O1 1.6 AVU

                    Kolego czytaj dokładnie.

                    Zamieszczone przez Bronekk
                    ...Dodam że zawsze zakładałem oryginalny termostat...
                    www.jem-zdrowo.com.pl

                    Komentarz

                    • pawulon1971
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 196

                      #11
                      podobne objawy miał kolega w golfie jak jego żona nalała płynu od spryskiwaczy do chłodnicy.pomogło płukanie całego obiegu specjalnym płynem.może ktoś przed Tobą też tak zrobił i nie wypłukał układu .
                      Paweł

                      Komentarz

                      • pablo_doctor
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 791

                        #12
                        mialem na mysli czujnik w chlodnicy - ten zielony o ktorym wspominasz to zupenie inna bajka
                        pablo_doctor

                        Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                        CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                        http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                        Komentarz

                        • marcys130608
                          Classic
                          • 2009
                          • 9

                          #13
                          Witam. Ja mam takie pytanie odnośnie termostatu. Dwa tygodnie temu padła mi pompa wody. Objawem tego było przegrzewanie się silnika, słaby obieg wody mimo tego że termostat był otwarty. Po wymianie pompy wszystko wróciło do normy na krótki czas. Po dłuższej jeździe na autostradzie temperatura potrafiła wzrosnąć czasami do 100 stopni a później wracała do 90 i tak kilka razy. Zaznaczam że termostat był również wymieniony. Pomyślałem więc że może ten mechanik źle zamontował termostat. A więc odkręciłem ten króciec osłaniający termostat i próbowałem wyjąć ten termostat aby sprawdzić czy poprawnie działa. Termostat wyszedł ale nie w całości. Ta szpilka zamocowana w plastikowej osłonie została. Wyciągnąłem ją dopiero kombinerkami. I teraz pytanie czy nie została za mocno wciśnięta i dlatego termostat nie działał ? Po demontażu wrzuciłem ten termostat do gotującej wody, niestety nawet nie drgnął. Czy to oznacza, że jest zepsuty? Czy przez niefachowy montaż mógł zostać zepsuty? I czy przy wymianie nie powinien też zostać zamontowany nowy króciec? Teraz jeżdżę bez termostatu więc silnik jest cały czas niedogrzany temperatura na trasie oscyluje między 70-75 stopni, czasami podczas jazdy po mieście potrafi wzrosnąć do 85. Pali trochę więcej. Co mi radzicie?

                          [ Dodano: Wto 15 Lut, 11 22:11 ]
                          Dzisiaj sprawdziłem jeszcze jak wygląda ten króciec. Tam gdzie jest wgłębienie na tą szpilkę od termostatu jest dziura. Więc chyba króciec do wymiany. Mam nadzieję, że pomoże. Sprawdziłem jeszcze raz termostat. Szpilka się wysuwa więc chyba działa.

                          Komentarz

                          • nebraska11
                            Classic
                            • 2011
                            • 7

                            #14
                            mam podobny problem.po przejechaniu ok 20 km temperatura wzrasta do ok. 95-100stopni po czym wraca do 90 stopni i po jakimś krótkim czasie znów wzrasta do ok 100 stopni. Po dłuższej jeździe już z tych 100 stopni ciężko wraca do 90 i muszę włączyc ogrzewanie w samochodzie żeby mu "pomóc" zejść niżej.

                            Co może być przyczyną??

                            Komentarz

                            • Tomek_dx
                              Rider
                              • 2008
                              • 398

                              #15
                              nebraska11, Powody mogą być dwa. Albo termostat nie otwiera się do końca lub co jest również częstym przypadkiem łopatki pompy wody kręcą się na wirniku i pompa nie daje własciwego przepływu cieczy przez to są problemy z chłodzeniem.
                              Ewentualnie może też być niedrożna do końca chłodnica ale to już jak ktoś zalewał jakiś uszczelniacz. Zajmij się tym dość szybko bo przegrzanie silnika wpakuje Cię w dodatkowe koszty a i sprawdź czy załączają się wentylatory jak silnik osiąga te 100 stopni.
                              Tomek

                              Komentarz

                              • nebraska11
                                Classic
                                • 2011
                                • 7

                                #16
                                Wentylatory pracują cały czas nawet na zimnym zaraz po włączeniu,w serwisie powiedzieli mi że to jest normalne,gdy temp. dochodzi do 100stopni wentylator włącza 2-gi bieg i po chwili temperatura spada.Mówili mi ,że mam się nie przejmować dopóki strzałka nie znajdzie się na czerwonej kresce. tak w ogóle to tracę wiarę w te serwisy.Samochód prosty i nieskomplikowany,silnik podobno niezawodny i łatwy w obsłudze, byłem w serwisie dwa razy a oni nie wiedzą co jest. To kto ma wiedzieć? Pani z warzywniaka?? Nikogo oczywiście nie obrażając.

                                Pozdrawiam

                                [ Dodano: Sro 04 Maj, 11 16:19 ]
                                dziś byłem u kumpla na diagnostyce komputerowej,jednak on sie dopiero zaczyna tym bawić i nie wiemy dokładnie co oznaczają poniższe błędy:

                                17700 Termostat-przerwa
                                brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
                                16555 System zbyt ubogi(strona 1)
                                brak osprzętu/nie związany ze sprzętem-BŁĄD SPORADYCZNY
                                16514 Sonda lambda obwód(strona1,czujnik1)
                                brak osprzętu/nie związany ze sprzętem-BŁĄD SPORADYCZNY

                                czy ktoś może pomóc co tu należy zrobić wymienić? Sam wkład termostatu, czy ten cały króciec?

                                [ Dodano: Sro 29 Cze, 11 17:31 ]
                                Dawno tu nie byłem
                                Wymieniłem termostat i sondę lambda. Błędy zniknęły po piątym włączeniu zapłonu i jest ok.

                                Komentarz

                                • KaPee
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 10

                                  #17
                                  Dokładnie mam identyczny objaw i prawie te same błędy co kolega wyżej ! Czego to może byc przyczyna ? ten sam silniki rok produkcji 2006.

                                  Komentarz

                                  • nebraska11
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 7

                                    #18
                                    ja wymieniłem termostat i sonde lambda (oryginały) i problem znikł.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...