Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana tulei wahacza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana tulei wahacza

    Ciekawe jakie turbo tam jest :roll:

    170KM z tymi spowalniaczami z 1.6TDI, to bedzie jakas masakra :diabelski_usmiech

  • #2
    Wymiana tulei wahacza

    Mam do wymiany tuleje gumowe wahacza. Nie wiem czego mam sie spodziewac. Wystarczy wykręcić te 6 śrub przy wahaczu (żeby go wyciągnąć) czy potrzebna będzie jakaś większa rozbiórka? Prosze o podzielenie się doświadczeniem jeżeli ktoś to robił.
    INTERNAZIONALE

    Komentarz


    • #3
      wymieniałem osobiście w garażu na kanale. Nie było niespodzianek i trudności. Nowe tuleje wciskałem na imadle przy użyciu odpowiedniej średnicy tuleji aby pasowały do tych wciskanych oraz np. WD 40 do poślizgu dla tulei. Płyn-olej uzyty do tego nie może reagować z gumą. Pamietaj aby właściwie założyć tylną tuleję (tą dużą), która ma otwory w gumie. W innym przypadku szybko tuleja się oberwie.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz


      • #4
        Prosze o podzielenie się doświadczeniem jeżeli ktoś to robił.
        Ja powiem tak najlepiej jest samemu wyjąć wahacze i podjechać z nim do kogoś z praską aby Ci osadził. Oczywiście imadłem też da radę, ale więcej ku..f i kombinowania niż robota warta. Ale to tylko moje zdanie :szeroki_usmiech
        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

        _

        Komentarz


        • #5
          kolego jak wymieniasz tuleje wachacza to proponuje tuleje tylne wachacza przedniego kupic pełne i orginały nie jakieś zamienniki no i praska jest pozytywniejsza ale jak masz pojęcie to zrobisz to sam. pozdrawiam

          Komentarz


          • #6
            dzieki za porady. w takim razie powalcze sam

            moze zamieszcze jakas fotorelacje
            INTERNAZIONALE

            Komentarz


            • #7
              Witam jakeis 20 tys temu wymienialem tuleje wachacza ale znowu zaczelo stukac w aucie mozecie mi powiedziec czy od seata cupry beda pasowac podobno sa mocniejsze
              i ktos robil taki myk
              Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

              https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

              Komentarz


              • #8
                ja dzisiaj wlasnie bede wymieniac, sa mocniejsze, od cupry numer kat. 8N0407181B - koszt w intercarsie bez rabatow 65 zl
                Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                Komentarz


                • #9
                  48zl w SEATcie
                  Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                  https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                  Komentarz


                  • #10
                    taniej u kolegi maciejek
                    bkc+dsg

                    Komentarz


                    • #11
                      a jak z regeneracją zamieników wahaczy. mam FAI i po przejechaniu raptem 20tys km skrzypią na progach zwalniających. wsadziłbym te od cupry, ktoś próbował?
                      skoda
                      fuckyeah!

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez luks
                        wsadziłbym te od cupry
                        i to jest dobre rozwiązanie. Lub droższe ale też dobre Link
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez endryu
                          luks napisał/a:
                          wsadziłbym te od cupry
                          Tylko Gumy Z Lemfordera, a nie jakieś podróbki bo różnica w cenie minimalna z stosunku do nakładów pracy
                          .

                          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                          Komentarz


                          • #14
                            Znajdę gdzieś na forum u nas jakąś fotorelacje z wymiany i opis wymiany?
                            VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja u siebie zmieniałem gumy wahacza na pelne od audi TT jakies 30 tys km temu i jak narazie do tej pory wszystko sztywno sie trzyma Fakt komfort na naszych dziurawych polskich drogach znacznie spadl ale za to skodzianka trzyma sie drogi jak przyklejona i nie trzeba wyciagac wahaczy co roku Ja osobiscie polecam tuleje pelne
                              Krzysztof
                              1.9tdi AFN Seat Alhambra

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez duszek-44
                                Fakt komfort na naszych dziurawych polskich drogach znacznie spadl
                                Jest różnica ale żeby aż tak bardzo. Może masz duże koło bo u mnie na 15 cali nie jest aż tak źle
                                .

                                Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                Komentarz


                                • #17
                                  Tez mam felgi 15 Latem wszystko jest fajnie ,ale przyszla zima i teraz jest kartofel
                                  Krzysztof
                                  1.9tdi AFN Seat Alhambra

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    witam, na przeglądzie otrzymałem informacje, do wymiany tuleje wahaczy z przodu bo już łapią luz, ile jest tych tulei z przodu, chciałbym to porządnie zrobić. pozdrawiam

                                    Komentarz


                                    • #20
                                      mariush19 dzięki za linki, na pewno pójdą pod młotek tuleje przednia i tylnia, a z sworzniami się jeszcze zastanowię, czy jest sens ograniczyć się do wymiany wyłącznie samych tulei przedniej i tylniej (oś przednia), czy któryś z tych elementów może powodować tzw. bicia które odczuwam na pedale gazu podczas przyspieszania? p.s a może najlepiej przed zakupem podjechać na kanał do mechanika niech ocenia co jest do wymiany, tylko pozostaje pytanie czy będzie on
                                      wstanie ocenić w warsztatowych warunkach...

                                      Komentarz


                                      • #21
                                        Jeśli wiesz że są luzy na tulejach bądź tuleje już sparciałe miękkie, to trzeba to wywalić i wstawić nowe, potem się zastanawiać czemu drgania są jeśli jeszcze pozostaną. Wymień na początek te dwie tulejki, mniej roboty, nie trzeba wyciągać półosi zeby zdemontować sworzeń który zostaje w zwrotnicy, odkręcamy 3 śruby sworzeń-wahacz, potem kontrola zbieżności i kąta pochylenia koła, które jest regulowane na tych 3 śrubach.

                                        Komentarz


                                        • #22
                                          Kąt pochylenia kola jest nieregulowany tak samo jak wyprzedzenie sworznia.
                                          Niech wymieni te tuleje tylne bo ne najszybciej i najczesciej padaja. Reszta jest w maire dlugowieczna. Ostatnio wymienielm u siebie w golfie- okolo godziny roboty.
                                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                          Komentarz


                                          • #23
                                            wesol, zwróć uwagę że otwory na sworzeń wahacza w wahaczu są owalne "fasolkowe" właśnie do regulacji kąta pochylenia koła, z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zgoda.

                                            Komentarz


                                            • #24
                                              z tego co wiem, to mam lekkie luzy na tylnych sworzniach wahaczy przednich (opinia diagnosty), to radzicie wymienić przedni i tylni sworzeń od razu za jednym razem, czy rozdrabniać się i np. zrobić tylko tylni sworzeń tak jak radzi wesol , co do którego mam pewność? dzięki za rady
                                              która z firm względnie najlepsza z wymienionych: FEBI, DELPHI, MOOG, EVR, HANS PRIES,
                                              czy może dopłacić warto parę złotych i kupić LEMFOERDER-a :wink:

                                              Komentarz


                                              • #25
                                                Ja ostatnio wymieniałem te tuleje. Wymieniłem obie na raz, jak za miesiąc lub dwa klęknie ci druga tuleja to będziesz od nowa walczył?
                                                Kupiłem SWAGA a i któreś założyłem od audi S3.
                                                Była O1 Laurin & Klement +
                                                President Johnny II ASC / Sirio Silver Mag 90
                                                _________________________________
                                                Najważniejsze to abyśmy byli zdrowi.....
                                                reszta to CH......

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X