Mam do wymiany tuleje gumowe wahacza. Nie wiem czego mam sie spodziewac. Wystarczy wykręcić te 6 śrub przy wahaczu (żeby go wyciągnąć) czy potrzebna będzie jakaś większa rozbiórka? Prosze o podzielenie się doświadczeniem jeżeli ktoś to robił.
wymieniałem osobiście w garażu na kanale. Nie było niespodzianek i trudności. Nowe tuleje wciskałem na imadle przy użyciu odpowiedniej średnicy tuleji aby pasowały do tych wciskanych oraz np. WD 40 do poślizgu dla tulei. Płyn-olej uzyty do tego nie może reagować z gumą. Pamietaj aby właściwie założyć tylną tuleję (tą dużą), która ma otwory w gumie. W innym przypadku szybko tuleja się oberwie.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Prosze o podzielenie się doświadczeniem jeżeli ktoś to robił.
Ja powiem tak najlepiej jest samemu wyjąć wahacze i podjechać z nim do kogoś z praską aby Ci osadził. Oczywiście imadłem też da radę, ale więcej ku..f i kombinowania niż robota warta. Ale to tylko moje zdanie :szeroki_usmiech
kolego jak wymieniasz tuleje wachacza to proponuje tuleje tylne wachacza przedniego kupic pełne i orginały nie jakieś zamienniki no i praska jest pozytywniejsza ale jak masz pojęcie to zrobisz to sam. pozdrawiam
Witam jakeis 20 tys temu wymienialem tuleje wachacza ale znowu zaczelo stukac w aucie mozecie mi powiedziec czy od seata cupry beda pasowac podobno sa mocniejsze
i ktos robil taki myk
a jak z regeneracją zamieników wahaczy. mam FAI i po przejechaniu raptem 20tys km skrzypią na progach zwalniających. wsadziłbym te od cupry, ktoś próbował?
Ja u siebie zmieniałem gumy wahacza na pelne od audi TT jakies 30 tys km temu i jak narazie do tej pory wszystko sztywno sie trzyma Fakt komfort na naszych dziurawych polskich drogach znacznie spadl ale za to skodzianka trzyma sie drogi jak przyklejona i nie trzeba wyciagac wahaczy co roku Ja osobiscie polecam tuleje pelne
witam, na przeglądzie otrzymałem informacje, do wymiany tuleje wahaczy z przodu bo już łapią luz, ile jest tych tulei z przodu, chciałbym to porządnie zrobić. pozdrawiam
To całe mocowanie wahacza, możesz do tego dorzucić końcówki drążków i będzie całkiem niezły pakiet startowy. Zostaną gumy stabilizatora, poduszki górne amortyzatora wraz z łożyskiem, tuleja-metalowo gumowa belki tył, amortyzatory sprężyny i masz cały zawias jak z fabryki
mariush19 dzięki za linki, na pewno pójdą pod młotek tuleje przednia i tylnia, a z sworzniami się jeszcze zastanowię, czy jest sens ograniczyć się do wymiany wyłącznie samych tulei przedniej i tylniej (oś przednia), czy któryś z tych elementów może powodować tzw. bicia które odczuwam na pedale gazu podczas przyspieszania? p.s a może najlepiej przed zakupem podjechać na kanał do mechanika niech ocenia co jest do wymiany, tylko pozostaje pytanie czy będzie on
wstanie ocenić w warsztatowych warunkach...
Jeśli wiesz że są luzy na tulejach bądź tuleje już sparciałe miękkie, to trzeba to wywalić i wstawić nowe, potem się zastanawiać czemu drgania są jeśli jeszcze pozostaną. Wymień na początek te dwie tulejki, mniej roboty, nie trzeba wyciągać półosi zeby zdemontować sworzeń który zostaje w zwrotnicy, odkręcamy 3 śruby sworzeń-wahacz, potem kontrola zbieżności i kąta pochylenia koła, które jest regulowane na tych 3 śrubach.
Kąt pochylenia kola jest nieregulowany tak samo jak wyprzedzenie sworznia.
Niech wymieni te tuleje tylne bo ne najszybciej i najczesciej padaja. Reszta jest w maire dlugowieczna. Ostatnio wymienielm u siebie w golfie- okolo godziny roboty.
wesol, zwróć uwagę że otwory na sworzeń wahacza w wahaczu są owalne "fasolkowe" właśnie do regulacji kąta pochylenia koła, z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zgoda.
z tego co wiem, to mam lekkie luzy na tylnych sworzniach wahaczy przednich (opinia diagnosty), to radzicie wymienić przedni i tylni sworzeń od razu za jednym razem, czy rozdrabniać się i np. zrobić tylko tylni sworzeń tak jak radzi wesol , co do którego mam pewność? dzięki za rady
która z firm względnie najlepsza z wymienionych: FEBI, DELPHI, MOOG, EVR, HANS PRIES,
czy może dopłacić warto parę złotych i kupić LEMFOERDER-a :wink:
Ja ostatnio wymieniałem te tuleje. Wymieniłem obie na raz, jak za miesiąc lub dwa klęknie ci druga tuleja to będziesz od nowa walczył?
Kupiłem SWAGA a i któreś założyłem od audi S3.
Była O1 Laurin & Klement +
President Johnny II ASC / Sirio Silver Mag 90
_________________________________
Najważniejsze to abyśmy byli zdrowi.....
reszta to CH......
Komentarz