Wymiana tulei wahacza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sinsinati
    Classic
    • 2008
    • 25

    Wymiana tulei wahacza

    Ciekawe jakie turbo tam jest :roll:

    170KM z tymi spowalniaczami z 1.6TDI, to bedzie jakas masakra :diabelski_usmiech
  • internazionale
    Drive
    • 2007
    • 65

    #2
    Wymiana tulei wahacza

    Mam do wymiany tuleje gumowe wahacza. Nie wiem czego mam sie spodziewac. Wystarczy wykręcić te 6 śrub przy wahaczu (żeby go wyciągnąć) czy potrzebna będzie jakaś większa rozbiórka? Prosze o podzielenie się doświadczeniem jeżeli ktoś to robił.
    INTERNAZIONALE

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3777
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      wymieniałem osobiście w garażu na kanale. Nie było niespodzianek i trudności. Nowe tuleje wciskałem na imadle przy użyciu odpowiedniej średnicy tuleji aby pasowały do tych wciskanych oraz np. WD 40 do poślizgu dla tulei. Płyn-olej uzyty do tego nie może reagować z gumą. Pamietaj aby właściwie założyć tylną tuleję (tą dużą), która ma otwory w gumie. W innym przypadku szybko tuleja się oberwie.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • phrix
        L&K
        • 2007
        • 1000
        • Audi
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Prosze o podzielenie się doświadczeniem jeżeli ktoś to robił.
        Ja powiem tak najlepiej jest samemu wyjąć wahacze i podjechać z nim do kogoś z praską aby Ci osadził. Oczywiście imadłem też da radę, ale więcej ku..f i kombinowania niż robota warta. Ale to tylko moje zdanie :szeroki_usmiech
        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

        _

        Komentarz

        • pinoczet81
          Classic
          • 2010
          • 24

          #5
          kolego jak wymieniasz tuleje wachacza to proponuje tuleje tylne wachacza przedniego kupic pełne i orginały nie jakieś zamienniki no i praska jest pozytywniejsza ale jak masz pojęcie to zrobisz to sam. pozdrawiam

          Komentarz

          • internazionale
            Drive
            • 2007
            • 65

            #6
            dzieki za porady. w takim razie powalcze sam

            moze zamieszcze jakas fotorelacje
            INTERNAZIONALE

            Komentarz

            • hubi2000
              Rider
              • 2010
              • 601

              #7
              Witam jakeis 20 tys temu wymienialem tuleje wachacza ale znowu zaczelo stukac w aucie mozecie mi powiedziec czy od seata cupry beda pasowac podobno sa mocniejsze
              i ktos robil taki myk
              Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

              https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

              Komentarz

              • radekgw
                L&K
                • 2010
                • 1182

                #8
                ja dzisiaj wlasnie bede wymieniac, sa mocniejsze, od cupry numer kat. 8N0407181B - koszt w intercarsie bez rabatow 65 zl
                Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                Komentarz

                • hubi2000
                  Rider
                  • 2010
                  • 601

                  #9
                  48zl w SEATcie
                  Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                  https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                  Komentarz

                  • dwaoka
                    Elegance
                    • 2010
                    • 927

                    #10
                    taniej u kolegi maciejek
                    bkc+dsg

                    Komentarz

                    • luks
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 240

                      #11
                      a jak z regeneracją zamieników wahaczy. mam FAI i po przejechaniu raptem 20tys km skrzypią na progach zwalniających. wsadziłbym te od cupry, ktoś próbował?
                      skoda
                      fuckyeah!

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3777
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez luks
                        wsadziłbym te od cupry
                        i to jest dobre rozwiązanie. Lub droższe ale też dobre http://www.strongflex.vot.pl/index.p...emid=1&lang=pl
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • phoneman
                          RS
                          • 2008
                          • 3374
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez endryu
                          luks napisał/a:
                          wsadziłbym te od cupry
                          Tylko Gumy Z Lemfordera, a nie jakieś podróbki bo różnica w cenie minimalna z stosunku do nakładów pracy
                          .

                          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                          Komentarz

                          • elpolacco
                            L&K
                            • 2010
                            • 1372
                            • Volkswagen
                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                            #14
                            Znajdę gdzieś na forum u nas jakąś fotorelacje z wymiany i opis wymiany?
                            VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                            Komentarz

                            • duszek-44
                              Drive
                              • 2010
                              • 71

                              #15
                              Ja u siebie zmieniałem gumy wahacza na pelne od audi TT jakies 30 tys km temu i jak narazie do tej pory wszystko sztywno sie trzyma Fakt komfort na naszych dziurawych polskich drogach znacznie spadl ale za to skodzianka trzyma sie drogi jak przyklejona i nie trzeba wyciagac wahaczy co roku Ja osobiscie polecam tuleje pelne
                              Krzysztof
                              1.9tdi AFN Seat Alhambra

                              Komentarz

                              • phoneman
                                RS
                                • 2008
                                • 3374
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez duszek-44
                                Fakt komfort na naszych dziurawych polskich drogach znacznie spadl
                                Jest różnica ale żeby aż tak bardzo. Może masz duże koło bo u mnie na 15 cali nie jest aż tak źle
                                .

                                Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                                Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                                Komentarz

                                • duszek-44
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 71

                                  #17
                                  Tez mam felgi 15 Latem wszystko jest fajnie ,ale przyszla zima i teraz jest kartofel
                                  Krzysztof
                                  1.9tdi AFN Seat Alhambra

                                  Komentarz

                                  • gorzu
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 87

                                    #18
                                    witam, na przeglądzie otrzymałem informacje, do wymiany tuleje wahaczy z przodu bo już łapią luz, ile jest tych tulei z przodu, chciałbym to porządnie zrobić. pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • mariush19
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 634
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      tuleja wahacza przedniego przód http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=249
                                      tuleja wahacza przedniego tył http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=247
                                      sworzeń wahacza lewy http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=4346
                                      sworzeń wahacza prawy http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=260

                                      To całe mocowanie wahacza, możesz do tego dorzucić końcówki drążków i będzie całkiem niezły pakiet startowy. Zostaną gumy stabilizatora, poduszki górne amortyzatora wraz z łożyskiem, tuleja-metalowo gumowa belki tył, amortyzatory sprężyny i masz cały zawias jak z fabryki

                                      Komentarz

                                      • gorzu
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 87

                                        #20
                                        mariush19 dzięki za linki, na pewno pójdą pod młotek tuleje przednia i tylnia, a z sworzniami się jeszcze zastanowię, czy jest sens ograniczyć się do wymiany wyłącznie samych tulei przedniej i tylniej (oś przednia), czy któryś z tych elementów może powodować tzw. bicia które odczuwam na pedale gazu podczas przyspieszania? p.s a może najlepiej przed zakupem podjechać na kanał do mechanika niech ocenia co jest do wymiany, tylko pozostaje pytanie czy będzie on
                                        wstanie ocenić w warsztatowych warunkach...

                                        Komentarz

                                        • mariush19
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 634
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          Jeśli wiesz że są luzy na tulejach bądź tuleje już sparciałe miękkie, to trzeba to wywalić i wstawić nowe, potem się zastanawiać czemu drgania są jeśli jeszcze pozostaną. Wymień na początek te dwie tulejki, mniej roboty, nie trzeba wyciągać półosi zeby zdemontować sworzeń który zostaje w zwrotnicy, odkręcamy 3 śruby sworzeń-wahacz, potem kontrola zbieżności i kąta pochylenia koła, które jest regulowane na tych 3 śrubach.

                                          Komentarz

                                          • wesol
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 689

                                            #22
                                            Kąt pochylenia kola jest nieregulowany tak samo jak wyprzedzenie sworznia.
                                            Niech wymieni te tuleje tylne bo ne najszybciej i najczesciej padaja. Reszta jest w maire dlugowieczna. Ostatnio wymienielm u siebie w golfie- okolo godziny roboty.
                                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                            Komentarz

                                            • mariush19
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 634
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #23
                                              wesol, zwróć uwagę że otwory na sworzeń wahacza w wahaczu są owalne "fasolkowe" właśnie do regulacji kąta pochylenia koła, z kątem wyprzedzenia sworznia zwrotnicy zgoda.

                                              Komentarz

                                              • gorzu
                                                Drive
                                                • 2012
                                                • 87

                                                #24
                                                z tego co wiem, to mam lekkie luzy na tylnych sworzniach wahaczy przednich (opinia diagnosty), to radzicie wymienić przedni i tylni sworzeń od razu za jednym razem, czy rozdrabniać się i np. zrobić tylko tylni sworzeń tak jak radzi wesol , co do którego mam pewność? dzięki za rady
                                                która z firm względnie najlepsza z wymienionych: FEBI, DELPHI, MOOG, EVR, HANS PRIES,
                                                czy może dopłacić warto parę złotych i kupić LEMFOERDER-a :wink:

                                                Komentarz

                                                • casuper
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 335
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                                  #25
                                                  Ja ostatnio wymieniałem te tuleje. Wymieniłem obie na raz, jak za miesiąc lub dwa klęknie ci druga tuleja to będziesz od nowa walczył?
                                                  Kupiłem SWAGA a i któreś założyłem od audi S3.
                                                  Była O1 Laurin & Klement +
                                                  President Johnny II ASC / Sirio Silver Mag 90
                                                  _________________________________
                                                  Najważniejsze to abyśmy byli zdrowi.....
                                                  reszta to CH......

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...