klopoty z silnikiem octavia TDI 110KM 2003r

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • meteors77
    Classic
    • 2005
    • 5

    klopoty z silnikiem octavia TDI 110KM 2003r

    nico21,
    ja mam i kiedyś tak robiłem, ale po obejżeniu tych świec wycofałem się z przyspieszonej wymiany - po prostu nie widać różnicy, i tu ciekawostka byłem kiedyś u mechanika i dla zgrywu pokazałem mu świece z czasu jak jeszcze nei miałem gazu i drugą po zagazowaniu, powiedziałem mu, że ta wcześniejsza jest z gazowanego a ta druga z jeżdżącego na benzynie. Pan zaczął prawić wywody, że to od razu widać, pokazywał tłumaczył itd. a było dokładnie na odwrót - smieszne ale oddaje podejście ludzi do gazu...ale to tylko tak na marginesie:0)
    porady serwisowe
  • michalP
    Classic
    • 2005
    • 10

    #2
    klopoty z silnikiem octavia TDI 110KM 2003r

    mam pewny klopot obajwia sie on nastepujaco po rozgrzaniu silnika jadac na 4 lub 5 biegu przy predkosci okolo 150km/h wylacza sie turbina samochod jest bardzo slaby i kreci sie do okolo 3tys obr/min autko ma orgialnie 80tys km przebiegu co moze byc przyczyna znajomy mial podobne klopoty z seatem toledo tdi i u niego okazalo sie ze trzeba wymienic turbine a mial wtedy 70tys km czy to mozliwe zeby turbina padla tak szybko nie bylem jeszcze z tym u mechanika i auto nie bylo pod komputer podlaczane mial ktos moze podobna awarie u siebie dodam ze auto jest eksploatowane bardzo spokojnie zadko kiedy przekracza 120km/h jeździ nim moja matka ona nie zauwazyla tej dolegliwosci bo nigdy nie rozpedzala auta do takich predkosci tak ze nie wiem jak dlugo wystepuje ten problem autko jest zadbane i jeźzi na dobrym oleju (castrol slx 0w-30)

    Komentarz

    • Miras
      Classic
      • 2006
      • 12

      #3
      Typowy przypadek dla tych silnikow... Zapieczone kierownice na turbawce. Podjedz do mechaniora na rozruszanie kierownic a pote dobrze go przegon.. Te silniki tzn turbawki nie lubia powolnej jednostajnej jazdy.. Czasem musisz mu dac w pizdeczke zeby rozruszac kiery.. Pozdro

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        PSJ
        notlauf




        Podlaczyc pod VAG-a wyskoczy blad i bedzie mozna myslec co sie skopalo. W mojej po 75kkm zapiekly sie kierownice w turbo np, bo tatus jezdzil nie za szybko :wink:

        Aha w ASO to raczej auta nie naprawiaj, bo zostawisz worek pieniedzy a efektow moze nie byc.

        BTW. Mieszkasz blizej Opola czy Warszawy, bo sa dwa Wielunie w Polsce. I tu i tu masz stosunkowo blisko do sprawdzonych warsztatow. Jak poczytasz to zobaczysz, ze czasem nawet z Zakopanego warto jechac do Warszawy, bo nikt nic nie wiedzial.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • michalP
          Classic
          • 2005
          • 10

          #5
          mieszkam blizej opola mam dobrego specjaliste tu na miejscu jesli to juz przerabial to napewno pomoze jesli nie to moze mi ktos podpowie jak rozruszac te lopatki szukalem na forum ale chyba cos źle wpisalem bo nic na ten temat nei znalazlem a i gdzie w opolu jest dobry specjalista bo jesli moj sobie nie poradzi to moze bede zmuszony gdzies jechac auta nie serwisuje w aso bo juz kilka razy bylem swiadkiem jak chlopcy z aso przyjechali do mechanika ktory serwisuje moje suto zeby cos zrobil bo oni nie wiedza co jest :P

          Komentarz


          • #6
            michalP, podaj silnik jaki masz przede wszystkim. Bo nawet nie wiadomo czy to benzyniak czy ropniak.

            Komentarz

            • pyza99
              Rider
              • 2005
              • 467

              #7
              Zamieszczone przez lec
              Bo nawet nie wiadomo czy to benzyniak czy ropniak.
              klopoty z silnikiem octavia TDI 110KM 2003r
              :diabelski_usmiech
              były:
              L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
              Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
              jest:
              Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

              Komentarz

              • Doris
                Drive
                • 2006
                • 58

                #8
                tez miałem taki problem i sam znikł po ostrzejszym traktowaniu silnika, tzn jak już jest rozgrzany oczywiście to dostaje wyzsze obroty do jazdy, nie można go mulic, tak orzekł pan Bogumił z Nowej Wsi Pod Pruszkowem, i od wizyty u niedo 1,5 miesiaca temu gdzie wykrył ze zapieczone są kierowniczki w turbinie problem sam znikł jak octa zaczeła dostawać w kitę ostro

                Komentarz

                • karmel
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1363

                  #9
                  mój znajomy ma octe z 2002 roku tdi 110Km przebieg około 150k km i jak zatankuje paliwo to turbina sie nie włancza czeba przejechać około 10 km i wyłaczyć silnik potem szybko właczyć i wszystko gra był podpiety pod kompa i nic co może być przyczyna???
                  TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                  Zobacz fotoblog

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    karmel, A N75 wymienial, bo nie wiem co by to za gnoj nalal zeby cos takiego sie stalo. To nawet na rzepaku MUSI dzialac, a nie raz chce, a raz nie
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • karmel
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1363

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      A N75 wymienial
                      co to jest bo ja nie kumaty w dziedzinie disli
                      TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                      Zobacz fotoblog

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Taki zawor na podszybiu odpowiadajacy za ruszanie kierownicami i dzialaniem sprezarki. To jest tez czesta przyczyna notlaufow
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • karmel
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1363

                          #13
                          ale to powinno wyskoczyć jako bład w vagu
                          TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                          Zobacz fotoblog

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            A nie wiem, bo raz wyskakuje, a raz nie. Ktos mi mowil, ze jak bylo zimno to turbo z rana nie chcialo pompowac, jakby ten zawor zamarzal i dopiero jak sie silnik nagrzal i tez temp w komorze silnika to zaczynalo auto normalnie jezdzic.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • karmel
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1363

                              #15
                              wiesz autko tylko po zatankowaniu ma ta dolegliwość a wiem ze tankuje tylko bp ultimate albo shell ten najlepszy
                              TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                              Zobacz fotoblog

                              Komentarz

                              • lisiaczek
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 210

                                #16
                                To o czym mowisz moze wskazywac na 3 rzeczy:
                                1. To zapieczone lopatki- tak jak mowia tutaj koledzy
                                2. To moze byc zawór n75-zawór podcisnienia -takei cos pospulo sie w moim przpadku
                                3. Przeplywka czyli przeplywomierz.
                                W 3 tych przypadkach auto bedzie sie zachowywac tak jak mowisz czyli po uzyskaniu wysokich obrotow robi sie mulowate czyli przelacza sie w stan servisowy i zeby znow dzialalo poprawnie trzeba wylaczyc i wlaczyc ponownie silnik. Najlepiej podlacz go pod komputer i wykaze tobie co to za blad. Pozdrawiam :roll: :P

                                Komentarz

                                • karmel
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1363

                                  #17
                                  Zamieszczone przez lisiaczek
                                  o o czym mowisz moze wskazywac na 3 rzeczy:
                                  1. To zapieczone lopatki- tak jak mowia tutaj koledzy
                                  2. To moze byc zawór n75-zawór podcisnienia -takei cos pospulo sie w moim przpadku
                                  3. Przeplywka czyli przeplywomierz.
                                  W 3 tych przypadkach auto bedzie sie zachowywac tak jak mowisz czyli po uzyskaniu wysokich obrotow robi sie mulowate czyli przelacza sie w stan servisowy i zeby znow dzialalo poprawnie trzeba wylaczyc i wlaczyc ponownie silnik. Najlepiej podlacz go pod komputer i wykaze tobie co to za blad. Pozdrawiam :roll: :P
                                  tu jest problem komp nie wykazuje zadnego błedu po drugie to sie dzieje tylko po zatankowaniu i jak sie zrobi tak
                                  Zamieszczone przez karmel
                                  urbina sie nie włancza czeba przejechać około 10 km i wyłaczyć silnik potem szybko właczyć i wszystko gra
                                  jesli przepływomierz były popsuty to powinno tak być za każdym razem a to jest tylko wtedy jak pisałem
                                  TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                                  Zobacz fotoblog

                                  Komentarz

                                  • lisiaczek
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 210

                                    #18
                                    HMMM to wez jesli masz mozliwosc podmien przeplywke i sprawdz czy etz sie bedzie tak dzialo!a jak to nic nie da to musi byc to cos z turbina!

                                    [ Dodano: Wto 30 Maj, 06 21:44 ]
                                    napisz co i jak jak juz wyjdzie wszytsko na jaw

                                    Komentarz

                                    • jacmro
                                      Classic
                                      • 2005
                                      • 11

                                      #19
                                      Jest jeszcze przypadek, ktorego ja doswiadczylem (tak w nawiazaniu do opinii lisiaczka). W ASO w Zakrecie, w czasie przegladu, mechanik podkrecil mi bypas przy turbinie i problem sie skonczyl. Dodam jeszcze, ze naprawa nic nie kosztowala, a regulacja bypasa trwala 5 minut. Radze wiec koledze zaczac od tego, poniewaz wydac 500 zl zawsze zdazy.
                                      jacmro

                                      1,9 TDI 110KM Elegance

                                      Komentarz

                                      • PZ
                                        Classic
                                        • 2006
                                        • 15

                                        #20
                                        jA MAM PODOBNIE, JUTRO ZMIENIAJA MI NA GWARANCJI TURBINE....

                                        [ Dodano: Czw 08 Cze, 06 10:51 ]
                                        Czy ten zawór na podszybiu daje rezonujący metaliczny dźwięk przy około 2000 obrotów, jeśli się delikatbnie przyśpiesza, bo u mnie coś rezonuje, a po odjęciu gazu słychać dziwne malejące "bulgotanie"??? Czy to normalne...?

                                        Komentarz

                                        • smigi
                                          Classic
                                          • 2005
                                          • 16

                                          #21
                                          Umnie też soś wpada w rezonans przy ok 2000obr. tak jakby coś się telepało :?: z lewaj strony nad kierownicą, a odgłos dochodzi z komory silnika. co to jest?

                                          Komentarz

                                          • kubek19
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 1

                                            #22
                                            Mam taki problem w mojej skodzie (1.9 TDI 110 km) kiedy dodaje gazu laduje do 0.5 bara po czy spada. Auto zaczyna szarpac i po chwili znowu dostaje wigoru. Zaobserwowalem ze dzieje sie to zazwyczaj kiedy postoje w korku.

                                            Komentarz

                                            • michal1980red
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 33

                                              #23
                                              Witam
                                              Jestem nowy na forum i szukam jednej ważnej informacji w podobnym temacie
                                              W mojej octavia z 2003 110km 262tys jakiś rok temu czyściłem turbinę u mechanika (zapieczone kierowniczki) prawdopodobnie dlatego ze mało wtedy auto jeździło a więcej stało i ojciec je zamulił maksymalnie.
                                              Obecnie planuje zmienić wszystkie hamulce klocki i tarcze przód i tył (jak macie jakieś porady to mile widziane na co wymieniacie i czy koniecznie w ASO i ile to może kosztować ???
                                              Do tego pojawił się mały problem z utrata mocy, objawia się to tym ze jak ruszam albo z miejsca albo ze skrzyżowania to jak docisnę go za mocno to wskakuje w tryb awaryjny i jedzie jak Ślimak (jakby miał z 60km) jak stanę na poboczu i go odpalę jeszcze raz to problem znika, i jadę dalej śmiało. Na trasie Warszawa-Kielce udało mi się przejechać bezproblemowo prędkości 100-180 i jedzie płynnie a na sam koniec na skrzyżowaniu redukując do 2 wcisnąłem za dużo gazu i wskakuje tryb awaryjny. Mechanik stwierdza ze turbina musi być sprawna ale są dwa czujniki i jeden z nich może być do wymiany ale żeby to stwierdzić na 100% to muszę przyjechać i podłączyć auto pod kompa jak będzie właśnie w tym trybie awaryjnym bo inaczej to loteria. Problem ze ja tym autem ganiam wszędzie a mechanika swojego mam 300km za daleko i jeszcze na urlopie jest mechanik (a mechanik dobry bo dojechałem tam ledwo ledwo a po czyszczeniu (300zł) to zwijałem asfalt jak dywan. Czy koś może polecić dobrego fachowca rejon Warszawa ( mieszkam na Ursusie )co stwierdzi jednoznacznie co naprawić, wymieni 1 cześć (zamiast kolejno wymieniać) i odjadę zadowolony. Dzwoniłem do Skody przy al. Jerozolimskich ale tam 200zł na wejście a potem loteria gwarancji nie dają ze naprawią od ręki
                                              Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
                                              Michal
                                              515844859
                                              1.9tdi 110km Elegance

                                              Komentarz

                                              • wojtek1982
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 108

                                                #24
                                                3 miesiące temu oczyściłem turbo i zrobiłem kierownice. Dziś niestety dopadł mnie notlauf, panowie z zakładu, w którym poprzednio robiłem turbo powiedzieli, że znowu geometria padła. Sugerowali złą jakość paliwa (prędzej by pompa padła). Co może być przyczyną tak szybkiego zapchania kierownic? Jeżdżę normalnie, nie mule, ale też nie wariuję. Czy fakt, że podczas odpalania zimnego silnika z wydechu idzie trochę dymu, może być jakąś wskazówką? Podobno ten model tak ma z tym rozruchem. Czy EGR ma coś wspólnego z kierownicami?

                                                Komentarz

                                                Pracuję...