[O1] filtr paliwa 1.9 TDI AHF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kot pin
    Classic
    • 2010
    • 8

    [O1] filtr paliwa 1.9 TDI AHF

    Zamieszczone przez pawelpap
    Zakupiłem zestaw zaprawkowy w ASO, szukam jakiegoś wątku z instrukcją ale jakaś nie mogę odnaleźć ... . Proszę o podpowiedź jak najlepiej usunąć odpryski od kamieni i drobne ryski ? Z tego co czytałem to najpierw odtłuścić (czym najlepiej) , wyczyścić (czym ? ), pomalować lakierem czarnym z zestawu (pozostawić do wyschnięcia ile ? ... spolerować (czym ? ) ... kiedy użyć tego bezbarwnego lakieru z zestawu ? Po polerowaniu ? Jak tak to , czy ten bezbarwny lakier też polerować ? Byłbym wdzięczny za podpowiedzi, linki do postów, filmy
    Tu nie trzeba żadnej instrukcji :lol:
    Kup dodatkowo jeszcze BRUNOX

    Zamieni Ci rdzę na na twardą powłokę

    1) Odtłuścić benzyną ekstrakcyjną
    2) Posmarować Brunoxem
    3) Nałożyć lakier
    4) Poczekać jak wyschnie (czyli tak długo aż nie będzie się kleił)
    5) Nałożyć bezbarwny lakier

    Dziecinnie proste
    w pustej szklance pomarańcze
  • adamusiek
    L&K
    • 2009
    • 1123

    #2
    [O1] filtr paliwa 1.9 TDI AHF

    szukałem, ale nigdzie nie mogłem znaleźć :roll:
    czy w 1.9TDI filtry paliwa są podgrzewane ?? pytam się, bo przy zakupie pan się zapytał czy z podgrzewaczem czy bez :roll:
    jak popatrzyłem na swój stary, to nie widziałem żeby dochodziło do niego jakieś zasilanie

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      Dokładnie - są dwa rodzaje filtra. Bardzo łatwo je odróżnisz.
      Pierwszy (bez podgrzewania) jest taki, że z filtra wychodzą rurki http://swiatla.arbiter.pl/files/g/2_1981610108_12.JPG
      Drugi to filtr z dziurą po środku http://moto.autocentrum.pl/img_parts/J1331033.jpg , na który jest przykręcone imbusem taki hmmm okrągły pojemniczek przez który przelatują przewody paliwa i cieczy
      Octavia

      Komentarz

      • wagabunda
        Classic
        • 2010
        • 36

        #4
        Kolego nie wprowadzaj w błąd pierwszy filtr co pokazałeś to jest z tym tak zwanym podgrzewaczem a drugi to jest filtr olejowy.
        W naszych tdi-kach jest z podgrzewaczem, choć słyszałem, że niektórzy stosują bez podgrzewacza taki jak w starych golfach jest.
        pozdrawiam

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          #5
          wagabunda, to są filtry paliwa, taki z "podgrzewaniem" miałem w pasku :wink:
          Octavia

          Komentarz

          • wagabunda
            Classic
            • 2010
            • 36

            #6
            jeszcze mi powiedz jaki pasek bo też miałem i ten drugi filtr był przykręcony do chłodnicy oleju.
            Albo ja się kompletnie nie znam na mechanice i częściach albo coś Ci się pomerdało, a żeby być pewnym to podaj mi oznaczenie literowe tego drugiego filtra.

            Komentarz

            • K_Popiel
              Rider
              • 2010
              • 608

              #7
              To jest ten filtr



              ostatnio wymieniałem u siebie.
              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
              ------------------------------------------------------

              Komentarz

              • krzysiek13
                L&K
                • 2010
                • 1155

                #8
                wagabunda, to jest cholernie zawiłe więc napiszę jeszcze raz.
                Taki filtr http://allegro.pl/filtr-paliwa-seat-...417776427.html
                Tu wchodzą przewody paliwa, cofka paliwa.

                Drugi rodzaj: http://allegro.pl/filtr-paliwa-knech...423812970.html
                Na to się nakręca imbusem taką czapkę, a do niej wchodzą przewody paliwa i przewody cieczy chłodzącej (chyba przez to należy rozumieć "podgrzewanie")
                Z podgrzewaniem jakimś elektrycznym nie spotkałem się.
                Octavia

                Komentarz

                • wagabunda
                  Classic
                  • 2010
                  • 36

                  #9
                  Zamieszczone przez K_Popiel
                  To jest ten filtr
                  tak to się zgadza to są nasze filtry paliwa, a tak na marginesie co ile go wymieniacie, w sklepie mi mówili, że producent podaje częstotliwość na 45 :shock: k km a ja to robię przy każdej wymianie oleju, czyżbym aż tak rozrzutny był :twisted:

                  Komentarz

                  • krzysiek13
                    L&K
                    • 2010
                    • 1155

                    #10
                    Zamieszczone przez wagabunda
                    co ile go wymieniacie
                    Ja wymieniam co trzecią wymianę oleju
                    Octavia

                    Komentarz

                    • wagabunda
                      Classic
                      • 2010
                      • 36

                      #11
                      k085 zwracam honor co do drugiego filtra faktycznie jest od paliwa, ale ja miałem trochę aut z vw i w żadnym nie znalazłem takiego filtra, aż w domu zaglądnę do mądrej książki niech mieni rozjaśni :? bo żyją w nieświadomości

                      Komentarz

                      • krzysiek13
                        L&K
                        • 2010
                        • 1155

                        #12
                        wagabunda, ja też się na to naciąłem jak pierwszy raz w passacie wymieniałem - kupiłem ten z wystającymi kolankami, a później leciałem wymienić na ten nakręcany
                        Octavia

                        Komentarz

                        • wagabunda
                          Classic
                          • 2010
                          • 36

                          #13
                          k085 te filtry mają zastosowanie zdaje się do podgrzewania oleju z biedronki, zapewne słyszałeś o Niemcach pod marketami lejącymi olej z biedronki do baku. Ja swego czasu zastanawiałem się nad przerobieniem passata b3 z silnikiem 1,6 td i intercoolerem 80 konnego na taki olej, i tam w schemacie właśnie takie coś widziałem , pomysł zarzuciłem, passat zardzewiał, a szkoda bo mam do niego sentyment no i baaardzo wygodny był

                          Komentarz

                          • krzysiek13
                            L&K
                            • 2010
                            • 1155

                            #14
                            Miałem taki filtr w B5FL AWX (model na Belgię)
                            Octavia

                            Komentarz

                            • wagabunda
                              Classic
                              • 2010
                              • 36

                              #15
                              z takiego 130 konnego się na skodę przesiadłeś :shock: to tak nawiasem, takkieej fury nie miałem :roll: ale może kiedyś

                              Komentarz

                              • adamusiek
                                L&K
                                • 2009
                                • 1123

                                #16
                                dzięki za pomoc
                                wychodzi na to, że u mnie chyba podgrzewu nie ma

                                a wygląda tak
                                Załączone pliki

                                Komentarz

                                • mobi65
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 291

                                  #17
                                  Zamieszczone przez adamusiek
                                  dzięki za pomoc
                                  wychodzi na to, że u mnie chyba podgrzewu nie ma

                                  a wygląda tak
                                  masz filtr z podgrzewaniem

                                  Komentarz

                                  • krzysiek13
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1155

                                    #18
                                    W ogóle sprawa podgrzewania filtra jest sporna. Paliwo wracające z pompy/pompowtryskiwaczy przepływa przez filtr i go podgrzewa a w drugim typie przez nasadkę na filtrze przepływa płyn chłodniczy - raz chłodzi, raz grzeje. Poczekam, może temat się rozwinie i ktoś w końcu wyjaśni który zwać podgrzewanym, a który nie i dlaczego. Jak na razie gdy jadę zakupić filtr mówię "ten z wystającymi kolankami"
                                    Octavia

                                    Komentarz

                                    • bobasek
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 326

                                      #19
                                      Zamieszczone przez adamusiek
                                      a wygląda tak
                                      Zamieszczone przez k085
                                      Paliwo wracające z pompy/pompowtryskiwaczy

                                      ciepłe wlatuje do filtra i leci z powrotem do pompy wtryskowej - zysk jest jasny bo paliwo nie "brudzi" się w zbiorniku, poza tym ogrzewając wkład filtra ułatwia przepływ w niskich temperaturach - w sklepach potocznie nazywa się go się "z podgrzewaczem"
                                      na marginesie ten zaworek który jest zainstalowany na przewodzie powrotnym i wciskany w dekielek filtra często bywa przyczyną problemów z odpałem po dłuższym postoju, jak przepuszcza lub ma uszkodzone o-ringi.

                                      i niejako przy okazji - czy któryś z kolegów kiedykolwiek spuszczał z filtra paliwa syf i wodę zgromadzoną na dnie za pomocą plastikowego pokrętła u dołu???
                                      5,5l/100

                                      Komentarz

                                      • Tony065
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2487
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                        #20
                                        cześć. ja spuszczałem ten, jak to nazywasz, syf. dokładnie 2 razy. po odstaniu paliwo można było wlać do zbiornika, bo po "przygodzie" z Megane II 1.9dCi /tfu, francuz/, nie leję byle gdzie i byle czego, choć wiem, że TDI VP przepali wszystko, byle parę cetanów to miało.
                                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                        @ by Tune-up Gdańsk
                                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                        Antek

                                        Komentarz

                                        • bobasek
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 326

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Tony065
                                          można było wlać do zbiornika
                                          jak lubisz swoje auto i czesto wymieniasz to nic ci się nie zdąży zgromadzić,
                                          ja wymieniam co drugi lub trzeci olej i też mam czyściutko
                                          nie wiem ile czasu trzeba jeżdzić z nie wymienionym filtrem żeby unieruchomić sobie auto? a historia zna tego typu przypadki
                                          5,5l/100

                                          Komentarz

                                          Pracuję...