Problem z uruchomieniem Octavii I

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Nemog
    Classic
    • 2010
    • 25

    Problem z uruchomieniem Octavii I

    Przepraszam Cię arturbeb, tutorial jest zamieszczony na zaprzyjaźnionym forum skoda club. Zgodnie z prośbą zamieszczam link do poradnika http://forum.skodaclub.pl/zrob-to-sa...vii-t1732.html (skopiuj link do przeglądarki, w poradniku masz tekst i zdjęcia) Jeśli chodzi o kratkę, jest to zwykła kratka wentylacyjna (taka jak w łazience) zauważalnych dla jazdy efektów nie wnosi, ale tak jak Tony065 napisał, temperatura w dolocie spada! Wymianę ic-ka zrobiłem sam, bez pomocy "fizycznego i browara" ale nie twierdzę, że z tym nie byłoby lepiej. Pozdrawiam i powodzenia życzę!!!
    Ps. Niestety w poradniku nie jest pokazane ile należy wyciąć kierownice, ale jak już to rozłożysz, to sam się zorientujesz gdzie i o ile masz ją przyciąć. Jeśli mnie pamięć nie myli jest to pasek około 5 mm przez całą chłodnicę (tam gdzie będziesz miał przetarcie)

    Narzędzia :

    - Wkretak TORX T 20,
    - klucz nasadowy, płaski, oczkowy nr 10 i 7 mm ,
    - ok 30-60 min.
    - koniecznie jakiś browar i fizyczny do pomocy,
    - chęci...

    1.W pierwszej kolejności musimy zdemontować zderzak przedni.

    Za pomocą wkrętaka T 20 wykręcamy ok 21 wkrętów (po 6 z nadkoli, 3 pod grillem, 2 pod zderzakiem na wysokości grilla, po 2 w miejscach dostępu do IC oraz z drugiej strony od uchwytu do holowania) trzymających zderzak. Podobnie robimy wykręcając po 2 śruby 10 mm z każdej strony , które znajdują się na końcu pod czarną maskującą listwą .

    2. W ten prosty sposób pozbywamy się największego elementu zasłaniającego nam IC - zderzaka...

    3. Odkręcamy lampę (3 x T 20) oraz kierunkowskaz (1 x 7 mm) wcześniej pamiętając o odpięciu oczywiście wtyczek...

    4. Mając IC jak na dłoni, zabieramy się za jego odkręcenie za pomocą 2 śrub 10 mm od góry (trudny dostęp za pomocą przedłużki), i jednej od dołu pod kierowniczką IC i samym IC...

    5. Za pomocą płaskiego śrubokręta odpinamy spinki łączące IC z rurami górną i dolną.

    6. Odpinamy wtyczkę do czujnika IC.

    7. Ostrożnie wyciągamy IC z miejsca montażowego. Uwaga na kierownicę IC, jest ona zakleszczona pomiedzy IC , a zderzakiem...

    I to już jest cała filozofia demontażu/montażu IC w Octavii.
    Fabia I 1.4 16v, Octawia I 1.6
  • sylwek44
    Drive
    • 2009
    • 71

    #2
    Problem z uruchomieniem Octavii I

    Witam

    Ostatnio mam problem z uruchomieniem Mojej Skody Octavii I. Myślałęm że to problem akumulatora ale po podpięciu do tego który mam innego poprzez kable jest to samo. TZN. świce się podgrzewają i rozrusznik kręci ale silnik nie zapala. Po kilkunastu obrotach zaświeca się kontrolka od oleju i piszczy licznik.

    Proszę doradźcie mi co jest nie tak ???


    Pozdr
    Sylwek

    Komentarz

    • bobasek
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 326

      #3
      jeżeli to pierwsz raz to sprawdź czy klapa gasząca nie została w pozycji zamkniętej
      masz jakieś inne objawy?
      auto dymi podczas kręcenia rozrusznikiem? przebiera czy całkiem milczy?
      5,5l/100

      Komentarz

      • 4x4BKF
        L&K
        • 2010
        • 1279

        #4
        Re: Problem z uruchomieniem Octavii I

        Zamieszczone przez sylwek44
        Witam

        Ostatnio mam problem z uruchomieniem Mojej Skody Octavii I. Myślałęm że to problem akumulatora ale po podpięciu do tego który mam innego poprzez kable jest to samo. TZN. świce się podgrzewają i rozrusznik kręci ale silnik nie zapala. Po kilkunastu obrotach zaświeca się kontrolka od oleju i piszczy licznik.

        Proszę doradźcie mi co jest nie tak ???


        Pozdr
        Sylwek
        Kolego, akumulator masz do dupy. iszczenie licznika to oznaka braku pradu. To że podpiąleś inne aku na kable to nie znaczy że nie jest problem akumulatora.
        Twój akumulator jest rozładowany i po kilku obrotach już nie daje pradu. Kable z innego auta też nie załatwiają sprawy bo jeśli to kable za 19.90 z marketu to nie są w stanie odpalic wozu z innego aku bo zwyczajnie w świecie przewodza za mało prądu.
        Druga sprawa rozrusznik - padnięte szczotki, tulejki itp... Duży pobór pradu z aku i slabe kręcenie. Sprawdź najpierw rozrusznik a potem akumulator.

        Deisel ma to do siebie że tam rozruch musi dobrze kręcic - inaczej zapali tylko na zaciąg.
        4x4

        Komentarz

        • sylwek44
          Drive
          • 2009
          • 71

          #5
          Rozrusznik był robiony 3 miesiące temu. Akumulator dziś wymieniłem na nowy.

          I nadal problem. Kręci ale nie odpala. Żadnego dymienia ani innych efektów.

          Jaka jeszcze może być przyczyna ???

          Komentarz

          • rogoz
            Rider
            • 2006
            • 397

            #6
            Sprawdź, czy widzisz paliwo w przezroczystym wężyku od filtra do pompy wtryskowej. Brak może oznaczać cofkę paliwa m.in z powodu niepoprawnego działania zaworu zwrotnego w ssaku.
            Na wszelki wypadek sprawdź, czy nie masz wycieków z pompy wtryskowej.

            Komentarz

            Pracuję...