Przepraszam Cię arturbeb, tutorial jest zamieszczony na zaprzyjaźnionym forum skoda club. Zgodnie z prośbą zamieszczam link do poradnika http://forum.skodaclub.pl/zrob-to-sa...vii-t1732.html (skopiuj link do przeglądarki, w poradniku masz tekst i zdjęcia) Jeśli chodzi o kratkę, jest to zwykła kratka wentylacyjna (taka jak w łazience) zauważalnych dla jazdy efektów nie wnosi, ale tak jak Tony065 napisał, temperatura w dolocie spada! Wymianę ic-ka zrobiłem sam, bez pomocy "fizycznego i browara" ale nie twierdzę, że z tym nie byłoby lepiej. Pozdrawiam i powodzenia życzę!!!
Ps. Niestety w poradniku nie jest pokazane ile należy wyciąć kierownice, ale jak już to rozłożysz, to sam się zorientujesz gdzie i o ile masz ją przyciąć. Jeśli mnie pamięć nie myli jest to pasek około 5 mm przez całą chłodnicę (tam gdzie będziesz miał przetarcie)
Narzędzia :
- Wkretak TORX T 20,
- klucz nasadowy, płaski, oczkowy nr 10 i 7 mm ,
- ok 30-60 min.
- koniecznie jakiś browar i fizyczny do pomocy,
- chęci...
1.W pierwszej kolejności musimy zdemontować zderzak przedni.
Za pomocą wkrętaka T 20 wykręcamy ok 21 wkrętów (po 6 z nadkoli, 3 pod grillem, 2 pod zderzakiem na wysokości grilla, po 2 w miejscach dostępu do IC oraz z drugiej strony od uchwytu do holowania) trzymających zderzak. Podobnie robimy wykręcając po 2 śruby 10 mm z każdej strony , które znajdują się na końcu pod czarną maskującą listwą .
2. W ten prosty sposób pozbywamy się największego elementu zasłaniającego nam IC - zderzaka...
3. Odkręcamy lampę (3 x T 20) oraz kierunkowskaz (1 x 7 mm) wcześniej pamiętając o odpięciu oczywiście wtyczek...
4. Mając IC jak na dłoni, zabieramy się za jego odkręcenie za pomocą 2 śrub 10 mm od góry (trudny dostęp za pomocą przedłużki), i jednej od dołu pod kierowniczką IC i samym IC...
5. Za pomocą płaskiego śrubokręta odpinamy spinki łączące IC z rurami górną i dolną.
6. Odpinamy wtyczkę do czujnika IC.
7. Ostrożnie wyciągamy IC z miejsca montażowego. Uwaga na kierownicę IC, jest ona zakleszczona pomiedzy IC , a zderzakiem...
I to już jest cała filozofia demontażu/montażu IC w Octavii.
Ps. Niestety w poradniku nie jest pokazane ile należy wyciąć kierownice, ale jak już to rozłożysz, to sam się zorientujesz gdzie i o ile masz ją przyciąć. Jeśli mnie pamięć nie myli jest to pasek około 5 mm przez całą chłodnicę (tam gdzie będziesz miał przetarcie)
Narzędzia :
- Wkretak TORX T 20,
- klucz nasadowy, płaski, oczkowy nr 10 i 7 mm ,
- ok 30-60 min.
- koniecznie jakiś browar i fizyczny do pomocy,
- chęci...
1.W pierwszej kolejności musimy zdemontować zderzak przedni.
Za pomocą wkrętaka T 20 wykręcamy ok 21 wkrętów (po 6 z nadkoli, 3 pod grillem, 2 pod zderzakiem na wysokości grilla, po 2 w miejscach dostępu do IC oraz z drugiej strony od uchwytu do holowania) trzymających zderzak. Podobnie robimy wykręcając po 2 śruby 10 mm z każdej strony , które znajdują się na końcu pod czarną maskującą listwą .
2. W ten prosty sposób pozbywamy się największego elementu zasłaniającego nam IC - zderzaka...
3. Odkręcamy lampę (3 x T 20) oraz kierunkowskaz (1 x 7 mm) wcześniej pamiętając o odpięciu oczywiście wtyczek...
4. Mając IC jak na dłoni, zabieramy się za jego odkręcenie za pomocą 2 śrub 10 mm od góry (trudny dostęp za pomocą przedłużki), i jednej od dołu pod kierowniczką IC i samym IC...
5. Za pomocą płaskiego śrubokręta odpinamy spinki łączące IC z rurami górną i dolną.
6. Odpinamy wtyczkę do czujnika IC.
7. Ostrożnie wyciągamy IC z miejsca montażowego. Uwaga na kierownicę IC, jest ona zakleszczona pomiedzy IC , a zderzakiem...
I to już jest cała filozofia demontażu/montażu IC w Octavii.
Komentarz