Czyli rozumiem że mam odłączyć kostki które idą do pompek i je przeczyścić i blaszki poodginać czy tak?
[O2] Spadek mocy, wieksze spalanie
Zwiń
X
-
[O2] Spadek mocy, wieksze spalanie
Witam wszystkich
Jestem tutaj nowy więc proszę o zrozumienie
Chciałbym wam przedstawić problem jaki mam z moją oktawką 1,9 TDi 105 KM, 2005/6 rok produkcji
Mianowicie, kupiłem ją 4-letnią w maju ubiegłego roku, Wszystko było super i nic nie zapowiadalo problemow. problemy zaczeły się jesienią kiedy trzeba było autko ogrzewac troszke, co się okazało że auto nie grzeje, tzn czasem grzeje ale potrafiło przyb temp 90 st dawac na bude calkowicie zimne powietrze przy ustawionych na maksa potencjometrach. Po wielu interpretacjach miedzy innymi serwisu skonczyło się na wymianie uszczelki pod głowicą bo była nieszczelna i dekompresowal sie uklad chlodzenia. Faktycznie problem z ogrzewaniem zniknoł. Ale zeby nie bylo tak dobrze pojawil sie nowy. Brak mocy i wieksze spalanie. Oczywiscie mechanicy co zmieniali uszczelke nie dali sobie wmowic ze tak jest twierdzac ze za duzo wymagam od 105-konnego silnika. Tyle ze ja wiem ze to auto jezdzilo o niebo lepiej przed wymianą tej uszczelki. Czy macie jakis pomysł? Dodam że jeżdzę dość oszczednie i zwracam uwage na takie rzeczy. Kiedys srednie spalanie miałem na poziomie 4,6 l a teraz 6,8 l nie wspominając ze w tej chwili auto jest ospale i rozpedza sie slabiej na kazdym biegu a max co udalo mi sie z niego wycisnąć w sprzyjających warunkach to 140 km/h. Na moj gust chyba jest cos nie tak. Czy szlif glowicy mogl miec na to wplyw? dodam ze mechanicy twierdzili ze ta glowica jest zjezdzona bardzo(160 000 przebieg) no ale przed wymianą mial moc. Nie rozumiem co się z nią stało. A moze problem tkwi zupelnie gdzie indziej. Czytałem ze takie objawy moze dawać zamulony przepływomierz. Zastanawiający jest fakt że spadek mocy zbiegł się w czasie z wymianą uszczelki pod glowicą.....
Pomóżcietomo
-
-
sprawdzić rozrząd, kąt wtrysku, podmienić przepływomierz i wyjdzie czy to jego wina, sprawdzić przewody od/do turbo
a i przepływomierz się nie zamula bo przez niego leci powietrze, tylko źle oblicza jego ilość i masę i źle komputer źle dobiera dawkę itp
a dymi normalnie czy nie za bardzo :?:
Komentarz
-
-
po pierwsze podłoncz kompa i zobacz czy nie ma błedów po drugie zrób logi dynamiczne i statyczne z grup:00,03,08,11. sprawdzjaka jest wartosc w bloku 4 poz.4 naj lepiej jak jest 0 blok 18 wszedzie powiny byc 0 i blok23 bipy i wklej na forum moze cos poradzimy .acha panowie w silnikach PD nie poczatku kata wtrysku tylko kąt synchronizaci a to sa dwie rózne rzeczydiagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
Komentarz