[O1] Dziwne zachowanie przepływki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bare
    Classic
    • 2011
    • 18

    [O1] Dziwne zachowanie przepływki

    piramida, zadziałaj tak jak kowal 2002

  • arkady
    Ambiente
    • 2010
    • 136
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    [O1] Dziwne zachowanie przepływki

    Witam wszystkich.
    Oto kolejna z usterek, które ostatnio zaczęły nękać moją czeszkę.
    W granicach 2000 obr. autem zaczyna szarpać, po przekroczeniu magicznych 2000 obr. wszystko jest ok, problem praktycznie znika jak silnik się nagrzeje. Jednak po odłączeniu przepływomierza szarpanie na zimnym silniku ustaje.
    Czytałem o różnych objawach związanych z uszkodzonym przepływomierzem, jednak podobnego problemu jak mój nie znalazłem. Dlatego moje pytanie ?
    Czy uszkodzony przepływomierz może dawać takie objawy ?

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      U mnie było identyko w zależności od temperatury się psuło w taki sposób. Miałem przepływkę ok, ale kabelek uwalony (w określonych temperaturach łączył).
      Octavia

      Komentarz

      • arkady
        Ambiente
        • 2010
        • 136
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        K085, jeśli miałeś uwalony kabelek to chyba także powinien wyskoczyc Ci błąd po podłączeniu do VAG-a ?
        Tak z ciekawości, który to u Ciebie był kabelek ?

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          #5
          arkady, raz wyskakiwał, raz nie - w zależności od tego, czy akurat się rozłączyło czy nie. Idą od przepływomierza 4 kable do ECU z tego co pamiętam.
          Warto sprawdzić, zanim kupisz nowy przepływomierz
          Octavia

          Komentarz

          • arkady
            Ambiente
            • 2010
            • 136
            • Octavia II (1Z3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Właśnie bylem dzisiaj na VAG-u i wyskoczyl błąd pezepływki, żadnych innych błędów nie było. Chłopaki błąd wykasowali ale problem pozostał. Dalej podszarpuje w okolicach 2000 obr. a po odpięciu przepływki problem znika, tylko autko jast... "lekko" :wink: zamulone.
            Jakieś podpowiedzi ?
            Przepływke wymieniałem w zeszłym roku w sierpniu.

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              Podepnij na krotko diode zamiast przeplywki. Bedziesz wiedzial czy to wadliwy egzemplarz zamiennika czy nie. Auto bedzie sie zachowywac jak na 100% sprawnej przeplywce.
              No i zrob logi dynamiczne na tym egzemplarzu co masz i wklej.
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • arkady
                Ambiente
                • 2010
                • 136
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                Od czasu wymiany przepływki tj.sierpień 2010 wszystko było dobrze, aż do tej pory.
                Logi dynamiczne może po niedzieli (pan mechanik ma kolejkę :roll: ).
                Co do podpięcia diody zamiast przepływki to wybacz, ale zakres mojej wiedzy, niestety tego nie obejmuje ops:

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • arkady
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 136
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Byłem dzisiaj "na szybko" u mechaniora, żeby sprawdzić czy po weekendzie pojawi się znowu błąd przepływki.
                    Nie wyskoczył żaden błąd, a autem jak szarpało tak szarpie, oczywiście głównie na zimnym silniku i w granicy 2000 obr. Po odpięciu przepływki szarpanie znika.
                    Czy mimo tego, że nie wyskakuje błąd przepłwyki, może to być jej wina ?
                    Niestety na bardziej szczegółowe sprawdzenie muszę czekać do końca tygodnia.

                    [ Dodano: Czw 24 Lut, 11 20:01 ]
                    Byłem dzisiaj na VAG-u, żadnych błędów, wszystko ok. Wskazania przepływki i turbiny bez zastrzeżeń. Na szarpanie na zimnym silniku w granicach 2000 obr. pomogło zaślepienie zaworu EGR.

                    Komentarz

                    Pracuję...