To po co w takim razie w ogóle smartfona kupować, żeby odłączać się od tego po co te urządzenia zostały stworzone
Masz rację, ale czy cały czas używasz 3G czy wi-fi (nawet jak telefon w kieszeni?). A to te właśnie elementy ciągną stosunkowo najwięcej prądu.
Samo wyłączenie 3G potrafi wydłużyć czas działania na baterii niemalże dwukrotnie (testowane na Blackberry 9300). A poczta idzie praktycznie tak samo.
witam, potrzebuję specjalistę od szyny can w Gdyni, byłem dziś na Vag-u i się okazało że moduł komfortu jest ok a jeden kanał szyny can nie pracuje a drugi wariuje, konkretnie trzeba zrobić porządek z instalacją can. trzeba sprawdzić kable połączeniowe cana. Nie wiem w jakim kolorze one są, podobno 2 razem splecione. Błędy pokazują brak komunikacji ze wszystkimi drzwiami, tylne lewe nie działa central mimo że jest nowy zamek oraz moduł podnośnika szyby, klapa tylna nie zamyka się razem z drzwiami a moduł komfortu jest ustawiony tak jak powinien być ma swoje kodowanie i je utrzymuje, gość od vaga powiedział że problem jest w canie i dla tego potrzebuje speca z Gdyni
Czyli moduł jest wewnątrz kabiny obok przekaźników. Tam chyba nie ma prawdziwej linii CAN tylko magistrala A i B ( chyba, że wtedy tak to nazywano - nieważne ). Ta magistrala A/B jest rozprowadzona od modułu komfortu, dwoma przewodami fioletowym i fioletowym z białym paskiem między innymi do wszystkich drzwi. Koniecznie sprawdź jak wyglądają przewody i wtyczki idące do poszczególnych drzwi ( te w gumowych przelotach ). Sprawdź czy kable nie są popękane i czy przewody i złącza nie są wilgotne/zzieleniałe od korozji elektrolitycznej. Jeśli gniazda w słupkach będą czyste i suche to możesz spróbować odłączyć wtyczki od wszystkich drzwi i wtedy sprawdzić czy magistrala dalej wykazuje zwarcie / pracę awaryjną jednoprzewodową. Jeśli nie to podłączaj po kolei poszczególne drzwi i sprawdzaj kiedy pojawi się błąd magistrali - będziesz miał źródło zwarcia.
dzięki za radę, mam pytanie auto miało alarm, po alarmie pozostała instalacja bez centralki czy to może mieć wpływ na przerwę w obwodzie magistrali??, po za tym szyby w drzwiach chodzą skokami więc tak myślę że na pewno na kablach gdzieś przerywa i razem z drzwiami nie mogę zamknąć bagażnika mimo iż moduł komfortu pracuje prawidłowo wg vaga
Zależy jaki to był alarm ( rozumiem, że nie fabryczny, bo ten jest w module komfortu ), ale raczej na magistrale wpływać nie powinien ( chyba, ze ktoś tam coś popierniczył z kabelkami ). Sprawdź najpierw te przeloty w drzwiach, bo po 10 latach te zginane w kółko przewody mogą być już mocno "zmęczone".
Masz problem z magistralą CAN czy z zamkiem centralnym i szybami , bo w przypadku Twojego samochodu to dwa różne problemy. W Octavii I jest szczątkowa magistrala w porównaniu np do Octavii II.
Vag wykazał że w magistrali jeden kanał jest nieczynny a drugi jest w systemie awaryjnym. Napiszę od czego się zaczęło, zostały zablokowane tylne lewe drzwi że nie można było ich otworzyć i padło sterowanie szybą w tych drzwiach. Zamek został wymieniony na nowy w serwisie, natomiast sterownik szyby wymieniłem sam na używkę, to nie rozwiązało problemu gdyż nadal nie działał central w tych drzwiach i działała tylko szyba sterowana z miejsca ale tylko przez chwilkę. Zaczęły się problemy z pozostałymi drzwiami tzn. szyby otwierały się skokowo i tak samo się zamykały, zacinały się przy zamykaniu/otwieraniu z pilota. Dziś za radą Kowala 2002 sprawdziłem przewody magistrali fioletowy i fioletowy z białym paskiem w przednich i tylnych lewych drzwiach i kable są ok, została prawa strona. Doszedłem do tego że sterownik szyby w tylnych drzwiach jest niesprawny i powoduje błędy między innymi komfortu, po odłączeniu pozostał tylko błąd braku łączności z tylnymi lewymi drzwiami natomiast sterowanie pozostałych drzwi wróciło do normy tzn central i szyby działają płynnie bez problemu. Mam jeszcze jeden problem przy zamykaniu auta nie zamyka się klapa bagażnika, trzeba osobno zamykać środkowym przyciskiem w scyzoryku, który normalnie powinien ją otwierać, zobaczymy po wymianie sterownika w tych tylnych lewych drzwiach czy będzie dobrze czy będę musiał szukać na kablach po prawej stronie.
Doszedłem do tego że sterownik szyby w tylnych drzwiach jest niesprawny i powoduje błędy między innymi komfortu, po odłączeniu pozostał tylko błąd braku łączności z tylnymi lewymi drzwiami
o to coś bliżej
miałem kiedyś w pewnym passacie z podobnego rocznika, bardzo podobny
problem i też ze sterownikiem lewych tylnych drzwi (ale też prawych tylnych)
były jak Kowal mówi przegnite wiązki w okolicy drzwi
Komentarz