[O1] potrzebny specjalista od szyny can Gdynia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafamicha
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O1] potrzebny specjalista od szyny can Gdynia

    Zamieszczone przez marektbg
    To po co w takim razie w ogóle smartfona kupować, żeby odłączać się od tego po co te urządzenia zostały stworzone
    Masz rację, ale czy cały czas używasz 3G czy wi-fi (nawet jak telefon w kieszeni?). A to te właśnie elementy ciągną stosunkowo najwięcej prądu.
    Samo wyłączenie 3G potrafi wydłużyć czas działania na baterii niemalże dwukrotnie (testowane na Blackberry 9300). A poczta idzie praktycznie tak samo.
  • czesiu1929
    Ambiente
    • 2009
    • 142

    #2
    [O1] potrzebny specjalista od szyny can Gdynia

    witam, potrzebuję specjalistę od szyny can w Gdyni, byłem dziś na Vag-u i się okazało że moduł komfortu jest ok a jeden kanał szyny can nie pracuje a drugi wariuje, konkretnie trzeba zrobić porządek z instalacją can. trzeba sprawdzić kable połączeniowe cana. Nie wiem w jakim kolorze one są, podobno 2 razem splecione. Błędy pokazują brak komunikacji ze wszystkimi drzwiami, tylne lewe nie działa central mimo że jest nowy zamek oraz moduł podnośnika szyby, klapa tylna nie zamyka się razem z drzwiami a moduł komfortu jest ustawiony tak jak powinien być ma swoje kodowanie i je utrzymuje, gość od vaga powiedział że problem jest w canie i dla tego potrzebuje speca z Gdyni
    L&K

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      czesiu1929, który to rocznik?
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • czesiu1929
        Ambiente
        • 2009
        • 142

        #4
        2001 rok 1,9 TDI 110 KM kombi
        L&K

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Czyli moduł jest wewnątrz kabiny obok przekaźników. Tam chyba nie ma prawdziwej linii CAN tylko magistrala A i B ( chyba, że wtedy tak to nazywano - nieważne ). Ta magistrala A/B jest rozprowadzona od modułu komfortu, dwoma przewodami fioletowym i fioletowym z białym paskiem między innymi do wszystkich drzwi. Koniecznie sprawdź jak wyglądają przewody i wtyczki idące do poszczególnych drzwi ( te w gumowych przelotach ). Sprawdź czy kable nie są popękane i czy przewody i złącza nie są wilgotne/zzieleniałe od korozji elektrolitycznej. Jeśli gniazda w słupkach będą czyste i suche to możesz spróbować odłączyć wtyczki od wszystkich drzwi i wtedy sprawdzić czy magistrala dalej wykazuje zwarcie / pracę awaryjną jednoprzewodową. Jeśli nie to podłączaj po kolei poszczególne drzwi i sprawdzaj kiedy pojawi się błąd magistrali - będziesz miał źródło zwarcia.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • czesiu1929
            Ambiente
            • 2009
            • 142

            #6
            dzięki za radę, mam pytanie auto miało alarm, po alarmie pozostała instalacja bez centralki czy to może mieć wpływ na przerwę w obwodzie magistrali??, po za tym szyby w drzwiach chodzą skokami więc tak myślę że na pewno na kablach gdzieś przerywa i razem z drzwiami nie mogę zamknąć bagażnika mimo iż moduł komfortu pracuje prawidłowo wg vaga
            L&K

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Zależy jaki to był alarm ( rozumiem, że nie fabryczny, bo ten jest w module komfortu ), ale raczej na magistrale wpływać nie powinien ( chyba, ze ktoś tam coś popierniczył z kabelkami ). Sprawdź najpierw te przeloty w drzwiach, bo po 10 latach te zginane w kółko przewody mogą być już mocno "zmęczone".
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • redziak
                Classic
                • 2010
                • 22

                #8
                Masz problem z magistralą CAN czy z zamkiem centralnym i szybami , bo w przypadku Twojego samochodu to dwa różne problemy. W Octavii I jest szczątkowa magistrala w porównaniu np do Octavii II.

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  czesiu1929, jedź do mostów
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • czesiu1929
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 142

                    #10
                    Vag wykazał że w magistrali jeden kanał jest nieczynny a drugi jest w systemie awaryjnym. Napiszę od czego się zaczęło, zostały zablokowane tylne lewe drzwi że nie można było ich otworzyć i padło sterowanie szybą w tych drzwiach. Zamek został wymieniony na nowy w serwisie, natomiast sterownik szyby wymieniłem sam na używkę, to nie rozwiązało problemu gdyż nadal nie działał central w tych drzwiach i działała tylko szyba sterowana z miejsca ale tylko przez chwilkę. Zaczęły się problemy z pozostałymi drzwiami tzn. szyby otwierały się skokowo i tak samo się zamykały, zacinały się przy zamykaniu/otwieraniu z pilota. Dziś za radą Kowala 2002 sprawdziłem przewody magistrali fioletowy i fioletowy z białym paskiem w przednich i tylnych lewych drzwiach i kable są ok, została prawa strona. Doszedłem do tego że sterownik szyby w tylnych drzwiach jest niesprawny i powoduje błędy między innymi komfortu, po odłączeniu pozostał tylko błąd braku łączności z tylnymi lewymi drzwiami natomiast sterowanie pozostałych drzwi wróciło do normy tzn central i szyby działają płynnie bez problemu. Mam jeszcze jeden problem przy zamykaniu auta nie zamyka się klapa bagażnika, trzeba osobno zamykać środkowym przyciskiem w scyzoryku, który normalnie powinien ją otwierać, zobaczymy po wymianie sterownika w tych tylnych lewych drzwiach czy będzie dobrze czy będę musiał szukać na kablach po prawej stronie.
                    L&K

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10952
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez czesiu1929
                      Doszedłem do tego że sterownik szyby w tylnych drzwiach jest niesprawny i powoduje błędy między innymi komfortu, po odłączeniu pozostał tylko błąd braku łączności z tylnymi lewymi drzwiami
                      o to coś bliżej
                      miałem kiedyś w pewnym passacie z podobnego rocznika, bardzo podobny
                      problem i też ze sterownikiem lewych tylnych drzwi (ale też prawych tylnych)
                      były jak Kowal mówi przegnite wiązki w okolicy drzwi
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • czesiu1929
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 142

                        #12
                        Krzynol w zeszłym roku koło wakacji jechałeś za mną w kierunku Redy i się odezwałeś na radiu bo zauważyłeś naklejkę OCP na mojej skodzie.
                        L&K

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10952
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez czesiu1929
                          Krzynol w zeszłym roku koło wakacji jechałeś za mną w kierunku Redy i się odezwałeś na radiu bo zauważyłeś naklejkę OCP na mojej skodzie.
                          tak pamiętam, ale to OT
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          Pracuję...