Reklamacja

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fufcik
    Classic
    • 2011
    • 14

    Reklamacja

    Witam.

    Pisałem już kilka wątków na tym forum i postanowiłem napisać kolejny, dotyczący możliwości i sensowności stosowania oleju CJ-4 w aucie osobowym. Własnie jestem na etapie zamawiania oleju do mojego auta. Silnik to sprawdzony fiatowski 1.9 MultiJet o mocy 150 KM i przebiegu 115000 km. Obecnie jest zalany Amsoilem AFL i wszystko działa poprawnie, jedyne co daje do myślenia to zmiana koloru na czarny po przebiegu kilkuset km. Moim zdaniem wynika to z intensywnego płukania silnika po poprzednich środkach smarnych. Poprzedni właściciel zalał Shell 5w40, jakieś 10 tysięcy przed moim zakupem i olej był nadal ciemno brązowy. Przyznam się też, że po zalaniu AFL zastosowałem pewne środki modyfikujące metal, o których nie będę się teraz rozpisywał. Ostatnio bawiąc się FES, przez przypadek (no może nie do końca był to przypadek) wywołałem serwisowe wypalanie DPF, co jak wiadomo korzystne dla oleju nie jest i trzeba go jak najszybciej zmienić. Tyle tytułem przydługawego wstępu. W najbliższym czasie robię płukanie silnika, środkiem LM i zalewam ponownie Amsoil`em. Powstaje pytanie, czy zostać przy sprawdzonym AFL, który posiada wszystkie potrzebne normy: SM/CF, C3, czy zaryzykować Amsoil DEO, z najwyższą norma dla diesla CJ-4, mimo braku odpowiednich ACEA i aprobat europejskich aut osobowych? Moim zdaniem DEO ma dużo lepsze parametry niż AFL i bardzo kusi mnie, żeby to zalać. Poniżej podaje parametry i aprobaty obu:

    European Car Formula 100% Synthetic 5W-40 Motor Oil (AFL)

    Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 13.7
    Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D-445) 82.2
    Viscosity Index (ASTM D-2270) 171
    Viscosity CCS, cP @ °C (ASTM D-5293) 5171 (-30)
    Flash Point °C (°F) (ASTM D-92) 230 (446)
    Fire Point °C (°F) (ASTM D-92) 248 (478)
    Pour Point °C (°F) (ASTM D-97) -43 (-45)
    Noack Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D-5800) 8.9
    Four Ball Wear Test (ASTM D-4172B @ 40 kg, 75°C, 1200 rpm, 1 hr), Scar, mm 0.44
    Total Base Number 8.0
    HTHS (cP) (ASTM D-4683) 3.8


    API SM/CF
    ACEA C3
    ACEA A3/B3
    ACEA A3/B4
    BMW LL-04
    Mercedes Benz 229.31, 229.51
    Porsche
    Saab
    Volvo
    Volkswagen 502.00, 505.00, 505.01
    DaimlerChrysler MS-10725


    AMSOIL Premium API CJ-4 Synthetic 5W-40 Diesel Oil (DEO)

    Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) 14.5
    Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D-445) 87.9
    Viscosity Index (ASTM D-2270) 172
    CCS Viscosity @ -30°C, cP (ASTM D-5293) 5932
    Flash Point °C (°F) (ASTM D-92) 228 (442)
    Fire Point °C (°F) (ASTM D-92) 246 (475)
    Pour Point °C (°F) (ASTM D-97) -46 (-51)
    NOACK Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D-5800) 8.8
    Four-Ball Wear Test @ 40 kg, 75°C, 1200 rpm, 1 hr, Scar, mm (ASTM D-4172) 0.51
    Total Base Number (ASTM D-2896) 10.4
    High Temperature/High Shear Viscosity, cP (ASTM D5481) 4.0
    Sulfated Ash Content, wt. % 1.0

     SAE 5W-40  API CJ-4, CI-4+, CF, SM
     ACEA E7, E9  Mack EO-O Premium Plus
     DDC Power Guard 93K218
     Caterpillar ECF-3, ECF-2  Cummins 20081
     Volvo VDS-4  MB 228.31  MTU Type I & II
     MAN 3275  JASO DH-2  Global DHD-1
     Renault RLD-3

    Jedyne co mnie niepokoi, to poziom popiołów 1%, kiedy ACEA C3 wymaga poniżej 0,7, z drugiej strony w opisie DEO jest wyraźnie napisane, że nadaje się do siników Euro IV i DPF.

    Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi i sugestie.

    Pozdrawiam
  • Romul
    Classic
    • 2010
    • 11

    #2
    Reklamacja

    Witam , poradźcie ludzie gdzie reklamować poczynania ASO .
    Chodzi o usuwanie usterek w ramach gwarancji.
    Czyli gdzie ,zadzwonić ,napisać bo moja cierpliwość się już kończy.
    Jaka jest hierarchia w Skoda Auto Poland ,czyli kto ma prawo do kontroli ,nadzoru działań ASO.



    pozdrawiam serdecznie
    Romul


    ps. kłopoty opiszę później ,mocna lektura.

    Komentarz

    • dziadekk
      Rider
      • 2011
      • 355
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      TV i TV motoryzacyjna robi dobrą robotę, po takim programie (zasadnym) ASO traci obroty o 200%, jeśli nie zdążą się dogadac. Jest to bat a i centrala SAP się dowie. Powodzenia.

      Komentarz

      • s1
        Ambiente
        • 2010
        • 185

        #4
        Kolego słabo coś objaśniłeś , z czym Cię rolują?? Urząd ochrony Konkurencji i Konsumenta

        Komentarz

        • shado
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 5315
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez dziadekk
          ASO traci obroty o 200%,
          To chyba przeczy matematyce :szeroki_usmiech
          BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

          SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

          Komentarz

          • dziadekk
            Rider
            • 2011
            • 355
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez shado
            Zamieszczone przez dziadekk
            ASO traci obroty o 200%,
            To chyba przeczy matematyce :szeroki_usmiech
            Macie rację Moderatorr, poniosło mnie -z matmy pała. Opszczam na 50%

            Komentarz

            • winni77
              RS
              • 2009
              • 2183
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Romul, może uderz do czeskiej Skody. Polecam lekturę - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=687694#687694.
              Mój "Batmobil"

              Komentarz

              • Romul
                Classic
                • 2010
                • 11

                #8
                Długo by pisać ,felerne auto od początku ,a podejście serwisu masakryczne .
                Po niedzieli opiszę dokładnie o co chodzi ,teraz na szybko .....ostatnie ,naprawa blacharsko-lakiernicza :shock: drzwi przednie z obu stron dziurawiły uszczelki :shock:
                oczywiście nie obyło się bez fuszery ...niedomalowane .
                Dla równowagi tylne chodzą w osi góra dół jak auto na słoneczku postoi :lol: , ponoć wyregulowali ale nie wierzę .
                Wymiana głośnika (łaska pana dobrodzieja) uszkodzonego na brzęczący i megas czyli hydrozagadka dla elektryka mrugające oświetlenie bagażnika- 4 podejście.
                Nie wspomnę o silniku który lubi się zadławić ,zwłaszcza przy ruszaniu, bajki z mchu i paproci mi podsuwają .
                Boję się tylko że kiedyś mnie coś rozjedzie podczas włączania się do ruchu bo to qrestwo czyt Skoda lubi gasnąć lub na parę sekund przydławić się i chodzi w okolicach 300-500 obr/min ops: Największy błąd jaki zrobiłem to zakup tego wyrobu samochodo-podobnego.

                Romul

                [ Dodano: Sob 26 Lut, 11 23:52 ]
                I jeszcze jedno ,to nie staroć ..............produkcja marzec 2010.
                Chyba z resztek co po magazynach sie walały

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14885
                  • Octavia IV (NX3)

                  #9
                  Pisz do SAP. Jak dostaniesz odpowiedź i nic z tego nie wyniknie - wal do np. Auto - Świata. Oni już sporo wywalczyli. Jest jeszcze TV - TVN TURBO.
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #10
                    nooo...w końcu ktoś niezadowolony ze skody :szeroki_usmiech :!:

                    Romul, z gazem jest :?:
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • Romul
                      Classic
                      • 2010
                      • 11

                      #11
                      Witajcie ,dla uściślenia ,silnik 1,6 benzyna ,bez gazu (nie chciałem ),przebieg- 12000km i wizyta u kardiologa.

                      Coś tam truli że niby przepustnica ale nie mogą wymienić bo komputer pokazuje ze dobra :shock: :shock dotyczy przygasania silnika)
                      Jak dla mnie megas.

                      Jutro jadę porozmawiać z szefem tego przybytku ,jak znam życie to będzie olewka .
                      Napiszę jak mnie chce zbyć .

                      pozdrawiam
                      Romul

                      [ Dodano: Nie 27 Lut, 11 12:14 ]
                      Jeszcze jedno do kogo konkretnie pisać w SAP jest tak jakiś dział reklamacji :?:

                      Komentarz

                      • krzys301
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 244
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        pisz jaki to serwis, podaj jego nazwe, adres i pisz o swojej historii na forum skody, roznych lokalnych forach z twojej okolicy , gdzie znajduja sie potencjalni klienci owego serwisu , taka reklama im sie przyda. Mysle ,ze wiecej nie zdzialasz, poza utrata zdrowia. Jedyna metoda to jak u mnie znalezienie dobrego serwisu.
                        Dla ciekawosci powiem ze w Gdansku u plichty powiedzieli mi , ze moglem sobie kupic lepsza skode II., Tour to samochud do pracy i tak juz ma.

                        Komentarz

                        Pracuję...