Nierówna kierownica przy jeździe na wprost O2FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pkleszcz
    Drive
    • 2011
    • 95

    Nierówna kierownica przy jeździe na wprost O2FL

    Witam,
    Pytanie jak w temacie.
    Czy komuś z Was mieszczą się z tyłu na kanapie 3 foteliki dziecięce?

    Pozdrawiam
    Andrzej
  • toomasz
    Elegance
    • 2010
    • 909
    • Volkswagen
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Nierówna kierownica przy jeździe na wprost O2FL

    Witam
    Ostatnio zauważyłem w mojej Octavii że podczas gdy jade na prostym odcinku to kierownica jest lekko w prawo jak ją proboje zrobić na rowno to zjeżdża delikatnie do lewej. Co to może być? Dodam, ze auto ma 8tys przejechane nie była wyjmowana kiera.

    Komentarz

    • Ayu
      RS
      • 2009
      • 4154

      #3
      toomasz, zbieżność prawdopodobnie. U mnie dopiero po wymianie kierownicy jest całkiem dobrze ustawione, ale i tak na 100% nie jest idealnie. Typowa przypadłość.

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        toomasz, bo w cywilizowanych krajach drogi są "profilowane" żeby np woda spływała

        A i pokombinuj z ustawieniem kolumny kierownicy bo to też ponoć ma wpływ

        Komentarz

        • winni77
          RS
          • 2009
          • 2183
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Spróbuj poruszać ustawieniem odległości kierownicy od kierowcy. Niestety zdajsie TTTM, choć jak jest bardzo krzywo to można kierownicę przekręcić o jeden ząbek.
          Mój "Batmobil"

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            winni77, no właśnie to napisałem
            TTTM niestety :wink:
            toomasz http://lmgtfy.com/?q=jak+korzysta%C4%87+z+opcji+szukaj

            Komentarz

            • toomasz
              Elegance
              • 2010
              • 909
              • Volkswagen
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              To w takim razie co mam robić? Auto mam na gwarancji. Dodam ze nie miałem tego zjawiska wcześniej tylko zauwazyłem tak od tygodnia, a powiem że jest to denerwujące.

              [ Dodano: Nie 27 Lut, 11 14:19 ]
              PS probowałem z regulacją kolumny od Siebie w gore i dól ale nic niedało.

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                musisz popróbować różnych ustawień, dokładnie to cztery czyli góra+max do siebi i od i to samo dół, no i może środek jeszcze

                ale jeżeli na 100% tego nie było to wal do aso i niech geo zrobią, może w dziurę wjechałeś albo coś :?:

                a i ściąga samochód czy nie? rozumiem z tego co wcześniej napisałeś że jak ustawisz żeby jechał prosto to jedzie :?:

                w ostateczności kierownica do ustawienia :|

                Komentarz

                • toomasz
                  Elegance
                  • 2010
                  • 909
                  • Volkswagen
                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  No napewno tego wcześniej nie było, bo bym zauwazyl a jestem wrazliwy na tego tupu sprawy :wink: Hmm jak jechalem tak 90Km-100Km/h i lekko puscilem kier to nie czuć było zeby go znosiło tak samo jak hamowałem i puściłem tak z wyczuciem kier. To Czy taką geometrie zrobią na gwarancji? Bo przecież auto nowe 8 tys Km jeszcze nie ma a tu takie cos.

                  [ Dodano: Nie 27 Lut, 11 14:36 ]
                  PS a co do naszych dróg to wiadomo jak jest szczególnie tu na śląsku, czasem nie da się ominąć dziury.

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    toomasz, powiedz że kierownica jest krzywo i lekko ściąga i niech się pomęczą trochę
                    Jak nie będą chcieli zrobić(a powinni) to zawsze możesz do innego aso podjechać, ewentualnie zrobić samemu i z wydrukiem do nich uderzyć :diabelski_usmiech
                    ogólnie kierownica ma być prosto :P

                    Komentarz

                    • adamm36
                      Drive
                      • 2009
                      • 43

                      #11
                      hej u mnie w 2 fl jest to samo kiera troche w lewo ale wole nie dawac auta tym patalachom z serwisu bo ze zbieznoscia jest wszystko ok
                      Lepiej być szczęśliwym i bogatym niż nieszczęśliwym i biednym

                      Komentarz

                      • winni77
                        RS
                        • 2009
                        • 2183
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez abstinent
                        winni77, no właśnie to napisałem
                        TTTM niestety :wink:
                        Uprzedziłeś mnie 4 minuty
                        Mój "Batmobil"

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          jak czytam te posty to mnie osłabiacie. Odkręca się kierownicę, przestawia ją o jeden ząbek w prawo i po problemie. Ile razy mam pisać, że fabrycznie jest to _SPIERDOLONE_ ??? W ASO zrobią to samo, odkręcą śrubkę kierownicy, miły pan zobaczy, że znaczki się idealnie zgadzają i powie, że się w dziurę wpakowaliście. A koszt ustawienia zbieżności, czy geometrii w ASO to wróżę jakieś 300-400 PLN. A nie powiedziane, że nic nie zepsują bardziej. Spotkałem się z tym już w 3 Octaviach w tym swojej. Tyle w temacie, no ale jak chcecie kombinować i walczyć z ASO, to proszę bardzo.
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz

                          • voytek
                            Rider
                            • 2010
                            • 480
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Po pierwsze, ten typ tak nie ma, zwłaszcza, że jak kolega pisze, wcześniej miał kierownicę prosto. Po drugie, kierownicy nie ustawia się przekręcając na mocowaniu, tylko poprzez ustawienie geometrii zawieszenia (geometria, to nie tylko zbieżność). Podczas regulacji, kierownicę ustawia się prosto, następnie blokuje w tej pozycji za pomocą specjalnej blokady i dopiero reguluje geometrię zawieszenia, w tym zbieżność. Jeśli nie jest przekroczony przebieg 10000 lub pół roku użytkowania auta, to ASO ma obowiązek ustawić geometrię na gwarancji (jest odnośnie tego zapis w książce serwisowej). A jak ASO sobie nie poradzi, to trzeba skorzystać z niezależnych warsztatów zajmujących się geometrią. Problem polega na tym, że Octavia ma dość szeroką tolerancję poszczególnych nastawów geometrii i nie zawsze, kiedy jest wszystko w zakresie norm, auto będzie jeździć idealnie. Wystarczy na przykład zbyt duża różnica w pochyleniach kół lewego i prawego (oba mogą mieścić się w normie) i auto będzie delikatnie ściągać (kierowca odruchowo kontruje kierownicą, co daje jej przestawienie przy jeździe na wprost). Przerabiałem problem w swoim aucie, po regulacji w ASO nadal nie było idealnie, dopiero niezależny warsztat rozwiązał problem. I nie kosztowało to majątku.
                            Tu masz podobne wątki:

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              voytek, zgadzam się z Tobą w 100% ale już był temat na forum o tym że ustawienie kolumny ma wpływ na "skrzywienie" kierownicy
                              Wypadało by ustawić tak jak się jeździ i wtedy na geometrię
                              Mi jak robili po wymianie gum to kierownica była ustawiona idealnie prosto i zablokowana do pedałów, tak jak piszesz a pod to ustawiali resztę

                              Komentarz

                              • voytek
                                Rider
                                • 2010
                                • 480
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                #16
                                Tak pamiętam, było o tym. Wtedy z ciekawości ustawiałem kolumnę kierownicy w różnych położeniach, w tym skrajnych i jakiegoś istotnego wpływu na ustawienie kierownicy do jazdy na wprost nie zaobserwowałem. Ale na pewno nie zaszkodzi jadąc na geometrię ustawić kolumnę tak, jak się na co dzień jeździ. A geometrię raz do roku (zwłaszcza po zimie - więcej dziur) sprawdzić nie zaszkodzi.

                                Komentarz

                                • toomasz
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 909
                                  • Volkswagen
                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  Witam Ponownie,
                                  Dziś wybralem się na przejażdżkę autem no i na równej drodze gdy puszcze kier to nie sciąga auta na strony bez względu czy dodaje gazu czy hamuje. No ale kier musi byc delikatnie skręcona w prawo żeby jechać prosto.

                                  Komentarz

                                  • Enriquez
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 7685
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    co tu dużo kombinować, jak nie miałeś tego od początku to jedź na geometrię, jak chłopaki mówią. Tylko nie licz na to, że Ci to ASO zrobi za free... Rozejrzałbym się raczej za sprawdzonym warsztatem.

                                    Nawiązując do mojego wywodu na pierwszej stronie to oczywiście dotyczy to sytuacji kiedy tak jest od początku. Wtedy pozostaje albo tak jak napisałem, albo zrobić od razu dobrze w warsztacie.
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • toomasz
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 909
                                      • Volkswagen
                                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #19
                                      Mnie to nie interesuje, zaplacilem za auto kupe kasy, gwarancje mam i mają to zrobić bez jakiegokolwiek ale.. :wink:

                                      Komentarz

                                      • Enriquez
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7685
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        No to powodzenia
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz

                                        • kabanos
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 4544
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez toomasz
                                          Mnie to nie interesuje, zaplacilem za auto kupe kasy, gwarancje mam i mają to zrobić bez jakiegokolwiek ale.. :wink:
                                          Może i tak, ale geometria mogła polecieć np. po wpadnięciu w dołek, tak że z ASO to nie będzie prosta sprawa.

                                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                          Komentarz

                                          • marcink_1
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 312

                                            #22
                                            Kolego.
                                            Jeżeli jesteś pewny, że miałeś dobrze i zaobserwowałeś to od pewnego momentu, to pewnie coś Ci się przestawiło i należy, to sprawdzić. Patrząc na nasze drogi, to ASO może powiedzieć, że to wina wjechania w dziure czy cos podobnego i nic nie załatwisz, chyba że trafisz na ich dobrą wolę. Natomiast u mnie od nowości jest leciuteńko skręcona w prawo ale jak napisałem leciuteńko i w niczym to nie przeszkadza więc się tym nie przejmuje. Nawet gdybym ustawił zbieżność to nie jest powiedziane, że później nie było by przestawione np: leciutko w drugą stronę. Wszystko zależy jak dokładnie mechanik ustawi i zablokuje kierownicę przy ustawianiu zbieżności. Można oczywiście próbować zdjąć kierownicę i przestawić o jeden ząbek, efekt będzie podobny jak ustawianie zbieżności no chyba, że okaże się że przestawienie kierownicy będzie wówczas zbyt duże.
                                            Pozdrawiam i życzę mało zaliczonych dziur w drodze
                                            Marcin

                                            Komentarz

                                            • vaz
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 799
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Enriquez
                                              jak czytam te posty to mnie osłabiacie. Odkręca się kierownicę, przestawia ją o jeden ząbek w prawo i po problemie.

                                              czy u Ciebie znaczniki na wieloklinie i kierownicy pokrywały się fabrycznie czy były przesunięte?
                                              Antyfotoradar Valentine1
                                              Harry II Classic+Sirio ML145

                                              Komentarz

                                              • Enriquez
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7685
                                                • Superb III (3V3)

                                                #24
                                                fabrycznie nie wiem jak było, ponieważ popełniłem ten błąd i dałem do założenia manetkę od MFA w ASO. Po założeniu manetki kierownica zrobiła się krzywo a ASO mi wmawiało, że po wyjeździe od nich musiałem wjechać w dziurę i proponują 400 za zbieżność, bo ściąga niby. Jak dla mnie nie ściąga do dziś a po odkręceniu kiery okazało się, że znaczniki pokrywają się ze sobą. Stąd wnioskuję, że fabrycznie się nie pokrywały, gdyż kiera była na pewno prosto. Spotkałem się ponadto w necie z informacjami, że znaczniki wcale nie muszą się pokrywać fabrycznie i tyle. Stąd moje takie a nie inne wnioski na ten temat.

                                                Dodam, że na wieloklinie są 72 ząbki, więc przesunięcie o 1 to kąt 5 stopni.
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz

                                                • toomasz
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 909
                                                  • Volkswagen
                                                  • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                                  #25
                                                  Czyli jeżeli mam coś ze zbieżnością to gdy puszcze kierownice na prostym i równym odcinku to powinno auto znosić tak?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...