Witam
Ostatnio zauważyłem w mojej Octavii że podczas gdy jade na prostym odcinku to kierownica jest lekko w prawo jak ją proboje zrobić na rowno to zjeżdża delikatnie do lewej. Co to może być? Dodam, ze auto ma 8tys przejechane nie była wyjmowana kiera.
toomasz, zbieżność prawdopodobnie. U mnie dopiero po wymianie kierownicy jest całkiem dobrze ustawione, ale i tak na 100% nie jest idealnie. Typowa przypadłość.
Spróbuj poruszać ustawieniem odległości kierownicy od kierowcy. Niestety zdajsie TTTM, choć jak jest bardzo krzywo to można kierownicę przekręcić o jeden ząbek.
To w takim razie co mam robić? Auto mam na gwarancji. Dodam ze nie miałem tego zjawiska wcześniej tylko zauwazyłem tak od tygodnia, a powiem że jest to denerwujące.
[ Dodano: Nie 27 Lut, 11 14:19 ]
PS probowałem z regulacją kolumny od Siebie w gore i dól ale nic niedało.
No napewno tego wcześniej nie było, bo bym zauwazyl a jestem wrazliwy na tego tupu sprawy :wink: Hmm jak jechalem tak 90Km-100Km/h i lekko puscilem kier to nie czuć było zeby go znosiło tak samo jak hamowałem i puściłem tak z wyczuciem kier. To Czy taką geometrie zrobią na gwarancji? Bo przecież auto nowe 8 tys Km jeszcze nie ma a tu takie cos.
[ Dodano: Nie 27 Lut, 11 14:36 ]
PS a co do naszych dróg to wiadomo jak jest szczególnie tu na śląsku, czasem nie da się ominąć dziury.
toomasz, powiedz że kierownica jest krzywo i lekko ściąga i niech się pomęczą trochę
Jak nie będą chcieli zrobić(a powinni) to zawsze możesz do innego aso podjechać, ewentualnie zrobić samemu i z wydrukiem do nich uderzyć :diabelski_usmiech
ogólnie kierownica ma być prosto :P
jak czytam te posty to mnie osłabiacie. Odkręca się kierownicę, przestawia ją o jeden ząbek w prawo i po problemie. Ile razy mam pisać, że fabrycznie jest to _SPIERDOLONE_ ??? W ASO zrobią to samo, odkręcą śrubkę kierownicy, miły pan zobaczy, że znaczki się idealnie zgadzają i powie, że się w dziurę wpakowaliście. A koszt ustawienia zbieżności, czy geometrii w ASO to wróżę jakieś 300-400 PLN. A nie powiedziane, że nic nie zepsują bardziej. Spotkałem się z tym już w 3 Octaviach w tym swojej. Tyle w temacie, no ale jak chcecie kombinować i walczyć z ASO, to proszę bardzo.
Po pierwsze, ten typ tak nie ma, zwłaszcza, że jak kolega pisze, wcześniej miał kierownicę prosto. Po drugie, kierownicy nie ustawia się przekręcając na mocowaniu, tylko poprzez ustawienie geometrii zawieszenia (geometria, to nie tylko zbieżność). Podczas regulacji, kierownicę ustawia się prosto, następnie blokuje w tej pozycji za pomocą specjalnej blokady i dopiero reguluje geometrię zawieszenia, w tym zbieżność. Jeśli nie jest przekroczony przebieg 10000 lub pół roku użytkowania auta, to ASO ma obowiązek ustawić geometrię na gwarancji (jest odnośnie tego zapis w książce serwisowej). A jak ASO sobie nie poradzi, to trzeba skorzystać z niezależnych warsztatów zajmujących się geometrią. Problem polega na tym, że Octavia ma dość szeroką tolerancję poszczególnych nastawów geometrii i nie zawsze, kiedy jest wszystko w zakresie norm, auto będzie jeździć idealnie. Wystarczy na przykład zbyt duża różnica w pochyleniach kół lewego i prawego (oba mogą mieścić się w normie) i auto będzie delikatnie ściągać (kierowca odruchowo kontruje kierownicą, co daje jej przestawienie przy jeździe na wprost). Przerabiałem problem w swoim aucie, po regulacji w ASO nadal nie było idealnie, dopiero niezależny warsztat rozwiązał problem. I nie kosztowało to majątku.
Tu masz podobne wątki:
voytek, zgadzam się z Tobą w 100% ale już był temat na forum o tym że ustawienie kolumny ma wpływ na "skrzywienie" kierownicy
Wypadało by ustawić tak jak się jeździ i wtedy na geometrię
Mi jak robili po wymianie gum to kierownica była ustawiona idealnie prosto i zablokowana do pedałów, tak jak piszesz a pod to ustawiali resztę
Tak pamiętam, było o tym. Wtedy z ciekawości ustawiałem kolumnę kierownicy w różnych położeniach, w tym skrajnych i jakiegoś istotnego wpływu na ustawienie kierownicy do jazdy na wprost nie zaobserwowałem. Ale na pewno nie zaszkodzi jadąc na geometrię ustawić kolumnę tak, jak się na co dzień jeździ. A geometrię raz do roku (zwłaszcza po zimie - więcej dziur) sprawdzić nie zaszkodzi.
Witam Ponownie,
Dziś wybralem się na przejażdżkę autem no i na równej drodze gdy puszcze kier to nie sciąga auta na strony bez względu czy dodaje gazu czy hamuje. No ale kier musi byc delikatnie skręcona w prawo żeby jechać prosto.
co tu dużo kombinować, jak nie miałeś tego od początku to jedź na geometrię, jak chłopaki mówią. Tylko nie licz na to, że Ci to ASO zrobi za free... Rozejrzałbym się raczej za sprawdzonym warsztatem.
Nawiązując do mojego wywodu na pierwszej stronie to oczywiście dotyczy to sytuacji kiedy tak jest od początku. Wtedy pozostaje albo tak jak napisałem, albo zrobić od razu dobrze w warsztacie.
Kolego.
Jeżeli jesteś pewny, że miałeś dobrze i zaobserwowałeś to od pewnego momentu, to pewnie coś Ci się przestawiło i należy, to sprawdzić. Patrząc na nasze drogi, to ASO może powiedzieć, że to wina wjechania w dziure czy cos podobnego i nic nie załatwisz, chyba że trafisz na ich dobrą wolę. Natomiast u mnie od nowości jest leciuteńko skręcona w prawo ale jak napisałem leciuteńko i w niczym to nie przeszkadza więc się tym nie przejmuje. Nawet gdybym ustawił zbieżność to nie jest powiedziane, że później nie było by przestawione np: leciutko w drugą stronę. Wszystko zależy jak dokładnie mechanik ustawi i zablokuje kierownicę przy ustawianiu zbieżności. Można oczywiście próbować zdjąć kierownicę i przestawić o jeden ząbek, efekt będzie podobny jak ustawianie zbieżności no chyba, że okaże się że przestawienie kierownicy będzie wówczas zbyt duże.
Pozdrawiam i życzę mało zaliczonych dziur w drodze
Marcin
fabrycznie nie wiem jak było, ponieważ popełniłem ten błąd i dałem do założenia manetkę od MFA w ASO. Po założeniu manetki kierownica zrobiła się krzywo a ASO mi wmawiało, że po wyjeździe od nich musiałem wjechać w dziurę i proponują 400 za zbieżność, bo ściąga niby. Jak dla mnie nie ściąga do dziś a po odkręceniu kiery okazało się, że znaczniki pokrywają się ze sobą. Stąd wnioskuję, że fabrycznie się nie pokrywały, gdyż kiera była na pewno prosto. Spotkałem się ponadto w necie z informacjami, że znaczniki wcale nie muszą się pokrywać fabrycznie i tyle. Stąd moje takie a nie inne wnioski na ten temat.
Dodam, że na wieloklinie są 72 ząbki, więc przesunięcie o 1 to kąt 5 stopni.
Komentarz