Turbina / Zawór

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daw9
    Classic
    • 2011
    • 18

    Turbina / Zawór



    tego napewno zbyt często nie spotka
  • Deviant
    Drive
    • 2010
    • 46

    #2
    Turbina / Zawór

    Odebrałem samochód z serwisu i dowiedziałem się, że występuje problem związany z pracą turbiny i zaworu (nie pamiętam jakiego - coś tam N). Chodzi o to, że ów zawór jest zapieczony i w rezultacie czego nie przymyka czy coś...
    Zapamiętałem, że turbina cały czas mi przeładowuje...

    Oczywiście kilka razy czułem w trakcie jazdy coś jakby spadek mocy - tzn. powyżej 3000 obr nagle mocy nie było, ale po wyłączeniu i włączeniu ponownie moc wracała.

    Pytanie - czy to kosztowana naprawa?
    Co to właściwie znaczy, że turbina przeładowuje?
    Ile mogę tak jeździć i czy w ogóle mogę tak jeździć. Oczywiście auto zamierzam naprawić, ale kolejny postój kilka dni mnie trochę martwi.
    Zasadniczo...

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      w opcji SZUKAJ zaznaczonej na CZERWONO na górze strony wpisz słowo "notlauf"- poczytaj :wink:
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        http://lmgtfy.com/?q=notlauf

        Komentarz

        • Deviant
          Drive
          • 2010
          • 46

          #5
          Przeleciałem ten temat i znalazłem chyba najciekawszy :


          Pytanie - na bank będzie trzeba wyczyścić/wymienić zapieczone łopatki, czy też wystarczy dać jak to gdzieś przeczytałem 'w pizdę' i z czasem samo może przejdzie?
          Zasadniczo...

          Komentarz

          • soszek81
            L&K
            • 2010
            • 1245

            #6
            Deviant - ja dawałem cyklicznie, notorycznie do znudzenia w palnik Po niecałych 2k km przestałem mieć notlaufy i tak już rok mija
            Była O1 kombi ALH++ 150/340
            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

            Komentarz

            • Deviant
              Drive
              • 2010
              • 46

              #7
              W takim razie dzisiaj wracając z roboty wieczorem - nieco ją przegonię - tak stale w okolicach 3tys obrotów - miejmy nadzieję, że się samo 'odpiecze', czy naprawi....
              Zasadniczo...

              Komentarz

              • makog
                Rider
                • 2010
                • 345

                #8
                Zamieszczone przez Deviant
                W takim razie dzisiaj wracając z roboty wieczorem - nieco ją przegonię - tak stale w okolicach 3tys obrotów - miejmy nadzieję, że się samo 'odpiecze', czy naprawi....
                Tylko jezli masz zwalony N75 to nie na wiele to pomoze, bo on wlasnie odpowiada ze regulacje zmienna gemoetria w turbinie. Najlepiej podjedz do kumatego mechanika, zeby dokladnie zdiagnozowal problem, ewentualnie podmienil w/w zaworek i ewentualnie wyczyscil turbine. Jak bedziesz jezdzil z ciagle przeladowujaca sie turbinka, to ja poprostu zajzdzisz co moze oznaczak duzeeee koszta
                http://www.wimeb.markomp.net
                Już nie moja Skodzina
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                Komentarz

                • radan0
                  Drive
                  • 2010
                  • 81

                  #9
                  ja również miałem problem z przeładowaniem w amtym roku dawałem ile fabryka na obwodnicy i turbo wyczyściło się idealnie. Teraz po zimie zrobiłem test i znowu się przycięło. Co to oznacza? że trzeba regularnie dawać w palinik albo dużo jeżdzić i wszystko będzie ok. Zima u mnie to wyjazd w sobotę do marketu i z powrotem i dlatego od nowa muszę poczyścić turbinkę na obwodnicy.

                  Komentarz

                  Pracuję...