perkoz86, na pewno nie zadziałają. Jak pali się kontrolka to system poduszek jest nie aktywny.
[O1] Swap hamulców z octavii I RS do octavii I 1.9 TDI ASZ
Zwiń
X
-
[O1] Swap hamulców z octavii I RS do octavii I 1.9 TDI ASZ
Witam klubowiczów.
Postaram się opisać problem jak najbardziej szczegółowo.
Dzień pierwszy
1.Zakupiłem komplet hebli używanych: przód i tył z rski 312 przód 256 tył wraz z zaciskami i jażmami w celu wiadomym swapa z moich oryginalnych montowanych w ASZ-cie.
2.Przełożyliśmy wszystko jak trzeba, daliśmy nowe przewody hamulcowe, śrubki, podkładki.
3.Cały układ został dokładnie odpowietrzony (wysysarka z zbiorniczkiem + pompowanie nogą dźwigni hamulca) na zgaszonym silniku w kolejności lewy przód, prawy przód, lewy tył, prawy tył.
Efekt: "podwójny hamulec" (nie wiem czy to fahowy termin, po prostu tak go nazwaliśmy)-
polegający na tym, że dźwignia hamulca łagodnie wpada do samego dołu, po kilku pompowaniach staje się twarda, po czym przestając pompować na ok. 5 sekund znów to samo.
4. Odpowietrzamy jeszcze raz, sprawdzając czy pęcherzyki powietrza nie lecą, dociski, bądź przewody nie lecą- WSZYSTKO OK
Efekt ten sam
Diagnoza: (już wiem, że błędna) POMPA HAMULCOWA
Dzień drugi:
1.Kupiona i zamontowana pompa hamulcowa nowa oryginalna od ASZ octavii firmy ATE
2.Układ odpowietrzony
Efekt ten sam
3.Sprawdzanie po kolei wszystkiego od nowa- wszystko ok
4.Zaślepienie przewodu przed prawym przednim zaciskiem – pedał twardy !!
Hurra jest winowajca- coś z zaciskami, choć nigdzie nie ciekły, a kolega mechanik nawet nie dopuszczał tej opcji- nigdy się z tym nie spotkał, ale ok, skoro do zacisku jest ok, to on musi być nieszczelny. Może leżały gdzieś pod płotem w cholerę czasu i się zpsuły
Diagnoza: (już wiem, że błędna) ZACISKI
W domu szukam na necie zacisków, ale przeglądając forum dowiaduje się, że przy tym swapie mogę zastosować plug & play oryginalne zaciski
Zadowolony jak ta lala, że nie umoczę kolejnej gotówki powiadamiam mechanika, że stare pasują.
Dzień trzeci:
1.Kupuję klocki przód nowe, oryginalne przewody hamulcowe (bo przy zaciskach od rsa moje były za krótkie i zastosowaliśmy dłuższe od golfa r32, a przy zaciskach oryginalnych do mojego modelu te okazały się za długie)
2.Wszystko pasuje git
3.Odpowietrzenie ...
Efekt ten sam
Dodam, że przed swapem, wszystko, więc: i zaciski i stara pompa, pracowało w 100 % ok!
4.Sprawdzamy wszystko jeszcze 2 razy
5.Zakładamy koła jedziemy – heble łapią co prawda ale na samym dole dźwigni i ABS się włącza wtedy a po podpompowaniu łapią już dobrze a za 3 sekundy znów to samo- pedał wpada prawie do końca.
6.Jeszcze raz na podnośnik i tu uwaga:
7.Zaślepiamy prawy, potem lewy przewód hamulcowy tylny – bez zmian.
8. Zaślepiamy prawy przedni przewód hamulcowy– pedał od razu twardnieje
9. Zaślepiamy lewy przedni przewód hamulcowy– pedał także od razu twardnieje (prawy nie jest zaślepiony)
Magia??
Diagnoza: wypić po 0,7 litra na łeb, może pompa ABS-u
Nie mam pojęcia, a nie chcę znów się ładować w zbędne koszta.
Narazie efekty swapa:
masa wydanej kasy
zakwasy na nogach od odpowietrzania
trwała rysa na psychice do końca życia
z jężdzącej 200 konnej narowistej bestii- stojący wrak
szczera niechęć do octavii mojego kolegi, co podjął się swapa (też prawdopodobnie trwała)
Jeśli ktoś może mi pomóc, będę dozgonnie wdzięczny, stawiam 0,7 i laski w szampanie
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią 11 Mar, 11 09:39 ]
koledzy pomóżcie
bo jestem w czarnej d.pie„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł”
"A jeśli czegoś się nie da zrobić - znajdź kogoś, kto o tym nie wie. Przyjdzie i to zrobi."
Czarny Rider, kręcący się w okolicach Płocka
-
-
mario29lh
nie pomogło
[ Dodano: Pon 14 Mar, 11 18:43 ]
Zamieszczone przez kikia czy pompa hamulcowa jest taka sama w ASZ i w RS??? Może ta z ASZ-a nie wydaje odpowiedniego cisnienia :roll:
Obecnie auto stoi w ASO VW Płock i na razie też rozkładają ręce - myślą o zapowietrzonej pompie ABS
Jutro ciąg dalszy zmagań w VW
[ Dodano: Pon 14 Mar, 11 18:44 ]
nadal apeluję o pomoc!!„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł”
"A jeśli czegoś się nie da zrobić - znajdź kogoś, kto o tym nie wie. Przyjdzie i to zrobi."
Czarny Rider, kręcący się w okolicach Płocka
Komentarz
-
-
zacznij od odpowietrzenia pompy abs, potem odpowietrz w odpowiedniej kolejności zaciski...zawsze odpowietrzasz zaczynając od najdalej odsuniętego zacisku od pompy... czyli tak jak pisze kolega powyżej, wpierw tył prawy i lewy, potem przód prawy i lewy. zwróc uwagę czy gdzieś ci się coś nie zapowietrza...jeśli wsjo będzie ok i ciśnienie będzie się trzymać to znaczy że ty wszystko dobrze poskładałeś a ja ci dobrze doradziłem
[ Dodano: Sro 16 Mar, 11 11:05 ]
kolego coś udało się ustalić??
Komentarz
-
-
nie koledzy
temat nie rozwiazany
auto przeprowadzone zostało tydzien temu do aso vw w Płocku
odpowietrzone po ichnemu nadal dupa
potem zalozyli mi wszystkie moje ori graty łacznie z tarczami jazmami i zaciskami
i nadal dupa
potem stwierdzili ze mogl pasc modul abs
nowy to koszt 5k wiec z neta za 200 zamowilem modol
okazalo sie ze nie widzi ten modul prawego przedniego kola a pedal nadal miekki jeszcze bardziej
w czwartek zamowilem z allego kolejny
w pon moze przyjdzie
jeszcze raz go przeloza i zodpowietrza wszystko
dlatego tak dlugo nie pisalem
auto stoi juz chyba z 1,5 mca
w pon ostatnia nadzieja w tym module
ale ja nie wiem juz sam co myslec
chyba [przerobie octe na zyletki
pozdrawiam: starozytny z magiczną octavią!
[ Dodano: Sob 26 Mar, 11 15:30 ]
jeśli ktoś może pomoc w tej sprawie proszę o kontakt 604 559 780 Marcin
odwdzięczę się
pozdrawiam„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł”
"A jeśli czegoś się nie da zrobić - znajdź kogoś, kto o tym nie wie. Przyjdzie i to zrobi."
Czarny Rider, kręcący się w okolicach Płocka
Komentarz
-
-
IMO jak uklad przed zmiana hamulcy dzialal dobrze, to po wymianie i kolejnym przywroceniu do serii jedyny problem to odpowietrzenie ukladu. No chyba ze ktos zaczarowal i faktycznie uszkodzil pompe ABSu.
Tez mialem kiedys taki problem i odpowietrzenie ABSu z VAGa po kilka razy dalo dopiero oczekiwana poprawe. Samo odpowietrzanie bez odpowietrzenia pompy ABS bylo bez sensu.
Komentarz
-
-
ok kolego kto m i to moze odpowietrzyc dobrze w takim razie moge gdzies nia dojechac nawet dzis lub jutro daj znac na kom
[ Dodano: Sob 26 Mar, 11 15:36 ]
PS vw twierdzi ze pompe abs tez odpowietrzali
[ Dodano: Sob 26 Mar, 11 15:38 ]
ale nie wiem juak ja odpowietrzali podobno jakas specjalna maszynka i nie wiem ile razy„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł”
"A jeśli czegoś się nie da zrobić - znajdź kogoś, kto o tym nie wie. Przyjdzie i to zrobi."
Czarny Rider, kręcący się w okolicach Płocka
Komentarz
-
-
Ja bym spróbował tak odpowietrzyć jak kiedys walczyłem ze sprinterem 413cdi.
Bardzo podobny objaw, po wymianie przedniego zawiasu.
Nie pomogło odpowietrzanie od najdalszego do najbliższego, odpowietrzanie pompy ABS przez fachmana i inne czary znawców tematu.
Największy problemem było znalezienie 5 zdyscyplinowanych gości.
Jeden za kierę, jeden do zbiornika z płynem i czterech do kół.
Wóz na stojaki, koła zdjęte chłopaki poinstruowani co i jak i zaczynamy operację. Kolega pompuje i wszyscy na raz w jednym czasie puszczają płyn do butelek, ja stoje i dolewam do zbiornika żeby nie zabrakło i nie zapowietrzył się jeszcze bardziej - chociaz to już wydawało sie już nie możliwe...
Po przelaniu ok. 8-9 butelek płynu czyli ok. 4 litrów wóz hamulce zadziałały jak trzeba4x4
Komentarz
-
-
czekam na kolejny moduł abs, ten zamówiony niestety zaginął w pocztexie ;( więc temat czeka do pojutrza), jeśli kolejna pompa abs do dupy to robię akcję z 5 kolegamimoże zadziała
niepoddający się: starozytny
pozdrawiam„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł”
"A jeśli czegoś się nie da zrobić - znajdź kogoś, kto o tym nie wie. Przyjdzie i to zrobi."
Czarny Rider, kręcący się w okolicach Płocka
Komentarz
-
-
starozytny tu masz procedurę odpowietrzania pompy ABS przez VAGa znalezioną kiedyś w necie:
PROCEDURY DIAGNOSTYCZNE / ODPOWIETRZANIE POMPY SYSTEMU ABS
Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.
Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:
Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.
Włączony zapłon ( w pozycji ON )
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "002"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund.
Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
Komentarz
-
-
stalowy oplot mial byc, ale niestety poszly przewody oryginal z golfa r32
dzieki za procedure, jade jutro na litwe, ale jesli 2 zamowione pompy abs nie pomoga to zabieram fure z vw i w poniedzialek sprobujemy z wagiem: 6 kolegow, krata wodki i cala noc nasza
pozdrawiam„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł”
"A jeśli czegoś się nie da zrobić - znajdź kogoś, kto o tym nie wie. Przyjdzie i to zrobi."
Czarny Rider, kręcący się w okolicach Płocka
Komentarz
-
-
ostatnio jak stałem w korku przypomniałem sobie o tym temacie i tak sobie wymyśliłem.
Może spróbuj zaślepić tylne przewody hamulcowe aby sprawdzić czy z aktywnymi tylko przednimi heblami jest wszystko ok. Druga sprawa - to czy przewody od golfa r32 maja taką sama średnice jak twoje wcześniejsze (może są większe albo coś i gdzieś te ciśnienie sie rozchodzi) :?:
Komentarz
-
-
zaslepany byl i przod i tyl problem jest z przodem tyl jest ok
natomiast mysle o tych przewodach, ale musze sprawdzic, bo chyba w vw zalozyli oryginaly,
bede wiedzial w pon ale chyba teraz wszystko jest oryginalne wraz z przewodami„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł”
"A jeśli czegoś się nie da zrobić - znajdź kogoś, kto o tym nie wie. Przyjdzie i to zrobi."
Czarny Rider, kręcący się w okolicach Płocka
Komentarz
-
-
żadnych postępów serwis się p[oddał, akcja z 6 kolegami i odpowietrzaniem na potęgę, wraz z vagowaniem pompy abs nie powiodła się, w poniedziałek jadę do specjalisty polecanego w płocku ze Słubic- zobaczymy
[ Dodano: Pią 22 Kwi, 11 20:50 ]
właśnie odebrałem octavie, hamulce działają
szczerze polecam fachowca ze Słubic k/Płocka, chłopak zna się na rzeczy
Przyczyna to jakiś zacięty zaworek koło modułu ABS
pozdrawiam i nikomu nie życzę tego co ja przeszedłem z tymi heblami.„Jeśli chcesz gdzieś dojść, najlepiej znajdź kogoś, kto już tam doszedł”
"A jeśli czegoś się nie da zrobić - znajdź kogoś, kto o tym nie wie. Przyjdzie i to zrobi."
Czarny Rider, kręcący się w okolicach Płocka
Komentarz
-
Komentarz