[O1] Hamulce z tyłu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • barbartek4
    Classic
    • 2011
    • 6

    [O1] Hamulce z tyłu

    no no
  • syrir
    Classic
    • 2010
    • 25

    #2
    [O1] Hamulce z tyłu

    Witajcie!

    Mam taki mianowicie problem z hamulcami z tyłu (bebny), że nie hamują i falują się przednie tarcze. Problem znany wielu. Dotychczas sobie radziłem ręcznie pomagając samoregulacji spełniać swoją rolę, niestety ostatnio taki zabieg jest wymagany co tydzień co jest lekko bezsensowne. Wymiana trzpieni samoregulacji, szczęk i bębnów nic nie daje. Znacie jakiś niezawodny sposób na to cholerstwo? Moja frustracja osiągneła taki poziom, iż w grę wchodzi nawet wymiana na tarcze z tyłu. Moglibyście mi przybliżyć co dokładnie trzeba wymienić z tyłu, jaki orientacyjny koszt operacji i może jakaś znana miejscówka w okolicy poznania z ratunkiem dla mej utrapionej duszy za niedużą kasę ?

    Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc.

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Lekarstwo na niefalujące tarcze z przodu,to wymiana zwrotnic z tarczami 288 mm lub 312.Z 1,8t,ASZ,RS.
      Co do tyłu,to wymiana belki z hamulcami tarczowymi.Najbardziej ekonomiczna opcja.Można oczywiście przerobić bębny na tarcze,ale jest to mało opłacalne,lepiej wymienić komplet.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • syrir
        Classic
        • 2010
        • 25

        #4
        Bo łatwiej by było przełożyć graty do belki która aktualnie znajduje się w samochcodzie jest taka możliwość, czy trzeba całą beleczkę przekładać ?

        Komentarz

        • delanopl
          Elegance
          • 2009
          • 831

          #5
          syrir, tak jak mówi JanuszSz, lepiej i taniej wyjdzie wymiana całej belki z tyłu

          Komentarz

          • JanuszSz
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2835
            • Superb II combi (3T5)

            #6
            Możesz sobie poczytać:
            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

            Komentarz

            • syrir
              Classic
              • 2010
              • 25

              #7
              Dzięki bardzo za zainteresowanie. A macie może jakieś dojście do części bo na allegro narazie bida.

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Zobacz tu
                http://www.gielda-czesci.pl/
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • meesha
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 145

                  #9
                  Słuchajcie, również i ja mam zamiar zrobić swapa z bębnów na tarcze z tyłu. I o ile ogarniam mniej więcej co potrzebuję z mechaniki, o tyle mam wątpliwości co do abs-u, elektroniki. Czy sterownik "przełknie" taką zmianę, czy może trzeba coś jeszcze robić?

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #10
                    Zamieszczone przez meesha
                    Czy sterownik "przełknie" taką zmianę, czy może trzeba coś jeszcze robić?
                    Dla sterownika ABS-u nie będzie to żadna różnica.
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • meesha
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 145

                      #11
                      Dzięki. Boję się jednego - że w krytycznej sytuacji abs zgłupieje bądź nie zadziała jak należy, i nie zrobi tego czego będę od niego oczekiwać.

                      Równolegle rozpoznaję możliwość zrealizowania tego w jakimś aso w wawie. Pewien mistrz serwisu sugerował mi również że możliwe że pompa abs będzie inna. Generalnie wśród totalnej ignorancji w temacie u innych doradców serwisowych w lokalnych aso ten pan wydawał się najbardziej kumaty, ale jeszcze czekam na jego ostatnie słowo.

                      Komentarz

                      • JanuszSz
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2835
                        • Superb II combi (3T5)

                        #12
                        Zamieszczone przez meesha
                        krytycznej sytuacji abs zgłupieje bądź nie zadziała jak należy
                        Zadaniem ABS-u jest niedopuszczenie do zablokowania hamulców,za to odpowiada pierścień umieszczony przy każdym z kół i czujnik,który zbiera impulsy z pierścienia.To tak w dużym skrócie.Czujnikowi jest wszystko jedno,czy koło jest hamowane szczękami w bębnach,czy klockami na tarczach,on ma niedopuścić do zablokowania hamowanego koła.
                        Przekodowanie układu ABS należy zastosować przy przejściu na 288/312 z przodu i 256 z tyłu.Jeśli założysz 232 z tyłu, nic się nie zmieni.
                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                        Komentarz

                        • meesha
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 145

                          #13
                          No to w sumie żadna filozofia i nie trzeba specjalnie kombinować. Koła mam 15" i na razie nie będę zwiększać kosztów, 232 musi dać radę.

                          Jeszcze raz dzięki za info

                          Komentarz

                          • dp2
                            Drive
                            • 2010
                            • 69
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Podepnę się pod temat bo właśnie szukam takiej belki (kompletnej z tarczami), miałby ktoś ? Ewentualnie jakieś namiary na pewnego sprzedawce ?

                            Komentarz

                            • krzysiek13
                              L&K
                              • 2010
                              • 1155

                              #15
                              JanuszSz, odnośnie przekodowania...
                              Czy może ktoś powiedzieć jak wygląda sprawa z hamulcami przód 312, tył seria 232? Da się na takim zestawie jeździć? Trzeba przekodowywać?
                              Octavia

                              Komentarz

                              • JanuszSz
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 2835
                                • Superb II combi (3T5)

                                #16
                                Zamieszczone przez krzysiek13
                                Trzeba przekodowywać?
                                W ASZ miałeś z przodu 288,więc niekoniecznie,chociaż zalecane.
                                Gdybyś miał przed swapem 256/280 to trzeba przekodować.
                                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                Komentarz

                                • rimtimtim
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 65

                                  #17
                                  syrir, jakbyś reflektował to mam na zbyciu kompletną belkę z hamulcami tarczowymi pod O1. No i jestem z poznania, więc "na miejscu".
                                  "It's not important to be better than someone else, but to be better than yesterday."
                                  Prof. Jigoro Kano

                                  Komentarz

                                  Pracuję...