Zamieszczone przez krzynol
Doprogramowac transpoder do O1? Megamos 13 mam PIN, scyzoryk
Zwiń
X
-
Doprogramowac transpoder do O1? Megamos 13 mam PIN, scyzoryk
Witam
O1 z 98roku, SLX, modul komfortu jakis tam jest (numer moge podac jak bedzie potrzebny).
Otóż posiadam dwa oryginalne kluczyki, w tym jeden funka nowka, nie smignany i ma plastikwoa zawieszke z jakimis numerkami - czyli mam PIN.
Dodalem do autka alarm (moja skoda ma tylko zwykly kluczyk bez pilota... choc miala centralny itd) i teraz chce jednak nie zwykly pilot ale pilot scyzoryk :-)
W kluczyku jest pastylka IMMO - szklana fioleczka ale nie moge jej wydlubac a boje sie uzyc sily... dewastowac kluczyka mikroszlifierka tez nie chce...
Na allegro sa pastylki MEGAMOS ID13 (chyba taki jest w mojej O1) - tj stalokodowe chyba. Cena z przesylka 18zl... wiec sobie pomyslalem ze doprogramuje dodatkowa pastylke sam (mam kabel VAG KKL viakien - jakis za 40zl z allegro) i ja umieszcze w kluczyku pilocie.
Pytanie jak to zrobic (i czy nie jest to niebezpieczne, np rozprogramuje cos i auta nie odpale), moze jakis opis gdzies jest na sieci?
Inna opcja to zrobienie klona z obecnej pastylki megamos id13 -ponoc sie da, ile takie cos kosztuje?
dziekuje+LPG Elpigaz IV gen :-)
-
-
Rozumiem że chcesz dokupić kluczyk scyzoryk z pilotem i dokodować do współpracy z samochodem. O ile dokodowanie samego klucza to nie powinno być problemu /klucz z czystym transponderem/ to sprawdzić trzeba czy pilot od "scyzoryka" będzie gadał z centralnym. Kluczyk +transponder a pilot to dwie oddzielne sprawy.
Tutaj można wstpępnie sprawdzić jaki transponder:
// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Pilot scyzoryk i jego elektronika gada z dolozony alarmem wiec tu nie ma problemu!
Chodzi o samo dodanie nowego ID transpodera do systemu czy zakodowanie go w kompie skodziny. Moglbym wydlubac pastylke z nie uzywanego kluczyka ale jest to zalane i nie wychodzi po prosbie ... nie chce niszczyc jak za 18zl kupie pastylke.
Na allegro sa czyste transpodery, nie cale 18zl, ale jak go doprogramowac do samochodu (mam PIN, kabel VAG i polskiego vag czy vcds ale lite)+LPG Elpigaz IV gen :-)
Komentarz
-
-
Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
dziekuje, nigdzie nie ma opisu jak przez VAG sprawdzic czy to co mam to 13 czy 48crypto...? W tabelach podaja ze niby "13"
W opisach tylko informacje jak sprawdzic via VAG czy typ megamosa mam do wielokrotnego programowania czy nie....
Wersja auta z 98roku SLX. Hmm
Czyli jak widze zwyklym kablem, majac PIN (a pin jest pod zdrapka - mam nie zdrapana) z zawieszki moge to zrobic. Dziekuje
Raz mialem ze ikonka kluczyka (immo) mi migala (na oryginalnym kluczu, nigdy nic nie bylo grzebane w samochodzie- w immobiliserze). Gosc mi zalozyl alarm i tez raz mialem juz ta ikonke (kluczyk z fabryki). Jakbym nie widzial tej ikonki wczesniej to bym myslal ze cos zwalil przy montazu
Ikonka nie gasnie raz na 50 wlaczen samochodu wiec nie przezywam tego ale ciekawe co to moze byc...+LPG Elpigaz IV gen :-)
Komentarz
-
-
Vagiem nie sprawdzisz co to za transpodner - musisz isc tam gdzie dorabiaja kluczyki zeby ci sprawdzili.
Co do lampki to wyglada na to ze raz na akis czas nie czyta ci klucza - zobacz bledy w immo.Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
dobra Panowie, odcztytalem odpowiednie bloki i jest tam "1" czyli transpoder nadaje sie do ponownego zapisania (wg. forum jakie podlinkowal agrala - dzieki).
No i mam VCDSlite oraz polski "vag". Opisy sa dla VCDSlite a w polskim wag 4.9 jest to troche inaczej ponazywane (np nie ma przycisku test ktory niby wg opisu trzeba kliknac). Dodatkowo polski vag zrywa czasami polaczenie - boje sie tym programem ruszac!
Czy ktos mily moze mi przeslac/udostepnic VCDS ale nie lite... bo lite nie chce zapisac nic
dziekuje!+LPG Elpigaz IV gen :-)
Komentarz
-
-
VCDS jest dedykowany pod kabel wiec nie pojdzie z kazdym
Dostepny jest na stronie ADAKO ale koszt kabla to 1,5tys.
Jaki masz kabel?Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
Poszukaj VAGa 3.11.
Normanly VCDS Ci na tym nie pójdzie.Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
Daj 0 przed pinem w VAGu
Czyli pin ma wyglądać tak: 0XXXX
Jak źle wprowadzisz pin to musisz ileś czasu odczekać przed wpisaniem go jeszcze razKomfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
Napisz po kolei co robisz - moze problem jes z Twojej winy.
Pewne na 100% że przywieszka z PINem jest od tego auta i licznik nie był wymieniany?
Liczniki w Octavi lubią się psuć - może ktoś już go wymieniał.
Skąd jesteś - może gzieś blisko to Ci PIN wyciągne.Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
Wroclaw, auto jest u mnie od nowosc, kupione w salonie... przewieszka od dealera, ja drapalem to pole (dziewicze). Robie jak w instrukcji - wchodze w liczniki (bo osobna opcje immobiliser nie wchodzi, nie znajduje modulu), wchodze, pozniej w opcje login no i pyta o pin, podaje 0xyzq i wywala ze pin NIE jest zgodny, ikonka immo sie nie zapala.
Sam licznik jako wskazniki dziala pieknie, ja nie grzebalem w tym nigdy, moze kiedys ktos w ASO ale to malo prawdopodobne...+LPG Elpigaz IV gen :-)
Komentarz
-
-
Coś jest jednak nie tak z tym pinem skoro nie chce go przyjąć. Dobrze by było sprawdzić jaki faktycznie pin siedzi w zegarach. Napisz jednak tak jak pisał agrala co po kolei co robisz i jakim programem. Jeżeli trzeba to możemy pogadać przez telefon info na priw.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez K_PopielCoś jest jednak nie tak z tym pinem skoro nie chce go przyjąć. Dobrze by było sprawdzić jaki faktycznie pin siedzi w zegarach. Napisz jednak tak jak pisał agrala co po kolei co robisz i jakim programem. Jeżeli trzeba to możemy pogadać przez telefon info na priw.) forum VW (link w tym watku) ściągnąłem opis:
- Interfejs VAG
- Prawidłowy kluczyk do stacyjki (taki, którym można uruchomić silnik)
- Kod immobilizera (powinien znajdować sie na przywieszce pod zdrapka przy plastikowym kluczyku)
Podlaczamy interfejs VAG. Wkładamy kluczyk i włączamy zapłon. Uruchamiamy program VAG-COM i wchodzimy w opcje [25 - Immobilizer]. Jezeli nie nastąpiło połączenie, oznacza to że immobilizer obsługiwany jest przez sterownik liczników. Należy wiec wybrać opcje [17 - Instruments], dalej [Login - 11]. Podajemy PIN poprzedzony cyfra 0. Jezeli PIN jest prawidlowy nie pojawia sie zaden komunikat. Jeżeli PIN jest nie prawidłowy wyswietlony zostanie komunikat o niewłaściwym pinie. Powinna zapalić sie kontrolka IMMO. Nastepnie wybieramy [Adaptation - 10] i wpisujemy 21 w "Channel Number". Wybieramy [Read]. Widać ile kluczyków jest obecnie w pamieci. Wpisujemy 0 w pole "new value". Ta opcje powoduje wykasowanie aktualnie zapamiętanych kluczykow. Wybieramy [Test], a nastepnie [Save]. W tym samym miejscu gdzie wcześniej wpisaliśmy 0, podajemy ile kluczyków chcemy zaprogramować (np. 2). Nastepnie wybieramy [Test] i [Save]. W tym momencie kluczyk, który jest obecnie w stacyjce powinien sie zaprogramować a kontrolka zgasnąć. Wybieramy [Done, Go Back], [Close Controller, Go Back - 06]. Wyłączamy zapłon. Wkładamy kolejny klucz i włączamy zapłon. Kontrolka powinna w ciągu 2s zgasnąć. Wylaczamy zaplon. Jezeli chcielismy zakodowac wiecej kluczy to teraz wkladamy kolejny i powtarzamy procedure. Na koncu uruchamiamy silnik ostatnim zakodowanym kluczem.
Uwagi:
- Ten sposob działa w autach z niebieskim podświetleniem. Nie wiem jak ma sie do aut wcześniejszych, ponieważ auta z podświetleniem zielonym miały inny rodzaj immobilizera, a co za tym idzie kluczyk który da sie zakodować tylko raz.
- Po wpisaniu samego pinu (bez procedury kodowania kluczy) zapala sie kontrolka od IMMO i nawet gdy rozlaczymy interfejs i wlaczymy/wylaczymy zapłon, nie gaśnie! Należy wtedy odłączyć klemę akumulatora na 30s.
- Gdy chcemy zakodować 2 klucze, a przez pomyłkę wpisalisny np. 3 to kontrolka będzie migać dotąd aż włożymy 3 klucz. Jezeli go nie mamy należy cala procedure powtórzyć podajac poprawna liczbe kluczy do zakodowania.
U mnie jest octavia 1998 SLX, czerwone podswietlenie, immo nie odpowiada, wchodze wiec przez Liczniki - Instruments i dalej jak w opisie. Daje login , 0PIN i zatwierdzam - wywala komunikat ze PIN jest nie poprawny, nie przyjety :-(
Autko na pewno nie grzebane, kluczyki z salonu... plakac sie chce (zawsze cos sie...).
dziekuje za kazda porade.
Jak zakoncze to pochwale sie jak zrobic dobry scyzoryk, jakis opis dla forumowiczow+LPG Elpigaz IV gen :-)
Komentarz
-
-
A może Ty nie wpisujesz PINu tylko jakiś inny numer.
Procedura jest dobra.
Napisz jaki masz nr licznika wyświetlany przez VAGa.
Tak poza tematem jakie masz spalanie gazu miasto/trasa?Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez agralaA może Ty nie wpisujesz PINu tylko jakiś inny numer.
Procedura jest dobra.
Napisz jaki masz nr licznika wyświetlany przez VAGa.
Tak poza tematem jakie masz spalanie gazu miasto/trasa?+LPG Elpigaz IV gen :-)
Komentarz
-
-
no zawieszka ciut inaczej wyglada ale mniej wiecej to pole SKC i tam gdzie 1310
Czy to prawda ze gdy zakoduje kluczyki (jak juz sie uda...) to ikonka immo bedzie na stale zapalona - czy wtedy mozna odpalic silnik z ta ikonka na stale? Wiem ze odpiac kleme akumulatora ale ... chce to zrobic wieczorem wiec po ciemku. Zaraz napisze jakie liczniki.+LPG Elpigaz IV gen :-)
Komentarz
-
-
Dawno to robiłem więc zbytnio nie pamiętam ale masz chyba 30 sek na włóżenie nowego kluczyka, pali się wtedy cały czas lampka od immo, jak zgaśnie to koniec procedury.
Czyli jak wklepiesz że ma bć tylko jeden dodatkowy klucz (w sumie dwa) to po włóżeniu drugiego kluczyka lampka powinna zgasnąć o ile transponder będzie odpoiedni a immo go przyjmie.Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
Panowie, dupa ze mnie i to wolowa, immobiliser przez VGA COM wchodzi ale widac to:
Natomiast liczniki instruments to:
No i ja loguje sie do (probowalem sie logowac do) Licznikow! A w sumie vag com laczy sie z immobiliserem... ale jakies dziwne napisy, brak numerow sprzetu itd - sami zobaczcie.
W instruments mam w bledach czasami cos od immobilisera (key signal to low) wiec w sumie nie wiem gdzie siedzi ten immobiliser...
To moze probowac sie zalogowac do immobilisera...? Choc wyglada dziwnie ten odczyt - jak na pierwszym obrazku.
Drugie pytanie - jesli mam i megamos 13 i megamos 48 to jaki bezpiecznie wlozyc wpierw? Moze megamos 13 bo sie je da programowac i to wieloktornie? Najwyzej jak mi nie przyjmie tej pastylki (zakoduej 3 klucze i ten dorabiany jako ostatni bede wkladac) tj nie zgasnie ikonka immo to z megamos 13 podmienie na megamos 48 i zrobie kolejna probe?+LPG Elpigaz IV gen :-)
Komentarz
-
Komentarz