Zamieszczone przez SKODAJACK
[O1] demontaż pompy powietrza wtórnego
Zwiń
X
-
[O1] demontaż pompy powietrza wtórnego
Tagi: Brak
-
-
Pozwole sobie odświerzyć temat.
Czy owa pompa powietrza zwana odkurzaczem zalącza się zawsze przy zimnym silniku?
Zauważyłem że u mnie załącza się bardzo wybiórczo, ponadto przy mroźnej aurze jak odpali z pod machy wydobywa się głośny paskudny pisk który stopniowo ustaje po 10-15 sek.
Pytanie: Czy to dziwadło się zaciera i można rozebrać i wyczyścić? Czy to tylko i wyłącznie kwestia wymiany.
Miał/ma ktoś może doświadczenie w temacie?
Dodam - auto długo stało zanim je kupiłem, osłony pod silnikiem nie było...JK AUDIO
DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce
Komentarz
-
-
uruchamia sie zawsze gdy kat ma niską temperaturę... Do tego dochodzi samodiagnoza podczas jazdy zazwyczaj przy zatrzymaniu na chwilę.
Pompa lubi sie z czasem stopmiowo zacierać . U mie w pewnym momencie to przechodnie uciekali z wrażenia... Można rozebrać i przeczyścić nasmarować ale nie na wiele wystarcza...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jeremi3Pozwole sobie odświerzyć temat.
Czy owa pompa powietrza zwana odkurzaczem zalącza się zawsze przy zimnym silniku?
Zauważyłem że u mnie załącza się bardzo wybiórczo, ponadto przy mroźnej aurze jak odpali z pod machy wydobywa się głośny paskudny pisk który stopniowo ustaje po 10-15 sek.
Pytanie: Czy to dziwadło się zaciera i można rozebrać i wyczyścić? Czy to tylko i wyłącznie kwestia wymiany.
Miał/ma ktoś może doświadczenie w temacie?
Dodam - auto długo stało zanim je kupiłem, osłony pod silnikiem nie było...
można to wymienić jak i usunąć wraz z N112, n249 i zaworem kombi. Ja u siebie wszystko wywaliłem założyłem oil catch tank.
W aum usunięcie SAI wiążę się z koniecznością korekty softu bo będzie wywalało błąd. Na stronie klubu TT jest wszystko opisane. Jest również opisany jak skorygować ECU (mojego autorstwa):
Wyłączenie SAI
N249 N112
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Witaj
Na początek przestań krzyczeć to może pomożemy.
Następnie obejrzyj sobie te obrazki
i podejmij decyzję czy dasz radę. Jak odpowiedź będzie na tak to spróbuję pomóc.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
ccLot jak obejżałem te obrazki to że tak światecznie się wyrażę "o zesz w piernik!" :Bojesie:
Do tego co pisze richi9 zgadzam się, czasem po krótkim odcinku tez właczy się na sekund kilka.
Powiem tak, że jak hałasowało przy starcie jak bym kota wkręcał, stwierdziłem ze i tak muszę ją wymontować zeby sparwdzić co jest grane.
Podjąłem dziś temat, podjechałem do znajomego na kanał i tutaj demontując ową pompę pomagając sobie :klnie: , w końcu wyciągnąłem ją z auta.
Była identyczna sytuacja jaką wyśledziłem wczoraj na zagranicznym forum;
FORUM
rozwierciłem, poskręcałem i zamontowałem z powrotem, bo w środku wyglądało być ok.
Moje spostrzeżenie - działa teraz nieporównywalnie ciszej!
A czy się rozleci, zatrze, odmówi posłuszeństwa - bedę wiedział później - a moze i nie
Co napisał ccLot, osobiście nie podjął bym się sam takiej przeróbki, z racji tego ze można duuuuużo napsuć niechcący, ale wczoraj trafiłem na coś takiego: Pimp my Skoda i to wydaje się być troszeczkę prostsze... Nie wiem, nie sprawdzałem.JK AUDIO
DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez richi9Uwaga w nowszych układach sterowników od 2002 może być kłopot z usunięciem pompy . Bo po założeiu rezystora wykryje słaby przepływ.
[ Dodano: Wto 11 Gru, 12 15:30 ]
Zamieszczone przez Jeremi3Co napisał ccLot, osobiście nie podjął bym się sam takiej przeróbki, z racji tego ze można duuuuużo napsuć niechcący, ale wczoraj trafiłem na coś takiego: Pimp my Skoda i to wydaje się być troszeczkę prostsze...
To co jest w linku to tylko część przedsięwzięcia:
1. Można wyrzucić same "nki" bez ruszania zaworu kombi i SAI
2. Wywalenie SAI wiąże się z wywaleniem również zaworu kombi i montażem OCT.
3. Można jeszcze wyrzucić EVAP'a, ale ja tego u siebie nie zrobiłem, bo podobno może śmierdzieć noPB.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DANIEL2244OBRAZKI OBEJRZANE WIEC OD CZEGO ZACZĄĆ?
Następnie skompletuj sobie niezbędne graty:
1. Węże olejoodporne 2m fi 19/20mm, 1m fi 12mm; 1m fi 8mm
2. Kolanka do połączenia Oil Catch Tank
3. Sporo cybantów do węży
4. Oil Catch Tank, ja zastosowałem separator od Lublina
5. Zestaw kluczy
6. Trochę płynu G12
7. Kawałek aluminium lub kwasówki, taką blaszkę 5x3 cm i grubości min 4mm do zaślepienia dziury po zaworze kombi, można tez zamówić gotową zaślepkę.
8. Jakieś 5h wolnego czasu
9. Interfejs do edycji map w ECU, wystarczy zwykły VAG.
10. I do dzieła, czyli: rozkręcamy wszystko i wywalamy zgodnie ze zdjęciami.
11. Pytaj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez richi9o kolega z nie ba mi spadł jak mi się uda wyłączyć evap i sair to stawiam browara i to nie jednego. narazie chcę to zostawić ale wyłączyć z ECU. Pomożesz. Jaki polecasz program do edycji map??
1. Zczytujemy wsad ECU zwykłym kabelkiem VAG tak jak w tym wątku http://www.klubtt.pl/warsztat-zralb-...write-ecu.html
2. Ściągamy do TunerPro XDF z UADPLMN
3. Otwieramy TunerPro ładujemy nasze wsad z ECU i ładujemy ściągniętego wcześniej XDF'a.
4. Odszukujemy pozycję CDSLS i ustawiamy na zero. W s4wiki jest napisane, że trzeba jeszcze przestawić inne pozycję, ale ja ich u siebie nie znalazłem.
5. Zapisujemy nowe ECU
6. Sprawdzamy sumy kontrolne i je poprawiamy, jak skorzystałem z uprzejmości kolegów z nefmoto
7. Sprawdzamy otrzymany plik Me7Check i jeśli ok to wgrywamy do autka.
Tutaj jest Tuning - S4wiki trochę o różnych kombinacjach z mapami i podstawami modyfikacji: hamowanie lewą nogą, EVAP, druga lambda i wiele innych...
Od razu mówię, że każdy robi na własną odpowiedzialność, u mnie zadziałało w silniku AUM i kompie 06A906032SG i zrobionym programie na 190 km brak błędów po wywaleniu SAI (przed edycją wsadu wywaliło błąd SAI) i całej reszty został tylko EVAP. Należy się spodziewać, że na innych ECU będzie podobnie lub tak samo. Problemem może być tylko plik XDF. Następnym krokiem będzie pewnie włączenie hamowania lewą nogą...
Pozdrawiam i jak by co to pytajcie może coś pomogę.
Komentarz
-
-
oki już wyłaczam
wiec ja zrobiłem tak;
zaślepiłem przewód pod ciśnienia przy tak zwanym EGR
zaślepiłem również wężyki przy elektrozaworze
a w miejsca od instalacji elektrozaworu i pompy chce dać rezystory! czy to będzie dobry sposób?silnik mam od rok starszego modelu AGU tam nie było EGR zauważyłem to bo niema w głowicy dzióry a ludzie którzy wymieniali mi silnik nic nie powiedzieli dopiero sam to zauważyłem wiec nie musze zaślepiać głowicy.
mam zwyłego polskiego Vaga ale nic nie można tam zrobić jedynie sprawdzić błedy silnika.
[ Dodano: Sro 12 Gru, 12 18:39 ]
ccLot,
[ Dodano: Sro 12 Gru, 12 18:42 ]
ddDANIEL
Komentarz
-
-
Juz mówie o co chodzi mam silnik o rok starszego modelu AGU ale cały osprzet jest z mojego orginalnego AUM a w AGU nie było otworu w głowicy do egr a mocowanie było. zamieszcze zdjecie jak to wygląda
[ Dodano: Czw 13 Gru, 12 16:53 ]
nie moge cos zdjecia wstawic jak to sie robi?
[ Dodano: Czw 13 Gru, 12 16:57 ]
[img]http://[/img]juhkDANIEL
Komentarz
-
Komentarz