[O1] demontaż pompy powietrza wtórnego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • homique
    Drive
    • 2012
    • 45

    [O1] demontaż pompy powietrza wtórnego

    Zamieszczone przez SKODAJACK
    Zamieszczone przez vaz
    Zamieszczone przez voytek
    No to było w Turbo Kamerze. Jednak w przedstawionym aucie jest trochę inny problem, a mianowicie ściąga podczas gwałtownego przyśpieszania, nie było mowy o ściąganiu podczas jazdy ze stałą prędkością.
    właśnie miałem to napisać . Problem więc nie leży w geometrii . W mojej ocenie ściąganie przy przyśpieszaniu wiąże się z różnicą momentu obrotowego przekazywaną na koło lewe i prawe. Może jest to wynikiem jakiegoś problemu leżącego w mechaniźmie różnicowym/skrzyni biegów? Idąc dalej tym tropem, zastanawiam się, co by dało założenie pierścienia wyrównoważającego na półoś przeciwną do kierunku ściągania?
    Koledzy - a ten Touran z poprzednich odcinków Turbo-kamery? Dokładnie ten sam problem - niech przestaną nas w końcu ignorować! To już się powoli nadaje dla UOKiK !
    Również tak uważam, że sprawa nadaje się już tylko do UOKiK. Oprócz VW Torana (Turbo Kamera z 6 września 2010r) w tym samym programie ale w 2007 lub 2008 roku pokazane było Audi A3 cabrio z tą samą usterką. Obydwa auta mają taką samą płytę podłogową, przednie zawieszenie i układ kierowniczy co O2.
  • richi9
    Rider
    • 2011
    • 427

    #2
    [O1] demontaż pompy powietrza wtórnego

    czy jest możliwośc zdemontowania pompy powietrza wtórnego na stałe w silniku AUM.
    Nawala mi ta pompa i generuje błedy.Jak zdemontować by nie byłol błedów po odpięciu.Lub czy może lepiej przeczyścić...

    Komentarz

    • mikele4
      Drive
      • 2010
      • 46

      #3
      A jaki błąd się pojawia tzn. jaki numer błędu?

      Komentarz

      • richi9
        Rider
        • 2011
        • 427

        #4
        16795 czyli błąd związany z pompą powietrza wtórnego . Albo pompa albo zawór...właczył sie i zostawił piękny neon na desce check enigine...
        Drugi to temat rzeka 17705 ale narazie po skasowaniu obu nic nie ma...ale to kwestia czasu bo dwa razy to nie przypadek...

        Komentarz

        • Dudekken
          Drive
          • 2010
          • 75

          #5
          Polecam http://www.pimpmyskoda.co.uk/Engine....Simplification

          Komentarz

          • Jeremi3
            Drive
            • 2012
            • 66

            #6
            Pozwole sobie odświerzyć temat.

            Czy owa pompa powietrza zwana odkurzaczem zalącza się zawsze przy zimnym silniku?
            Zauważyłem że u mnie załącza się bardzo wybiórczo, ponadto przy mroźnej aurze jak odpali z pod machy wydobywa się głośny paskudny pisk który stopniowo ustaje po 10-15 sek.

            Pytanie: Czy to dziwadło się zaciera i można rozebrać i wyczyścić? Czy to tylko i wyłącznie kwestia wymiany.
            Miał/ma ktoś może doświadczenie w temacie?

            Dodam - auto długo stało zanim je kupiłem, osłony pod silnikiem nie było...
            JK AUDIO
            DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce

            Komentarz

            • richi9
              Rider
              • 2011
              • 427

              #7
              uruchamia sie zawsze gdy kat ma niską temperaturę... Do tego dochodzi samodiagnoza podczas jazdy zazwyczaj przy zatrzymaniu na chwilę.
              Pompa lubi sie z czasem stopmiowo zacierać . U mie w pewnym momencie to przechodnie uciekali z wrażenia... Można rozebrać i przeczyścić nasmarować ale nie na wiele wystarcza...

              Komentarz

              • ccLot
                Rider
                • 2009
                • 334

                #8
                Zamieszczone przez Jeremi3
                Pozwole sobie odświerzyć temat.

                Czy owa pompa powietrza zwana odkurzaczem zalącza się zawsze przy zimnym silniku?
                Zauważyłem że u mnie załącza się bardzo wybiórczo, ponadto przy mroźnej aurze jak odpali z pod machy wydobywa się głośny paskudny pisk który stopniowo ustaje po 10-15 sek.

                Pytanie: Czy to dziwadło się zaciera i można rozebrać i wyczyścić? Czy to tylko i wyłącznie kwestia wymiany.
                Miał/ma ktoś może doświadczenie w temacie?

                Dodam - auto długo stało zanim je kupiłem, osłony pod silnikiem nie było...
                Witam

                można to wymienić jak i usunąć wraz z N112, n249 i zaworem kombi. Ja u siebie wszystko wywaliłem założyłem oil catch tank.
                W aum usunięcie SAI wiążę się z koniecznością korekty softu bo będzie wywalało błąd. Na stronie klubu TT jest wszystko opisane. Jest również opisany jak skorygować ECU (mojego autorstwa):
                Wyłączenie SAI
                N249 N112

                Pozdrawiam
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                Komentarz

                • DANIEL2244
                  Classic
                  • 2012
                  • 11

                  #9
                  WITAJCIE KOLEDZY PROSZE WAS O POMOC BO CHCE USUNĄĆ TĄ POMPE A NIE ZNAM ANGIELSKIEGO POMÓŻCIE
                  DANIEL

                  Komentarz

                  • ccLot
                    Rider
                    • 2009
                    • 334

                    #10
                    Witaj

                    Na początek przestań krzyczeć to może pomożemy.
                    Następnie obejrzyj sobie te obrazki
                    i podejmij decyzję czy dasz radę. Jak odpowiedź będzie na tak to spróbuję pomóc.

                    Pozdrawiam
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                    Komentarz

                    • Jeremi3
                      Drive
                      • 2012
                      • 66

                      #11
                      ccLot jak obejżałem te obrazki to że tak światecznie się wyrażę "o zesz w piernik!" :Bojesie:

                      Do tego co pisze richi9 zgadzam się, czasem po krótkim odcinku tez właczy się na sekund kilka.


                      Powiem tak, że jak hałasowało przy starcie jak bym kota wkręcał, stwierdziłem ze i tak muszę ją wymontować zeby sparwdzić co jest grane.
                      Podjąłem dziś temat, podjechałem do znajomego na kanał i tutaj demontując ową pompę pomagając sobie :klnie: , w końcu wyciągnąłem ją z auta.
                      Była identyczna sytuacja jaką wyśledziłem wczoraj na zagranicznym forum;
                      FORUM
                      rozwierciłem, poskręcałem i zamontowałem z powrotem, bo w środku wyglądało być ok.
                      Moje spostrzeżenie - działa teraz nieporównywalnie ciszej!

                      A czy się rozleci, zatrze, odmówi posłuszeństwa - bedę wiedział później - a moze i nie

                      Co napisał ccLot, osobiście nie podjął bym się sam takiej przeróbki, z racji tego ze można duuuuużo napsuć niechcący, ale wczoraj trafiłem na coś takiego: Pimp my Skoda i to wydaje się być troszeczkę prostsze... Nie wiem, nie sprawdzałem.
                      JK AUDIO
                      DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce

                      Komentarz

                      • richi9
                        Rider
                        • 2011
                        • 427

                        #12
                        Uwaga w nowszych układach sterowników od 2002 może być kłopot z usunięciem pompy . Bo po założeiu rezystora wykryje słaby przepływ.

                        Komentarz

                        • ccLot
                          Rider
                          • 2009
                          • 334

                          #13
                          Zamieszczone przez richi9
                          Uwaga w nowszych układach sterowników od 2002 może być kłopot z usunięciem pompy . Bo po założeiu rezystora wykryje słaby przepływ.
                          Prawda, ale pozbycie się błędu to kwesta wyedytowania jednej komórki w ECU. Można to zrobić nawet zwykłym VAG'iem. Wiem bo sobie zrobiłem. :szeroki_usmiech

                          [ Dodano: Wto 11 Gru, 12 15:30 ]
                          Zamieszczone przez Jeremi3
                          Co napisał ccLot, osobiście nie podjął bym się sam takiej przeróbki, z racji tego ze można duuuuużo napsuć niechcący, ale wczoraj trafiłem na coś takiego: Pimp my Skoda i to wydaje się być troszeczkę prostsze...
                          Całe kastrowanie ekologicznych śmieci nie jest operacją neurochirurgiczną, ale wymaga odrobiny czasu i chęci. Mi to zajęło ~5h spokojnej roboty. Oczywiście godzin wcześniej spędzonych czytając i przeglądając fora nie liczę.
                          To co jest w linku to tylko część przedsięwzięcia:
                          1. Można wyrzucić same "nki" bez ruszania zaworu kombi i SAI
                          2. Wywalenie SAI wiąże się z wywaleniem również zaworu kombi i montażem OCT.
                          3. Można jeszcze wyrzucić EVAP'a, ale ja tego u siebie nie zrobiłem, bo podobno może śmierdzieć noPB.

                          Pozdrawiam
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                          Komentarz

                          • DANIEL2244
                            Classic
                            • 2012
                            • 11

                            #14
                            OBRAZKI OBEJRZANE WIEC OD CZEGO ZACZĄĆ?
                            DANIEL

                            Komentarz

                            • ccLot
                              Rider
                              • 2009
                              • 334

                              #15
                              Zamieszczone przez DANIEL2244
                              OBRAZKI OBEJRZANE WIEC OD CZEGO ZACZĄĆ?
                              Zacznij od wyłączenia CapsLock'a jak piszesz.

                              Następnie skompletuj sobie niezbędne graty:
                              1. Węże olejoodporne 2m fi 19/20mm, 1m fi 12mm; 1m fi 8mm
                              2. Kolanka do połączenia Oil Catch Tank
                              3. Sporo cybantów do węży
                              4. Oil Catch Tank, ja zastosowałem separator od Lublina
                              5. Zestaw kluczy
                              6. Trochę płynu G12
                              7. Kawałek aluminium lub kwasówki, taką blaszkę 5x3 cm i grubości min 4mm do zaślepienia dziury po zaworze kombi, można tez zamówić gotową zaślepkę.
                              8. Jakieś 5h wolnego czasu
                              9. Interfejs do edycji map w ECU, wystarczy zwykły VAG.
                              10. I do dzieła, czyli: rozkręcamy wszystko i wywalamy zgodnie ze zdjęciami.
                              11. Pytaj
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                              Komentarz

                              • richi9
                                Rider
                                • 2011
                                • 427

                                #16
                                o kolega z nie ba mi spadł jak mi się uda wyłączyć evap i sair to stawiam browara i to nie jednego. narazie chcę to zostawić ale wyłączyć z ECU. Pomożesz. Jaki polecasz program do edycji map?? A i jaki kabel czy VAG KKL wystarczy?

                                Komentarz

                                • ccLot
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 334

                                  #17
                                  Zamieszczone przez richi9
                                  o kolega z nie ba mi spadł jak mi się uda wyłączyć evap i sair to stawiam browara i to nie jednego. narazie chcę to zostawić ale wyłączyć z ECU. Pomożesz. Jaki polecasz program do edycji map??
                                  Z niebem nie mam nic wspólnego, ale co będę mógł to pomogę.


                                  1. Zczytujemy wsad ECU zwykłym kabelkiem VAG tak jak w tym wątku http://www.klubtt.pl/warsztat-zralb-...write-ecu.html
                                  2. Ściągamy do TunerPro XDF z UADPLMN
                                  3. Otwieramy TunerPro ładujemy nasze wsad z ECU i ładujemy ściągniętego wcześniej XDF'a.
                                  4. Odszukujemy pozycję CDSLS i ustawiamy na zero. W s4wiki jest napisane, że trzeba jeszcze przestawić inne pozycję, ale ja ich u siebie nie znalazłem.
                                  5. Zapisujemy nowe ECU
                                  6. Sprawdzamy sumy kontrolne i je poprawiamy, jak skorzystałem z uprzejmości kolegów z nefmoto
                                  7. Sprawdzamy otrzymany plik Me7Check i jeśli ok to wgrywamy do autka.
                                  Tutaj jest Tuning - S4wiki trochę o różnych kombinacjach z mapami i podstawami modyfikacji: hamowanie lewą nogą, EVAP, druga lambda i wiele innych...
                                  Od razu mówię, że każdy robi na własną odpowiedzialność, u mnie zadziałało w silniku AUM i kompie 06A906032SG i zrobionym programie na 190 km brak błędów po wywaleniu SAI (przed edycją wsadu wywaliło błąd SAI) i całej reszty został tylko EVAP. Należy się spodziewać, że na innych ECU będzie podobnie lub tak samo. Problemem może być tylko plik XDF. Następnym krokiem będzie pewnie włączenie hamowania lewą nogą...

                                  Pozdrawiam i jak by co to pytajcie może coś pomogę.
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                                  Komentarz

                                  • DANIEL2244
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 11

                                    #18
                                    oki już wyłaczam
                                    wiec ja zrobiłem tak;
                                    zaślepiłem przewód pod ciśnienia przy tak zwanym EGR
                                    zaślepiłem również wężyki przy elektrozaworze
                                    a w miejsca od instalacji elektrozaworu i pompy chce dać rezystory! czy to będzie dobry sposób?silnik mam od rok starszego modelu AGU tam nie było EGR zauważyłem to bo niema w głowicy dzióry a ludzie którzy wymieniali mi silnik nic nie powiedzieli dopiero sam to zauważyłem wiec nie musze zaślepiać głowicy.
                                    mam zwyłego polskiego Vaga ale nic nie można tam zrobić jedynie sprawdzić błedy silnika.

                                    [ Dodano: Sro 12 Gru, 12 18:39 ]
                                    ccLot,

                                    [ Dodano: Sro 12 Gru, 12 18:42 ]
                                    dd
                                    DANIEL

                                    Komentarz

                                    • ccLot
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 334

                                      #19
                                      Jeśli masz AGU to wstawiasz opornik i nie będzie sypało błędami.
                                      Zrób zdjęcia środka silnika z opisów nie czaje o co chodzi.
                                      Pamiętaj o podpięciu DV bezpośrednio do kolektora.
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                                      Komentarz

                                      • DANIEL2244
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 11

                                        #20
                                        Juz mówie o co chodzi mam silnik o rok starszego modelu AGU ale cały osprzet jest z mojego orginalnego AUM a w AGU nie było otworu w głowicy do egr a mocowanie było. zamieszcze zdjecie jak to wygląda

                                        [ Dodano: Czw 13 Gru, 12 16:53 ]
                                        nie moge cos zdjecia wstawic jak to sie robi?

                                        [ Dodano: Czw 13 Gru, 12 16:57 ]
                                        [img]http://[/img]juhk
                                        DANIEL

                                        Komentarz

                                        • ccLot
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 334

                                          #21
                                          Coś kolega chyba pokręcił. W AUM i AGU system SAI jest identyczny więc musi być dziura na montaż zaworu kombinowanego, tak to wygląda z przejrzenia na szybko ETKI.

                                          Pozdrawiam
                                          Daj zdjęcia koniecznie, pewnie wstawiasz za duże obrazki dlatego nie chcą się załadować.
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                                          Komentarz

                                          • Le-Ce
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1313
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            #22
                                            ccLot,


                                            mam AGU i nie mam pompy
                                            Moja ADELA

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                                            i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                                            Komentarz

                                            • ccLot
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 334

                                              #23
                                              No faktycznie w AGU nie ma SAI :bow
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                                              Komentarz

                                              • richi9
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 427

                                                #24
                                                Kolego walcze ze zgraniem wsadu z ECU uff ... narazie wiem że silniki na 2 sondach mają plik 29F800. mam nadzieje że jutro zgaram ... dziś bateria juz padła i ma mnie w d...

                                                Komentarz

                                                • DANIEL2244
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 11

                                                  #25
                                                  O to one jednak za duże dawałem
                                                  zobacz sam ze niema otworu w głowicy
                                                  Załączone pliki
                                                  DANIEL

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...