1.6 BSE + LPG kontrolka spalin -żółty silniczek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • agrala
    Rider
    • 2011
    • 397

    #26
    Zamieszczone przez paulob1
    jedyna pompa jaka jest pod maską to pompa powietrza wtórnego, której prawdopodobnie nie wpiął, jak piszesz.
    Działą ona przez pierwsze 30-40 sekund po odpaleniu i ma za zadanie szybsze podgrzanie sondy lambda do temperatury pracy poprzez wtórny obieg powietrza(już ogrzanego).
    Pompa ta ma za zadanie doprowadzić dodatkowe powietrze do układu wydechowego w celu poprawy emisji spalin. Gdy silnik jest zimny to sonda nie działa (odczyty z niej nie sa brane pod uwagę) póki nie osiągnie odpowiedniej temperatury i wtedy własnie jest podawane powietrze przez tą pompę.
    Po to w sondzie jest grzałka żeby szybciej się nagrzewałą.
    Odpięcie wtyczki od tej pompy nic nie zmieni w pracy silnika ani nie powinien wyskoczyc żaden błąd w sterowniku silnika - co innego przy wyciągnięciu przekaźnika od tej pompy.
    Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
    Emulator czujnika poziomu oleju G266
    Napraw sterowników AIRBAG

    Komentarz

    • jacekzat1
      Drive
      • 2011
      • 87
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #27
      Dzięki za odpowiedź Paulob1. Czy niepodpięta pompa powietrza wtórnego mogła być przyczyną złej pracy sondy lambda? Widziałem w komputerze, że pokazywała 25% i nie można było nad nią zapanować, a po podłączeniu pompy wskazania ustabilizowały się w okolicy zera. Poza tym samochód naprawdę lepiej reaguje na pedał gazu i nie szarpie przy zmianie biegów.
      Wczoraj podjechałem do innego ASO niż to, w którym kupiłem samochód. Usłyszałem, że przewody są za długie między filtrem a wtryskiwaczami, że powinien być dodatkowy czujnik temperatury wody dla sterownika instalacji gazowej. Zastanawiam się co z tym zrobić. Swojego Toura posiadam od niespełna 3 tygodni.
      Jeżeli ta pompka działa tylko przy uruchamianiu silnika to pewnie mogę się spodziewać kolejnych "check engine".

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #28
        Jeśli chodzi o temat pompy obiegu wtórnego powietrza, to temat dość dobrze opisali tutaj:



        Jeśli chodzi o czujnik temperatury wody dla LPG, to u mnie znajduje się on na przewodzie chłodziwa idącym od reduktora, mniej więcej tuż przy filtrze fazy lotnej(tym dużym baryłkowatym). Jest on podpięty(czujnik) do kompa LPG, sprawdzałem to programem od Landi. Jeśli masz auto na gwarancji, a tak z tego wynika, to jedź do ASO i niech ten czujnik założą. Można skonfigurować tak LandiRenzo, że pobiera sygnał z czujnika temperatury dla benzyny, ale to nie jest najlepszy pomysł i pewnie tak u Ciebie zrobili, ponieważ temperatura wody na termostacie może być o kilka stopni wyższa niż temp. na reduktorze LPG, a właściwie tuż za nim, gdzie jest(a właściwie powinien być) czujnik temperatury.

        [ Dodano: Wto 19 Kwi, 11 11:33 ]
        Prawdopodobnie masz ustawioną opcję "Użyj temperatury silnika" w oknie programu jak niżej:

        [ Dodano: Wto 19 Kwi, 11 11:34 ]
        A powinien być czujnik typu 4k7, czyli taki, który przy temp. 20 stpni Celsjusza ma rezystancję około 4,7 kilooma.
        Załączone pliki

        Komentarz

        • jacekzat1
          Drive
          • 2011
          • 87
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          Dzwoniłem do warsztatu przy salonie, gdzie kupiłem samochód. Pan z serwisu twierdzi, że robią wszystko jak należy czyli czujnik powinien być. Niestety nie znam się na samochodach. Ale jeżeli wczoraj miałem komputer podpięty do sterownika instalacji to człowiek, który się zna wystarczy, że zajrzy pod zakładkę jak w poście powyżej i już wszystko wie.
          Co do wtyczki od pompy recyrkulacji spalin to usłyszałem, że tak to mogło już z fabryki przyjechać :shock: .
          Skontaktuję się jeszcze z LandiRenzo w kwestii zaleceń montażu instalacji gazowej, bo w sumie na stronie skody dodatkowy czujnik temperatury jest opcjonalny.

          Komentarz

          • paulob1
            Rider
            • 2008
            • 470
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Ten czujnik wygląda tak jak na stronce poniżej:



            Patrz czujnik temperatury.
            To ten element mosiężny z kabelkiem i złączką.
            W zasadzie to widać tylko środek, bo króćce są zasunięte wężami na opaskach.

            Komentarz

            • jacekzat1
              Drive
              • 2011
              • 87
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              To znowu ja .
              Dostałem odpowiedź z LandiRenzo. Odpowiedź jest dla mnie jednoznaczna. W mojej instalacji powinien być zamontowany dodatkowy czujnik temperatury, mapa wtrysków jest do tego przygotowana.
              Może ktoś mi pomoże, czy na protokole montażu instalacji LPG w części dotyczącej komory silnika powinien być wyszczególniony zamontowany czujnik temperatury? U mnie jest:
              Reduktor OMEGAS IG1
              Elektrozawór gazowy Med
              Elektrowtryskiwacze RG1
              Filtr Med
              Elektroniczna jednostka sterująca OMEGAS

              Komentarz

              • paulob1
                Rider
                • 2008
                • 470
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Hej.
                Na moim protokole- a montowałem LPG do nowego auta w salonie ASO- nie ma wyszczególnionego czujnika temperatury.
                Jeśli to w czymś pomoże, to mogę jedynie zrobić fotkę pod maską tego czujnika i podać Ci namiary na ASO które tą instalację montowało we wrześniu 2008 roku.

                [ Dodano: Sro 20 Kwi, 11 14:46 ]
                Moim skromnym zdanie powinieneś złożyć pisemną reklamację do ASO, a jeśli to nie pomoże, zaatakować SAP w Poznaniu. To na ogół pomaga.Możesz też spróbować znaleźć kogoś z Twojej okolicy(miejscowości) ,kto ma taki sam samochód z czujnikiem i zażądać założenia tego czujnika.

                Komentarz

                • jacekzat1
                  Drive
                  • 2011
                  • 87
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  Dziękuję za odpowiedzi. Mam już odpowiedź z SAP. Po krótce: jedź Pan tam gdzie Panu gaz montowali, czujnik musi być. Zaglądałem pod maskę, ale poddałem się. Nie wiem gdzie szukać.

                  Komentarz

                  • paulob1
                    Rider
                    • 2008
                    • 470
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    Zerknij pod maską na reduktor LPG. Odchodzą od niego 2 węże wodne. Na jednym z nich powinien być czujnik z odchodzącym pod kątem prostym kabelkiem sygnałowym(cieniutkim- powinien być w peszlu).Jedni montują go przed reduktorem, inni po. Jeśli czujnika nie ma, to każ sobie założyć po reduktorze(bliżej wtryskiwaczy), bo ta temperatura będzie bliższa temperaturze gazu, gdyż temp. LPG zawsze będzie kilka stopni niższa niż temp. chłodziwa które go nagrzewa, a reduktor odbiera ciepło. Zrobiłbym fotkę, ale już się ciemno robi. Daj znać to jutro pyknę z rana przed jazdą.

                    Komentarz

                    • jacekzat1
                      Drive
                      • 2011
                      • 87
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #35
                      "wymacałem" reduktor w okolicy akumulatora. Faktycznie jest podłączony dwoma trójnikami do układu chłodniczego, jednak czujnika tam nie znalazłem. Jedynie na samym reduktorze jest podpięta wtyczka ale stawiam na czujnik ciśnienia w tym wypadku.

                      [ Dodano: Pon 13 Cze, 11 00:13 ]
                      Odświeżam.
                      -Uzyskałem info z Landi Renzo, że czujnik musi być.
                      -SAP odpowiedziało, że czujnik musi być.
                      -ASO na mojego maila odpowiedziało, że nie musi być czujnika.
                      Przesłałem odpowiedź ASO do SAP, po tygodniu zadzwonił do mnie pan z SAP, pytając czy kierownik serwisu ASO umówił się ze mną na montaż czujnika. Czujnik już mam zamontoany.
                      Dodatkowo pojechałem do gazownika poleconego przez LR (Wimar Modlińska), gdzie dostałem nową mapę wtrysków (stara była ponoć od innego silnika) + regulacja instalacji.
                      Przejechałem już 3k km i spokój .

                      Komentarz

                      • tomekjmopl
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1187
                        • Opel
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez tomekjmopl
                        Niesamowite historie koledzy przeżywacie z Waszymi instalacjami - ja LR upalam od 50000 km (montaż 2007 rok) i check nie zapalił mi się ani razu !!! - tankowanie głównie shell/bp, okazjonalnie statoil i orlen. Wg mnie głównym powodem tego typu przygód jest fachowość montażu (a raczej jej brak)
                        No moi mili - muszę odszczekać to co powyżej napisałem w kwietniu 2011r. :? - dziś jadąc do roboty po raz pierwszy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka spalin (tzw. check engine) - silnik pracuje normalnie zarówno na gazie, jak i na benzynie - na gazie mam przejechane 60000km. Tankuję cały czas na tej samej stacji - BP.
                        Teraz zachodzę w głowę co to może być i jakie koszta, kurza stopa ...

                        Komentarz

                        Pracuję...