1.6 BSE + LPG kontrolka spalin -żółty silniczek

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drago555
    Classic
    • 2012
    • 6

    1.6 BSE + LPG kontrolka spalin -żółty silniczek

    Poprzedni samochód zaczął korodowac właśnie w miejscach fabrycznie wskazanych do podnoszenia fabrycznym lewarkiem.
    Teraz po kupnie nowego OTII kupiłem tzw. żabę za 60PLN i podnoszę, jak koledzy pod wahaczami z nakładką gumową na żabę i jest bardzo bezpiecznie.
  • michal10381
    Drive
    • 2011
    • 69
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    1.6 BSE + LPG kontrolka spalin -żółty silniczek

    Witam serdecznie.
    Chciałbym napisać że jestem nowym szczęśliwym posiadaczem Oktasi ale...
    po 300 km zapaliła sie kontrolka i udałem sie do serwisu na diagnoze. Nowa membrana w parowniku jest nie wyrobiona i "sie zapaliło" .Dostałem również nadzieje na przejechanie kolejnych 300 - i po tym okresie pewnie znów sie zapali....ale zapaliła sie dużo wczesniej niestety.
    Szukałem rozwiazania w necie ale nie znalazłem w tej konfiguracji motoru z gazem.
    Gaz i paliwo z renomowanej stacji.
    Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii
    Za dwa dni mam umówioną wizyte i opisze co ASO tym razem zdiagnozowało
    Instalacja dedykowana LR.
    pozdrawiam

    Komentarz

    • oolsztyniak
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6647
      • Superb II combi (3T5)
      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

      #3
      wg mnie silnik dostał kiepką mieszanke i stąd "czek"
      kiedyś jak miałem auto z gazem po zatankowaniu na gównianej stacji odrazu zapalał się"czek" , czy wypaleniu gazu do zera i ponownym zatankowaniu "czek" gasł. może wyzerujesz butle i zatankujesz na innej stacji? może pomoże.
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz

      • michal10381
        Drive
        • 2011
        • 69
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        pierwszy gaz był tankowany na bp.około 15l.wyjezdziłem go do końca chcą sie przekonać jak zadziała powiadomienie i przejście na paliwo.wszystko sprawnie zadziałało.zalałem 40l na statoil no i sie zaczęło.w aso twwierdza iz pomiedzy tymi stacjami nie ma różnicy.pierwszy raz zapaliło sie po około 50km na nwym gazie.regulacja w aso.około 50km przejechane i znów sie świeci.dodam iż wskazówka obrotomierza nie przekracza 3tys podczas docierania jesli to może mieć jakiś wpływ na "przedmuchanie"

        Komentarz

        • oolsztyniak
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6647
          • Superb II combi (3T5)
          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

          #5
          U mnie po tankowaniu na statoilu w 5 przypadkach na 10 zapalał się "czek"
          Nie wiem czym to było spowodowane. Po tankowaniu na orlenie problemu nie było.
          Gaziarze powiedzili mi , że jest kiepska mieszanka i dlatego się zapala.
          Zmieniłem stacje i było ok.
          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

          Komentarz

          • piter-wroc
            Drive
            • 2011
            • 99

            #6
            Miałem ten sam problem w swojej Skodzie Tour. Takie same objawy były u mnie też po przejechaniu pierwszych 200 km, powiem ci tylko tyle że cisną kit jeśli mówią że membrana, ze złe paliwo się tankuje (gaz), za wysokie obroty silnika itp. napisałem emila do LR polska i powiedzieli ze maja nową mapę wtrysków gazu czy coś takiego i ze rozesłali po salonach i ma pomóc. Dwa razy się z serwisem pałowałem ale po ostatnim razie a byłem w marcu i wgraniu tej nowej mapy wszystko jest ok. Reasumując założyć instalacje to może i umieją ale wyregulowanie to dla nich czeski film. Ja osobiscie każdy następny problem zamierzam rozwiązać w normalnym zakładzie gazowniczym gdzie się na tym znają.
            p.s. co by się nie stało z autem serwis zawsze będzie twierdził ze to właściciel jest winny.
            O2 Kombi Tour

            O2 Tour Rosso Brunello

            Komentarz

            • michal10381
              Drive
              • 2011
              • 69
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              oczywiście dopytam sie w aso o te nową mape wtrysków. rozumiem iż check sam sie zapala i sam sie wyłączy po zmianie gazu. co Panowie o tym wiecie???

              Komentarz

              • hemig
                Classic
                • 2009
                • 21

                #8
                Zamieszczone przez michal10381
                oczywiście dopytam sie w aso o te nową mape wtrysków. rozumiem iż check sam sie zapala i sam sie wyłączy po zmianie gazu. co Panowie o tym wiecie???
                U mnie właśnie tak było. Raz tylko się skusiłem na zatankowanie na przydrożnej stacji " no name" i po przejechaniu kilku kilometrów zapalił się check. Po wyjechaniu tego ustrojstwa i ponownym zatankowaniu na BP check zgasł sam.

                Komentarz

                • KonKor
                  Drive
                  • 2008
                  • 90

                  #9
                  Hej,

                  Ja miałem ten problem przez prawie 20kkm. Często zapalał się check a ja jechałem na ustawianie instalacji w salonie. Czasami nawet nie zdążyłem do domu dojechać po takiej wizycie (20km) a już chceck się palił :wink: Tankowałem na Orlenie, Bliskiej oraz BP. Z tych trzech na BP tyło najlepiej, bo rzadko check się pojawiał.

                  Gdzieś około grudnia zatankowałem na nowej stacji (jakaś prywatna "Twoja Stacja" czy coś takiego). Od tamtej pory tankuję praktycznie tylko tam i nie zapalił się check ani razu. ZERO. wcześniej nie było zbiornika bez checka choćby chwilowego. Szukaj dobrego gazu w okolicy, taka jest moja rada. Na jednym z Orlenów na któym tankowałem wcześniej (check po każdym tankowaniu i przejechaniu kilometra) teraz był remont gazowni całej i nagle się jakość gazu poprawiła. Zatankowałem tam ze 3 razy i jest OK...

                  Pozdr.!

                  Komentarz

                  • czay
                    Drive
                    • 2011
                    • 42
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Tak jak koledzy piszą, albo syfiasty gaz albo syfiaste ASO, chociaż trzeba faktycznie mieć talent, żeby spitolić LR. Chyba, że chcieli zaoszczędzić i włożyli zielone MEDy, które są za mało wydajne (starczają chyba do silników do 90 lub 100KM)

                    Komentarz

                    • tomekjmopl
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1187
                      • Opel
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez michal10381

                      Wysłany: Dzisiaj 12:32
                      Hej,

                      Ja miałem ten problem przez prawie 20kkm. Często zapalał się check a ja jechałem na ustawianie instalacji w salonie. Czasami nawet nie zdążyłem do domu dojechać po takiej wizycie (20km) a już chceck się palił :wink: Tankowałem na Orlenie, Bliskiej oraz BP. Z tych trzech na BP tyło najlepiej, bo rzadko check się pojawiał.

                      Gdzieś około grudnia zatankowałem na nowej stacji (jakaś prywatna "Twoja Stacja" czy coś takiego). Od tamtej pory tankuję praktycznie tylko tam i nie zapalił się check ani razu. ZERO. wcześniej nie było zbiornika bez checka choćby chwilowego. Szukaj dobrego gazu w okolicy, taka jest moja rada. Na jednym z Orlenów na któym tankowałem wcześniej (check po każdym tankowaniu i przejechaniu kilometra) teraz był remont gazowni całej i nagle się jakość gazu poprawiła. Zatankowałem tam ze 3 razy i jest OK...

                      Pozdr.!
                      Niesamowite historie koledzy przeżywacie z Waszymi instalacjami - ja LR upalam od 50000 km (montaż 2007 rok) i check nie zapalił mi się ani razu !!! - tankowanie głównie shell/bp, okazjonalnie statoil i orlen. Wg mnie głównym powodem tego typu przygód jest fachowość montażu (a raczej jej brak) ...

                      Komentarz

                      • czay
                        Drive
                        • 2011
                        • 42
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        U mnie dokładnie tak samo - checka jeszcze nie widziałem. W Octavii co prawda dopiero niecałe 2tys km zrobiłem, ale w golfie z takim samym silnikiem i instalacją (tylko, że z reduktorem IG1) przez 45tys też nie było problemu.
                        Ja z kolei tankuje głównie na orlenie, czasami statoil i tesco.

                        Komentarz

                        • zwolin
                          Rider
                          • 2010
                          • 656

                          #13
                          michal10381, kurrrde nie mogę, czy od posiadania LPG zanika logiczne myślenie. Jak się zapala Check, to problem jest nie w lampce, tylko w nieprawidłowej mieszance (na 90% za ubogiej). Gdyby taka mieszanka była "zdrowa" dla silnika, to by się Check nie zapalał. Jeżdżenie na nieprawidłowej (zwłaszcza zbyt ubogiej ) mieszance to jeden z pewniejszych sposobów na rozp..... silnika.
                          Po to masz sekwencję, żeby sterownik mógł regulować skład mieszanki (ilość gazu). Jak nie reguluje, to ASO ma zrobić tak, żeby regulował, a nie pier... o jeżdżeniu aż się skończy. Jak po drodze zrąbie Ci się silnik, to Ci powiedzą, że to dlatego, że jeździłeś na nieprawidłowej mieszance.
                          Po to koledzy przepłacacie za fabryczną instalację, żeby prawidłowo działała. Jak będziecie tak łykać ściemy ASO, to za chwilę będziecie płakać, że nowy, a olej bierze itp...
                          Właśnie dlatego nie mam gazu. Zdrowszy jestem
                          Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                          O II Tour Combi 1.6
                          Mitsu Carisma 4G93 GDI

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Jak to czytam o wysypie za miesiac-dwa nowych Tourow z LPG, to sie dopiero zacznie na forum, bo serwisy nie beda sobie z tymi instalacjami radzic.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • zwolin
                              Rider
                              • 2010
                              • 656

                              #15
                              Maicroft, najgorsze jest (moim zdaniem) to, że ludzie bagatelizują sygnalizację nieprawidłowego składu spalin (tym bardziej, że ASO wmawia im głupoty, że zły gaz itp..), a potem zostaną z ręką w nocniku, jak silnik z przebiegiem 50kkm będzie wyglądał od środka, jakby 500 przejechał.
                              Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
                              O II Tour Combi 1.6
                              Mitsu Carisma 4G93 GDI

                              Komentarz

                              • czay
                                Drive
                                • 2011
                                • 42
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                No bo nie wiedzieć czemu (kasa?) ASO zakłada te instalacje. Dealerzy niektórych marek, co wyrażają zgodę na montaż LPG zlecają montaż zakładom, które mają pojęcie o tym co robią a same dorzucają sobie około 1000-1500 zł do ceny, jaką bierze taki zakład.
                                Ciekawy jestem, czy te instalacje ASO Skody stroi na hamowni albo podczas jazdy

                                Komentarz

                                • KonKor
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 90

                                  #17
                                  Wszystko prawda, tylko w moim przypadku nie było to takie oczywiste. Regulację za pierwszym i drugim razem zrobiło mi ASO ale check się zapalał. Tankowałem na stacji Orlenowskiej, na Bliskiej i na BP. Takie miałem najbliżej. NIe wierzyłem w złą jakość gazu, bo to przecież "Orlen" i "BP"...

                                  Po liku regulacjach w ASO, za moją instalację wziął się serwisant zciągnięty z Landi Lorenzo i niewiele to dało. Wszystko zmieniło się po zatankowaniu na innej stacji i kropka. Później testowo zatankowałem na tym gównianym Orlenie co wcześniej i oczywiście check od razu się zapalił. Na Orlenie po drugiej stronie drogi, gdzie był robiony remont tak jak pisałem wcześniej nie ma żadnego problemu i jestem teraz za każdym razem pewien że będzie ok.

                                  Więc jeśli ktoś nie doświadczył naprawdę gównianego gazu to niech się nie wypowiada. Bo jeśli instalacja na stacji ma 10 czy kilkanaście lat to musi to mieć wpływ na jakość gazu... Pomijając to że po jednej stronie drogi tanktuję do pełna 42-44 litry (stara instalacja) a po drugiej 38-40 litrów (nowa instalacja). Obie stacje Orlenu...

                                  Pozdr!

                                  Komentarz

                                  • oolsztyniak
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 6647
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez KonKor
                                    42-44 litry (stara instalacja) a po drugiej 38-40 litrów (nowa instalacja).
                                    a to w zależności od ciśnienia na dystrybutorze.
                                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                    Komentarz

                                    • michal10381
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 69
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      sie narobiło.... a wracając do tematu to
                                      aso wprowadziło lub zmieniło mape wtrysków i wszystko działa.

                                      pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • jacekzat1
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 87
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        cztery tankowania gazu, orlen, shell i kontrolka się zapala . w przyszłym tygodniu będzie wgrana nowa mapa wtrysków. zobaczymy. ciekawe, że na orlenie do pustego baku wlali mi 36-38l gazu a na shellu 30-33l.

                                        Komentarz

                                        • paulob1
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 470
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Panowie, problem jest połowiczny... ASO nie potrafią dobrze wyregulować instalacji i co w tym najśmieszniejsze- wgrywają mapy losowo, tzn. a nóż, widelec się przyjmie. Tak było w moim przypadku, ale po 2gim wgraniu problem całkowicie ustąpił. Zresztą mapkę to mogę w razie czego samodzielnie podmienić i ewentualnie sprawdzić błędy systemu LPG(program w necie już śmiga od kilku lat, a kabel jest za grosze na aledrogo.Złączka diagnostyczna jest tuż przy akumulatorze deko schowana, ale idzie ją odnaleźć).
                                          Druga sprawa to ciulowy gaz na stacjach.
                                          Nie wiem, jak w innych regionach, ale w małopolsce ewidentnie najgorszy mają Shell i Orlen plus do tego prawie wszystkie "krzakowe" stacje(jeżdżę na LPG od 1998 roku- stąd ta wiedza). Zdecydowanie polecam BP.
                                          A codo ASO, to mają w salonie jednego gościa ,który sam nie wie czy się na tym zna (na ustawianiu- bo włącza automapowanie i przejedzie się kawałek noi myśli chłop że wszystko jest ok), a tu wiedza potrzebna, bo założyć instalkę to może i umie, ale co z tego jak nie wie co to jest zubożenie przy cut off i silnik gaśnie ludziom przy hamowaniu na luzie. Tyle w temacie z moich spostrzeżeń. Reszta gdzieś śmiga po forum bo opisywałem tę tematykę jakiś czas temu. 8)

                                          Komentarz

                                          • agrala
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 397

                                            #22
                                            Ludzie co wy za głupoty piszecie?
                                            Jakie wgrywanie map?
                                            Pomyślcie trochę, każdy silnik jest inny i mapę ustawia się pod dane auto - to tak samo jak z chipowaniem diesela, do każdego podchodzi się indywidualnie, spróbujcie wgrać ten sam program z chipowanego diesela do fabryki.
                                            Piszecie o mapach a połóowa z was nawet nie wiec co to są mapy.

                                            Paulob1 jakie zubożenie przy cut off - w sekwencji nie ma czegoś takiego.
                                            Jak ktoś che do 2 generacji LPG wgrywać mapy to gratuluje.
                                            Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                                            Emulator czujnika poziomu oleju G266
                                            Napraw sterowników AIRBAG

                                            Komentarz

                                            • paulob1
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 470
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              agrala, pragnę Cię uświadomić ,iż albo nie znasz programu Landirenzo 4.3.2 albo masz go w niepełnej wersji. Zerknij sobie na zrzuty ekranu poniżej.
                                              A co dowersji LPG to chyba wiem co mam w aucie, więc nie uświadamiaj mnie jaką mam instalację,ok?
                                              Jesli chodzi o mapy to już to opisywałem w innym wątku, i również to, że Skoda ma 5 lub 6 różnych map zrobionych na hamowni w firmie LndiRenzo Polska dla silników BSE i BFQ i wgrywa je losowo, bo niestety tak się na tym znają jak świnia na gwiazdach.Sam to przechodziłem, to wiem, ale to poza tematem, tylko dla Twej świadomości,że nie do końca masz rację.

                                              [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 12:28 ]
                                              Przy zubożeniu przy cut off ustawia się obroty przy których jest dodatkowa dawka LPG po to by silnik nie wpadał w obroty poniżej 600 rpm przy hamowaniu na luzie itp.Można ustawić dawkę i obroty od których funkcja jest aktywna.Ot cała filozofia.

                                              [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 12:39 ]
                                              Zrzuty zrobione z samego alptopa, bo nie chciało mi się iść do auta i podłączać do instalki, stąd w niektórych pozycjach jest b.d.(brak danych).

                                              [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 12:40 ]
                                              laptopa(sorki za klawiaturówkę)
                                              Załączone pliki

                                              Komentarz

                                              • jacekzat1
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 87
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Witam
                                                Udało się prawdopodobnie wyeliminować problem z pomarańczową kontrolką. Po zainstalowaniu gazu, gaziarz zapomniał wpiąć wtyczkę od jakiejś pompy :shock: i sonda lambda głupiała, tzn pokazywała co mogła pokazywać a wszystko źle działało
                                                Teraz mam wrażenie, że silnik lepiej wchodzi na obroty, i nie szarpie już przy zmianie biegów.
                                                A mapy? po dzisiejszym dniu mam wrażenie, że nie warto ich zmieniać tylko niech fachowiec się tym zajmie. Kilka punktów pracy zmienić wystarczy. U mnie nie trzeba było nic zmieniać. Jak wszystko będzie OK to śmiało polecę ten warsztat.

                                                Komentarz

                                                • paulob1
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 470
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  #25
                                                  jacekzat1, jedyna pompa jaka jest pod maską to pompa powietrza wtórnego, której prawdopodobnie nie wpiął, jak piszesz.
                                                  Działą ona przez pierwsze 30-40 sekund po odpaleniu i ma za zadanie szybsze podgrzanie sondy lambda do temperatury pracy poprzez wtórny obieg powietrza(już ogrzanego).Masz rację co do zmian map. To nie ma sensu. Niestety fachowcy z ASO jeszcze o tym nie wiedzą.

                                                  [ Dodano: Wto 19 Kwi, 11 08:09 ]
                                                  Miałem na myśli pompę elektryczną ,jaka jest pod maską :wink:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...