Przegladalem forum dosyc wnikliwie i niestety nie udalo mi sie znalezc jednoznacznej odpowiedzi na moj problem.
Otoz kupilem Octavie II 1.9 TDI (2005) jakis czas temu i od poczatku mam problem ze wskazowka poziomu paliwa.
Bez wyraznej reguly wskazowka ta po prostu opada na zero. Czasem jest tak ze zaraz po uruchomieniu auta i przejechaniu kilku metrow a czasem robie 30 km i jest ok. Gdy wskazowka opadnie nigdy nie podnosi sie sama (wymagane ponowne uruchomienie samochodu)
Chcialbym dodac ze jest to jedyny wskaznik na zegarach z ktorym mam taki problem (cala reszta jest OK)
Czy ktos z forumowiczow mial identyczny problem? Jaka byla przyczyna?
ziolklu_BKS, postawiłbym na czujnik poziomu w baku. Najlepiej podłączyć VAG-a i sprawdzić w blokach pomiarowych Instruments jaka jest rezystancja czujnika. Będzie wtedy widać, czy to jego wina.
kowal2002 dzieki za info. Niestety mieszkam poza RP i nie mam mozliwosci podlaczenie pod VAG (tzn musialbym na serwis jechac). Z tego co wiem to czujnik w baku jest razem z pompka paliwa. Mysle nad kupnem i wymiana tego elementu samodzielnie.
Czytajac forum znalazlem informacje ze moze to tez byc problem z zegarami lecz z tego co wiem bylo to czesciej w O1. Czy ktos z forumowicz mial problem z zegarami w O2?
ziolklu_BKS, jakoś nie kojarzę, żeby ktoś miał problem w OII z opadającymi wskazówkami. Do pompki możesz zajrzeć sam. Dostęp do niej jest pod siedziskiem kanapy tylnej. Pod tapicerką jest taki okrągły ( ok. 20 cm śr. ) dekielek a pod nim bak i pompa+czujnik poziomu. Trzeba tylko pamiętać, że po zdjęciu wężyków może z nich polecieć trochę paliwa. No i po robocie trzeba kilka razy przekręcić kluczyk bez odpalania, żeby pompa dobiła trochę paliwa i przepchnęła ew. pęcherzyki powietrza.
ziolklu_BKS, pompa do Ciebie powinna być 1K0 919 050 Q, ale powinien być też dostępny sam czujnik poziomu o numerze 1K0 919 673 P. Koszt czujnika to ok. 70 Euro a pompy prawie 200 E więc warto poszukać. Ale podjedź do serwisu i niech sprawdzą po VIN czy te numery się zgadzają.
Witam ,mam taki sam problem ze wskaźnikiem opada bez reguły , błąd był że zwarcie do masy bodajże, więc zmieniłem cały kosz na używany i nadal jest to samo, podnosi sie dopiero po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu ale nie zawsze , pacjent to O2 2005r 1.6 mpi
update :
Nie stykało coś w liczniku lub na kostce z tyłu licznika, jak przyciskałem licznik to się naprawiało, wyjąłem licznik obejrzałem go poruszałem kablami , pościskałem licznik i jak na razie wszystko jest ok.
Komentarz