[O2] 18' calowe koła - jaka przyczyna huczenia/buczenia ?
Witam 8)
Wczoraj, mój znajomy wulkanizator założył mi moje nowe 18'calowe buty (8x18 Et35 model Audi RS6 C5 + 225/40 92Y Pirelli PZero). Szkodnik pięknie się prezentuje, o wiele lepiej niż na 17' Ori/Pegasusach.
Chcę się dowiedzieć co może być przyczyną huczenia/buczenia?. Felgi są proste. Opony nie ząbkowane. Zawieszenie w stanie 6+ ( na Pegasusach i oponach Pirelli PZero Rosso nic się huczało ).
Dodam jeszcze, że przy zwalnianiu (40/20kmh) opony najbardziej huczą (naprawdę głośno). Przy zwiększaniu prędkości (40/60/80 kmh) jest ciszej przynajmniej o 20%.
[b]Czy to wina twardych opon ? Czy szerokich felg ?
* CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
* AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"
Według mnie przyczyna leży w oponach. Albo są bardzo twarde jak np. BRIDGESTONE albo wiek tych opon już nie daje rady.
Rozumiem że to nie są nowe opony??
Jakie to opony i jaki DOT??
Octavia2Limited, jak się przesiadałem z zimówek UG7 205/16 na 225/17 Potenza S001 to byłem 100% przekonany, że będzie ciszej ( w końcu zimówki kierunkowe czyli teoretycznie najgłośniejsze a S001 to praktycznie 4 proste paski ). Bardzo się zdziwiłem po zmianie, bo na S001 jest dużo, dużo głośniej ( huczą )...
Re: 18' calowe koła - jaka przyczyna huczenia/buczenia ?
Zamieszczone przez Octavia2Limited
Witam 8)
Wczoraj, mój znajomy wulkanizator założył mi moje nowe 18'calowe buty (8x18 Et35 model Audi RS6 C5 + 225/40 92Y Pirelli PZero). Szkodnik pięknie się prezentuje, o wiele lepiej niż na 17' Ori/Pegasusach.
Chcę się dowiedzieć co może być przyczyną huczenia/buczenia?. Felgi są proste. Opony nie ząbkowane. Zawieszenie w stanie 6+ ( na Pegasusach i oponach Pirelli PZero Rosso nic się huczało ).
Dodam jeszcze, że przy zwalnianiu (40/20kmh) opony najbardziej huczą (naprawdę głośno). Przy zwiększaniu prędkości (40/60/80 kmh) jest ciszej przynajmniej o 20%.
[b]Czy to wina twardych opon ? Czy szerokich felg ?
Słuchaj ja to samo miałem w stilo, u kolegi te same opony zachowywały się cicho ale on kupił nówki sztuki, a ja używki w super stanie, po oponie nie byo tego widać ale okazało się że opona była minimalnie zząbkowana, przez złą ustawioną zbieżność u poprzedniego własciciela opon, bo u ciebie wykluczam złą zbiezność ?? na pegasusach było ok?? może warto sprawdzic na wszelki wypadek zbiezność może gdzieś na dziurze minimalnie sie rozjechała? a przy mniejszych kołach tak tego nie czuć jak przy 18"
Octavia2Limited, problem najprawdopodobniej polega na tym że są to typowo sportowe opony i skonstruowane sa one z myślą o osiągach a nie o komforcie. nie zakładałem nigdy tego bieżnika i dlatego piszę najprawdopodobniej/ moge sie zorientować po świętach jakbyś chciał/, być może w autach wysokiej klasy do jakich jest ona przeznaczona nie słychać jej tak bardzo ze względu na o wiele wyższy stopień wygłuszenia tych aut. niestety O2 to masakra jeżeli chodzi o wygłuszenie i hałasy przenoszące się z kół :evil: /jest to , zresztą , jedyna przyczyna przez którą nie kupię więcej octavii/. a kto Ci polecił te opony tak w zasadzie ?
Maru 123, no ciekawi mnie ten bieżnik , jest to nowy michelin i wygląda bardzo fajnie. założyłem je jednemu klientowi parę dni temu , gość robi 40 tyś przez sezon to na jesieni bedę mógł się wypowiedzieć. ale jeżeli hałas pojawił Ci się nagle to tak jak napisał fernando pewnie to będzie łożysko , masz założone duże koła i jest to wieksze obciążenie dla układu jezdnego. dla pocieszenia powiem Ci że w a5 na 18 dwa przednie łożyska poleciały po 120 tyś. na raz prawie :diabelski_usmiech . chyba że okaże się że opony nagle trafia szlag i wybija je , co też jest możliwe.
leszekmw, tylko dla tego nie kupisz więcej octavii że opony bardziej słychać? :shock: wymagający jesteś :szeroki_usmiech a tak na serio to że by tak wygłuszyć nadkola? Ciekawe jaki był by efekt?
Ostatni raz robiłem zbieżności i geometrie przed wymianą zawieszenia i obniżeniem ops:
Po świętach pojadę wszystko poustawiać do jakiegoś warsztatu.
leszekmw, myślałem dokładnie o tym samym. Dla potwierdzenia postaram się sprawdzić je w Audi A6 C5 Biturbo. Jeżeli będą ciche no to będzie wszystko jasne.
Pozostaje mi się przyzwyczaić do tego huczenia :roll: bo nie widzi mi się zmiana opon z kilku względów.
leszekmw, a kto Ci polecił te opony tak w zasadzie ?
Opony zawsze sam wybieram po wcześniejszym zapoznaniu się ofertami w danym przedziale cenowym, opiniami użytkowników i różnymi testami . Szukałem jak zawsze kompletu opon ze zgodnością; FIRMY, MODELU, DOT, ROZM, BIEŻNIKA (min.7mm), NIE NAPRAWIANYCH i NIE ZĄBKOWANYCH. W skrócie > idealnych. Do wydania przeznaczyłem kwotę 1.300zł. Moje kryteria spełniały tylko 3 komplety opon; PIRELLI PZERO w cenie 1.100zł>, DUNLOP SP SPORT 9000 1.300 zł> oraz CSC3 w cenie 1.100zł. Wybrałem Pirelli z powodu przywiązania do marki, samych dobrych opini, zwycięstwa w testach 2011>Lato>R18, ceny, stanu i dot.
Orientujecie się, czy w O2 RS na 18tce opony CSC3 są głośne?.
* CHRYSLER 300C "SRT8" 6.1 V8 HEMI (450 KM)
* AUDI A3 Sportback 3.2 V6 (250 KM) "RS3"
Octavia2Limited, jezdzę na michelinach pilot sport 3 i jakoś drastycznie ich nie słychać, w zależnosci od nawierzchni raz głosniej a raz ciszej więc ciężko coś konkretnego stwierdzić, trzeba było by przetestować kilka rodzajów opon w jednym rozmiarze i w dodatku na tym samym samochodzie
ale kolega pyta o conti, chyba że po prostu chciałeś dodać info o pilotach. założe je sobie w przyszłym roku jak się sprawdzą u klienta jeżeli chodzi o ząbkowanie /golf 6 kombi/
Octavia2Limited, to były używki ? to jednak stawiam na to że sa poząbkowane, może w niewielkim stopniu ale to czasami wystarcza , szczególnie przy takich indeksach prędkości.
ale kolega pyta o conti, chyba że po prostu chciałeś dodać info o pilotach. założe je sobie w przyszłym roku jak się sprawdzą u klienta jeżeli chodzi o ząbkowanie /golf 6 kombi/
Octavia2Limited, to były używki ? to jednak stawiam na to że sa poząbkowane, może w niewielkim stopniu ale to czasami wystarcza , szczególnie przy takich indeksach prędkości.
Komentarz