stuki w prawym kole

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arcio94_99
    Classic
    • 2012
    • 4

    stuki w prawym kole

    Panowie ostatnio trafiłem na TAKI temat na innym forum. Okazuje się że nie trzeba mieć pamięci foteli żeby lusterko opadało Jeśli dobrze rozumiem to moduł drzwi po wbiciu wstecznego obniża lustro.
  • grzegorz30
    Classic
    • 2011
    • 11

    #2
    stuki w prawym kole

    witam mam problem w octavi 1 przy skręcie w lewo słychać pojedyńczy stuk w okolicach prawego koła,elementy zawieszenia wygłądają ok gumki stabilizatora wymienione,dodam jeszcze że słychać stuk przy mocnym rozbujaniu autem ale ciężko zdjagnozować z kąd macie jakieś pomysły

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      to że gumki wyglądają ok to nie znaczy że tak jest :idea:
      może amortyzator :?:

      Komentarz

      • ahmed799
        RS
        • 2009
        • 6871
        • Ford

        #4
        przegub, łożysko amortyzatora, diagnoz moze byc wiele. U mnie stukalo i padla maglownica.

        филип
        Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

        Komentarz

        • grzegorz30
          Classic
          • 2011
          • 11

          #5
          ale czy możliwe że maglownica padła przy 90kkm
          :szeroki_usmiech

          Komentarz

          • briano
            Ambiente
            • 2011
            • 178

            #6
            Re: stuki w prawym kole

            Jeżeli stuk słychać przy robujaniu autem to przysłuchaj się na górne mocowania (łożyska) amortyzatora lub dla samego amora, wykluczam tuleje bo przy rozbujaniu autem nie było by ich słychać. Najlepiej odżałuj pare zł i podjedź na szarpaki na diagnostykę wszystko bedzie wiadomo.
            Skode już mam, musze jeszcze kupić kapelusz

            Komentarz

            • paulob1
              Rider
              • 2008
              • 470
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              grzegorz30, jeśli na diagnostyce(szarpakach) nic nie wyjdzie, to skoncentruj się na łożysku amortyzatora i maglownicy, a właściwie jej tulejce z prawej strony.
              Przebieg auta ma tu niewiele do powiedzenia. Czasem wystarczy jedna dobra dziura w drodze. Jeśli jedna osoba będzie kręcić kierą a druga chwyci za zwój sprężyny dłonią(tylko trzeba to robić powoli żeby jeden drugiemu ręki nie złamał)i da się wyczuć ten stuk na dłoni to na 99% łożysko górne amortyzatora. W takim przypadku sprężyna próbuje się nakręcać bo łożysko ma opór. Auto przy takim "kręceniu" musi stać na kołach. Jeśli na podniesionym aucie nie słychać stuku, tzn. że to łożysko amora.

              Komentarz

              • grzegorz30
                Classic
                • 2011
                • 11

                #8
                dzięki za podpowiedzi po świętach pojadę na diagnostykę i dam znać co słychać a czego nie
                ps.życzę wszystkim forumowiczom Wesołych Świąt i mokrego dyngusa.

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2326
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  panowie,jeżeli padałby magiel to byłaby nieszczelność ,simering by puszczał,prędzej jak kolega wyżej pisał luz na macpersonie,siadnięty odbój gumowy i m momencie wpadnięcia w dziurę puka po budzie,można to sprawdzić samemu unosząc koło i próbując nim ruszać góra dół ,a i przebieg sam mówi za siebie że przy amorach na pewno nie było nic robione ,różnica wysokości między nową a starą będzie z 1,5 cm, milej zabawy powodzonka :szeroki_usmiech
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • paulob1
                    Rider
                    • 2008
                    • 470
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    ROBAL_26, nie do końca z tym maglem masz rację. Miałem przypadek (już tu gdzieś opisywany) o maglu, w którym pękła tulejka w maglu- ta na końcu,powlekana teflonem, akurat z prawej strony po wizycie w niewielkim rowie.Maglownica była nadal szczelna, ale tłukła się okrutnie, szczególnie przy skręcie w prawo. Mechanik stwierdził, że listwa zębata ma luz na tej tulei i się kosi powodując stuki,ale to taka mała dygresja od tematu...

                    Komentarz

                    • roLLo
                      L&K
                      • 2008
                      • 1063
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      U mnie przy skręcie też był stuk ale przy bujaniu cisza. Okazało się że ostatnie zwojenie sprężyny amortyzatora pękło i trzeba było wymienić 2 sprężyny.

                      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2326
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        paulob1, przy takim przebiegu to raczej mało możliwe,ja od nowości dopiero teraz padł magiel i to uszczelniacz a nie tulejka i ja mam już ponad 160 tysi nalatane, a czy jest owa tulejka uszkodzona można sprawdzić podnosząc jedną stronę,zdjąć koło i jak drążek jest na maxa wypchnięty złapać za niego i delikatnie ruszając nim idzie wyczuć luz,z drugą stroną zrobić tak samo i już powinno być wszystko jasne.będzie brudno ale trudno. :szeroki_usmiech
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        • adamoskii
                          Classic
                          • 2011
                          • 3

                          #13
                          u mnie tez dochodziły stuki przy skręcaniu i okazało sie że to sworzeń wahacza

                          Komentarz

                          • grzegorz30
                            Classic
                            • 2011
                            • 11

                            #14
                            no więc tak na szarpakach jeszcze nie byłem,zrobiłem tak jak radził paulob1 i przy krótkich szybkich ruchach kierownicą czuć delikatny ruch sprężyny,tylko nie wiem cczy normalnie jest taki luz sprężyny

                            [ Dodano: Nie 01 Maj, 11 06:43 ]
                            witam ponownie,wygląda na to że to padł odbój jak pisał kolega ROBAL_26 lub łożysko amortyzatora,na szarpakach nic nie wyszło ale gdy koło jest podniesione i prubóje się je unosić do góry(energicznie,szybkimi ruchami)da się wyczuć delikatny luz w górnej części amortyzatora,na drugiej stonie luzu niema.Dam znać jak naprawię :wink:

                            Komentarz

                            Pracuję...