Problemy z wrzuceniem jedynki i wstecznego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • falafik
    Classic
    • 2012
    • 1

    Problemy z wrzuceniem jedynki i wstecznego

    Zamieszczone przez xtremesystems
    czy ja moge zlac tego motula do jakiegos baniaczka i zalac go spowrotem latem
    pewnie tak , ale trzeba by go trochę przefiltrować i napowietrzyć.... :diabelski_usmiech
  • romek2011
    Classic
    • 2011
    • 3

    #2
    Problemy z wrzuceniem jedynki i wstecznego

    Witam

    Mam Skode Octavie Combi 1998r, 1.9TDI GLX. 66kW. Od jakiegoś czasu mam problem z wrzuceniem jedynki i wstecznego (nie zawsze, tylko przy nagrzanym silniku). W momencie wrzucania pierwszego i wstecznego biegu zgrzyta w skrzyni biegów. Chciałem zapytac co może byc powodem takiej sytuacji? Słyszałem, że może powinienem dolac oleju? Czy myślicie, że to może pomóc?

    PS szczerze mówiąc nie wiem gdzie znajduje się dokładnie korek wlewu do skrzyni biegów?

    Prosze o jakieś info

    Z góry dzięki
    Romek

    Komentarz

    • pablo_doctor
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 791

      #3
      ... pomijajac oczywiste uszkodzenie skrzyni mozesz miec do regulaczji lub wymiany ciegla "przelaczajace biegi "
      Wymiana oleju napewno nie zaszkozi a napewno bedzie milo
      2-tedy mozna spuscic olej , jesli nie masz czym wyssac przez wlew*
      1-- po za kadrem wlew oleju - wielki imbus / ni pamietam numeru.

      *UAZAJ przed odkreceniem zblokuj lewarek skrzyni biegow i nie ruszaj go do zakonczenia operacji
      Załączone pliki
      pablo_doctor

      Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

      CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

      http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

      Komentarz

      • romek2011
        Classic
        • 2011
        • 3

        #4
        Dzięki Pablo, za szybką odpowiedź i za zdjęcie. Chciałem się jeszcze dopytac czy dostęp do korka wlewu jest od góry, czy może trzeba spod dołu. Troche jestem zielony w tym temacie.

        Dzięki wielkie
        Romek

        Komentarz

        • czyzyk64
          Elegance
          • 2008
          • 866

          #5
          imbus 17 do odkrecenia korka. Do spuszczania oleju, korek jest z dolu, do wlewania , jest z boku z przodu auta .

          Komentarz

          • Tomek_dx
            Rider
            • 2008
            • 398

            #6
            romek2011, Problemem nie jest skrzynia. Piszesz że dotyczy to jedynki i wstecznego. Przeciez wtedy auto stoi w miejscu więc w skrzyni nic nie powinno się obracać jak i zgrzytać. Czy jak wrzucasz wsteczny przy wyłączonym silniku to też zgrzyta?. Więc pozostaje sprzęgło, które do końca nie rozłącza napedu i dlatego zgrzyta wsteczny który nie ma synchronizatora.
            Ja miałem podobny problem, wsteczny zgrzytał a jedynka haczyła. Po zdjęciu skrzyni okazało się że wałek z wieloklinem ze skrzyni jest cały zardzewiały i po prostu tarcza sprzęgła nie mogła się po nim swobodnie przesuwać i do końca napęd nie wysprzęglał.

            Pozostaje zrzucenie skrzyni oczyszczenie dokładne wielowypustu, nasmarowanie go smarem z dwusiarczkiem molibdenu MoS2. Przy okazji można wymienić łożysko wyciskowe (koszt niewielki) i oczyścić oraz nasmarować łapę sprzęgła.

            Dodatkowo wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi. U mnie Skoda z 2005 roku a olej był czarną breją. Potem trzeba sprawdzić siłownik sprzęgła czy nie ma wycieków, wymienić płyn hamulcowy również w obwodzie sprzęgła, wyregulować linki i mieć spokój na lata...

            Dodatkowe zdjęcia i procedurka wymiany oleju w linku poniżej. Korek wlewowy zółta strzałka, spustowy zielona
            Tomek

            Komentarz

            • romek2011
              Classic
              • 2011
              • 3

              #7
              Dzięki Tomek_dx za podpowiedzi. Zwróce uwagę na te cięgna. Będe patrzył już po świetach co to może byc. Spróbuje też dolac oleju do skrzyni.

              Jeszcze raz dzięki

              Komentarz

              • mobi65
                Rider
                • 2009
                • 291

                #8
                mialem podobne problemy , ale naprawa byla dosc prozaiczna styklo tylko nasmarowac oske zabieraka i mala regulacja na nim , moze tego pierw sprubuj szybko i tanio zanim w koszty sie wpedzisz w wymontowanie skrzyni

                Komentarz

                • Pawko
                  Drive
                  • 2009
                  • 50

                  #9
                  pablo_doctor
                  czyli dekielek nr 2 moge spokojnie odkrecić i nic tam nie wypadnie, nie przestawi sie?
                  chodzi o to ze troszke mi sie tam poci i przy okazji wymiany oleju chciałem to zasmarować
                  Pozdrawiam
                  Paweł

                  Komentarz

                  • czyzyk64
                    Elegance
                    • 2008
                    • 866

                    #10
                    Pawko, tylko jak odkrecisz, nie ruszaj dzwignią zmiany biegów

                    Komentarz

                    • Tomek_dx
                      Rider
                      • 2008
                      • 398

                      #11
                      Pawko, Przeczytaj poniższy post:


                      Opisałem w nim tak gdzieś w połowie dokładnie jak wymontować, oczyścić i jakiego silikonu użyć aby pozbyć się wycieku z tego dekielka
                      Tomek

                      Komentarz

                      • Pawko
                        Drive
                        • 2009
                        • 50

                        #12
                        I zapanowała jasność Panowie dziękuje bardzo! :kciukgora
                        Pozdrawiam
                        Paweł

                        Komentarz

                        Pracuję...