[O1] przy zapalaniu wypluwa sadze z tłumika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szeryf
    Classic
    • 2012
    • 1

    [O1] przy zapalaniu wypluwa sadze z tłumika

    kolego ja mam od roku założone takie i od tego sprzedającego i wszystko gra


    kup jak uważasz, ja bym tam kasy nie wyrzucał na darmo, spróbuj może od tych tańszych, a jak szybko padną to kup te droższe. Jak ja kupowałem rok temu to one kosztowały 25 zł, a Phillipsy były po 250 zł, dziś staniały.
  • geralth
    Classic
    • 2011
    • 3

    #2
    [O1] przy zapalaniu wypluwa sadze z tłumika

    Witam,
    jeżdżę octavia 1, 1.9 110KM i ma pewien niepokojący objaw jak zapalam na zimnym silniku to tak jak by się dławił lekko szarpnie i wypluwa z tłumika chyba sadze(czarne smoliste), zostaje widoczny ślad na betonie o średnicy ok 15cm.
    I drugie pytanko jadąc ponad 120km/h do ok 150km/h czuje drgania w samochodzie (widać jak drga siedzenie) ale powyżej 150km/h nie drga koła sprawdzałem są wywazone dobrze czy może to byc jakis element zawieszenia.

    Komentarz

    • peb
      Rider
      • 2010
      • 254
      • Roomster (5J)

      #3
      Sadze mogą być spowodowane acinającą się i brudną turbiną. Trzeba dać ją do czyszczenia i sprawdzenia. Nie czujesz że jest słabsza, gdzieś ma "dziure" tzn jak prszyspieszasz to chwilowy spadek mocy. Ale nie pomogę z drżeniem. Kiedyś na forum był już poruszany ten temacik. poszukaj dobrze.
      Wyprzedaż garażowa
      Różności od książek przez budowlankę po części moto

      https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytko...e=60&offset=60

      Większość ofert dla OCP do negocjacji :P

      Komentarz

      • 4tech
        RS
        • 2008
        • 4199
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Odnośnie drugiego pytania, to obstawiam jednak źle zrobione koła.

        U mnie, dopiero w 3 wulkanizacji profesjonalnie podeszli do tematu.
        Fakt kosztowało mnie to godzinę czasu i 60 zł, ale było warto, efekt jest 8)

        Odnośnie pierwszego, to diesel zawsze przykopci, szczególnie przy odpalaniu, ale aż tak ?
        Jaki masz przebieg i od kiedy nim jeździsz?
        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

        Komentarz

        • palioza
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 417

          #5
          Zamieszczone przez 4tech
          Odnośnie drugiego pytania, to obstawiam jednak źle zrobione koła.

          U mnie, dopiero w 3 wulkanizacji profesjonalnie podeszli do tematu.
          Fakt kosztowało mnie to godzinę czasu i 60 zł, ale było warto, efekt jest 8)

          Odnośnie pierwszego, to diesel zawsze przykopci, szczególnie przy odpalaniu, ale aż tak ?
          Jaki masz przebieg i od kiedy nim jeździsz?
          Co do kol to 99% ze do ponownego robienia, poszukaj zakladu, ktory nie tylko wywazy, ale rowniez ma maszyne, ktora sprawdzi wywazenie podczas docisku opony do rolki (niestety nie wiem, jak to sie fachowo nazywa). Dopiero to pomoglo mi w likwidacji drgan.


          Co do silnika, to nie zauwazyles zwiekszonego zuzycia oleju? Olej przez turbo moze sie dostawac do wydechu i jak odpalasz, to jest wypluwany?
          Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

          Komentarz

          • geralth
            Classic
            • 2011
            • 3

            #6
            samochód mam od 1,5 miesiąca wczesniej stał ok 1,5 roku wogóle nie był jeżdżony ma przejechane 150 tys ,olej wymieniłem i zrobiłem jakieś 4 tys km i nie zauważyłem ubytku oleju, na zimnym czy na ciepłym silniku nie kopci nadmiernie mysle ze w normie jak diesel. to co jest zauważalne to tylko ta sadza podczas odpalania po dłuższym postoju (przez noc) i rano wypluje a pozniej jak jeżdze to pali normalnie i nic nie wypluwa.

            Dzieki za rade z kołami jutro wybiore sie na ponowne wyważenie.Może ktoś zna taki zakład w krakowie

            [ Dodano: Wto 03 Maj, 11 20:06 ]
            Zamieszczone przez peb
            Sadze mogą być spowodowane acinającą się i brudną turbiną. Trzeba dać ją do czyszczenia i sprawdzenia. Nie czujesz że jest słabsza, gdzieś ma "dziure" tzn jak prszyspieszasz to chwilowy spadek mocy. Ale nie pomogę z drżeniem. Kiedyś na forum był już poruszany ten temacik. poszukaj dobrze.
            a


            Nie zauważyłem żadnej ,,Dziury" przyspiesza normalnie ,silnik też pracuje normalnie

            Komentarz

            • 4tech
              RS
              • 2008
              • 4199
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              No i to już wiemy więcej...
              Jak autko stało tyle czasu, to nie ma się co dziwić...
              Opony zmieniałeś po postoju?
              Możliwe, że oponki do wymiany, bo są "wygniecione", a sadza, no cóż...

              Ja znam na to jedyny sposób :diabelski_usmiech , czyli dobrze przedmuchać na długiej ostrej, przepalić śmieci co zalegają po kątach wydechu, wdechu, turbince i innych gadżetów :twisted:

              [ Dodano: Wto 03 Maj, 11 20:16 ]
              Tylko jedno ale, ostrożnie podejdź do tematu :!: bo jednak, jak coś ma się wysrać, to prędzej czy później i tak się wysra...

              Po prostu trochę ognia :twisted:
              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

              Komentarz

              • likoss
                Elegance
                • 2010
                • 753
                • Superb II combi (3T5)

                #8
                jesli chodzi o drzenie to jesli masz kolpaki na kolach tomoze byc to mialem kiedys tak w corsie od 120 do 140 (mniej wiecej) drżała kierownica....okazalo sie ze to lekkie odchylenia kolpakow przy tych predkosciach lapaly powietrze i to powodowalo drzenie... sciagnolem je i problem znikl....( wywazalem kola przekladalem opony, sprawdzalem przegoby i koncowki- okazalo sie ze problem bzl banalny
                powodzenia
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
                http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

                Komentarz

                • richi9
                  Rider
                  • 2011
                  • 427

                  #9
                  nie no wywalanie sadzy z wydechu to nie normalna sprawa... Ja bym go przegonił na poczatek...Potem kontrola. Ewntualnie wtryskiwacze do kontroli...Mogą lać na niskich obrotach.
                  ja miałem klekota z lat 90 i nigdy na postoju nie wywalał sadzy, nawet przy bucie tylko baka puścił...A zbierał sie lepiej niż nie jeden TDI na pompie...

                  Komentarz

                  • oolsztyniak
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 6647
                    • Superb II combi (3T5)
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    #10
                    Zmieniałeś opony po tym postoju?
                    Czy po 1,5 roku stania jeździsz na tych samych?
                    Bo jeśli tak to już wiesz czemu są drgania.

                    A co do sadzy to przegoń auto gdzieś na dobrej drodze i powinno przejśc no chyba , że po staniu coś się zastało
                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                    Komentarz

                    • geralth
                      Classic
                      • 2011
                      • 3

                      #11
                      okazało sie że zapłon był zle ustawiony. ustawienie skorygowane pali elegancko nie kopci i nic nie wypluwa :lol:

                      Komentarz

                      Pracuję...