Zapisany bład w sterowniku silnika.
Trzeba podłaczyć pod VAGa i zobaczyc jaki blad zostal zapisany.
PS. AQY to silnik benzynowy wiec nie ma kontolki swiec zarowych na liczniku.
Napisz dokladnie jaki to silnik i jak wyglada ta kontrolka.
Stawiam na to ze pomylilas kod literowy silnika i masz diesla a nie benzyne.
Nie wiedziałam co wybrac na silnikach się nie znam a raczej ich oznaczeniach. Silnik 2.0 Diesel i 140 KM. Mamy też problem z czujnikiem temp i pokazuje się kontrolka silnika czy to moze mięc wpływ. Kontrolka to sprężynka.
Tak, czujnik moze byc jednym z problemow ale raczej jest cos jeszcze skoro auto stracilo na mocy.
Bez VAGa ciezko bedzie znalezc w czym problem.
Daj nowy temat na forum ze poszukujesz kogos z okolic VAGiem zeby odczytac bledy ze sterownika silnika. Jestes kobieta wiec pewnie zaraz ktos sie znajdzie :lol:
Pozniej podasz nr bledu i opis na forum to Ci powiemy w czym problem.
Po czym wnioskujesz ze jest problem z czujnikiem temperatury?
Dlatego, że po wymianie wszystkich filtrów i płynów oraz rozrządu zaśiweciła się kontrolka silnika i podpięcie odczytano błąd czujnik temp nie wiem który ale kosztuje 400 zł bo nie ma zamiennika
[ Dodano: Sro 04 Maj, 11 09:25 ]
i czy te silniki śa jakieś felerne. Bo kupiłam 2 miesiące temu a juz mam dosc tego samochodu. I ma tylko 62 tys przejechane (niby)
Przydalby sie numer bledu.
Proponuje przeczyscic wtyczke przy czujniku - skoro przed wymiana bylo ok a po wymianie jest problem to moze ktos ruszyl wtyczka lub ja odpial.
Czy sa felerne - zawsze mozna trafic na jakis wyekspaltowany. Ten pewnie jest na pompowtryskach wiec troche kosztowny przy uszkodzeniu pompowtrysku.
Przy tym przebiegu powinno byc raczej ok jezeli nik go nie cofal.
nie wiem jaki nr błędu bo mechanik tylko pow co należy wymienić. Ten mechanik jest ok. Naprawiał nam poprzednie auto i wszytko działało sprawnie.
Ten czujnik temp pokazał się przed wymiana wszystkiego ale mechanik pow ze z tym mozna poczekac i wymienimy nastepnym razem. Czujnik poz oleju sie swieci po właczeniu 5 razy mignie bez syg dzwiękowego i w czasie jazdy się nie świeci. Mechanik pow uuuu przez tel. Juz mam dosc.
[ Dodano: Sro 04 Maj, 11 09:37 ]
ale chyba to nie pompowtryski
Czujnik temperatury powinien byc wymieniony zaraz po odczytaniu takiego bledu. Gdy ten czujnik jest uszkodzony to silnik wiecej pali, ciezej odpala.
Co do czujnika poiomu oleju to bym sie tym nie przejmowal w tej chwili - moze masz za maly poziom oleju? Poki nie pali sie czujnik cisnienia oleju to nie ma sie czym przejmowac.
Nie badz taka pesymistka - jezeli odpala i silnik nie przebiera na wolnych obrotach to nie ma sie czym przejmowac, to nie pompowtryski. Skoro byl tylko blad dotyczacy czujnika w pamieci sterownika silnika to po wymianie moze byc ok.
Tyle ze przed wymiana tego czujnika nalezalo by ko pomierzyc by byc pewnym czy jest uszkodzony.
pow bym ze nawet za duzy poziom oleju jest jak sprwadzałam.
Czujnik został zamówiony i bedzie wymieniony dzis lub jutro. A raczej nie ma pow z tym czujnikem kontrolka swiec zarowych.
Nie miała baba kłopotu to kupiła sobie auto. Prawda z tym przysłowiem
[ Dodano: Sro 04 Maj, 11 09:48 ]
jak zapaliła się kontrolak silnika to en bład wyskoczyl. potem został wykasowany i po 2 odpaleniu zas sie pokazał i zas wykasowana i potem pokazał się równiez po 2 odpaleniu
Nie wiem jak jest u Ciebie w aucie ale niektore diesle nie maja kontrolki silnika czyli CHECK ENGINE i role tej kontrolki spelnia kontorlka swiec zarowych - tzn jezeli jest jakis blad w sterowaniu silnika to zapala sie kontrolka swiec zarowych.
Proponuje odpuscic kupno czujnika temperatury. Oddac auto do elektronika - nie mowie ze Twoj mechanik sie nie zna ale jest to sprawa elektroniki i moze byc tak ze po wymianie czujnika i wydaniu na niego 400zl Twoj mechanik powie: uuuuu, przeciez jest nowy czujnik a caly czas jest blad.
Zawsze przed wymiana trzeba byc pewnym ze elelment jest uszkodzony. To ze komputer pokazuje blad czujnika nie oznacza ze czujnik jest uszkodzony - komputer zglasz blad ze nie widzi sygnalu z czujnika lub sygnal jest poza tolerancja co moze swiadczyc o uszkodzeniu czujnika, uszkodzeniu przewodow w instalacji auta badz zasniedzialych zlaczach w instalacji.
Jedz do elektronika, chyba ze Twoj mechanik nie kaze Ci zaplacic za czujnik jezeli blad bedzie caly czas - nie powinien za to brac pieniedzy bo to on sie pomyli wiec czemu klient ma placic za jego brak wiedzy.
Zapis bledu powoduje zapalenie sie kontrolki - nie ma bledu to kontrolka sie nie zapala w czasie jazdy. Uszkodzienie maechaniczne ktore nie generuje powstania jakiegos bledu w elektronice nie spowoduje zapalenie sie kontolki.
VAGiem mozna sprawdzic czy czujnik jest sprawny - trzeba obserwowac temperature jaka jest pokazywana w blokach mierzonych dla deski rozdzielczej i dla silnika. Trzeba zobaczyc czy jest roznica w wartosciach na zimnym silniku i jaka jest na cieplym silniku.
Uszkodzenie czujnika temperatury powoduj ze sterownik silnika ma zle dane i np mysli ze silnik jest caly czas zimny i dostaje zla dawke paliwa.
Witam. Bardzo przepraszam za zakładanie nowych postów ale myślałam ze jak się do poprzednich się nie powraca i nikt ich nie przeczyta.
W sprawie tych kontrolek i spadku mocy to wszystko było powiązane oraz zawalony dpf
Komentarz